Gå til innhold

Mor vil kjøpe iphone til 9-åringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stedatter på 9år. Jeg og far synes at hun ikke skal få en mobil før om minst ett år. Moren vil kjøpe til henne til jul. Hva synes dere? Er vi urimelige?

Anonymous poster hash: dc680...3b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at mor vil ha mobil til datteren, spesielt når hun har delt bosted. Her er det helt vanlig med mobil fra 2.-3.trinn.

Anonymous poster hash: 75505...319

Skrevet

Jeg syns egentlig hele greia med å gi Ipad/Iphone eller lignende ting til barn er tull. Hadde jeg fått så dyre gaver når jeg var yngre tror jeg at jeg hadde slitt med å sette pris på ting nå..

Anonymous poster hash: 86954...5ad
Skrevet

Syns det høres normalt ut å få det nå :)

Skrevet

Gutten min ble 8 år nå og fikk en mobil av pappan :) Kjempekjekt,  så kan han ringe meg når han er hos pappan sin og pappan sin når han er hos meg. Han fikk en rimelig samsung. Vi har to iphone 4S liggende som vi ikke bruker her hjemme, men de syns vi er for dyre til ha med på skolen osv. Han har mobilen avslått med i sekken på skolen :)

Anonymous poster hash: 71337...afc
Skrevet

Samme hva du synes om det, så er det nå mors valg. Du trenger ikke være enig, men du har sædeles lite du skal ha sagt i saken.

Skrevet

Helt greit så lenge mor betaler 😊.

Skrevet

Jeg trenger ikke å være enig nei, men pappaen har noe han skulle ha sagt i saken, på lik linje som moren.

Hi

Skrevet

Takk for innspillene :) skjønner at vi burde vurdere å være med på det. Hun har allerede en billig tlf til å ringe med hos oss, den kan jo evnt bli med frem og tilbake :) hi

Skrevet (endret)

Når barn skal være alene hjemme er det nesten et must med mobil. Veldig kjekt når de skal ut og leke også. Alle her over 7 år har tlf,men ingen av barna bruker den noe mer enn til å ringe med og bli ringt til + litt spilling noen ganger. 12-åringen bruker litt snapchat og mld.

Jeg tenker at det er samme hva slags tlf det er, om det iPhone eller samsung betyr nada.

Endret av Mandala
Skrevet

Far har kun noe han skal ha sagt i denne saken om mor ønsker han skal spleise . Ellers er da dette opp til mor og ivertfall ikke opp til deg HI. Har du og far felles økonomi må dere selvfølgelig snakke om saken ang pengebruk og gaveverdi hans barn/ vs deres felles barn.

Anonymous poster hash: ee42c...bc6

Skrevet

Så bra, da bør det holde med den enkle mobilen hun allerede har til å bruke til tlf-samtaler ved behov :) Til nå har den mest ligget hjemme, men da kan hun jo begynne å ha den med seg dit hun skal :) hi

Skrevet

Det er ikke snakk om økonomi, men om det er hensiktsmessig og klokt at en 9åring har full tilgang til alt som ligger på nettet til enhver tid, noe hun vil kunne ha med en iphone. Hi

Skrevet

Vi har ikke fasttelefon så begge barna, 7 år og 9 år, har mobiltelefoner. Greit at ungene kan nå oss på jobb etter skoletid og vi kan få tak i dem.

Anonymous poster hash: 5bec3...de7

Skrevet

Men hi hvem er du el far til å avgjøre dette om mor vil kjøpe selv til henne?

Skrevet

Det er far OG mor barnet som bør bli enige om dette sammen. Jeg syns ikke den ene av foreldrene skal ta slike valg over hodet på den andre. Hi

Skrevet

Mor kan kjøpe den tlf uten at dere har noe dere skulle ha sagt. Hva hun kjøper til datteren er det hun som bestemmer. Men dere kan jo bare nekte henne å bruke den hos dere

Anonymous poster hash: 3f00b...84e

Skrevet

Hva du synes spiller da ingen rolle . Mange på 9 har ordentlig tlf nå om dagen. Og jada de bør være enig men? Bor hun 50/50 hos mor/ far?

Skrevet

Som sagt er både jeg og faren skeptiske, ikke bare jeg. Barnet er 50/50 hos hver ja.. Hi

Skrevet

Siden dere alt har en mobil hun bruker skjønner jeg ikke hvorfor dere er så imot hva mor ønsker å gi henne som gave.

Om mor vil bruke en alvorlig stor sum på noe slikt så tenker jeg at dere gjør best i å bare overse.

Hadde dere ikke hatt telefon til henne fra før hadde far muligens hatt en fot ¨å stå på men slik det er så syntes jeg ikke han har stort å protestere på siden det tross alt er mor som betaler for denne telefonen

Anonymous poster hash: 35a03...c20
Skrevet

Far har ingen ting å si i denne saken.

Vil mor kjøpe mobil så gjør hun det!

Anonymous poster hash: e0d23...ef5

Skrevet

Det er ikke snakk om økonomi, men om det er hensiktsmessig og klokt at en 9åring har full tilgang til alt som ligger på nettet til enhver tid, noe hun vil kunne ha med en iphone. Hi

Det finnes vel muligheter for å blokker ting på iphone som på andre telefoner

Anonymous poster hash: 35a03...c20

Skrevet

Økonomi spiller som sagt ingen rolle i saken. Mobilen hun har er det kun mulig å ringe med, ikke til å være på nettet med. Det er dét vi er skeptiske til, ikke at hun skal kunne ringe hjem ved behov. Hun får bruke iphone hos moren da isåfall, også en enklere mobil her. :) hi

Skrevet

Det har da virkelig du null, nix og nada med. Hva mor kjøper til sitt barn er hennes valg. Faren har heller ingenting med hva mor kjøper til sitt barn så lenge han ikke bor med far. Det privilegiet mistet han når han flytte vekk fra mor. Hvem tror du egentlig at du er? Tror du virkelig at DU har noe som helst du skulle sagt over dette barnet? Nei kjære vene jeg må da bare le. Ikke tro at du bestemmer noenting over et barn som ikke engang er ditt!

Her har forresten både 5 åringen og 7 åringen iPhone, dette bestemte både jeg og faren sammen. Vet du hvorfor vi var to om det? Jo fordi vi bor sammen.

Anonymous poster hash: 7a204...5f3

Skrevet

Økonomi spiller som sagt ingen rolle i saken. Mobilen hun har er det kun mulig å ringe med, ikke til å være på nettet med. Det er dét vi er skeptiske til, ikke at hun skal kunne ringe hjem ved behov. Hun får bruke iphone hos moren da isåfall, også en enklere mobil her. :) hi

Nå finnes det barnesperre på tlf så dette er ikke et problem. Dette bestemmer mor og IKKE dere!

Anonymous poster hash: e0d23...ef5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...