Gå til innhold

Mannen klarer ikke å lukke dolokket!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem pokker lukker dolokket da? bakterier som flyr, javisst. Det er antagelig flere bakterier i tannkosten eller på kjøkkenbenken din. For ikke å snakke om mobilen!

Folk som ikke legger ned ringen kan jeg noen ganger rynke på nesa over (fordi ringen ofte ikke er så ren og pen på undersiden), men dolokket står åpent til enhver tid og ingen har dødd av det enda.

Renslige mennesker lukker dolokket.

Anonymous poster hash: 1c5da...9dd

Hysteriske mennesker lukker dolokket i frykt for bakterier.

Rart det er krig i verden

Lik det eller ei, det ER rensligere å legge ned dolokket.

Det å lukke dolokket anser jeg faktisk som like selvfølgelig som å vaske hendene. Man er ikke hysterisk fordi man er renslig.

Og PS: Det er mer bakterier på en tannbørste oppbevart på et baderom hvor folk drar ned i do uten å lukke først.

Forstår ikke tankegangen... Neida, ingen har dødd av det, men det betyr ikke at man er hysterisk fordi man ikke vil ha avføringsbakterier på tannbørsten sin altså...

Jeg vil gjerne ha kildehenvisninger på slike påstander om bakterier i tannbørster. Uten det blir argumenter som det i samme gate som "fordi her sier det"

Anonymous poster hash: 3d9d4...586

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...

Anonymous poster hash: cf28c...ad4
Skrevet

Jeg er så glad at vi i mitt hjem ikke er redde for bakterier.

I perioder med sykdom i heimen er vi ekstra renslige. Utover det får dolokket være oppe, selv med tannbørster i samme rom.

Kroppene våre har godt av det, å bli utsatt for farlige bakterier fra f.eks. do.

Anonymous poster hash: 848a2...06a

Skrevet

Belønningsystem? Et klistermerke for hver gang han hugser det. 5 stykker så får han et ligg  :fnise:

Skrevet

Hvem pokker lukker dolokket da? bakterier som flyr, javisst. Det er antagelig flere bakterier i tannkosten eller på kjøkkenbenken din. For ikke å snakke om mobilen!

Folk som ikke legger ned ringen kan jeg noen ganger rynke på nesa over (fordi ringen ofte ikke er så ren og pen på undersiden), men dolokket står åpent til enhver tid og ingen har dødd av det enda.

Renslige mennesker lukker dolokket.

Hysteriske mennesker lukker dolokket i frykt for bakterier.

Rart det er krig i verden

Lik det eller ei, det ER rensligere å legge ned dolokket.

Det å lukke dolokket anser jeg faktisk som like selvfølgelig som å vaske hendene. Man er ikke hysterisk fordi man er renslig.

Og PS: Det er mer bakterier på en tannbørste oppbevart på et baderom hvor folk drar ned i do uten å lukke først.

Forstår ikke tankegangen... Neida, ingen har dødd av det, men det betyr ikke at man er hysterisk fordi man ikke vil ha avføringsbakterier på tannbørsten sin altså...

Jeg vil gjerne ha kildehenvisninger på slike påstander om bakterier i tannbørster. Uten det blir argumenter som det i samme gate som "fordi her sier det"

Anonyme over meg ga linker, og er enig med henne. Trodde virkelig dette var noe folk visste.

Om jeg husker riktig så gjorde Mythbusters en del om dette. Det var faktisk avføringsbakterier på tannbørstene hvor man ikke la ned dolokket. Igjen: Det har INGENTING med hysteri å gjøre, men vanlig renslighet.

Skrevet

At bakteriene er tilstede er det ingen tvil om - det er de også om du velger å legge ned dolokket. Du ville bli sjokkert over hvor du finner igjen tarmbakterier...

Hysteriet ligger i å A: tro at de få bakteriene som kommer fra doen utgjør en forskjell, og B: tro at den normale tilstedeværelsen av bakterier er farlig.

FYI: verden er full av bakterier. Enten du legger ned dolokket eller ikke.

Skrevet

Haha. Har du dassen på kjøkkenet.

Jeg ser nesten aldri ett dolokk som er igjen noe sted.

Ja bakterier kan spres men vil tro barnet ditt sprer mer bakterier enn doen.

Snakk om hysteri. Er ikke forundret om du er skilt om noen år. Velg dine kamper sier jeg bare.

Jeg har også stusset på dette. Har vært på besøk i mange hjem og så å si aldri sett en dolokk som er lukket igjen. Hvor er alle disse DiB-menneskene egentlig? I det virkelige liv? Her på forumet lukker alle dolokket etter seg, ingen spiser kjøtt eller karbohydrater, ingen lar barna overnatte hos andre før de er 18 år, ingen kjøper varer fra Nestle eller H&M, ingen går på sirkus eller i dyreparken i Kristiansand, ingen ser på TV osv... Er det slik at 99% av forumet lever i et eller annet eksil slik at de ikke går ut på dagtid?

Skrevet

Haha. Har du dassen på kjøkkenet.

Jeg ser nesten aldri ett dolokk som er igjen noe sted.

Ja bakterier kan spres men vil tro barnet ditt sprer mer bakterier enn doen.

Snakk om hysteri. Er ikke forundret om du er skilt om noen år. Velg dine kamper sier jeg bare.

Jeg har også stusset på dette. Har vært på besøk i mange hjem og så å si aldri sett en dolokk som er lukket igjen. Hvor er alle disse DiB-menneskene egentlig? I det virkelige liv? Her på forumet lukker alle dolokket etter seg, ingen spiser kjøtt eller karbohydrater, ingen lar barna overnatte hos andre før de er 18 år, ingen kjøper varer fra Nestle eller H&M, ingen går på sirkus eller i dyreparken i Kristiansand, ingen ser på TV osv... Er det slik at 99% av forumet lever i et eller annet eksil slik at de ikke går ut på dagtid?

Jeg gjør faktisk alt motsatt av det du nettopp ramset opp, og jeg er også her inne! ;) Bortsett fra sirkus da.

Anonymous poster hash: c86b5...499

Skrevet

Klarer gjør han sikkert. Antar han har to armer som virker. Om han vil er vel en helt annen sak, eller om han synes det er viktig.

Vi har kun bad med toalett i samme rom. Vi er ikke bevisste på å legge ned lokket. Vi har sikkert tarmbakterier på tannbørsten (og på hendene og dørhåndtaket og de fleste andre steder). Vi er imidlertid svært sjelden syke, så jeg tror det går bra.

Å tilpasse seg hverandre, å tåle uenighet og at man ikke prioriterer det samme, er temmelig sentralt for at et ekteskap skal vare. Det høres ut som om det for dere, HI, er slik at du forventer at mannen skal følge dine normer for dolokk. Det er mulig at det er så viktig for deg, at det er noe du bør følge opp, at det er rimelig at du kjefter og maser. Det er det bare du som kan vite. For meg er arbeidsfordeling i hjemmet, enighet om barneoppdragelse, bruk av penger, sentrale verdier og politisk orientering, grad av sosial kontakt osv langt viktigere og jeg blir litt oppgitt av tanken på at man i et ekteskap krangler om dolokk. Men som sagt, det er du som må vurdere hva som skal gis plass i livet.

Skrevet

Dere er litt morsomme. Skal si dere farer opp fordi jeg irriterer meg over ett dolokk ;)

Det er ikke sånn at jeg går og kjefter på han for dette. Jeg har spurt han pent 3-4 ganger i løpet av 5 år. Vi krangler svært sjeldent, ellers takk :)

HI

Anonymous poster hash: bf72e...256

Skrevet

At bakteriene er tilstede er det ingen tvil om - det er de også om du velger å legge ned dolokket. Du ville bli sjokkert over hvor du finner igjen tarmbakterier...

Hysteriet ligger i å A: tro at de få bakteriene som kommer fra doen utgjør en forskjell, og B: tro at den normale tilstedeværelsen av bakterier er farlig.

FYI: verden er full av bakterier. Enten du legger ned dolokket eller ikke.

Kjære vene...

JA, det er bakterier overalt, men det er likevel anbefalt å begrense antallet ved å vaske hender, legge ned dolokket, etc. Det er ikke noe hysterisk over noen av delene.

Det er ikke snakk om noen "få" bakterier som kommer fra toalettet og kjenner jeg stoler litt mer på forskere og leger som anbefaler dette enn uhygieniske småbarnsmødre på et mammaforum...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...