Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Søsteren min skifter morgen og kveld på sin, (ekstra ganger dersom det er bæsj), stappfulle bleier begge gangene.... Synes det virker litt lite, men jeg har ingen erfaring på dette punktet... Anonymous poster hash: ff732...f53
Anne:-D Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Det høres veldig lite ut. Må være ubehagelig for barnet å gå med så fulle og våte bleier. Skifter på 2-åringen her når hun står opp og eventuelt før barnehagen hvis hun spiser frokost hjemme. Så skifter de vel på henne 2-3 ganger i barnehagen. Vi skifter når vi kommer hjem fra bhg og ved kveldstell + når hun har bæsja selvfølgelig. Blir vel 6-8 bleieskift i døgnet.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Når hun står opp, en gang til før barnehagen (er ofte mye i bleie på morgenen). Hun blir skiftet på i barnehagen i 11-12-tida og i 3-tida. Siste skift går vel hjemme så sånn i 19-tida. Er hun hjemme hele dagen tar vi det hver 3.-4.time. Er jo ubehagelig og uhygienisk å gå rundt med full bleie lenge. Anonymous poster hash: 3619d...b05
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Ved behov! Skifter ikke tørre bleier selv om det har gått fire timer. Kjenner etter om bleia er gele flere ganger om dagen Anonymous poster hash: f3361...ac5
*Miss Marple* Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Skifter morgen, før dupp i 12 tiden, i 15-16 tiden og ved kveldsstellet. Pluss bæsjebleier selvsagt. To ganger i døgnet hørtes veldig lite ut. Jeg syns ikke om at barn går rundt med blytunge bleier.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 I utgangspunktet er det ok så lenge hun ikke blir sår. Og det er veldig individuelt hvor mye barna tisser. Men når det er sagt har jeg skiftet minst 1-2 ganger ekstra på den av barna mine som tisset minst. Så jeg synes det hørtes lite ut. Anonymous poster hash: 36564...bf7
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 Når hun står opp, en gang til før barnehagen (er ofte mye i bleie på morgenen). Hun blir skiftet på i barnehagen i 11-12-tida og i 3-tida. Siste skift går vel hjemme så sånn i 19-tida. Er hun hjemme hele dagen tar vi det hver 3.-4.time. Er jo ubehagelig og uhygienisk å gå rundt med full bleie lenge. Anonymous poster hash: 3619d...b05 Der er ikke alltid bleia blir skifta da om det ikke er noe særlig i den, men den blir ihvertfall sjekka Anonymous poster hash: 3619d...b05
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #8 Skrevet 7. desember 2014 Skifter ca hver 3-4 time. Er vel det en burde gjøre om det er unger, menstruerende kvinner (for den saks skyld) eller eldre pleietrengende pasienter for hygienen sin skyld. Så ja to bleier om dagen er lite, selv om det ikke er bæsj. Desverre så er dette et "lite" problem i forhold til hvordan mange familier behandler sine barn generelt! Uansett så går det an å påpeke det på en fin måte hva konsekvensene av å bruke bleien så lenge sammenhengede kan være (iaf for jenter).... Anonymous poster hash: 37c0c...870
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #9 Skrevet 7. desember 2014 Ved behov! Skifter ikke tørre bleier selv om det har gått fire timer. Kjenner etter om bleia er gele flere ganger om dagen Anonymous poster hash: f3361...ac5 Dersom det går fire timer uten tiss tyder det på at barnet klarer å holde seg, og da er det vel på høy tid å slutte med bleier? Anonymous poster hash: 2407a...5e3
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #10 Skrevet 7. desember 2014 Barnet hadde vært oppe i 2 timer uten å bli skiftet på, bleia falt nesten av, så tung var den, men jeg følte ikke det var opp til meg å skifte selv om jeg hadde veldig lyst.... Neste skift ble gjort ca en time før legging... Har sett dette flere ganger! Burde jeg si fra? Hi Anonymous poster hash: ff732...f53
Kyllingbein Skrevet 7. desember 2014 #11 Skrevet 7. desember 2014 Jeg hadde sagt fra. Skifter selv ved behov. 4-6 ganger per døgn selv.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #12 Skrevet 7. desember 2014 Barnet hadde vært oppe i 2 timer uten å bli skiftet på, bleia falt nesten av, så tung var den, men jeg følte ikke det var opp til meg å skifte selv om jeg hadde veldig lyst.... Neste skift ble gjort ca en time før legging... Har sett dette flere ganger! Burde jeg si fra? Hi Anonymous poster hash: ff732...f53 Her hadde jeg definitivt sagt fra! Slik skal det ikke være! Stakkars unge! Anonymous poster hash: 3619d...b05
rytme Skrevet 7. desember 2014 #13 Skrevet 7. desember 2014 Skifter morgen, før dupp i 12 tiden, i 15-16 tiden og ved kveldsstellet. Pluss bæsjebleier selvsagt. To ganger i døgnet hørtes veldig lite ut. Jeg syns ikke om at barn går rundt med blytunge bleier. samme her
Elskerhøsten2014 Skrevet 7. desember 2014 #14 Skrevet 7. desember 2014 Skifter på han før han blir for våt og det går gjennom, så kanskje 5-7 ganger daglig + et par bæsje bleier, søsteren din skifter for sjelden, hadde sagt fra, ungen kan også bli sår av tiss
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #15 Skrevet 7. desember 2014 Si i fra! Ungen kan bli sår, få sopputslett, det er ubehagelig, ungen kan få infeksjoner i tillegg til at hun gjør det vanskeligere for seg selv med tanke på avvenning av bleier i fremtiden. Er ungen vant til å gå med bleien full i tiss.. så ja, blir værre enn om ungen blir skiftet på normalt. Anonymous poster hash: 37c0c...870
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #16 Skrevet 7. desember 2014 Det er veldig individuelt hvor mye de tisser også og hvor mye de drikker. Vi har prøvd å slutte med bleie på 2,5 åringen 4 ganger, men han klarer ikke å si fra at han må tisse, selv om han tisser hver gang i potta/på do. Jeg skifter når han står opp, og så bæsjer han som regel litt etter frokost og da skifter vi. Skifter som regel når vi skal ut og bort, og før leggetid. Så 4 bleier i døgnet ca. Syns ikke det er for lite. Anonymous poster hash: 9e684...9fa
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #17 Skrevet 7. desember 2014 Barnet hadde vært oppe i 2 timer uten å bli skiftet på, bleia falt nesten av, så tung var den, men jeg følte ikke det var opp til meg å skifte selv om jeg hadde veldig lyst.... Neste skift ble gjort ca en time før legging... Har sett dette flere ganger! Burde jeg si fra? Hi Anonymous poster hash: ff732...f53 Jeg hadde skiftet på ungen. Det er jo tanteungen din, barnet til søsteren din. Hva med å bare si: Oi lille venn, den bleien så full og ubehagelig ut, kom til tante så skal vi gå å bytte til en tørr. Jeg byttet minst 4 ganger om dagen, oftere ved bæsj. Stinker ikke ungen tiss også når bleien sitter så lenge? Anonymous poster hash: de659...a8e
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #18 Skrevet 7. desember 2014 Helt enig med sistemann! Hvor bytter du ikke bare bleien og sier i fra til mor når det passer seg!? Det er tanteungen din. Jeg ville ikke gått å sett på at mitt tantebarn gikk med stappfull bleie Anonymous poster hash: 37c0c...870
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #19 Skrevet 7. desember 2014 Alle bærsj bleier og morgen og kveld. Etter dette er det etter behov. Anonymous poster hash: 41919...946
Preggie Skrevet 7. desember 2014 #20 Skrevet 7. desember 2014 Det er det første jeg gjør når vi står opp, det siste jeg gjør før hun legger seg, og så skifter jeg i hvertfall to i løpet av dagen, i tillegg til to bæsjebleier. Jeg hadde helt klart sagt fra til søsteren min, dette er uhygienisk og ubehagelig for barnet!
*Miss Marple* Skrevet 7. desember 2014 #21 Skrevet 7. desember 2014 Barnet hadde vært oppe i 2 timer uten å bli skiftet på, bleia falt nesten av, så tung var den, men jeg følte ikke det var opp til meg å skifte selv om jeg hadde veldig lyst.... Neste skift ble gjort ca en time før legging... Har sett dette flere ganger! Burde jeg si fra? Hi Anonymous poster hash: ff732...f53 Selvsagt var det opp til deg når ikke mor tar ansvar. Som ansvarlig voksen plikter du å si fra når barn ikke får godt nok stell, og ihvertfall til til egen søster!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #22 Skrevet 7. desember 2014 Vi byttet med en gang han står opp og så bytter de to ganger i barnehagen (pluss eventuell bæsj). Så bytter vi til kvelds eller ved behov før det. Minimum er altså 4 Bleier, men det er at absolutt minimum. Hvis du er typen som prater med og er komfortabel rundt tantebarnet ditt ville jeg også (som foreslått over) sagt noe om at oi, den bleien var full - kom så bytter vi den. Hvis du eller barnet ikke ønsker å skifte bleie sammen så har man jo også muligheten til å lystig spørre om barnet vil at tante eller mamma skal skifte den. Da kan det være barnet velger mamma, men hun overser vel ikke nødvendig bleieskift hvis barnet selv kommer og ber om det? 😕 Anonymous poster hash: 63e8e...833
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #23 Skrevet 7. desember 2014 Vi skiftet når han sto opp/før bhg, og deretter jevnlig minimum hver 3/4 time. Skiftet med en gang ved bæsj. Å skdifte bare to ganger om dagen høres jo vanvittig lite ut! Anonymous poster hash: 6ff32...f5e
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #24 Skrevet 7. desember 2014 Er du virkelig så tafatt? Det er SØSTEREN din, du sier selvsagt fra. Det er på grensen til omsorgssvikt å ikke bytte ofte nok, ungen kan få UVI, sopp og hele pakka. Skjønner virkelig ikke problemet? Anonymous poster hash: e870d...4ee
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #25 Skrevet 7. desember 2014 Jeg er veldig konfliktsky, og i tillegg synes jeg bleieskift er veldig privat, jeg er redd søsteren min skal føle det som overtramp at jeg skal liksom vite hva som er rett eller feil når det gjelder bleieskift av hennes barn.. Men nå vet jeg mer, så er bedre rustet til neste gang! Hi Anonymous poster hash: ff732...f53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå