Gå til innhold

hvilke sorter baker DU til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å spekulerer på hva vi skal bake til jul. Har funnet ut at vi skal lage pepperkaker, serinakaker og berlinerkranser, men trenger inspirasjon til flere typer;)

Anonymous poster hash: c51a3...79a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager pepperkaker, colapinner, kokosmakroner, risboller og marsipanfigurer.

Anonymous poster hash: 2b77f...43f

Skrevet

Pepperkaker, kakemenn, serinakaker, brune pinner og kokosmakroner. 

Anonymous poster hash: 1194c...226
Skrevet

Klarer dere å spise opp alt? Bakte 5 slag i fjor. Stor stas de dagene vi bakte, men så var ikke barna så interessert mer og gjester spiser generelt lite kaker...

Anonymous poster hash: 028d5...741

Skrevet

Hvite kakemenn og risboller. That'd it. Resten kjøper jeg.

Anonymous poster hash: 5d122...52a

Skrevet

Klarer dere å spise opp alt? Bakte 5 slag i fjor. Stor stas de dagene vi bakte, men så var ikke barna så interessert mer og gjester spiser generelt lite kaker...

Anonymous poster hash: 028d5...741

Er den største kakemomsen som finnes, so det går heilt fint! Merkelig at eg ikkje går opp 10 kilo i jula, for å sei det slikt :s 

Anonymous poster hash: 1194c...226

Skrevet

I fjor bakte jeg 5-6 slag, men bare halvparten ble spist så i år tenker jeg 2-3 slag. Pepperkaker, tyske skiver og kokosmakroner. Det er favorittene i alle fall så tror jeg går for dem :)

Skrevet

Vi skal prøve oss på en gammel slager i år, nemlig rosettbakkels. Ellers blir det pepperkaker og kokosmakroner. Vi får krumkaker av mamma.

Skrevet

Kakemenn og damer og pepperkaker.

Resten kan de spise hos svigermor :P

Gjest flykræsj
Skrevet

Pepperkaker, sandkaker, kokosmakroner og marsipan. Muligens lager jeg en porsjon maryland coocies også. Ingen fare for at kakene ikke blir spist her i hus ;)

Skrevet

Pepperkaker, krumkaker, sjokoladeboller og serinakaker. Så får jeg noen sorter av svigermor.

Skrevet

Pepperkaker, sandkaker, kokosmakroner og marsipan. Muligens lager jeg en porsjon maryland coocies også. Ingen fare for at kakene ikke blir spist her i hus ;)

Oh, maryland cookies hørtes godt ut! Har du en oppskrift å dele kanskje?  :rolleyes:

Skrevet

Pepperkaker, Sarah Bernhard, biscotti, kanelboller, choc chip cookies.

Anonymous poster hash: 1c48c...742

Skrevet

Blir pepperkaker, serinakaker og omregulere her. Det holder! :)

Anonymous poster hash: f99f2...b2d

Skrevet

Pepperkaker, pleskener, krumkaker, tørre vafler, kokosmakroner. Hjortetakk får jeg av pappa.

Skrevet

omregulere= oreokuler, satans autokorrekt :P

Anonymous poster hash: f99f2...b2d

Skrevet

Pepperkaker, pleskener, krumkaker, tørre vafler, kokosmakroner. Hjortetakk får jeg av pappa.

Tørre vafler - hva er det?

Skrevet

Tørre vafler - hva er det?

Akkurat slik det er skrevet, tørre vafler. :-) Det er sprø vafler, google det, så ser du. Klarer ikke legge ut link fra nettbrettet.

Skrevet

Kakemenn, krumkake, hardvafler, brune pinner. Så har jeg prøvd meg på sarah bernard kake (gjenstår å se om den er god). Har kjøpt en pepperkakekirke som vi har satt sammen og pyntet. Og så var det tomt for gjærbakst i fryseren, så da blir det boller og horn også :-)

Anonymous poster hash: 81656...a41

Skrevet

Jeg lager Sarah Bernhardt, bountykuler, karameller, julemenn og pepperkakehus.

Så ordner resten av familien hjemmelaget marsipan, vepsebol, kokosmakroner, havreflarn og pepperkaker.

Blir visst 10 sorter det gitt!

Gleder meg til jul :D

Anonymous poster hash: 0bc7d...992

Gjest flykræsj
Skrevet

Oh, maryland cookies hørtes godt ut! Har du en oppskrift å dele kanskje? :rolleyes:

160 g smør

210 g sukker

140 g brunt sukker

360 g hvetemel

2 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1/2 ts kanel

3 egg

300 g hakket sjokolade

Evt 100 g hakket nøtter

Sukker og smør røres i kjøkkenmaskin. Bland inn tørre ingredienser. Bland inn sjokolade og egg tilslutt. Lag en rull, pakk i plast og la hvile 1 time i kjøleskap. Skjær i skiver og stek 180 grader i 10-15 min 😊 namnam

Skrevet

Pepperkaker, brune pinner og seigmenn hvertfall. Så hender det seg det kommer noe på impuls utenom 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...