Gå til innhold

Mobbing - ikke bare svart/hvitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

regjeringa har laga et manifest mot mobbing, de fleste skoler i landet har skrevet under på dette.

definisjonen på mobbing og i skolen i forhold til parsgraf 9a er det barnets subjektive oppfatning som teller. føler barnet seg mobba så er barnet mobba.

det bekymrer meg at foreldre så lett som både hi og pashla sier til ungene sine at dwre trenger ikke være med denne klovnen i klassen, forstår det irriterer dere.

om ungene deres ikke evner å forstå empati og sympati har de som foreldre en stor utfordring. en utfordring det kan virke som de foreldrene ikke evner å ta. om foreldrene ikke evner dette så er det ikke så rart at barna ikke evner sympati/empati utfordringen heller.

mine barn blir verken mobbet eller oppfører seg dim klasse klovner, ikke er det snakk om at vi foreldrene godtar at de skipper over noen i klassen fordi de ikke tolerer de heller.

Anonymous poster hash: f918c...14e

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

regjeringa har laga et manifest mot mobbing, de fleste skoler i landet har skrevet under på dette.

definisjonen på mobbing og i skolen i forhold til parsgraf 9a er det barnets subjektive oppfatning som teller. føler barnet seg mobba så er barnet mobba.

det bekymrer meg at foreldre så lett som både hi og pashla sier til ungene sine at dwre trenger ikke være med denne klovnen i klassen, forstår det irriterer dere.

om ungene deres ikke evner å forstå empati og sympati har de som foreldre en stor utfordring. en utfordring det kan virke som de foreldrene ikke evner å ta. om foreldrene ikke evner dette så er det ikke så rart at barna ikke evner sympati/empati utfordringen heller.

mine barn blir verken mobbet eller oppfører seg dim klasse klovner, ikke er det snakk om at vi foreldrene godtar at de skipper over noen i klassen fordi de ikke tolerer de heller.

Anonymous poster hash: f918c...14e

Når begge ungene mine kommer gråtende hjem fra nevnte barn, ser jeg ingen grunn til å tvinge dem til å være sammen med ham. Han har alltid vært velkommen til oss, men jeg har noen ganger fått "kjeft " av 8-åringen, fordi han ikke ville at jeg skulle be denne gutten inn. Når det blir sånn at en tredjeklassing ikke vet om han orker å åpne døra, "for det er jo bare X som vil inn, og jeg vil ikke ha han på besøk" - da ville det være en krenkelse mot mitt eget barn å insistere på at X skal komme inn. I vårt eget hjem skal han kunne føle seg trygg og avslappa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...