Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #26 Skrevet 10. desember 2014 Har aldri hatt problemer med knuste telefoner, men min 8-åring får verken iphone eller annen mobil ennå. Er kun noen ytterst få i klassen hennes (3. klasse) som har telefon, og vi bor i et ganske ressurssterkt område i Oslo, når vi og andre ikke gir barna telefon så tidlig handler det ikke om økonomi, men om at vi ikke synes det er behov for telefon ennå, Anonymous poster hash: ee735...c12
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. desember 2014 #27 Skrevet 10. desember 2014 Den første arvet eldste fra meg. Bedre enn å bruke penger på en ny eller? Deretter utvidet det at til at både jeg og faren deres hadde iPhone, vi hadde Mac og Apple-tv. De hadde ingen formening selv om hva slags telefon de ville ha, vi bestemte at iPhone var best pga brukervennlighet, at de samarbeider godt og har god kvalitet. Nå, etter tre år, datt eldstemann sin i bakken da han fikk en ball i hodet mens han snakket med meg. Noen sprekker i glasset, men funker like fint. Når du innrømmer å vite så lite om iPhone, hvordan kan du ha så sterke meninger om at det er tull? Jaha, så du påstår det at siden det er en håndfull personer her inne som har hatt flaks så er det normalt og greit å kjøpe iPhone til en 5 åring. Sterke og sterke meninger, ser bare hvordan telefonene til de jeg kjenner ser ut etter kort tid i forhold til jeg kjenner med andre telefoner. Har ikke sakt noe om at man på død og liv ikke skal kjøpe den telefonen man ønsker å ha. Så kjøp for gud skyld den telefon du ønsker, fatter bare ikke greia med å kjøpe en telefon så opplagt knuses så raskt til barn helt ned i 5 år. Anonymous poster hash: 76bb1...d90 Jeg kan ikke se at jeg har skrevet om en håndfull personer med flaks, så jeg er litt usikker på hva du mener med det? Hvilken oppfatning man har om merker, avhenger av ryktet deres og om egen erfaring. Min erfaring er at det er veldig gode telefoner. En og annen mandagstelefon finnes blant de også, men jevnt over er det lite feil. For å sammenligne med noe så vil jeg bruke Reimatec. Jeg har hatt flere reimatecdresser til barna, fordi de skulle være så bra. Min erfaring er at de er ok å ha på, men de tåler ikke (mine ungers) bruk. Skulle jeg ha fordømt andre som har andre erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #28 Skrevet 10. desember 2014 Jeg kjenner ingen som har knust iphonen sin jeg, ikke engang mamma som har leddgikt i fingrene og mister ting hele tiden, hennes har gått i gulvet mange ganger altså men den er like fin (hun har en mange år gammel iphone 4). Men søsteren min har knust mange samsung-telefoner, sikker 1-2 ganger i året har hun knust skjerm på telefonen sin. Mye er sikkert flaks/uflaks, men jeg kan ikke se at iphone skal være noe dårligere enn andre telefoner. Min sønn på 14 år fikk sin første iphone til bursdagen sin, han har 5s. Han har ønsker seg i mange mange år for de fleste kompisene hans har iphone, men han har ikke fått før nå i år. Jeg ser ingen grunn til at jeg skal måtte forsvare den bursdagsgaven, han har ønsket i mange år men bare hatt arvede sony-telefoner til nå. Han har tatt godt vare på dem, aldri mistet eller ødelagt en telefon. Han er igrunn en flott gutt som skikker seg vel på alle områder og er veldig veldig lite kravstor, men akkurat denne telefonen har stått høyt på ønskelisten i mange år så nå syntes vi han fortjente å få ønsket sitt oppfylt. Jeg personlig har ikke iphone, og ikke mannen heller, så det har ikke noe med oss og våre personlige valg og erfaringer å gjøre. Det var hans høyeste ønske og han fikk det i år (men ikke til hverken jul eller bursdag hverken i fjor, forrifjor eller året før der, så han er på ingen måte noen bortskjemt drittunge som alltid får det han ønsker seg) Anonymous poster hash: 58125...bcb
Mandala Skrevet 10. desember 2014 #29 Skrevet 10. desember 2014 Mine to har iPhone. Det ene barnet fikk min gamle fordi jeg ikke likte den. Det andre barnet mitt fikk bestefar sin gamle arbeidsiphone da han skulle oppgradere. Det som er positivt med at de har iPhone er at de bruker samme plattform som til ipaden. Det har forresten gått veldig bra med mines iphoner enn så lenge hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #30 Skrevet 10. desember 2014 Her har vi ikke kjøpt iPhone til dem, de har arvet hver sin. De har hatt dem i 2 år og har fortsatt ikke knust dem selv om de er ganske mye i bruk. Barna er 9 og 13. Anonymous poster hash: 9efed...f39 Hvem arver de av? Når jeg skifter ut mobilen er det ikke noe å arver, da har den sluttet å virke. Anonymous poster hash: ae6ce...37c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå