sug lut Skrevet 5. desember 2014 #26 Skrevet 5. desember 2014 Så dere skal da avvise barna på julaften fordi dere ikke får dem med hud og hår, men bare har dem på overnatting? Det var jo også en god leksjon i åpenhet og inkludering og respekt - "enten får dere være BARE her, ellers bryr vi oss ikke om å se dere i det hele tatt". Og dere mener at det er mor som bruker barna som brikker i et spill? Det er noe med splint og bjelke her som er ganske påfallende grellt.
Gjest Minnieropptatt Skrevet 5. desember 2014 #27 Skrevet 5. desember 2014 Skjønner ikke at Mor kan legge andre planer for julaften når barna skal være hos far. Men, skjønner godt at dere vil skjerme deres eget barn. Det Mor i realiteten gjør, er å overkjøre far og familiens planer. Uakseptabelt!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #28 Skrevet 5. desember 2014 Du skriver komplett uforståelig... Anonymous poster hash: b6f63...fa4
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #29 Skrevet 5. desember 2014 Prøv å forklare dette en gang til. Ta det gjerne punktvis om det er lettere for deg, ala - Det var avtalt at ... - Deretter bestemte mor at... - Det blir dumt fordi... - Som en konsekvens av det har vi bestemt at... - Grunnen til vår avgjørelse er at... Anonymous poster hash: 8035d...26d
sug lut Skrevet 5. desember 2014 #30 Skrevet 5. desember 2014 Du skriver hele tiden om det med "avvise barna" og tar i betraktning kun 2 av 3 barn. Det var avtalt at julen i år skulle feires hos far. Da kan ikke mor bestemme alene at den skal feires en annen plass. Avtale er en avtale. Her er det et tredje lite barn som også er uskyldig part - barnet forventet å feire med søsken, men blir avspist med at de drar vekk på julaften. Hvorfor skal det alltid tas hensyn til stebarna foran fellesbarn? Og hvor mye får fellesungen sett av søsken om de ikke får komme overhodet? Det er jo alle ungene dette går utover.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #31 Skrevet 5. desember 2014 Å lese slikt som dette gir meg ekstra motivasjon til å halde på ekteskapet. Anonymous poster hash: 68b31...4e0
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #32 Skrevet 5. desember 2014 Så dere skal da avvise barna på julaften fordi dere ikke får dem med hud og hår, men bare har dem på overnatting? Det var jo også en god leksjon i åpenhet og inkludering og respekt - "enten får dere være BARE her, ellers bryr vi oss ikke om å se dere i det hele tatt". Og dere mener at det er mor som bruker barna som brikker i et spill? Det er noe med splint og bjelke her som er ganske påfallende grellt. Hvordan greide du å tolke det rotete innlegget dithen? Forutinntatt mot stemødre eller? Anonymous poster hash: bf910...2a8
Love my kidz Skrevet 5. desember 2014 #33 Skrevet 5. desember 2014 Kunne ikke far bare si til mor at disse planene hun legger ikke er aktuell siden barnet/a er hos dere?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #34 Skrevet 5. desember 2014 Synes mange er unødvendig harde med HI her! Både over skrivemåte og over at de har endret juleplanene. Innlegget hennes var helt tydelig skrevet i affekt (kanskje akkurat når hun fikk vite hva barnas mor hadde bestemt) og trengte å lufte tankene. Det er også tydelig av første innlegget, synes jeg, at hun prøvde å anonymisere det, og derfor ble det vanskeligere å forstå. Det er jo ikke akkurat noe uvanlig her på forumet, så når noen skriver og tydelig er opprørt så er det lov å legge litt godvilje til når man leser. Videre virker det som det er en lengre forhistorie hvor mor til mannens første barn har sabottert samvær med far og satt barna opp mot far og fars nye familie. Det er i så fall barnas mor som er hovedsynder til, når hun fremdeles er så bitter etter mange år. Når HI og mannens felles barn tydeligvis stadig blir skuffet og lei seg pga. det den andre moren styrer meg og legger føringer på egne barn, så forstår jeg at HI og mannen når det kommer til jul velger å denne gangen beskytte sitt felles barn mot enda flere skuffelser. Som jeg skrev tidligere så håper jeg far får barnas mor med til fvk så fort som mulig, for slik hun holder på så ødelegger det barna. At mor til barna velger å ødelegge barnas første julefeiring med far på mange år, det er rottent gjort. Når barna er hos far er det far som skal få ha samværet og bestemme hva barna skal gjøre julekvelden. Man kan diskutere opp og ned og i mente om det er riktig overfor mannens første barn at HI og han avlyser julen hos dem i år med tanke på de første barna. Men hadde barnas mor akseptert at det er riktig at barna nå får mulighet til å også feire jul ordentlig med sin far, så hadde dette problemet aldri oppstått. Slik jeg forstod HI så har mor nå bestemt at barna bare skal sove hos far, ikke være sammen med far og fars nye familie på dagtid. Det sier seg selv at det er en idiotisk ordning når barna endelig skal være sammen med far og sitt nye søsken. Det verste er at jeg vil tro at barnas mor nå kommer til å bruke det at far avlyser julen til å påvirke ungene enda mer, at dette beviser alt hun har sagt om far tidligere, og kanskje også fortelle andre om hvilken forferdelig far han er for sine barn, ikke prioriterer dem. Og igjen så blir barna taperne pga. mors spill med sine barns følelser fordi hun skal tilfredsstille noe hos seg selv. Det er ikke normalt å gå inn og skulle styre samværet slik hun gjør med denne julefeiringen! Hvorfor HI og mannen plutselig skal være verstingene her, det forstår jeg ikke! Anonymous poster hash: 7ea32...799
soleia Skrevet 5. desember 2014 #35 Skrevet 5. desember 2014 Det er frykteleg dumt av foreldre å ta ut bitterheit mot ekspartnaren ved å kritisere den andre forelderen overfor ungane. Slik eg tolka innlegget, så ville ikkje dei eldste ungane feire jul hjå far, kanskje på grunn av at dei har vore mottakarar av slik kritikk frå mor, men det kan og vere fordi dei ikkje har feira jul der på 5 år, og gjerne vil feire jul slik dei er vane med. Sjølvsagt burde mor ha diskutert dette med far, og det er dårleg gjort å legge andre planar bak dykkar rygg, men eg synes likevel det er merkeleg å avlyse heile julebesøket fordi dei har lagt andre planar for sjølve julekvelden. Det kan hende de må gå litt i dykk sjølve og, for å finne ut kvifor ungane ikkje har lyst å vere hjå dykk (slik eg tolka det ut frå hovudinnlegget)
smiia Skrevet 5. desember 2014 #36 Skrevet 5. desember 2014 Synes mange er unødvendig harde med HI her! Både over skrivemåte og over at de har endret juleplanene. Innlegget hennes var helt tydelig skrevet i affekt (kanskje akkurat når hun fikk vite hva barnas mor hadde bestemt) og trengte å lufte tankene. Det er også tydelig av første innlegget, synes jeg, at hun prøvde å anonymisere det, og derfor ble det vanskeligere å forstå. Det er jo ikke akkurat noe uvanlig her på forumet, så når noen skriver og tydelig er opprørt så er det lov å legge litt godvilje til når man leser. Videre virker det som det er en lengre forhistorie hvor mor til mannens første barn har sabottert samvær med far og satt barna opp mot far og fars nye familie. Det er i så fall barnas mor som er hovedsynder til, når hun fremdeles er så bitter etter mange år. Når HI og mannens felles barn tydeligvis stadig blir skuffet og lei seg pga. det den andre moren styrer meg og legger føringer på egne barn, så forstår jeg at HI og mannen når det kommer til jul velger å denne gangen beskytte sitt felles barn mot enda flere skuffelser. Som jeg skrev tidligere så håper jeg far får barnas mor med til fvk så fort som mulig, for slik hun holder på så ødelegger det barna. At mor til barna velger å ødelegge barnas første julefeiring med far på mange år, det er rottent gjort. Når barna er hos far er det far som skal få ha samværet og bestemme hva barna skal gjøre julekvelden. Man kan diskutere opp og ned og i mente om det er riktig overfor mannens første barn at HI og han avlyser julen hos dem i år med tanke på de første barna. Men hadde barnas mor akseptert at det er riktig at barna nå får mulighet til å også feire jul ordentlig med sin far, så hadde dette problemet aldri oppstått. Slik jeg forstod HI så har mor nå bestemt at barna bare skal sove hos far, ikke være sammen med far og fars nye familie på dagtid. Det sier seg selv at det er en idiotisk ordning når barna endelig skal være sammen med far og sitt nye søsken. Det verste er at jeg vil tro at barnas mor nå kommer til å bruke det at far avlyser julen til å påvirke ungene enda mer, at dette beviser alt hun har sagt om far tidligere, og kanskje også fortelle andre om hvilken forferdelig far han er for sine barn, ikke prioriterer dem. Og igjen så blir barna taperne pga. mors spill med sine barns følelser fordi hun skal tilfredsstille noe hos seg selv. Det er ikke normalt å gå inn og skulle styre samværet slik hun gjør med denne julefeiringen! Hvorfor HI og mannen plutselig skal være verstingene her, det forstår jeg ikke! Anonymous poster hash: 7ea32...799 Verstinger og verstinger. Verden er ikke så svart/hvitt at det trenger være bare én part som tar ukloke valg. Ja, det virker som om denne moren styrer og ordner for å lage mest mulig kvalm, men dersom HI og mannen setter hardt mot hardt er det jo bare barna det går utover. Det blir en skyttergravskrig der barna blir bombardert fra begge sider. Derfor ville jeg ha svelget masse kameler for å iallfall gjøre det jeg kunne for å opprettholde et forhold til ungene. Ikke for å være grei med mor, på ingen måte, men for å skape en relasjon til barna på tross av morens galskap. Og for å skape en atmosfære i mitt hjem der barna ikke følte de trengte å forholde seg til de voksnes konflikter.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #37 Skrevet 5. desember 2014 Verstinger og verstinger. Verden er ikke så svart/hvitt at det trenger være bare én part som tar ukloke valg. Ja, det virker som om denne moren styrer og ordner for å lage mest mulig kvalm, men dersom HI og mannen setter hardt mot hardt er det jo bare barna det går utover. Det blir en skyttergravskrig der barna blir bombardert fra begge sider.Derfor ville jeg ha svelget masse kameler for å iallfall gjøre det jeg kunne for å opprettholde et forhold til ungene. Ikke for å være grei med mor, på ingen måte, men for å skape en relasjon til barna på tross av morens galskap. Og for å skape en atmosfære i mitt hjem der barna ikke følte de trengte å forholde seg til de voksnes konflikter. Men hva med HI og mannens felles barn som enda en gang opplever skuffelser når det kommer til søsknene, ikke får noe forhold til dem og blir lei seg fordi søsknene ikke skal være hos dem? Det er jo noe som dette barnet virker å ha blitt svært skuffet over flere ganger før. Er det da riktig at dette barnet skal oppleve det også på julaften pga. en annen mor som gjør så mye feil? En gang må de sette en grense for dette barnet også - eller er ikke det så viktig? Anonymous poster hash: 7ea32...799
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #38 Skrevet 5. desember 2014 Er det mulig at dere har litt kommunikasjonsproblemer med hverandre HI ? Hva med å forsøke å få ordnet ting. Anonymous poster hash: 5c215...3d5
Peispå! Skrevet 5. desember 2014 #39 Skrevet 5. desember 2014 Etter 3 sider med innlegg, er jeg fortsatt ikke sikker på hvordan historien egentlig er...
Gjest Antarctica Skrevet 5. desember 2014 #40 Skrevet 5. desember 2014 Syns dere skal se stort på det, ta imot ungene likevel, og si til mor at når de først er her, så er det vel like greit å ha feiring også? (Uten å være sinte eller stå hardt på.) Når dere avlyser hele samværet, blir det å straffe ungene, ikke mor. Selv om det åpenbart er en prinsippsak for dere å ikke danse etter hennes pipe. Er det så farlig å danse litt hvis det kan gjøre samarbeidet mer glatt framover?
Gjest Antarctica Skrevet 5. desember 2014 #41 Skrevet 5. desember 2014 Verstinger og verstinger. Verden er ikke så svart/hvitt at det trenger være bare én part som tar ukloke valg. Ja, det virker som om denne moren styrer og ordner for å lage mest mulig kvalm, men dersom HI og mannen setter hardt mot hardt er det jo bare barna det går utover. Det blir en skyttergravskrig der barna blir bombardert fra begge sider.Derfor ville jeg ha svelget masse kameler for å iallfall gjøre det jeg kunne for å opprettholde et forhold til ungene. Ikke for å være grei med mor, på ingen måte, men for å skape en relasjon til barna på tross av morens galskap. Og for å skape en atmosfære i mitt hjem der barna ikke følte de trengte å forholde seg til de voksnes konflikter. Men hva med HI og mannens felles barn som enda en gang opplever skuffelser når det kommer til søsknene, ikke får noe forhold til dem og blir lei seg fordi søsknene ikke skal være hos dem? Det er jo noe som dette barnet virker å ha blitt svært skuffet over flere ganger før. Er det da riktig at dette barnet skal oppleve det også på julaften pga. en annen mor som gjør så mye feil?En gang må de sette en grense for dette barnet også - eller er ikke det så viktig? Anonymous poster hash: 7ea32...799 Alternativet er jo å ikke se dem i dagene rundt julaften heller. Og opplegget nå er jo at de to voksne feirer jul med minsten alene uansett, så resultatet er jo det samme - med unntak av at det ene paret kan si til seg selv at "det ble slik fordi eksen er dum, ikke fordi vi ville det slik". En begrunnelse som sikkert betyr null for en 3-4-åring...
smiia Skrevet 6. desember 2014 #42 Skrevet 6. desember 2014 Verstinger og verstinger. Verden er ikke så svart/hvitt at det trenger være bare én part som tar ukloke valg. Ja, det virker som om denne moren styrer og ordner for å lage mest mulig kvalm, men dersom HI og mannen setter hardt mot hardt er det jo bare barna det går utover. Det blir en skyttergravskrig der barna blir bombardert fra begge sider.Derfor ville jeg ha svelget masse kameler for å iallfall gjøre det jeg kunne for å opprettholde et forhold til ungene. Ikke for å være grei med mor, på ingen måte, men for å skape en relasjon til barna på tross av morens galskap. Og for å skape en atmosfære i mitt hjem der barna ikke følte de trengte å forholde seg til de voksnes konflikter. Men hva med HI og mannens felles barn som enda en gang opplever skuffelser når det kommer til søsknene, ikke får noe forhold til dem og blir lei seg fordi søsknene ikke skal være hos dem? Det er jo noe som dette barnet virker å ha blitt svært skuffet over flere ganger før. Er det da riktig at dette barnet skal oppleve det også på julaften pga. en annen mor som gjør så mye feil?En gang må de sette en grense for dette barnet også - eller er ikke det så viktig? Anonymous poster hash: 7ea32...799 Det finnes måter å presentere dette for 5-åringen på, som vil ivareta han/henne. Det er klart, dersom mor og far legger vekt på hvor trist det er at x og y skal reise fra dem på selve julaften, så kan de fint gjøre det til en tre akters tragedie. Om de isteden fokuserer på hvor koselig de skal få det med x og y resten av julen, og samtidig gjør det til noe positivt at de tre (mor, far og 5-åring) skal kose seg sammen på julaften, så vil minsten overleve dette helt fint.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #43 Skrevet 6. desember 2014 Er du full?? Anonymous poster hash: 733fa...8e2
Gjest Kira Skrevet 6. desember 2014 #44 Skrevet 6. desember 2014 Personangrep og avsporing er slettet fra tråden. Kira Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #45 Skrevet 6. desember 2014 Dette er vel en sak som fvk kan hjelpe med. Jeg antar at din mann og hans eks skrev under en samværsavtale da de gikk fra hverandre. Og de aller fleste har da avtalt å ha ungene hos seg annenhver jul. Så hvis hun hadde de i fjor, skal han ha de i år. Hører hun ikke får dere bare henvise til avtalen evnt ta kontakt med fvk. Anonymous poster hash: e86d8...6ea
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #46 Skrevet 8. desember 2014 Det er vanskelig, vi er i tenkeboksen. Problemet her er at det er minstemannen som blir utelatt fra alt- bursdager, sammenkomster, jul- alt! Vi har virkelig prøvd å samarbeide, vi har unngått konflikter for å spare barna så langt det har latt seg gjøre men nå har det gått for langt. Jeg ordnet julen for mange måneder siden nettopp for å unngå problemer som dette og det har bare slått tilbake på meg som stemor og mannen min som har fått nok av det hele. Vi begge ser hvor tungt det er for barnet vårt og nå må vi faktisk prioritere han og ikke de andre. De får delta i alt mens han alltid blir utelatt uansett hvor mye vi prøver å inkludere og behandle alle barn likt. Denne julen skulle gi alle barna sjansen til å være sammen og det vil ikke skje slik ting er nå. Det er faktisk en form for mobbing som vi ikke kan godta. Anonymous poster hash: 75e20...ea0
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #47 Skrevet 8. desember 2014 Det er vanskelig, vi er i tenkeboksen. Problemet her er at det er minstemannen som blir utelatt fra alt- bursdager, sammenkomster, jul- alt! Vi har virkelig prøvd å samarbeide, vi har unngått konflikter for å spare barna så langt det har latt seg gjøre men nå har det gått for langt. Jeg ordnet julen for mange måneder siden nettopp for å unngå problemer som dette og det har bare slått tilbake på meg som stemor og mannen min som har fått nok av det hele. Vi begge ser hvor tungt det er for barnet vårt og nå må vi faktisk prioritere han og ikke de andre. De får delta i alt mens han alltid blir utelatt uansett hvor mye vi prøver å inkludere og behandle alle barn likt. Denne julen skulle gi alle barna sjansen til å være sammen og det vil ikke skje slik ting er nå. Det er faktisk en form for mobbing som vi ikke kan godta. Anonymous poster hash: 75e20...ea0 Barnet ditt blir utelatt fra bursdager og sammenkomster. Men altså du kan ikke forvente at mor til de eldste skal invitere ditt barn dersom hun steller i stand selskap med sin familie som gjester. Da må dere lage deres egne sammenkomster. Anonymous poster hash: 76c8e...80b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå