Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #1 Skrevet 5. desember 2014 for oss med barna til mannen. Tragisk og trist for det er et lite barn som blir utelatt, men mye mindre utelatt enn om de skulle "feire" julen med oss. Vi sliter med at eksen hans har fortalt barna ting de ikke skulle blitt involvert i og løgner. Og dermed så hadde de ordnet istand en parallell julefeiring slik at vi skulle liksom huse dem mens de hadde selve feiringen et annet sted. Vi fant dette ut på onsdag og i går så avlyste vi all samvær (samvær ble avlyst pga forandringer som skjer siste liten som gjør det vanskelig for oss å planlegge noe og vi skal alltid være dem som er kompromissen) og julefeiring for denne måneden/år, Nok er faktisk nok, vi har et lite barn som skjønner altfor mye og å utsette barnet vårt for sånt oppførsel fra søsken er å ta det for langt. H*n skal ha jul alene med mor og far og vi skal lage det til en koselig høytid sammen bare oss i år. Dette var forresten første julen på 5 år at far skulle ha barna og minsten skulle få feire med de for aller første gang noe jeg som stemor/mor har jobbet lenge med for å få ordnet. Bitre ekser må skjerpe seg, bitter kan du være men ikke dra barna inn i det. Hold deg til voksne som kan håndtere deg, og ikke barn som føler de må velge sider. For oss så er det er lite barn som er offeret, og vi må nå beskytte barnet mot sitt egne søskens krig mot faren. Krigen er veldig enveis, alle barna har vært velkommen, spørsmål har blitt besvart og støtte og omtanke har vi gitt dem hele veien, men dette som har blitt forsøkt gjort fra dem er å ta det for langt(ikke glem at det ligger mer bak en sånn kommentar) og vi vurderer nå hvor vi skal gå fra her. Tiden vil vise, hele situasjonen er bare trist akkurat nå for det desverre flere ofre her enn minsten men det er han som vi må beskytte akkurat nå slik at han ikke får et bilde av søsken som forlater han hele tiden. Anonymous poster hash: 75e20...ea0
uanonym Skrevet 5. desember 2014 #2 Skrevet 5. desember 2014 Jeg skjønte ikke riktig alt her. Men håper at dere klarer å skape en god jul for alle barna.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #3 Skrevet 5. desember 2014 Hææ? Anonymous poster hash: c0221...1bb
Luksusdyret Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 Jeg forstod heller ingenting, men skjønner at situasjonen er alvorlig. Er det slik at de sa de kommer til dere for så å si at de feirer jul en annen plass, slik at minstemann ble lei seg av brutte løfter?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #5 Skrevet 5. desember 2014 Forstod ikke hva du mente i første avsnitt der... Men trist at de voksne ikke greier å være voksne. .. Anonymous poster hash: 79243...da8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #6 Skrevet 5. desember 2014 Dette må du nok forklare på nytt... Anonymous poster hash: dd132...119
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #8 Skrevet 5. desember 2014 for oss med barna til mannen. Tragisk og trist for det er et lite barn som blir utelatt, men mye mindre utelatt enn om de skulle "feire" julen med oss. Vi sliter med at eksen hans har fortalt barna ting de ikke skulle blitt involvert i og løgner. Og dermed så hadde de ordnet istand en parallell julefeiring slik at vi skulle liksom huse dem mens de hadde selve feiringen et annet sted. Vi fant dette ut på onsdag og i går så avlyste vi all samvær (samvær ble avlyst pga forandringer som skjer siste liten som gjør det vanskelig for oss å planlegge noe og vi skal alltid være dem som er kompromissen) og julefeiring for denne måneden/år, Nok er faktisk nok, vi har et lite barn som skjønner altfor mye og å utsette barnet vårt for sånt oppførsel fra søsken er å ta det for langt. H*n skal ha jul alene med mor og far og vi skal lage det til en koselig høytid sammen bare oss i år. Dette var forresten første julen på 5 år at far skulle ha barna og minsten skulle få feire med de for aller første gang noe jeg som stemor/mor har jobbet lenge med for å få ordnet. Bitre ekser må skjerpe seg, bitter kan du være men ikke dra barna inn i det. Hold deg til voksne som kan håndtere deg, og ikke barn som føler de må velge sider. For oss så er det er lite barn som er offeret, og vi må nå beskytte barnet mot sitt egne søskens krig mot faren. Krigen er veldig enveis, alle barna har vært velkommen, spørsmål har blitt besvart og støtte og omtanke har vi gitt dem hele veien, men dette som har blitt forsøkt gjort fra dem er å ta det for langt(ikke glem at det ligger mer bak en sånn kommentar) og vi vurderer nå hvor vi skal gå fra her. Tiden vil vise, hele situasjonen er bare trist akkurat nå for det desverre flere ofre her enn minsten men det er han som vi må beskytte akkurat nå slik at han ikke får et bilde av søsken som forlater han hele tiden. Anonymous poster hash: 75e20...ea0 Så som jeg forstår det så skulle barnet og mor feire sammen med dere, men pga løgner etc fra mor så har de planlagt en feiring med noen andre og bare bo hos dere? Det er så trist at det skal gå utover barna på denne måten Er enig med deg! Anonymous poster hash: 40369...3eb
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #10 Skrevet 5. desember 2014 Det er komplisert og det har liksom ikke sunket inn helt hos oss heller: Vi skulle ha barna hans hos oss for å feire julen, på onsdag får vi vite at det har blitt lagt planer slik at barna bor hos oss og feirer et annet sted slik at vi og minsten blir utelatt fra all samhold med sine søsken. Vi valgte dermed å avlyse. Anonymous poster hash: 75e20...ea0
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #11 Skrevet 5. desember 2014 Skjønner fortsatt ikke Anonymous poster hash: 43261...72e
Luksusdyret Skrevet 5. desember 2014 #12 Skrevet 5. desember 2014 (endret) Det er komplisert og det har liksom ikke sunket inn helt hos oss heller: Vi skulle ha barna hans hos oss for å feire julen, på onsdag får vi vite at det har blitt lagt planer slik at barna bor hos oss og feirer et annet sted slik at vi og minsten blir utelatt fra all samhold med sine søsken. Vi valgte dermed å avlyse. Anonymous poster hash: 75e20...ea0 Ble faren invitert til å feire et annet sted også, slik at du og minste ble sittende alene på julaften? synes det var helt greit å avlyse. Og ja, selvfølgelig er stebarna en del av familien og må tas hensyn til, men deres oppførsel skal ikke gå utover småsøsken. jeg har ikke stebarn, kun egne barn og felles barn med mannen, men de eldste får ikke lov å utelate eller være slem med minste. Endret 5. desember 2014 av MrsRiddick
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #13 Skrevet 5. desember 2014 Det hadde vært bedre om skrev litt mer detaljert, vanskelig å forstå. Men, jeg prøver: Mens barna skulle ha samvær med dere i jula, så ville moren ta med barna sine (og dermed ekskludere deres minste) bort på selve julaften? I så fall er dette ganske dårlig oppførsel fra mor. Skjønner at dere avlyste dersom det ikke gikk an å komme til enighet. Anonymous poster hash: 5ff53...342
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #14 Skrevet 5. desember 2014 Må innrømme at det er litt småfrustrerende å ikke forstå helt hva som blir fortalt, men jeg har tenkt litt etter jeg leste det, og fant ut at detaljene i dette egentlig ikke er viktige i det hele tatt. Det aller viktigste er det HI skriver i hovedinnlegget om at voksne må greie å takle egne følelser etter en skillsmisse og ikke la sinne og bitterhet gå ut over barna. Når det i tillegg er gått mange år etter at far og eks gikk fra hverandre, da er det på tide at eks går videre følelsesmessig - og om hun ikke greier det så bør hun være voksen nok til å skaffe seg hjelp! Jeg håper hun leser denne tråden og kjenner seg igjen - for uansett hvilke følelser hun har rundt bruddet fra barnas far så gir det henne ingen rett! til å ødelegge barna sine! Barn skal ikke settes opp mot ene forelderen eller holdes borte fra den ene fordi mor selv ikke takler sine egne følelser. Det å bruke barna som våpen mot far er bare så nedrig og stakkarslig og komplett hensynsløst at det skulle vært ulovlig! Som HI skrev så er det flere offer her. En ting er nytt søsken (HIs og mannens felles barn), mannens barn som tydeligvis blir ødelagt av morens vendetta mot faren, faren som ikke får ha barna sine på en ordentlig måte. Og selvfølgelig alle andre involverte som HI, besteforeldre, tanter, onkler osv. UANSETT hvor bitter en skillsmisse har vært så gir ikke det foreldre å sette barna opp mot den andre forelderen! Og her syndes det altfor mye av både mødre og fedre rundt omkring. Barn skal kun beskyttes fra en forelder hvis denne er til fare for barnet - barn skal ikke "beskyttes" mot en forelder fordi den andre forelderen ikke er voksen nok til å takle sine egne følelser! Jeg vil tro dere ikke orker det nå, men kan det være en ide av far å få med mor på familievernkontoret etter jul? Dette er jo alvorlig, barna hans blir jo formet og styrt av moren på en måte som ikke er bra for barna. Om jeg til slutt forstod det riktig så skulle mannens barn fra tidligere forhold feire jul med dere, men så har mor lagt nye planer slik at barna skal sove hos dere i julen, men at de skal gjøre alt sosialt alle andre steder og ikke være sammen med dere i det hele tatt, slik at du, mannen og minsten egentlig er alene i julen, men fungerer kun som hotell og knapt det for hans andre barn? Vil tro det finnes en lang historie bak dette når det topper seg slik. Jeg håper at pappaen ikke gir seg i forsøk på å få snudd dette slik at barna hans får normalt forhold til dere og sitt nye søsken etter hvert. Ikke gi opp! Det må være forferdelig sårt både for mannen og barnet dere har sammen. Tror dere har gjort det riktige - så får far heller prøve å få hjelp fra fvk etter jul, kanskje neste jul kan bli bedre. Håper dere får en fin jul uansett! Anonymous poster hash: 7ea32...799
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #15 Skrevet 5. desember 2014 hvorfor har dere ikke standard ordning med jul annehvert år hos mor og far? så slipper dere situasjoner som dette Anonymous poster hash: d4d48...88a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #16 Skrevet 5. desember 2014 Kan det være at du, og far(?), har så store problemer med å gjøre dere forstått at det oppstår misforståelser og problemer? Anonymous poster hash: f0ae7...e53
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #17 Skrevet 5. desember 2014 Eh, barna skulle være hos dere i jula men så har mor arrangert at de skal være et annet sted på selve julaften? Og nå har dere for å skjerme deres felles barn sagt at de ikke får komme i det hele tatt fordi da vil fellesbarnet bli lei seg på julaften når storesøsknene drar? Det synes jeg var en merkelig løsning. Hvorfor gjør dere ikke det beste ut av at barna hans faktisk kommer på samvær, koser dere skikkelig på lille julaften osv og heller forbereder 5-åringen på at de eldste skal et annet sted å spise julemiddagen? Nå avviser dere jo de eldste helt fordi de har et troll til mor, er det riktig da? Anonymous poster hash: 46168...7e9
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #18 Skrevet 5. desember 2014 Hvorfor skal far alltid akseptere smuler fra en mor med nykker? Har mor mer rett på julaftenfeiringen enn far? Herregud om julaften var avtalt å skulle feires hos far kan da ikke mor bare forandre på dette og far og stemor og søsken skal kun få barnet til frokost og natt? Anonymous poster hash: 2d673...98a
Luksusdyret Skrevet 5. desember 2014 #19 Skrevet 5. desember 2014 Eh, barna skulle være hos dere i jula men så har mor arrangert at de skal være et annet sted på selve julaften? Og nå har dere for å skjerme deres felles barn sagt at de ikke får komme i det hele tatt fordi da vil fellesbarnet bli lei seg på julaften når storesøsknene drar? Det synes jeg var en merkelig løsning. Hvorfor gjør dere ikke det beste ut av at barna hans faktisk kommer på samvær, koser dere skikkelig på lille julaften osv og heller forbereder 5-åringen på at de eldste skal et annet sted å spise julemiddagen? Nå avviser dere jo de eldste helt fordi de har et troll til mor, er det riktig da? Anonymous poster hash: 46168...7e9 Så minste barnet skal ha julaften på lillejulaften fordi søsknene skal bort på selve dagen? Fordi EKSEN til mannen bestemte det? Hahahaha....
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #20 Skrevet 5. desember 2014 Eh, barna skulle være hos dere i jula men så har mor arrangert at de skal være et annet sted på selve julaften? Og nå har dere for å skjerme deres felles barn sagt at de ikke får komme i det hele tatt fordi da vil fellesbarnet bli lei seg på julaften når storesøsknene drar? Det synes jeg var en merkelig løsning. Hvorfor gjør dere ikke det beste ut av at barna hans faktisk kommer på samvær, koser dere skikkelig på lille julaften osv og heller forbereder 5-åringen på at de eldste skal et annet sted å spise julemiddagen? Nå avviser dere jo de eldste helt fordi de har et troll til mor, er det riktig da? Anonymous poster hash: 46168...7e9 Så minste barnet skal ha julaften på lillejulaften fordi søsknene skal bort på selve dagen? Fordi EKSEN til mannen bestemte det? Hahahaha.... Da misforsto du meg, det mente jeg selvfølgelig ikke. Jeg mente at de eldste barna måtte få komme på samvær i jula selv om mammaen har trollet til hele julefeiringen, det blir feil å straffe barna med å si at de ikke er velkommen i det hele tatt fordi mor har lagt andre planer for den på julaften. Kampen om julefeiringen må de voksne ta, familievernkontor og retten om nødvendig, men å si at barna ikke får komme i det hele tatt fordi mor har planlagt at de skal dra til bestemor eller hvem det nå måtte være på julekvelden synes jeg ikke er riktig. Jula består av mer enn bare julekvelden, og nå sier far at de ikke får komme i det hele tatt om de ikke er der på julaften og jeg synes det blir galt. Føler barna at de alltid er velkommen hos pappa, uansett, da? Jeg skjønner jo frustrasjonen, men er det riktig å avvise barna så totalt? Det er jo ikke deres skyld at de blir brukt som pil og bue av mammaen i en kamp de er helt uskyldige parter i. Anonymous poster hash: 46168...7e9
Sint naken biltyv Skrevet 5. desember 2014 #21 Skrevet 5. desember 2014 Så dere straffer barna hans med at de ikke får komme i det hele tatt fordi mor tuller til jula? Gratulerer, bra valg👍
Luksusdyret Skrevet 5. desember 2014 #22 Skrevet 5. desember 2014 Du skriver hele tiden om det med "avvise barna" og tar i betraktning kun 2 av 3 barn. Det var avtalt at julen i år skulle feires hos far. Da kan ikke mor bestemme alene at den skal feires en annen plass. Avtale er en avtale. Her er det et tredje lite barn som også er uskyldig part - barnet forventet å feire med søsken, men blir avspist med at de drar vekk på julaften. Hvorfor skal det alltid tas hensyn til stebarna foran fellesbarn?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #24 Skrevet 5. desember 2014 Eh, barna skulle være hos dere i jula men så har mor arrangert at de skal være et annet sted på selve julaften? Og nå har dere for å skjerme deres felles barn sagt at de ikke får komme i det hele tatt fordi da vil fellesbarnet bli lei seg på julaften når storesøsknene drar? Det synes jeg var en merkelig løsning. Hvorfor gjør dere ikke det beste ut av at barna hans faktisk kommer på samvær, koser dere skikkelig på lille julaften osv og heller forbereder 5-åringen på at de eldste skal et annet sted å spise julemiddagen? Nå avviser dere jo de eldste helt fordi de har et troll til mor, er det riktig da? Anonymous poster hash: 46168...7e9 Så minste barnet skal ha julaften på lillejulaften fordi søsknene skal bort på selve dagen? Fordi EKSEN til mannen bestemte det? Hahahaha.... Hvor leser du at det blir foreslått?? Anonymous poster hash: f0ae7...e53
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2014 #25 Skrevet 5. desember 2014 Du skriver hele tiden om det med "avvise barna" og tar i betraktning kun 2 av 3 barn. Det var avtalt at julen i år skulle feires hos far. Da kan ikke mor bestemme alene at den skal feires en annen plass. Avtale er en avtale. Her er det et tredje lite barn som også er uskyldig part - barnet forventet å feire med søsken, men blir avspist med at de drar vekk på julaften. Hvorfor skal det alltid tas hensyn til stebarna foran fellesbarn? Da må far ta dette direkte med mor. Å straffe barna, som om det er barna selv som har bestemt dette, blir helt feil! Anonymous poster hash: f0ae7...e53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå