Gå til innhold

Hva er greia med å kjøpe iPhone til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn på ca 5 til 12 år. Nå kan jeg ikke så mye om den telefonen, har ikke, har aldri hatt og ønsker ikke å få.

Men hva er greia med å gi små barn en twlwfon som blir så raskt ødelagt? De fleste jeg kjenner har knust glass eller må sende sin inn til reprasjon hele tiden.

Anonymous poster hash: 76bb1...d90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en del som tror det må til for å være "in". Galskap, spør du meg.

Anonymous poster hash: 7da47...007

Skrevet

Idioti. Her måtte ungdommen ønske seg i 4 år. Tok to mnd før glasset var knust, men må leve med det.

Kjøpte selv i fjor, og den glapp uheldigvis ut av hånda og ned på parketten etter 4 mnd, knust bakside.

Xperiaen jeg hadde før falt ned 3 m, fra ståhøyde i trapp og helt ned. Plukket opp 3 deler, ingenting knust og virket som før i 6 mnd til. Hadde det vært iPhonen er jeg skråsikker på at det hadde vært dens sikre død!

Anonymous poster hash: f92e2...108

Skrevet

Idioti. Her måtte ungdommen ønske seg i 4 år. Tok to mnd før glasset var knust, men må leve med det.

Kjøpte selv i fjor, og den glapp uheldigvis ut av hånda og ned på parketten etter 4 mnd, knust bakside.

Xperiaen jeg hadde før falt ned 3 m, fra ståhøyde i trapp og helt ned. Plukket opp 3 deler, ingenting knust og virket som før i 6 mnd til. Hadde det vært iPhonen er jeg skråsikker på at det hadde vært dens sikre død!

Hørt om forsikring?

Anonymous poster hash: b22ec...717

Skrevet

Hatt min siden 2009, like fin.. Datteren min arvet faren sin. Han brukte den først i 2 år, nå har hun brukt den i 2 år og den er like fin.

Hva er greie med å mene masse og slenge dritt om noe du overhodet ikke kjenner til? Og hva er greia med å tro at dine valg er så fantastiske at alle må gjøre som deg... Slutt å fokuser på iphoner, du, det mangler opplagt noe drastisk i livet ditt du heller bør fokusere på.

Anonymous poster hash: 669b9...17f

Skrevet

Hørt om forsikring?

Anonymous poster hash: b22ec...717

Hahaha, passe dumt å må planlegge forsikring fordi man kjøper mobil som går lett i stykker. Ja, greit jeg hadde forsikring på min samsung også, men det var bare bortkastet penger. Så den forsikringen ble sakt opp. Mobilen er nå så gammel at den må byttes ut snart og den har fått temmelig mye julig med meg som eier uten at den har tatt noen skade av det.

Skrevet

Hatt min siden 2009, like fin.. Datteren min arvet faren sin. Han brukte den først i 2 år, nå har hun brukt den i 2 år og den er like fin.

Hva er greie med å mene masse og slenge dritt om noe du overhodet ikke kjenner til? Og hva er greia med å tro at dine valg er så fantastiske at alle må gjøre som deg... Slutt å fokuser på iphoner, du, det mangler opplagt noe drastisk i livet ditt du heller bør fokusere på.

Mene masse og slenge dritt? Spurte bare enkelt og greit ang. hva som var greia med å kjøpe en telefon som går i stykker med en gang til små barn. Kanskje du skal lære deg å lese lille venn ;)

Av alle de jeg kjenner med iPhone er det to som ikke har ødelagt sin på ingen tid. Derfor stusser jeg veldig på det at den kjøpes til barn helt ned i 5 år.

Skrevet

Mene masse og slenge dritt? Spurte bare enkelt og greit ang. hva som var greia med å kjøpe en telefon som går i stykker med en gang til små barn. Kanskje du skal lære deg å lese lille venn ;)

Av alle de jeg kjenner med iPhone er det to som ikke har ødelagt sin på ingen tid. Derfor stusser jeg veldig på det at den kjøpes til barn helt ned i 5 år.

Og forresten, hvor står det at jeg mener mitt valg mitt valg var best?

Skrevet

Og forresten, hvor står det at jeg mener mitt valg mitt valg var best?

Skrevet

Her har vi ikke kjøpt iPhone til dem, de har arvet hver sin. De har hatt dem i 2 år og har fortsatt ikke knust dem selv om de er ganske mye i bruk. Barna er 9 og 13.

Anonymous poster hash: 9efed...f39

Skrevet

Hmm, må jeg virkelig forsvare at vi har kjøpt iPhone til 8-åringen vår? Oki, her er svaret på hvorfor vi valgte iPhone: 5 i familien med hver sin iPhone, 4 ipader og 1 MacBook og to stasjonære mac'er. Skjønner du hvorfor vi kjøpte iPhone?

Anonymous poster hash: 5a33e...fb6

Skrevet

Her har vi ikke kjøpt iPhone til dem, de har arvet hver sin. De har hatt dem i 2 år og har fortsatt ikke knust dem selv om de er ganske mye i bruk. Barna er 9 og 13.

Anonymous poster hash: 9efed...f39

Så dere har tydeligvis hatt flaks. Bra for dere :)

Skrevet

Vi har hatt iPhone i mange år. ikke vært noen store problemer med knusing hos oss! Er det også flaks? 5 aktive personer. Mine nieser har alle andre tlf, samtlige er knust. Sony, Samsung, lg... Handler mer om å være uvøren og vimsete.

Skrevet

Hmm, må jeg virkelig forsvare at vi har kjøpt iPhone til 8-åringen vår? Oki, her er svaret på hvorfor vi valgte iPhone: 5 i familien med hver sin iPhone, 4 ipader og 1 MacBook og to stasjonære mac'er. Skjønner du hvorfor vi kjøpte iPhone?

Alle har en så derfor får 8 åringen en også. Regner med dere er forsikret slik at når 8 åringen mister den i gulvet så gjør det ikke så mye da ;) men regner med det allerede har vært noen uhell hos dere også siden du virkelig må forsvare deg. Er da den enste telefonen jeg vet om som knuses så lett og viss dere har råa til å risikere det så greit det, jeg skjønner bare ikke vitsen.

Skrevet

Vi har hatt iPhone i mange år. ikke vært noen store problemer med knusing hos oss! Er det også flaks? 5 aktive personer. Mine nieser har alle andre tlf, samtlige er knust. Sony, Samsung, lg... Handler mer om å være uvøren og vimsete.

Sony og samsung brukes stort sett her i huset. Ingen knuste. Jeg er et sjikkelig vimsehode. Telefonen min har blandt annet hatt to turer fra biltaket og på veien uten at det har gjort den noe annet enn små hakk. Sjefen min mistet sin iPhone en gang i gulvet og telefonen var ubrukelig. Rart at vimsa sin telefon overlever, men telefonen til han som ikke er vimsete tar kvelden med en gang da. Så ja, vil si det er flaks.

Skrevet

Sony og samsung brukes stort sett her i huset. Ingen knuste. Jeg er et sjikkelig vimsehode. Telefonen min har blandt annet hatt to turer fra biltaket og på veien uten at det har gjort den noe annet enn små hakk. Sjefen min mistet sin iPhone en gang i gulvet og telefonen var ubrukelig. Rart at vimsa sin telefon overlever, men telefonen til han som ikke er vimsete tar kvelden med en gang da. Så ja, vil si det er flaks.

Jøss,skulle tro du hadde dedikert livet ditt til å forske på dette😂 Hatt iPhone i mange år og aldri knust noe på den. Det har eller ikke barna mine men så er vi heller ikke vimsehoder. Så der er vel svaret i tråd med forskningsresultatene dine; vi har iPhone fordi vi evner ta vare på de og vi er ikke vimsehoder.

Og bare for å være deg i forkjøpet; hersketeknikkene er dårlige og virker ikke på den måten du antagelig ønsker;-)

Anonymous poster hash: 5654c...598

Skrevet

Den første arvet eldste fra meg. Bedre enn å bruke penger på en ny eller? Deretter utvidet det at til at både jeg og faren deres hadde iPhone, vi hadde Mac og Apple-tv. De hadde ingen formening selv om hva slags telefon de ville ha, vi bestemte at iPhone var best pga brukervennlighet, at de samarbeider godt og har god kvalitet. Nå, etter tre år, datt eldstemann sin i bakken da han fikk en ball i hodet mens han snakket med meg. Noen sprekker i glasset, men funker like fint.

Når du innrømmer å vite så lite om iPhone, hvordan kan du ha så sterke meninger om at det er tull?

Skrevet

Jeg skjønner ikke det med ødelagte iPhone, jeg har hatt min ene siden 2010 og den andre er 2 år gammel. Begge får hard behandling, falt flere ganger (derav et par ganger hver der de har falt på betongen i garasjen) og begge fungerer like bra. Jeg har beskyttelsesdeksel på, men det har vel alle? Jeg er kanskje bare griseheldig.

