Mandala Skrevet 4. desember 2014 #26 Skrevet 4. desember 2014 Synes ikke noe om å ikke ville amme når man kan. Skriver det kun her, siden du tar opp temaet. Ellers får det være ens personlige valg, et valg jeg ikke har noe med. Men som jeg sa, temaet er nå på bordet og regner med alle tanker er velkommen? Morsmelk er "designmelk" og nøyaktig det DIN baby trenger. Selvsagt bestemmer dere selv men jeg tenker, hvilke flere egoistiske valg har dere alt tatt (røyk, snus alkohol under svangerskapet etc) og hvilke egoistiske valg kommer dere til å ta. Så om du ikke ammer fordi du ikke vil, ikke si det høyt. Dere fremstår som dårlige mødre. Anonymous poster hash: a4a6d...d3e Litt skremmende at du (selv etter en slik forklaring) tenker at kvinner som ikke ammer er mer kapable til å drikke under svangerskapet, røyke og snuse ++.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #27 Skrevet 4. desember 2014 Får jeg barn, så vil jeg slettes ikke amme om jeg så hadde fått betalt for det. Og grunnen min er ikke det samme som din, Hi. Jeg liker ikke tanken på det, og vil bare ikke Støtter deg. Anonymous poster hash: f287b...e4f Og du er helt sikkert en god mor likevel Anonymous poster hash: 222f3...8f7 Nei, det er hun ikke. Det er som om hun skulle sagt at "jeg liker ikke tanken på bæsj, så jeg skifter ikke bleier." Anonymous poster hash: dff29...66a
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #28 Skrevet 4. desember 2014 Ja, for du er veldig utleverende når du signerer anonym.Ingen ville jo kjent deg igjen uansett om du skrev grunnen.Og nettopp at du ike forteller hva grunnen er gjør det jo litt vanskelig å sette seg opp noe annen mening enn en rent negativ en.Har ingenting til over for dem som kan amme, men slutter for dem bare ikke vil.Vel er det bra at ungen får råmelken de første dagene, men i bunn og bakgrunn er morsmelk det alle beste for barnet, og når du vet det og kutter det til fordel for seg ja så syns jeg det er ultimat stusselig. Anonymous poster hash: e03b9...707
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #29 Skrevet 4. desember 2014 "Alle" er enig i at kan man ikke amme, så kan man ikke. Da er flaske greit. Men så er det de mødrene som fysisk kan, men som av ulike årsaker ikke vil. Disse mødrene stempler vi som egoistiske og dårlige mødre, som ikke setter barnas behov først. Men er det egentlig så enkelt? Selv ga jeg opp ammingen av "egoistiske" årsaker. Jeg vil ikke. Rett og slett. Årsaken til at jeg ikke vil det er høyst personlig, og ikke noe jeg deler med andre. Det er en årsak som alle ville godtatt, om jeg hadde snakket om det, men jeg ønsker ikke å være så selvutleverende. Både for min egen del, og for barnet mitt. Jeg er usikker på hvor gøy det ville vært for h*n om alle i barnehagen visste at moren hans ble utsatt for overgrep. Poenget mitt er at disse "egoistiske" grunnene, ikke er så veldig egoistiske når det kommer til stykket. Hvis ammingen f.eks. blir mere stress enn kos for alle parter tenker jeg det er bedre at mor og barn (og far og barn) koser seg med flaske i stedet. Kan vi ikke bare gå ut i fra at "alle" foreldre ønsker det beste for barna sine? Må jeg fortelle overgrepshistorien min til fastlege, helsestasjon, bhgpersonell, barselgruppe, svigerfamilie, egen familie, venner, bekjente, kolleger osv osv. for å bli oppfattet som en god mor? Kan jeg ikke få slippe det, vær så snill? Kan ikke "jeg vil ikke" av og til bare aksepteres? Anonymous poster hash: 84742...740 Jeg orket ikke å lese alle svarene, men kan du ikke bare si at du ikke fikk til å amme. Det er jo sant, uavhengig av om årsaken er fysisk eller psykisk og begge grunnene er like gode. Anonymous poster hash: aa260...be5 Det kan jeg selvfølgelig. Og det gjør jeg. Men da vil folk vite hva som gikk galt. Eller så hever de et øyenbryn fordi ungen bare er to uker og jeg ikke har prøvd "lenge nok". (Hva er egentlig lenge nok? Hvor mange timer om dagen i hvor mange uker må ungen egentlig gråte før det er "lov" å kaste inn håndkle?) Anonymous poster hash: 222f3...8f7 2 uker er ihvertfall ikke lenge nok å prøve. Er det ikke opplagte grunner, som for eksempel at brystene er fjernet, så bør en forsøke å amme. Har ei venninne som pumpet seg i mndr, for å gi ungen morsmelk, ungen klarte ikke suge annet enn flaske. Hin sleit med å få nok melk i tillegg, så hun pumpet hver 2-3 time gjennom hele døgnet i 5 mndr. Så alt går. Men for alt i verden, å være mor er jo en enkel oppgave, hvorfor forvanske den når det finnes flaske? Anonymous poster hash: e03b9...707
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #30 Skrevet 4. desember 2014 "Alle" er enig i at kan man ikke amme, så kan man ikke. Da er flaske greit. Men så er det de mødrene som fysisk kan, men som av ulike årsaker ikke vil. Disse mødrene stempler vi som egoistiske og dårlige mødre, som ikke setter barnas behov først. Men er det egentlig så enkelt? Selv ga jeg opp ammingen av "egoistiske" årsaker. Jeg vil ikke. Rett og slett. Årsaken til at jeg ikke vil det er høyst personlig, og ikke noe jeg deler med andre. Det er en årsak som alle ville godtatt, om jeg hadde snakket om det, men jeg ønsker ikke å være så selvutleverende. Både for min egen del, og for barnet mitt. Jeg er usikker på hvor gøy det ville vært for h*n om alle i barnehagen visste at moren hans ble utsatt for overgrep. Poenget mitt er at disse "egoistiske" grunnene, ikke er så veldig egoistiske når det kommer til stykket. Hvis ammingen f.eks. blir mere stress enn kos for alle parter tenker jeg det er bedre at mor og barn (og far og barn) koser seg med flaske i stedet. Kan vi ikke bare gå ut i fra at "alle" foreldre ønsker det beste for barna sine? Må jeg fortelle overgrepshistorien min til fastlege, helsestasjon, bhgpersonell, barselgruppe, svigerfamilie, egen familie, venner, bekjente, kolleger osv osv. for å bli oppfattet som en god mor? Kan jeg ikke få slippe det, vær så snill? Kan ikke "jeg vil ikke" av og til bare aksepteres? Anonymous poster hash: 84742...740 Jeg orket ikke å lese alle svarene, men kan du ikke bare si at du ikke fikk til å amme. Det er jo sant, uavhengig av om årsaken er fysisk eller psykisk og begge grunnene er like gode. Anonymous poster hash: aa260...be5 Det kan jeg selvfølgelig. Og det gjør jeg. Men da vil folk vite hva som gikk galt. Eller så hever de et øyenbryn fordi ungen bare er to uker og jeg ikke har prøvd "lenge nok". (Hva er egentlig lenge nok? Hvor mange timer om dagen i hvor mange uker må ungen egentlig gråte før det er "lov" å kaste inn håndkle?) Anonymous poster hash: 222f3...8f7 Er du hi anonym 8f7? Anonymous poster hash: 1c072...90c
Superdolly Skrevet 4. desember 2014 #31 Skrevet 4. desember 2014 Jeg sitter her og lurer på hvor i all verden dere treffer alle disse innpåslitne, nysgjerrige og kritiske menneskene. Her på DiB vet man jo at folk blir hetset og kritisert for å gi opp ammingen blant annet, men her på DiB skrives det jo så mangt. Jeg har aldri møtt på denne typen fordømmelse og nysgjerrig graving etter ting man ikke har noe med i virkeligheten. I min verden er ikke dette med amming kontra flaske noe som blir kommentert i noen særlig grad. Muligens blant gode venninner eller nær familie, men ikke ute blant folk. Man sier ikke slik til perifere bekjente eller ukjente, rett og slett. Derfor lurer jeg veldig på hvorfor i all verden dere føler for å forsvare dere. Er det snakk om å forsvare seg her inne? Det kan jeg i så fall forstå, for her inne eksisterer ikke normal folkeskikk. Men ute blant folk? Kommenterer folk virkelig dette? Jeg tror nok jeg selv hadde sett dem rett inn i øynene og sagt noe om at de ikke hadde noe med dette, og at jeg syntes bare det å ta opp temaet var ufint.
Luksusdyret Skrevet 4. desember 2014 #32 Skrevet 4. desember 2014 Får jeg barn, så vil jeg slettes ikke amme om jeg så hadde fått betalt for det. Og grunnen min er ikke det samme som din, Hi. Jeg liker ikke tanken på det, og vil bare ikke Støtter deg. Anonymous poster hash: f287b...e4f Og du er helt sikkert en god mor likevel Anonymous poster hash: 222f3...8f7 Nei, det er hun ikke. Det er som om hun skulle sagt at "jeg liker ikke tanken på bæsj, så jeg skifter ikke bleier." Anonymous poster hash: dff29...66a Teit sammenligning. Skifter man ikke bleier, blir barnet sår, får utslett osv. Gir man flaske i stedet for med mer så oppnår man den samme effekt som med mm - barnet blir mett og vokser. Jeg har ei venninne som har vært misbrukt som barn og ikke klarte å amme, hun lar ikke mannen sin ta på puppene under sex heller. Hun kaster opp av at noen tar henne på puppene. Mener du over, som synes at de som fysisk kan amme burde prøve, i stedet for å "gjøre det lett for seg selv" at hun KUN dropper amming for egen del? kanskje hun også dropper amming for BARNETS del, slik at mor ikke får angstanfall hver gang barnet ammes? Flaske er bedre enn en mor med angst.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #33 Skrevet 4. desember 2014 Jeg sitter her og lurer på hvor i all verden dere treffer alle disse innpåslitne, nysgjerrige og kritiske menneskene. Her på DiB vet man jo at folk blir hetset og kritisert for å gi opp ammingen blant annet, men her på DiB skrives det jo så mangt. Jeg har aldri møtt på denne typen fordømmelse og nysgjerrig graving etter ting man ikke har noe med i virkeligheten. I min verden er ikke dette med amming kontra flaske noe som blir kommentert i noen særlig grad. Muligens blant gode venninner eller nær familie, men ikke ute blant folk. Man sier ikke slik til perifere bekjente eller ukjente, rett og slett. Derfor lurer jeg veldig på hvorfor i all verden dere føler for å forsvare dere. Er det snakk om å forsvare seg her inne? Det kan jeg i så fall forstå, for her inne eksisterer ikke normal folkeskikk. Men ute blant folk? Kommenterer folk virkelig dette? Jeg tror nok jeg selv hadde sett dem rett inn i øynene og sagt noe om at de ikke hadde noe med dette, og at jeg syntes bare det å ta opp temaet var ufint. Det er bare ikke lett å komme med noe positivt når HI ikke skiver annet at hun ikke vil amme av egoistiske grunner, og nekter å forklare noe som helst. Da blir det slik her på DIB/BIM. Hadde hun vært ærlig og forklart seg bedre når hun allikevel føler så sterkt for å dele dette, så hadde det nok vært andre savr, gjerne også mye mer støtte. Men som det er nå så virker hun høy på seg selv. Har sett dette så mange ganger, folk her klarer ikke slike selvhøytidelige og kritikkmotagelige innlegg. Anonymous poster hash: e03b9...707
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #34 Skrevet 4. desember 2014 Jeg sitter her og lurer på hvor i all verden dere treffer alle disse innpåslitne, nysgjerrige og kritiske menneskene. Her på DiB vet man jo at folk blir hetset og kritisert for å gi opp ammingen blant annet, men her på DiB skrives det jo så mangt. Jeg har aldri møtt på denne typen fordømmelse og nysgjerrig graving etter ting man ikke har noe med i virkeligheten. I min verden er ikke dette med amming kontra flaske noe som blir kommentert i noen særlig grad. Muligens blant gode venninner eller nær familie, men ikke ute blant folk. Man sier ikke slik til perifere bekjente eller ukjente, rett og slett. Derfor lurer jeg veldig på hvorfor i all verden dere føler for å forsvare dere. Er det snakk om å forsvare seg her inne? Det kan jeg i så fall forstå, for her inne eksisterer ikke normal folkeskikk. Men ute blant folk? Kommenterer folk virkelig dette? Jeg tror nok jeg selv hadde sett dem rett inn i øynene og sagt noe om at de ikke hadde noe med dette, og at jeg syntes bare det å ta opp temaet var ufint. Det er bare ikke lett å komme med noe positivt når HI ikke skiver annet at hun ikke vil amme av egoistiske grunner, og nekter å forklare noe som helst. Da blir det slik her på DIB/BIM. Hadde hun vært ærlig og forklart seg bedre når hun allikevel føler så sterkt for å dele dette, så hadde det nok vært andre savr, gjerne også mye mer støtte. Men som det er nå så virker hun høy på seg selv. Har sett dette så mange ganger, folk her klarer ikke slike selvhøytidelige og kritikkmotagelige innlegg. Anonymous poster hash: e03b9...707 Hun skriver jo at hun har vært utsatt for overgrep. Er ikke det bra nok for deg, eller må du ha en utfyllende forklaring på hva og hvordan det skjedde???? Anonymous poster hash: 1c072...90c
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #35 Skrevet 4. desember 2014 HI sier jo rett ut hvorfor i hovedinnlegget Anonymous poster hash: daced...439
Luksusdyret Skrevet 4. desember 2014 #36 Skrevet 4. desember 2014 HI sier jo rett ut hvorfor i hovedinnlegget Anonymous poster hash: daced...439 Ammehysteriske kritikere uten hjerne leser ikke hele vet du... De er bare opptatt av propagandaen sin - nemlig å finne feil hos alle som ikke ammer, selv om de har pupper i behold.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #37 Skrevet 4. desember 2014 Har selv blitt utsatt for grove overgrep, men har aldri lat vær å amme av den grunn.Kanskje er jeg heldig da siden jeg klarer dette uten å assosierer til overgep.Ikke i negativ forstand Anonymous poster hash: e03b9...707
Luksusdyret Skrevet 4. desember 2014 #38 Skrevet 4. desember 2014 Har selv blitt utsatt for grove overgrep, men har aldri lat vær å amme av den grunn. Kanskje er jeg heldig da siden jeg klarer dette uten å assosierer til overgep. Ikke i negativ forstand Anonymous poster hash: e03b9...707 Hva er poenget med svaret? For å gi HI følelse at hun er svak og udugelig som ikke er like flink som deg?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #39 Skrevet 4. desember 2014 Har selv blitt utsatt for grove overgrep, men har aldri lat vær å amme av den grunn. Kanskje er jeg heldig da siden jeg klarer dette uten å assosierer til overgep. Ikke i negativ forstand Anonymous poster hash: e03b9...707 Hva er poenget med svaret? For å gi HI følelse at hun er svak og udugelig som ikke er like flink som deg? Nei, bare at at jeg fikk en ahaopplevelse på at det kan være en ting. Har bare ikke opplevd det selv. Anonymous poster hash: e03b9...707
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå