prekæs Skrevet 8. desember 2014 #26 Skrevet 8. desember 2014 Det aller viktigste valget du gjør i livet er valg av partner. Legg lista høyere, jente.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #27 Skrevet 8. desember 2014 Bare så det er sagt, så betaler han sine egne regninger. Vi har delt økonomi og akkurat nå hjelper jeg han ikke noe. Han skylder meg allerede en del som jeg tviler på at jeg får igjen. Trenger han penger, får han heller låne av familien sin. Så er det husarbeidet da. Bare så det er sagt så er det han som mener det skal være 50/50 mens jeg mener at jeg bør gjøre mindre, - og han mer, siden jeg går både på skole, og jobber såpass mye utenom. TS Anonymous poster hash: 09515...ce3
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #28 Skrevet 8. desember 2014 Bare så det er sagt, så betaler han sine egne regninger. Vi har delt økonomi og akkurat nå hjelper jeg han ikke noe. Han skylder meg allerede en del som jeg tviler på at jeg får igjen. Trenger han penger, får han heller låne av familien sin. Så er det husarbeidet da. Bare så det er sagt så er det han som mener det skal være 50/50 mens jeg mener at jeg bør gjøre mindre, - og han mer, siden jeg går både på skole, og jobber såpass mye utenom. TS Anonymous poster hash: 09515...ce3 Hvorfor unnskylder du han?? Hvis han var mr. Perfekt så hadde du vel ikke skrevet de foregående innleggene?? Hvis du leser i alle svarene nedover så bryr alle seg om deg og hva du fortjener, den eneste som gir beng i hvordan du har det og hva du fortjener er du!! Anonymous poster hash: 0e222...c7e
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #29 Skrevet 8. desember 2014 Guttungen der er ikke så fantastisk , fra hva du skriver kan jeg ikke skjønne hva som er igjen som er fantastisk. Tenker at det er fordi du er så mye borte at du fortsatt klarer å syntes det sånn et sted i bakhodet ditt. For om du hadde tilbrakt mer tid med han hadde du garantert blitt dritlei hele typen. Og det at han hele tatt mener at han har rett til å kommandere deg rundt og skal "tvinge" deg til å dra i butikken fordi han har lyst på noe.......... Finner du deg virkelig i sånt? Hadde han holdt på med noe viktig som han ikke kunne gå fra og han spurte pent greit nok. Men han spilte spill.............. Han behandler deg dårlig det er helt klart. Håper du ihvertfall har vett nok til å passe på at han betaler for seg selv. Halvparten av alle utgifter og alle sine egne fritidsaktiviteter og annet unødvendig. Og vær snill å ikke få barn med han, Sa blir du mest sannsynlig sittende med ansvaret for barnet på alle måter alene mens han sitter å spiller. Anonymous poster hash: a8213...356
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #30 Skrevet 8. desember 2014 Han bidrar null og niks, er lite fleksibel, setter krav til hva du skal gjøre (og når du skal gjøre det) og prøver i tillegg å gi deg dårlig samvittighet fordi du jobber og står på? Han er jo SLEM! Anonymous poster hash: fcc6a...85a
prekæs Skrevet 8. desember 2014 #31 Skrevet 8. desember 2014 Bare så det er sagt, så betaler han sine egne regninger. Vi har delt økonomi og akkurat nå hjelper jeg han ikke noe. Han skylder meg allerede en del som jeg tviler på at jeg får igjen. Trenger han penger, får han heller låne av familien sin. Så er det husarbeidet da. Bare så det er sagt så er det han som mener det skal være 50/50 mens jeg mener at jeg bør gjøre mindre, - og han mer, siden jeg går både på skole, og jobber såpass mye utenom. TS Anonymous poster hash: 09515...ce3 Liten sjanse for at han vil forandre seg. Tenk deg tanken om han hadde vært i jobb, vist ansvar for deg og felles hjem, bidratt. Hadde ikke livet vært enklere for deg da? Du velger selv om du vil være dørmatte. Folk forandrer seg sjelden.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #32 Skrevet 8. desember 2014 Og jeg må spørre som de andre her; HVORFOR er du sammen med denne fyren? Hva i all verden er det han gjør som bidrar positivt i livet ditt? Om du synes et brudd er for brutalt, hva med å prøve å bo hver for dere en stund? Det ville jo vært mye mindre jobb for deg å ta vare på kun deg selv i en periode, enn å måtte ta vare på et stort barn og ei bikkje i tillegg! Anonymous poster hash: fcc6a...85a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #33 Skrevet 8. desember 2014 Og denne mannen ønsker du barn med??? Husk at husarbeid og stell av unger krever tredobbelt så mye av tiden din som du bruker nå. Har du lyst til å være dobbeltatbeidende resten av livet? Jeg tror ikke du elsker denne mannen. Jeg tror du har litt for romantiske ideer om et forhold og ser på det som et nederlag om du går. Men tro meg; bedre å gjøre det nå enn når du har barn med han. Felles verdigrunnlag er essensielt når man velger partner. Det har ikke dere. Finn noen som ønsker det samme som deg mens du enda er ung. Anonymous poster hash: 12ae4...3a8
mamma_bergen Skrevet 8. desember 2014 #34 Skrevet 8. desember 2014 Hadde aldri giddet..Jeg tviler på at han kommer til å forandre seg.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #35 Skrevet 8. desember 2014 Herregud for en catch denne fyren! Ser du nå virklig ikke at han er en patetisk dust? Anonymous poster hash: 1f119...be3
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #36 Skrevet 8. desember 2014 HI, du skriver: "Bortsett fra hans sære meninger om ting, økonomisk ryggrad/holdninger, arbeidsledighet og ikke utdannet så har vi et fantastisk forhold." Jeg tror det første du må gjøre er å komme ut av boblen din, for dere har ikke et fantastisk forhold! Dere har et forhold hvor mannen er egoistisk, han har ikke respekt eller omtanke for deg, han bidrar ikke nok, han gjør ikke noe for å vise deg at han satser på dere som et par. Han skal på butikken likevel, men nekter å handle selv om du var så sliten! Ærlig talt, nå må du våkne opp, HI! Mannen kontrollerer deg, han manipulerer deg, han er IKKE snill med deg! Og en ting til, dette ser jeg på som helt grunnleggende: Mannen var hjemme en hel dag, uten å gjøre noe som helst, og han gikk ikke tur med hunden deres - det måtte du gjøre da du kom hjem midt på natta. Akkurat den episoden alene kunne fått meg til å dumpe mannen! Her viser han en så totalt mangel på empati for et levende vesen at det grenser til.... nei, jeg finner ikke ord! Mannen gi faen! Ser du virkelig ikke det? Mannen gjør det han vil og det som passer ham og ham alene. Han tar ikke hensyn til deg, han gidder ikke hjelpe deg, han har ingen ansvarsfølelse hverken overfor deg eller deres felles fremtid, han har ingen empatiske følelser for hverken deg eller hunden. Jada, dere har sikkert god sex og har det morsomt sammen når du gjør som han vil.... men bortsett fra det så er dere så milevidt fra hverandre at det ikke kan kalles et forhold. Så "snap out of it" og se denne mannen for det han virkelig er! Jeg sier som alle andre her - dropp ham, og sørg for all del for at du IKKE blir gravid med denne egoistiske, uempatiske guttevalpen som tror han fremdeles såvidt er blitt tenåring og bor hjemme hos mamma. Jeg kan fortelle deg at hvilken som helst ansvarlig mor ville lekset opp for denne valpen om han bodde hjemme - han ville fått inndratt pc og spill og lommepenger inntil han startet å oppføre seg og ta ansvar. Du skriver at du er ambisiøs - vel, den sikreste måten å ødelegge alle planene dine for fremtiden på er å fortsette sammen med denne ungen du bor sammen med. Han har en lang vei å gå om han noensinne blir ansvarlig og voksen. Før han ev. har blitt det så vil han ha greid å ødelegge deg, det er jeg overbevist om. Om du føler stolthet og ikke går fordi familien din da fikk rett i at han ikke var bra for deg, så dropp stoltheten. Ei som står meg nær ble i et lignende forhold som bare ble verre og verre, og hun ble der fordi hun var for stolt til å gi familien rett i at fyren var et dårlig valg. Hun ble nesten 40 får hun fikk et godt liv igjen etter den fyren som ruinerte henne både økonomisk og følelsesmessig. Hva skjer om dere får barn, han gidder ikke skifte på barnet fordi han måtte spille eller se ferdig noe på tv. Kan han la være å lufte hunden en hel dag, da kommer han heller ikke til å ha særlig skrupler for å forsømme et barn. Tror du noe annet, så tar du feil. Så det er opp til deg - vil du leve i en urealistisk fantasiboble slik du gjør nå med denne mannen, eller vil du ha nok selvrespekt til å komme deg bort fra denne fyren som utnytter deg, manipulerer deg og ikke bryr seg om deg og fremtiden deres, som tvert imot gjør det vanskeligere for deg å nå dine mål og drømmer? Tro meg, jo lenger du kommer i utdannelsen din, jo bedre din økonomi blir, jo verre kommer denne mannen til å bli. For jo bedre du gjør det, jo mindre vil han føle seg, og siden han ikke gidder gjøre en innsats for sitt eget liv så må han på et eller annet vis på deg ned på samme lave plan som seg selv. Og hvordan gjør han det - jo han manipulerer deg, gir deg dårlig samvittighet, gir deg skylden for at forholdet ikke fungerer osv. osv. osv. osv. Så hva vil du? Anonymous poster hash: 20c55...a95
runag Skrevet 8. desember 2014 #37 Skrevet 8. desember 2014 Dropp ham. Det kan høres litt brutalt ut, men han er ikke noe å satse på. Hvis det i det hele tatt skulle være til å tenke på å få barn med ham, måtte han endret seg radikalt, og det ser det ikke ut som han har noen planer om. Her er du både forsørger og husholderske. Ikke kast bort de beste åra dine på dette, du finner lett en som er mye bedre for deg.
FrkKværner Skrevet 8. desember 2014 #38 Skrevet 8. desember 2014 Først av alt, så flink du er som virkelig står på å tar deg utdannelse og jobber såpass mye for å nå drømmen din. Flott å se at du ikke lar sin samboer sette kjepper i hjulene for deg. Jeg lurer litt på hva du egentlig ser i han? Han har som du sier sikkert sine gode sider men jeg vil ikke si jeg er imponert over hvordan han behandler deg heller. I tillegg til jobb å skole krever han at du skal lage mat, rydde og gå tur med hunden like mye som han. Hva er det ned han som er så fantastisk? Alt jeg ser er beklageligvis en tiltaksløs, egoistisk og lat mann. "Han vet ikke hva han vil bli?" Nei sånn er det for mange men å sitte foran tven gir han ingen inspirasjon til å komme seg ut. Hvis han tror drømmejobben blir kastet etter han tar han feil. Det tar for lang tid med studier, vell tid har jo denne guttevalpen nok av. Dessuten må han ikke tro at det hjelper å ha masse hull i cven. Jeg ville personlig ikke fortsatt i ett slikt forhold. Du vil opp og fram i livet, han vil snylte på deg det er sannheten. Forstår at han vil se deg mer men han vil jo ikke innse at da må han bidra også ikke få servert alt på ett sølvfat av deg. Jeg håper du tenker litt på saken å hva du vil med fremtiden. Ett brudd gjør vondt en stund, det å skulle ha en slik mann gjør vondt i lang tid fremover. Lykke til 😊håper du finner deg en mann som respekterer deg og behandler deg bra.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #39 Skrevet 8. desember 2014 Jeg vet jeg har verdens verste argument for å forlate han, men han er så utrolig sjarmerende å flott å se på. Da vi ble sammen var jeg helt henrykt over å gå hånd i hånd med han. Det er selve tanken på at han (trolig ganske fort) før eller senere vil finne seg noen andre, som blir en erstatning for meg som jeg skyr. Å bare være en kapittel i et bok, å aldri ha sex med han igjen, eller dele seng. Slike tanker er rett og slett uutholdelige :-( Hvordan skal jeg klare å komme meg videre? TS. Anonymous poster hash: 09515...ce3
PrinsesseHengepupp Skrevet 8. desember 2014 #40 Skrevet 8. desember 2014 Slike ting burde kommet med retur-og angrelapp.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #41 Skrevet 8. desember 2014 Jeg vet jeg har verdens verste argument for å forlate han, men han er så utrolig sjarmerende å flott å se på. Da vi ble sammen var jeg helt henrykt over å gå hånd i hånd med han. Det er selve tanken på at han (trolig ganske fort) før eller senere vil finne seg noen andre, som blir en erstatning for meg som jeg skyr. Å bare være en kapittel i et bok, å aldri ha sex med han igjen, eller dele seng. Slike tanker er rett og slett uutholdelige :-( Hvordan skal jeg klare å komme meg videre? TS. Anonymous poster hash: 09515...ce3 Ok. Du trenger - seriøst - hjelp til å se hvor livet ditt bærer hen. Du er ikke avhengig av denne mannen, det er han som er avhengig av deg. Så dersom han er så heldig å finne seg noen som vil leve med han, så skal bli glad på hans vegne og kanskje synes litt synd på dette kvinnemennesket. Ellers virker det nesten som du ikke tar innover deg det ALLE her skriver: Kvitt deg med han mens du kan. Anonymous poster hash: 43777...566
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #42 Skrevet 8. desember 2014 Jeg vet jeg har verdens verste argument for å forlate han, men han er så utrolig sjarmerende å flott å se på. Da vi ble sammen var jeg helt henrykt over å gå hånd i hånd med han. Det er selve tanken på at han (trolig ganske fort) før eller senere vil finne seg noen andre, som blir en erstatning for meg som jeg skyr. Å bare være en kapittel i et bok, å aldri ha sex med han igjen, eller dele seng. Slike tanker er rett og slett uutholdelige :-( Hvordan skal jeg klare å komme meg videre? TS. Anonymous poster hash: 09515...ce3 Seriøst...? Han er fin å se på? Anonymous poster hash: 042b3...636
pifi med tre nurk Skrevet 8. desember 2014 #43 Skrevet 8. desember 2014 Han har skutt gullfuglen! Lykke til med livet med en slask! For det er det han er! Jeg var i et forhold med en lignende type da jeg var 17-19..foreldrene mine var skikkelig misfornøyd med valget mitt (forståelig nok). Jeg kjente lenge på en følelse av at dette ikke var det jeg ville... En dag kjente jeg en panikk over at jeg var i et sånt forhold og det beste jeg har gjort noengang var å gjøre det slutt!! Møtte en super fyr ikke lenge etter!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #44 Skrevet 8. desember 2014 Jeg vet jeg har verdens verste argument for å forlate han, men han er så utrolig sjarmerende å flott å se på. Da vi ble sammen var jeg helt henrykt over å gå hånd i hånd med han. Det er selve tanken på at han (trolig ganske fort) før eller senere vil finne seg noen andre, som blir en erstatning for meg som jeg skyr. Å bare være en kapittel i et bok, å aldri ha sex med han igjen, eller dele seng. Slike tanker er rett og slett uutholdelige :-( Hvordan skal jeg klare å komme meg videre? TS. Anonymous poster hash: 09515...ce3 Kjære vene... Jeg forstår ikke hvordan du som virker oppegående på så mange områder: studier, jobb, ambisjoner og selvdisiplin, kan være så totalt tafatt når det gjelder valg av mann... Anonymous poster hash: 12ae4...3a8
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #45 Skrevet 8. desember 2014 Om dere har et så fint forhold sammen, hvorfor lager du flere tråder her inne hvor du er fortvilt? Hvorfor ønsker familien din at dere gjør det slutt? Hvorfor sitter du med dårlig samvittighet over et forhold der du gjør 80% av arbeidet? Herregud da kvinnfolk, få deg noen baller og kom deg vekk fra denne taperen! Anonymous poster hash: a1926...5f6
FrkKværner Skrevet 8. desember 2014 #46 Skrevet 8. desember 2014 Kjærlighet gjør blind, tenk litt på hva det betyr 😊.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå