Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 http://www.vg.no/rampelys/musikk/artist-raser-mot-kleskjede-sjokkerende-bruk-av-undertoeysmodell/a/23348828/ Hun er jo like tynn som dama på plakaten. Dobbeltmoralen lenge leve! Min kropp så lenge ut som dama på plakaten. Ikke var jeg spiseforstyrret, jeg er bare skapt sånn fra naturens side. Det provoserer meg JÆVLIG at min normale kropp skal påvirke til spiseforstyrrelse mens "normalkroppen" veier mer og mer for hvert år. Anonymous poster hash: fc0f4...300
Sage90 Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Det er desverre sånn det er blitt. Alle snakker om at man skal elske kroppen sin osv, samtidig som at alle under 70kg (veldig satt på spissen) får kjeft for å være dårlige forbilder osv. Da kan man jo ta opp debatten igjen om post-partum bildene til fotballfrue/komikerfrue. Hvorfor får fotballfrue hets og kjeft, mens komikerfrue blir roset opp i skyene? De burde jo begge bli hyllet for hvordan de ser ut!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Hm... Nå har modellen på bildet enormt hode i forhold til kroppen og utstikkede ribben. Er det et heldig forbildet for unge jenter? Anonymous poster hash: 8b1de...772
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Det er desverre sånn det er blitt. Alle snakker om at man skal elske kroppen sin osv, samtidig som at alle under 70kg (veldig satt på spissen) får kjeft for å være dårlige forbilder osv. Da kan man jo ta opp debatten igjen om post-partum bildene til fotballfrue/komikerfrue. Hvorfor får fotballfrue hets og kjeft, mens komikerfrue blir roset opp i skyene? De burde jo begge bli hyllet for hvordan de ser ut! Akkurat når det gjelder Fotballfrue er jeg ikke helt enig med deg. FF har ikke en slik kropp naturlig, den er et resultat av et beinhardt trenings og kostholdsregime. Det ser vi nå når hun har lagt på seg (mye) i forhold til den beinete og senete kroppen hun hadde tidligere. Hun har anlegg for bred underkropp og smal overkropp men holder dette i sjakk med trening. Min kropp var helt naturlig. Noen er naturlig tynne, andre er ikke det. Jeg kan ikke se at modellen på plakaten ser sykelig tynn ut. Retusjert ja, men ingen ribbein stikker ut og hun har mer underhudsfett en fotballfruen hadde som høygravid. Anonymous poster hash: aa376...74f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Hm... Nå har modellen på bildet enormt hode i forhold til kroppen og utstikkede ribben. Er det et heldig forbildet for unge jenter? Anonymous poster hash: 8b1de...772 Bildet er tatt ovenfra og ned. ALLE får større hode da. Prøv selv. Anonymous poster hash: aa376...74f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Hm... Nå har modellen på bildet enormt hode i forhold til kroppen og utstikkede ribben. Er det et heldig forbildet for unge jenter? Anonymous poster hash: 8b1de...772 Bildet er tatt ovenfra og ned. ALLE får større hode da. Prøv selv. Anonymous poster hash: aa376...74f Ikke på den måten der. Normalvektige mennesker har heller ikke utstikkende benpiper. Å sette slik ved en barneavdeling er horribelt. Anonymous poster hash: 8b1de...772
Sage90 Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Det er desverre sånn det er blitt. Alle snakker om at man skal elske kroppen sin osv, samtidig som at alle under 70kg (veldig satt på spissen) får kjeft for å være dårlige forbilder osv. Da kan man jo ta opp debatten igjen om post-partum bildene til fotballfrue/komikerfrue. Hvorfor får fotballfrue hets og kjeft, mens komikerfrue blir roset opp i skyene? De burde jo begge bli hyllet for hvordan de ser ut! Akkurat når det gjelder Fotballfrue er jeg ikke helt enig med deg. FF har ikke en slik kropp naturlig, den er et resultat av et beinhardt trenings og kostholdsregime. Det ser vi nå når hun har lagt på seg (mye) i forhold til den beinete og senete kroppen hun hadde tidligere. Hun har anlegg for bred underkropp og smal overkropp men holder dette i sjakk med trening. Min kropp var helt naturlig. Noen er naturlig tynne, andre er ikke det. Jeg kan ikke se at modellen på plakaten ser sykelig tynn ut. Retusjert ja, men ingen ribbein stikker ut og hun har mer underhudsfett en fotballfruen hadde som høygravid. Anonymous poster hash: aa376...74f Ja, det er greit nok. Men hvorfor får en dame som er overvektig (feks Gabifresh) kun positive kommentarer på sin kropp, men fotballfrue som da faktisk har lagt ned mye arbeid i sin kropp, ender opp med så mye dritt? Burde ikke hardt arbeid belønnes mer enn null/lite arbeid? Eller at de ihvertfall burde fått like mye creds for kroppen sin? Det blir liksom som å si "du skal være stolt av kroppen din, så lenge du ikke er trent, for feit, for tynn osv.."! Alle kropper burde vel hylles uansett:)?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Hm... Nå har modellen på bildet enormt hode i forhold til kroppen og utstikkede ribben. Er det et heldig forbildet for unge jenter? Anonymous poster hash: 8b1de...772 Bildet er tatt ovenfra og ned. ALLE får større hode da. Prøv selv. Anonymous poster hash: aa376...74f Ikke på den måten der. Normalvektige mennesker har heller ikke utstikkende benpiper. Å sette slik ved en barneavdeling er horribelt. Anonymous poster hash: 8b1de...772 Jeg var helt normal. Hverken jeg eller modellen har utstikkende benpiper. Har du vært på den aktuelle Cubusbutikken? Det har jeg, og den plakaten står i hovedinngangen, ikke i inngangen til barneavdelingen. Det er både dameavdeling, herreavdeling og barneavdeling rett innenfor inngangen. Anonymous poster hash: aa376...74f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Bilde av ei slank og lekker dame. Anonymous poster hash: c8e18...996
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Det er desverre sånn det er blitt. Alle snakker om at man skal elske kroppen sin osv, samtidig som at alle under 70kg (veldig satt på spissen) får kjeft for å være dårlige forbilder osv. Da kan man jo ta opp debatten igjen om post-partum bildene til fotballfrue/komikerfrue. Hvorfor får fotballfrue hets og kjeft, mens komikerfrue blir roset opp i skyene? De burde jo begge bli hyllet for hvordan de ser ut!Akkurat når det gjelder Fotballfrue er jeg ikke helt enig med deg. FF har ikke en slik kropp naturlig, den er et resultat av et beinhardt trenings og kostholdsregime. Det ser vi nå når hun har lagt på seg (mye) i forhold til den beinete og senete kroppen hun hadde tidligere. Hun har anlegg for bred underkropp og smal overkropp men holder dette i sjakk med trening. Min kropp var helt naturlig. Noen er naturlig tynne, andre er ikke det. Jeg kan ikke se at modellen på plakaten ser sykelig tynn ut. Retusjert ja, men ingen ribbein stikker ut og hun har mer underhudsfett en fotballfruen hadde som høygravid. Anonymous poster hash: aa376...74f Ja, det er greit nok. Men hvorfor får en dame som er overvektig (feks Gabifresh) kun positive kommentarer på sin kropp, men fotballfrue som da faktisk har lagt ned mye arbeid i sin kropp, ender opp med så mye dritt? Burde ikke hardt arbeid belønnes mer enn null/lite arbeid? Eller at de ihvertfall burde fått like mye creds for kroppen sin? Det blir liksom som å si "du skal være stolt av kroppen din, så lenge du ikke er trent, for feit, for tynn osv.."! Alle kropper burde vel hylles uansett:)? I prinsippet ja. Men nå er det sånn at det er den sunne kroppen som bør hylles, uansett hvilken fasong den kommer i. Vi kan vel alle sammen være enige om at å ha for lav fettprosent og for høy fettprosent ikke er sunt? Fotballfrue har selv innrømmet at hun tok la ut bildet for å vise hvor flink hun har vært i svangerskapet, ikke fordi hun var stolt over at kroppen har født. Dessuten er jeg rimelig sikker på at de fleste av oss hadde hatt rimelig flat mage rett etter fødselen om magen var like liten som ff sin. I tillegg så vi kun magen forfra, ikke i profil. Marnas mage så helt ok flat ut forfra, men fra profil så den helt annerledes ut. Anonymous poster hash: aa376...74f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Hm... Nå har modellen på bildet enormt hode i forhold til kroppen og utstikkede ribben. Er det et heldig forbildet for unge jenter? Anonymous poster hash: 8b1de...772 Bildet er tatt ovenfra og ned. ALLE får større hode da. Prøv selv. Anonymous poster hash: aa376...74f Ikke på den måten der. Normalvektige mennesker har heller ikke utstikkende benpiper. Å sette slik ved en barneavdeling er horribelt. Anonymous poster hash: 8b1de...772 Jeg var helt normal. Hverken jeg eller modellen har utstikkende benpiper. Har du vært på den aktuelle Cubusbutikken? Det har jeg, og den plakaten står i hovedinngangen, ikke i inngangen til barneavdelingen. Det er både dameavdeling, herreavdeling og barneavdeling rett innenfor inngangen. Anonymous poster hash: aa376...74f Jeg forholder meg til hva som står i artikkelen. For meg er ikke sunnhet utstikkende ben. Eneste gangene jeg ser slik ut er når jeg er alvorlig undervektig. Anonymous poster hash: 8b1de...772
Sage90 Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 Det er desverre sånn det er blitt. Alle snakker om at man skal elske kroppen sin osv, samtidig som at alle under 70kg (veldig satt på spissen) får kjeft for å være dårlige forbilder osv. Da kan man jo ta opp debatten igjen om post-partum bildene til fotballfrue/komikerfrue. Hvorfor får fotballfrue hets og kjeft, mens komikerfrue blir roset opp i skyene? De burde jo begge bli hyllet for hvordan de ser ut!Akkurat når det gjelder Fotballfrue er jeg ikke helt enig med deg. FF har ikke en slik kropp naturlig, den er et resultat av et beinhardt trenings og kostholdsregime. Det ser vi nå når hun har lagt på seg (mye) i forhold til den beinete og senete kroppen hun hadde tidligere. Hun har anlegg for bred underkropp og smal overkropp men holder dette i sjakk med trening. Min kropp var helt naturlig. Noen er naturlig tynne, andre er ikke det. Jeg kan ikke se at modellen på plakaten ser sykelig tynn ut. Retusjert ja, men ingen ribbein stikker ut og hun har mer underhudsfett en fotballfruen hadde som høygravid. Anonymous poster hash: aa376...74f Ja, det er greit nok. Men hvorfor får en dame som er overvektig (feks Gabifresh) kun positive kommentarer på sin kropp, men fotballfrue som da faktisk har lagt ned mye arbeid i sin kropp, ender opp med så mye dritt? Burde ikke hardt arbeid belønnes mer enn null/lite arbeid? Eller at de ihvertfall burde fått like mye creds for kroppen sin? Det blir liksom som å si "du skal være stolt av kroppen din, så lenge du ikke er trent, for feit, for tynn osv.."! Alle kropper burde vel hylles uansett:)? I prinsippet ja. Men nå er det sånn at det er den sunne kroppen som bør hylles, uansett hvilken fasong den kommer i. Vi kan vel alle sammen være enige om at å ha for lav fettprosent og for høy fettprosent ikke er sunt? Fotballfrue har selv innrømmet at hun tok la ut bildet for å vise hvor flink hun har vært i svangerskapet, ikke fordi hun var stolt over at kroppen har født. Dessuten er jeg rimelig sikker på at de fleste av oss hadde hatt rimelig flat mage rett etter fødselen om magen var like liten som ff sin. I tillegg så vi kun magen forfra, ikke i profil. Marnas mage så helt ok flat ut forfra, men fra profil så den helt annerledes ut. Anonymous poster hash: aa376...74f Men en dame som har høy fettprosent og er overvektig er jo ikke noe sunnere enn fotballfrue? Så hvorfor får ff da flest negative kommentarer? Har en venninne som kun trener på sommeren, men som hadde kjempeliten mage som gravid og som alltid har vært tynn naturlig. Hun sier ofte at hun blir lei seg når hun leser kommentarene inne på ff sin blogg, siden hun selv er ganske lik henne i størrelse. Jeg er så sykt imot det å snakke dritt om andres kropper, uansett hvordan de ser ut.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #13 Skrevet 4. desember 2014 Men en dame som har høy fettprosent og er overvektig er jo ikke noe sunnere enn fotballfrue? Så hvorfor får ff da flest negative kommentarer? Har en venninne som kun trener på sommeren, men som hadde kjempeliten mage som gravid og som alltid har vært tynn naturlig. Hun sier ofte at hun blir lei seg når hun leser kommentarene inne på ff sin blogg, siden hun selv er ganske lik henne i størrelse. Jeg er så sykt imot det å snakke dritt om andres kropper, uansett hvordan de ser ut. Forskning har faktisk vist at det er sunnere å være litt overvektig... Anonymous poster hash: 8b1de...772
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #14 Skrevet 4. desember 2014 Det er desverre sånn det er blitt. Alle snakker om at man skal elske kroppen sin osv, samtidig som at alle under 70kg (veldig satt på spissen) får kjeft for å være dårlige forbilder osv. Da kan man jo ta opp debatten igjen om post-partum bildene til fotballfrue/komikerfrue. Hvorfor får fotballfrue hets og kjeft, mens komikerfrue blir roset opp i skyene? De burde jo begge bli hyllet for hvordan de ser ut!Akkurat når det gjelder Fotballfrue er jeg ikke helt enig med deg. FF har ikke en slik kropp naturlig, den er et resultat av et beinhardt trenings og kostholdsregime. Det ser vi nå når hun har lagt på seg (mye) i forhold til den beinete og senete kroppen hun hadde tidligere. Hun har anlegg for bred underkropp og smal overkropp men holder dette i sjakk med trening. Min kropp var helt naturlig. Noen er naturlig tynne, andre er ikke det. Jeg kan ikke se at modellen på plakaten ser sykelig tynn ut. Retusjert ja, men ingen ribbein stikker ut og hun har mer underhudsfett en fotballfruen hadde som høygravid. Anonymous poster hash: aa376...74f Ja, det er greit nok. Men hvorfor får en dame som er overvektig (feks Gabifresh) kun positive kommentarer på sin kropp, men fotballfrue som da faktisk har lagt ned mye arbeid i sin kropp, ender opp med så mye dritt? Burde ikke hardt arbeid belønnes mer enn null/lite arbeid? Eller at de ihvertfall burde fått like mye creds for kroppen sin? Det blir liksom som å si "du skal være stolt av kroppen din, så lenge du ikke er trent, for feit, for tynn osv.."! Alle kropper burde vel hylles uansett:)? I prinsippet ja. Men nå er det sånn at det er den sunne kroppen som bør hylles, uansett hvilken fasong den kommer i. Vi kan vel alle sammen være enige om at å ha for lav fettprosent og for høy fettprosent ikke er sunt? Fotballfrue har selv innrømmet at hun tok la ut bildet for å vise hvor flink hun har vært i svangerskapet, ikke fordi hun var stolt over at kroppen har født. Dessuten er jeg rimelig sikker på at de fleste av oss hadde hatt rimelig flat mage rett etter fødselen om magen var like liten som ff sin. I tillegg så vi kun magen forfra, ikke i profil. Marnas mage så helt ok flat ut forfra, men fra profil så den helt annerledes ut. Anonymous poster hash: aa376...74f Men en dame som har høy fettprosent og er overvektig er jo ikke noe sunnere enn fotballfrue? Så hvorfor får ff da flest negative kommentarer? Har en venninne som kun trener på sommeren, men som hadde kjempeliten mage som gravid og som alltid har vært tynn naturlig. Hun sier ofte at hun blir lei seg når hun leser kommentarene inne på ff sin blogg, siden hun selv er ganske lik henne i størrelse. Jeg er så sykt imot det å snakke dritt om andres kropper, uansett hvordan de ser ut. Fordi det er sosialt uakseptert å fortelle overvektige at de er overvektige. Det er derimot sosialt akseptert å slenge dritt om vellykkede mennesker fordi de har ikke problemer siden de er perfekte. Det mente iallefall de som slang dritt til meg. Det var greit å kalle meg for en planke, skjelett, si at jeg har kroppsfasongen til en ballerina osv. Jeg trodde jo på disse menneskene! Jeg kledde på meg flere lag med klær for å se større ut. Men jeg var ikke for tynn, jeg var helt normal for min kroppsfasong. Jeg måtte bli voksen for å innse at jeg var normal og at det var bortkastet tid å prøve å legge på seg fordi folk kalte meg et skjelett. Jeg var ca slik som ff er nå, minus vaskebrettmagen. Hun er slank nå, ikke beinete slik hun var tidligere. Anonymous poster hash: aa376...74f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #15 Skrevet 4. desember 2014 Men en dame som har høy fettprosent og er overvektig er jo ikke noe sunnere enn fotballfrue? Så hvorfor får ff da flest negative kommentarer? Har en venninne som kun trener på sommeren, men som hadde kjempeliten mage som gravid og som alltid har vært tynn naturlig. Hun sier ofte at hun blir lei seg når hun leser kommentarene inne på ff sin blogg, siden hun selv er ganske lik henne i størrelse. Jeg er så sykt imot det å snakke dritt om andres kropper, uansett hvordan de ser ut. Forskning har faktisk vist at det er sunnere å være litt overvektig... Anonymous poster hash: 8b1de...772 Definer litt. Anonymous poster hash: aa376...74f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #16 Skrevet 4. desember 2014 Men en dame som har høy fettprosent og er overvektig er jo ikke noe sunnere enn fotballfrue? Så hvorfor får ff da flest negative kommentarer? Har en venninne som kun trener på sommeren, men som hadde kjempeliten mage som gravid og som alltid har vært tynn naturlig. Hun sier ofte at hun blir lei seg når hun leser kommentarene inne på ff sin blogg, siden hun selv er ganske lik henne i størrelse. Jeg er så sykt imot det å snakke dritt om andres kropper, uansett hvordan de ser ut. Forskning har faktisk vist at det er sunnere å være litt overvektig... Anonymous poster hash: 8b1de...772 Definer litt. Anonymous poster hash: aa376...74f Fedme er i seg selv usunt, og det øker risikoen for å utvikle sykdommer som diabetes og høyt blodtrykk. Men litt ekstra flesk på kroppen forlenger faktisk levetiden i forhold til de som har en normal vekt. Det er konklusjonen av en stor amerikansk undersøkelse som presenteres i Journal of American Medical Association. Forskerne sammenlignet personer med ulik kroppsmasseindeks (KMI). Sammenlignet risikoen for å dø innen en gitt periode med personer med normal vekt (KMI 18,5-25): Personer i kategorien overvekt (KMI 25–30) seks prosents lavere risiko Personer i kategorien fedme (KMI 30–35) fem prosents lavere risiko Personer i kategorien alvorlig fedme (KMI +35) 29 prosents høyere risiko Anonymous poster hash: 8b1de...772
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #17 Skrevet 4. desember 2014 Nå veier jeg fire-fem kg mer enn jeg normalt gjør pga. sykdom. Men når jeg har min normalvekt så ser jeg ut som modellen fra halsen til midjen. Jeg er bygd slik. Normalt har jeg bmi på ca akkurat 20, så ikke i nærheten av å være undervektig. Mine hofter, sete og lår er større enn modellens. Når jeg har min normalvekt så får jeg ofte høre hvor forferdelig tynn jeg er. Det pussige er at det alltid er (veldig) overvektige som sier det. Jeg har da som sagt bmi på 20, har et sunt og godt kosthold og trener normalt middels eller litt for lite. Selv om man kan ha en slik kropp naturlig som modellen har så synes jeg det blir feil, for så tynne lår er det svært få som har naturlig (selv om det også finnes). I tillegg gjør posituren det slik at modellen ser enda tynnere ut. Jeg er for naturlig slanke modeller, men ikke at de bruker de skrapa tynne og anorektiske modellene. Jeg blir også mer og mer provosert over at det bare skal godtas at så mange er overvektige. Det at det er den nye "normalen" gjør det ikke mer normalt eller sunt av den grunn (de færreste overvektige har et virkelig sunt kosthold og er aktive nok i tillegg... selv om de også finnes, selvfølgelig). (Jeg synes forøvrig ikke at dama i artikkelen ser like tynn ut som modellen. Hun har et smalt ansikt, men bildet er tatt slik at det ikke viser at hun har en del på overkroppen.) Anonymous poster hash: 0a812...6c2
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #18 Skrevet 4. desember 2014 Forskning har faktisk vist at det er sunnere å være litt overvektig... Anonymous poster hash: 8b1de...772 Det gjelder i all hovedsak eldre personer, dvs. de over 65 år. I hvert fall den forskningen jeg har lest. Før den tid så er det normalvektig som gjelder. Anonymous poster hash: 0a812...6c2
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #19 Skrevet 4. desember 2014 Fedme er i seg selv usunt, og det øker risikoen for å utvikle sykdommer som diabetes og høyt blodtrykk. Men litt ekstra flesk på kroppen forlenger faktisk levetiden i forhold til de som har en normal vekt. Det er konklusjonen av en stor amerikansk undersøkelse som presenteres i Journal of American Medical Association. Forskerne sammenlignet personer med ulik kroppsmasseindeks (KMI). Sammenlignet risikoen for å dø innen en gitt periode med personer med normal vekt (KMI 18,5-25): Personer i kategorien overvekt (KMI 25–30) seks prosents lavere risiko Personer i kategorien fedme (KMI 30–35) fem prosents lavere risiko Personer i kategorien alvorlig fedme (KMI +35) 29 prosents høyere risiko Anonymous poster hash: 8b1de...772 Mener hele studien sier at dette gjelder de eldre, slik jeg skrev over, ellers er det to veldig like studier. At det kan lønne seg å ha noen få kilo ekstra når man blir gammel blir dermed brukt av mange som en unnskyldning for å ikke gjøre noe med overvekten sin hele livet før de blir gamle... da har de fått en god del helserisikoer før de blir så gamle som regel. Anonymous poster hash: 0a812...6c2
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #20 Skrevet 4. desember 2014 Forskning har faktisk vist at det er sunnere å være litt overvektig... Anonymous poster hash: 8b1de...772 Det gjelder i all hovedsak eldre personer, dvs. de over 65 år. I hvert fall den forskningen jeg har lest. Før den tid så er det normalvektig som gjelder. Anonymous poster hash: 0a812...6c2 I den jeg snakker om så var det snakk om voksne, ikke eldre. Anonymous poster hash: 8b1de...772
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #21 Skrevet 4. desember 2014 Forskning har faktisk vist at det er sunnere å være litt overvektig... Anonymous poster hash: 8b1de...772 Det gjelder i all hovedsak eldre personer, dvs. de over 65 år. I hvert fall den forskningen jeg har lest. Før den tid så er det normalvektig som gjelder. Anonymous poster hash: 0a812...6c2 I den jeg snakker om så var det snakk om voksne, ikke eldre. Anonymous poster hash: 8b1de...772 Overall, people who were overweight but not obese were 6% less likely to die during the average study period than normal-weight people. That advantage held among both men and women, and did not appear to vary by age, smoking status, or region of the world. Anonymous poster hash: 8b1de...772
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #22 Skrevet 4. desember 2014 Forskning har faktisk vist at det er sunnere å være litt overvektig... Anonymous poster hash: 8b1de...772 Det gjelder i all hovedsak eldre personer, dvs. de over 65 år. I hvert fall den forskningen jeg har lest. Før den tid så er det normalvektig som gjelder. Anonymous poster hash: 0a812...6c2 I den jeg snakker om så var det snakk om voksne, ikke eldre. Anonymous poster hash: 8b1de...772 Overall, people who were overweight but not obese were 6% less likely to die during the average study period than normal-weight people. That advantage held among both men and women, and did not appear to vary by age, smoking status, or region of the world. Anonymous poster hash: 8b1de...772 Da er dette en annen studie enn det jeg har lest. Ps... når du kopierer slik så bør du legge ved link, også med tanke på opphavsrett. Anonymous poster hash: 0a812...6c2
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #23 Skrevet 4. desember 2014 Uansett hvor tynn eller tykk modellen er så syntes jeg det er feil å he en så gigantisk plakat av en dame i minimalt med undertøy i en butikk. Man skal ikke mange årene tilbake i tid før det var uakseptabelt, og på den tiden var det heller ikke et slikt kroppsfokus som det er nå. Det har helt klart en sammenheng. Anonymous poster hash: 90081...4e4
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #24 Skrevet 4. desember 2014 Forskning har faktisk vist at det er sunnere å være litt overvektig... Anonymous poster hash: 8b1de...772 Det gjelder i all hovedsak eldre personer, dvs. de over 65 år. I hvert fall den forskningen jeg har lest. Før den tid så er det normalvektig som gjelder. Anonymous poster hash: 0a812...6c2 I den jeg snakker om så var det snakk om voksne, ikke eldre. Anonymous poster hash: 8b1de...772 Overall, people who were overweight but not obese were 6% less likely to die during the average study period than normal-weight people. That advantage held among both men and women, and did not appear to vary by age, smoking status, or region of the world. Anonymous poster hash: 8b1de...772 Da er dette en annen studie enn det jeg har lest. Ps... når du kopierer slik så bør du legge ved link, også med tanke på opphavsrett. Anonymous poster hash: 0a812...6c2 Skrev da virkelig hvilken studie dette er i den første innlegget om det. Anonymous poster hash: 8b1de...772
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #25 Skrevet 4. desember 2014 https://www.google.no/search?q=bilde+av+marthe+valle&biw=1097&bih=555&tbm=isch&imgil=5e3Asxddyuf55M%253A%253BBizU9OdDjmy69M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.dagbladet.no%25252Fkultur%25252F2008%25252F01%25252F20%25252F524426.html&source=iu&pf=m&fir=5e3Asxddyuf55M%253A%252CBizU9OdDjmy69M%252C_&usg=__D2o2H1Bb1EXSa_iTa06B9ssWPsg%3D&ved=0CDYQyjc&ei=M6t_VJPXNoLMygOGiIGQAw#facrc=_&imgdii=_&imgrc=KLKIHS3wOmG2PM%253A%3B6CYW2kcQYc3ZIM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ht.no%252Fincoming%252Farticle10259000.ece%252Fl8yn4y%252Falternates%252Fw980-default%252FMy%252520Pictures3.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ht.no%252Fincoming%252Farticle10258928.ece%3B980%3B551 Vedlagt ligger bilde av Marthe Valle med mindre klær på en modellen og et par kg mer på kroppen, men ikke mange kg. Hvorfor er det strålende av henne å være et forbilde ved å kaste klærne på forsiden av et magasin? Hva er forskjellen på at det er på forsiden av et mamma-magasin vs vi menn? Lettkleddbilde er lettkleddbilde uavhengig av målgruppen. Som jeg sa; selvmotsigende! Anonymous poster hash: aa376...74f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå