Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #26 Skrevet 4. desember 2014 Uansett hvor tynn eller tykk modellen er så syntes jeg det er feil å he en så gigantisk plakat av en dame i minimalt med undertøy i en butikk. Man skal ikke mange årene tilbake i tid før det var uakseptabelt, og på den tiden var det heller ikke et slikt kroppsfokus som det er nå. Det har helt klart en sammenheng. Anonymous poster hash: 90081...4e4 De selger undertøy i butikken. Hvorfor er det så unaturlig? Før var det vanlig å sole seg toppløs på stranden. Det er ikke vanlig lenger. Tidene endrer seg. Anonymous poster hash: aa376...74f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #27 Skrevet 4. desember 2014 Hm... Nå har modellen på bildet enormt hode i forhold til kroppen og utstikkede ribben. Er det et heldig forbildet for unge jenter? Anonymous poster hash: 8b1de...772 Bildet er tatt ovenfra og ned. ALLE får større hode da. Prøv selv. Anonymous poster hash: aa376...74f Ikke på den måten der. Normalvektige mennesker har heller ikke utstikkende benpiper. Å sette slik ved en barneavdeling er horribelt. Anonymous poster hash: 8b1de...772 Jeg var helt normal. Hverken jeg eller modellen har utstikkende benpiper. Har du vært på den aktuelle Cubusbutikken? Det har jeg, og den plakaten står i hovedinngangen, ikke i inngangen til barneavdelingen. Det er både dameavdeling, herreavdeling og barneavdeling rett innenfor inngangen. Anonymous poster hash: aa376...74f Korrigering: plakaten står ved inngangen til dameavdelingen. Om dere ser på bildet er det dameklær som henger rett innenfor. Undertøyet finner man på dameavdelingen. Anonymous poster hash: aa376...74f
håperpåvinterbarn Skrevet 4. desember 2014 #28 Skrevet 4. desember 2014 For tynn modell. Et dårlig forbilde for barn og unge. Spiseforstyrrelse er er kjempeproblem. Ferdig snakka. Og nei, det betyr ikke at jeg er feit og syns alle skal være feite. Det betyr at jeg ikke vil at datteren min skal tro at det er slik hun må se ut for å være fin.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #29 Skrevet 4. desember 2014 For tynn modell. Et dårlig forbilde for barn og unge. Spiseforstyrrelse er er kjempeproblem. Ferdig snakka. Og nei, det betyr ikke at jeg er feit og syns alle skal være feite. Det betyr at jeg ikke vil at datteren min skal tro at det er slik hun må se ut for å være fin. Ferdig snakka? Så du synes det er helt greit at en tynn dame som har bretter seg ut naken på forsiden av et magasin skal kunne sette seg påsyn høye hest å fordømme andre for å være dårlige forbilder for hennes barn? Anonymous poster hash: aa376...74f
håperpåvinterbarn Skrevet 4. desember 2014 #30 Skrevet 4. desember 2014 For tynn modell. Et dårlig forbilde for barn og unge. Spiseforstyrrelse er er kjempeproblem. Ferdig snakka. Og nei, det betyr ikke at jeg er feit og syns alle skal være feite. Det betyr at jeg ikke vil at datteren min skal tro at det er slik hun må se ut for å være fin. Ferdig snakka? Så du synes det er helt greit at en tynn dame som har bretter seg ut naken på forsiden av et magasin skal kunne sette seg påsyn høye hest å fordømme andre for å være dårlige forbilder for hennes barn? Anonymous poster hash: aa376...74f Beklager. Skjønner ikke helt hva du mener nå.
Sint naken biltyv Skrevet 4. desember 2014 #31 Skrevet 4. desember 2014 Det er desverre sånn det er blitt. Alle snakker om at man skal elske kroppen sin osv, samtidig som at alle under 70kg (veldig satt på spissen) får kjeft for å være dårlige forbilder osv. Da kan man jo ta opp debatten igjen om post-partum bildene til fotballfrue/komikerfrue. Hvorfor får fotballfrue hets og kjeft, mens komikerfrue blir roset opp i skyene? De burde jo begge bli hyllet for hvordan de ser ut! Akkurat når det gjelder Fotballfrue er jeg ikke helt enig med deg. FF har ikke en slik kropp naturlig, den er et resultat av et beinhardt trenings og kostholdsregime. Det ser vi nå når hun har lagt på seg (mye) i forhold til den beinete og senete kroppen hun hadde tidligere. Hun har anlegg for bred underkropp og smal overkropp men holder dette i sjakk med trening. Min kropp var helt naturlig. Noen er naturlig tynne, andre er ikke det. Jeg kan ikke se at modellen på plakaten ser sykelig tynn ut. Retusjert ja, men ingen ribbein stikker ut og hun har mer underhudsfett en fotballfruen hadde som høygravid. Anonymous poster hash: aa376...74f Ja, det er greit nok. Men hvorfor får en dame som er overvektig (feks Gabifresh) kun positive kommentarer på sin kropp, men fotballfrue som da faktisk har lagt ned mye arbeid i sin kropp, ender opp med så mye dritt? Burde ikke hardt arbeid belønnes mer enn null/lite arbeid? Eller at de ihvertfall burde fått like mye creds for kroppen sin? Det blir liksom som å si "du skal være stolt av kroppen din, så lenge du ikke er trent, for feit, for tynn osv.."! Alle kropper burde vel hylles uansett:)? Fordi folk er sjalu!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #32 Skrevet 4. desember 2014 Jeg er naturlig tynn. Ikke så storfornøyd med det selv, men det er slik jeg er skapt. Det sårer å lese ting som "slik ser EKTE" kvinner ut, former osv. Jeg har naturlig utstikkende krageben og hofter. Det betyr ikke at jeg er syk eller mindre kvinne.. Jeg synes ikke noe om At det kun er sylslanke modeller som preger motebildet, det burde Være variasjon. Tykk og tynn, timeglass og pære. Tenk dere litt om når dere skal diskutere. Det er ikke så kult å støtte det en idealet ved å rakke ned på det andre. Det er jo sånn krig om hva som er "riktig" og finest. Smaken er som baken, både vi kvinner og menn har forskjellige preferanser. Anonymous poster hash: 2841c...c23
BareMas Skrevet 4. desember 2014 #33 Skrevet 4. desember 2014 Det fine er at ekte kvinner kommer i alle farger og fasonger, og sunn kropp har ikke to strek under svaret. Min sunne kropp har en helt annen fasong enn din, ingen er feil. Det dumme er at blader, tv, reklameplakater portretterer 1 type kropp, som hos noen er sunn kropp, men en svært usunn kropp hos andre. Det som er enda dummere er at våre jenter ser denne ene kroppstypen hvorhen de går, og vil dermed danne seg et bilde av at slik skal man se ut. Det vil produsere mange usunne kropper.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #34 Skrevet 4. desember 2014 For meg må folk se akkurat ut som de vill. Men jeg forstår virkelig ikke hvorfor "alle" må stille halv nakne eller nakne opp for å vise frem kroppen sin?!?! Normal meg her og normal meg der, perfekt her, skikkelig ,naturlig kvinne kropp osv. Trenger vi virkelig og vite hvordan "alle" ser ut uten klær?!? Hva er den perfekte kropp? Det finnes vel like mange perfekte kropper som det finnes mennesker?! Og det finnes like mange meninger som det finnes mennesker, vi blir faktisk aldri enige der! Kropp,kropp,kropp,kropp jeg blir gal!! Vær stolt av kroppen din og elsk deg selv, ja det er lett for unge jenter som til stadighet får se bilder av alle desse "perfekte" kroppene , og alle meningene folk har om desse kroppene, fin,tjukk, tynne lår, bred nese, smale ditt smale datt. Rart en får vrengt selvbilde?!? Eller desperat etter bekreftelse? MÅ vi mene noe om andres kropp? Om må alle legge ut bilde av kroppene sine for di de er stolte av den? Enten fordi det har slanket seg, trent, født eller ja gudene vet hva,bare er sånn? Anonymous poster hash: 3a4a9...740
Berta_78 Skrevet 4. desember 2014 #35 Skrevet 4. desember 2014 (endret) Du har virkelig ikke skjønt det du,HI. Det er ikke bilder av "alle" kropper der ute. Den store majoriteten av nakne kvinnekropper unge jenter ser, er 40-kiloskropper. Det er DEN kroppen jenter blir fortalt at er rett gjennom alt de ser. Jeg er selv veldig tynn. Det synes jeg er deilig, for fy fader så slitsom det må være å daglig måtte se 1500 bilder som forteller deg at du er feil. Særlig mår du er ung og usikker. Jeg synes det er jævlig at 10 år gamle jenter skal måtte bli innprentet med den forventningen allerede der når de skal inn og kjøpe Mikke Mus-pysj. Og jeg er glad noen sier fra. Endret 4. desember 2014 av Berta_78
Berta_78 Skrevet 4. desember 2014 #36 Skrevet 4. desember 2014 Det fine er at ekte kvinner kommer i alle farger og fasonger, og sunn kropp har ikke to strek under svaret. Min sunne kropp har en helt annen fasong enn din, ingen er feil. Det dumme er at blader, tv, reklameplakater portretterer 1 type kropp, som hos noen er sunn kropp, men en svært usunn kropp hos andre. Det som er enda dummere er at våre jenter ser denne ene kroppstypen hvorhen de går, og vil dermed danne seg et bilde av at slik skal man se ut. Det vil produsere mange usunne kropper. Så svaret ditt nå. Virkelig enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå