Gå til innhold

Atopisk eksem - noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Angående salver og kremer er det så uendelig individuelt hva som virker og ikke. Der må dere sannsynligvis bare prøve dere frem. Jeg støtter flere her som nevner matvareallergi. Jeg har selv slitt hele livet med atopisk eksem og har alltid fått hydrokortisonsalver for å dempe kløen. Å, jeg kunne klø meg til blods! Så kom jeg til en lege for to år siden som sa at "Hallo?! Er det ingen lege i løpet av ditt 27 årige liv som har forsøkt å finne ut hvorfor du har eksem?!" Hun var sinna, faktisk. Full testings og det viste seg at jeg er full i matvareallergier. Har ikke klødd et sted på kroppen siden jeg kuttet ut det jeg ikke tåler. Anonymous poster hash: 94e5a...89b

Grunnen til at man har atopisk eksem er nettopp ATOPI, altså en genetisk predisposisjon for astma, eksem og allergier. Matvareallergier er ikke årsak til atopisk eksem, men kan forverre det.

Anonymous poster hash: 58d45...477

Dette stemmer muligens i teorien, men jeg kjenner flere som klarer å holde eksemet helt i sjakk når de holder seg unna matvarer som de ikke tåler.

Anonymous poster hash: 6605f...bcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...