Om min sønn var klar til telefon, ville jeg glatt gitt han en av mine og kjøpt nytt til meg, en grei kompromiss i mine øyne når det gjelder å gi dyrt utstyr til yngre barn.

Anonymous poster hash: e43de...070

Skrevet

Jeg har hatt 2 iphoner på 4 år uten å ødelegge de. Byttet nå til xperia z3. Mistet den en gang og den knuste. Så tror det går mer på flaks/uflaks.

Anonymous poster hash: ff383...afa

Skrevet

Her fikk ikke største sin iphone før hun var 11 år, fikk da en pent brukt. Nå kommer minste til å få min da han blir 8 år, da er min 2 år gammel. Jeg har mine iphoner i 4 år. Og jeg er vimsete og mister de ofte, ingen knust ennå.

Skrevet

Har nå hatt iPhone siden de kom til Norge.

Gubben som knuser alt mulig hadde iPhone i 3 år,før han nå har hatt Samsung(3 som er blitt knust),2 sony(1 knust).

Han er en klæbb når det kommer til sånt.

Minstemann her har også iPhone og ingen knusing der her.

Merkelig at det er så mange som mener så mye om iPhone hele tiden.det er ikke måte på hva enkelte henger seg oppi når det kommer til iPhone

Skrevet

Den første arvet eldste fra meg. Bedre enn å bruke penger på en ny eller? Deretter utvidet det at til at både jeg og faren deres hadde iPhone, vi hadde Mac og Apple-tv. De hadde ingen formening selv om hva slags telefon de ville ha, vi bestemte at iPhone var best pga brukervennlighet, at de samarbeider godt og har god kvalitet. Nå, etter tre år, datt eldstemann sin i bakken da han fikk en ball i hodet mens han snakket med meg. Noen sprekker i glasset, men funker like fint.

Når du innrømmer å vite så lite om iPhone, hvordan kan du ha så sterke meninger om at det er tull?

Jaha, så du påstår det at siden det er en håndfull personer her inne som har hatt flaks så er det normalt og greit å kjøpe iPhone til en 5 åring.

Sterke og sterke meninger, ser bare hvordan telefonene til de jeg kjenner ser ut etter kort tid i forhold til jeg kjenner med andre telefoner. Har ikke sakt noe om at man på død og liv ikke skal kjøpe den telefonen man ønsker å ha. Så kjøp for gud skyld den telefon du ønsker, fatter bare ikke greia med å kjøpe en telefon så opplagt knuses så raskt til barn helt ned i 5 år.

Skrevet

Har nå hatt iPhone siden de kom til Norge.

Gubben som knuser alt mulig hadde iPhone i 3 år,før han nå har hatt Samsung(3 som er blitt knust),2 sony(1 knust).

Han er en klæbb når det kommer til sånt.

Minstemann her har også iPhone og ingen knusing der her.

Merkelig at det er så mange som mener så mye om iPhone hele tiden.det er ikke måte på hva enkelte henger seg oppi når det kommer til iPhone

Enig. Her har vi etterhvert gått over til Apple produkter nettopp fordi vi har konkludert med at de varer lenger enn mange andre merker. Min mann jobber i et selskap som tilbyr HTC og Samsung mobiler til sine ansatt, han må bytte omtrent hvert år pga upålitelig ytelse og batteri som ikke holder. Samsungen er da bedre enn HTCen (ikke vanskelig). Min gammel iPad har fløyet i luften som en frisbee og landet på parketten, bortsett fra en liten ripe på skjermen ble det ingen skade. Nå arvet av en 5-åring som er måtelig forsiktig med den, men heller ikke manisk. Mac-en har jeg ikke droppet på gulvet, men jeg er fremdeles imponert over hvor lite den kræsjer sammenlignet med pc-ene jeg har hatt før (er min først Mac).

Skal jeg bruke flere tusen kroner på data, vil jeg at det skal holde minst 4 år med god ytelse under normale bruksforhold, samt være brukervennlige. Jeg ville ikke kjøpt en ny iPad eller iPhone til sønnen min fordi det er tross alt høyere risiko for skade og ikke minst tap enn for en voksen, men jeg synes det vi gjorde i sommer når han fikk min og jeg kjøpte en ny er en grei løsning.

Anonymous poster hash: e43de...070

Skrevet

Våre tre har. De er 7,11 og 13. Aldri hatt uhell med de og nå har de hatt de i 2-3 år.

Anonymous poster hash: 1ef93...096

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...