Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #26 Skrevet 11. desember 2014 Dersom barne ikke sier at det trenger toalett og barnehagen setter barne på do er det et overgrep, dette fordi det da ikke er frivillig fra barnets side men plassert av en voksen. Når det gjelder uhell så er dette veldig vanlig og det er bare og passe på og ha nok skift, slik kan også barne trene seg ´fortere til og si ifra selv. Seriøst? Hvor i lovverket står det? Hva med å skifte bleie på et barn som ikke vil da? Eller kle av et barn som skal bade, som ikke vil det selv, og deretter sette barnet i badekaret? Anonymous poster hash: 6c212...7e8
Psykoteraput Skrevet 11. desember 2014 #27 Skrevet 11. desember 2014 Slik du beskriv det høyres det ikkje ut som eit overgrep, men om han ikkje vil og dei likevel set han på do vert det det. Min eldste var livredd for å tisse på do av ein eller annan grunn. Til slutt heldt eg han fast på doen, men tett inntil meg, heilt til han tissa. Då han hadde gjort dette to gonger var han over redsla. Dette var noko som berre eg som mamma kunne gjere, og føltes heller ikkje bra for meg. Det hjelpte ikkje at barnehagen stressa og pressa ganske mykje med dogåinga før eg bad dei om å slutte. Skal jeg la barnehagen få viljen sin da, og ta på barnet bleie igjen. Og samtidig lære det at det bestemmer HELT selv. Inkludert å tisse før man går ut, om man ønsker å ha på votter når det er 20 minus, om man ønsker å ta av seg klærne før man bader osv. Så kan vi prøve å slutte når barnet begynner på skolen. Det kan nok sees på som et overgrep å ta på barnet bleie nå også, det skaper minst like mye motstand som å gå på do midt i lek. Eller skal jeg fortsette med et bleiefritt barn, slik jeg faktisk har hjemme? Kjør debatt :-) Det kan nok sees på som et overgrep å ta på barnet bleie nå også, det skaper minst like mye motstand som å gå på do midt i lek. HI Anonymous poster hash: 6c212...7e8 Det er du som forelder som skal si til barnehagen hvordan ditt barn skal ha bleie eller ikke, vis du sier til barnehagen at dette går fint hjemme så er det trening i barnehagen hun trenger, det får hun ikke med bleie på. Så bare ta vekk bleier og la barnehagen bli sur om de skulle velge det, barne er ditt du bestemmer innenfor grensene til overgrep da er det barnehagens ansvar og si ifra vis du går over grensen.
Psykoteraput Skrevet 11. desember 2014 #28 Skrevet 11. desember 2014 Dersom barne ikke sier at det trenger toalett og barnehagen setter barne på do er det et overgrep, dette fordi det da ikke er frivillig fra barnets side men plassert av en voksen. Når det gjelder uhell så er dette veldig vanlig og det er bare og passe på og ha nok skift, slik kan også barne trene seg ´fortere til og si ifra selv. Seriøst? Hvor i lovverket står det? Hva med å skifte bleie på et barn som ikke vil da? Eller kle av et barn som skal bade, som ikke vil det selv, og deretter sette barnet i badekaret? Anonymous poster hash: 6c212...7e8 Barnas rettigheter: Et barn skal behandles med respekt og forståelse og tvinge barn ´på do er brudd på menneskerettighetene. Altså barnekonvesjonen
Psykoteraput Skrevet 11. desember 2014 #29 Skrevet 11. desember 2014 Dersom barne ikke sier at det trenger toalett og barnehagen setter barne på do er det et overgrep, dette fordi det da ikke er frivillig fra barnets side men plassert av en voksen. Når det gjelder uhell så er dette veldig vanlig og det er bare og passe på og ha nok skift, slik kan også barne trene seg ´fortere til og si ifra selv. Seriøst? Hvor i lovverket står det? Hva med å skifte bleie på et barn som ikke vil da? Eller kle av et barn som skal bade, som ikke vil det selv, og deretter sette barnet i badekaret? Anonymous poster hash: 6c212...7e8 Barnas rettigheter: Et barn skal behandles med respekt og forståelse og tvinge barn ´på do er brudd på menneskerettighetene. Altså barnekonvesjonen Det er også forskjell på det og gjort på seg da må det skiftes da er det for barnets beste, om barne ikke har gjort på seg og du som voksen plasserer barne på do med makt er dette brudd på barnets rettigheter.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #30 Skrevet 11. desember 2014 Dersom barne ikke sier at det trenger toalett og barnehagen setter barne på do er det et overgrep, dette fordi det da ikke er frivillig fra barnets side men plassert av en voksen. Når det gjelder uhell så er dette veldig vanlig og det er bare og passe på og ha nok skift, slik kan også barne trene seg ´fortere til og si ifra selv. Seriøst? Hvor i lovverket står det? Hva med å skifte bleie på et barn som ikke vil da? Eller kle av et barn som skal bade, som ikke vil det selv, og deretter sette barnet i badekaret? Anonymous poster hash: 6c212...7e8 Barnas rettigheter: Et barn skal behandles med respekt og forståelse og tvinge barn ´på do er brudd på menneskerettighetene. Altså barnekonvesjonen Det er også forskjell på det og gjort på seg da må det skiftes da er det for barnets beste, om barne ikke har gjort på seg og du som voksen plasserer barne på do med makt er dette brudd på barnets rettigheter. Hva med badeeksempelet da? Er det noen jurister her forresten? Og er det noen som vil innrømme brudd på menneskerettighetene i eget hjem, det skulle ikke forundre meg om det har skjedd i de tusen hjem……... Anonymous poster hash: 6c212...7e8
skjotta Skrevet 11. desember 2014 #31 Skrevet 11. desember 2014 Dersom barne ikke sier at det trenger toalett og barnehagen setter barne på do er det et overgrep, dette fordi det da ikke er frivillig fra barnets side men plassert av en voksen. Når det gjelder uhell så er dette veldig vanlig og det er bare og passe på og ha nok skift, slik kan også barne trene seg ´fortere til og si ifra selv. Seriøst? Hvor i lovverket står det?Hva med å skifte bleie på et barn som ikke vil da? Eller kle av et barn som skal bade, som ikke vil det selv, og deretter sette barnet i badekaret? Anonymous poster hash: 6c212...7e8 Barnas rettigheter: Et barn skal behandles med respekt og forståelse og tvinge barn ´på do er brudd på menneskerettighetene. Altså barnekonvesjonen Det er også forskjell på det og gjort på seg da må det skiftes da er det for barnets beste, om barne ikke har gjort på seg og du som voksen plasserer barne på do med makt er dette brudd på barnets rettigheter. Hva med badeeksempelet da? Er det noen jurister her forresten? Og er det noen som vil innrømme brudd på menneskerettighetene i eget hjem, det skulle ikke forundre meg om det har skjedd i de tusen hjem……... Anonymous poster hash: 6c212...7e8 For et barn vil det mor eller far gjør hjemme oppleves veldig annerledes enn dersom en barnehageansatt gjør det samme i barnehagen. Jeg opplever ofte at barn blir tørre og rene hjemme mens doen i barnehagen fortsetter å være kjempeskummel i ukevis og mmånedsvis. Der er mye bråk, mange barn, mye som skjer og viktigst av alt; ingen mamma eller pappa der...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #32 Skrevet 11. desember 2014 Jeg selv var som ditt barn. Gikk på do hjemme men turte ikke i barnehagen. Jeg tisset heller på meg, noe jeg aldri gjorde hjemme. De ansatte spurte om jeg måtte på do, husker jeg sa nei. Jeg turte ikke. Hadde sett noe på tv om en slange i do å husker den dag i dag hvor redd jeg var for at slangen skulle ta meg når jeg satt på do i barnehagen. Hadde de ansatte tvunget meg hadde det ikke blitt bedre. Jeg var i tillegg sjenert å nektet å vise rompa og tisser min til fremmede. Så de meg i strømpebuksen ble jeg skikkelig flau. Tror ikke tvang er riktig å bruke. Be de ansatte minne han på det, sakte men sikkert går det seg nok til. For meg var det å gå på do i barnehagen et mareritt en periode. Anonymous poster hash: bf07a...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå