mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #26 Skrevet 3. desember 2014 Her har de en time , de velger om de spiller eller tv Så om de slapper av med tv en time søndag morgen så blir det ikke noe på kvelden i det hele tatt? Hva med film? Det varer jo 1,5 time.... så om dere skal se film lørdag kveld så kan de ikke se tv på morgen i det hele tatt? Ikke ment som kritikk, men det hørtes faktisk litt strengt og firkantet ut...... Anonymous poster hash: 96138...692 Strenge i ukedagene men selvsagt annerledes i ferie helg og slikt. Men de har ikke fri tilgang og skrur ikke på tvn selv uten å spørre ,ei heller nettbrett eller pc. Er liksom ikke no stort tema, de vet det er slik😊
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #27 Skrevet 3. desember 2014 30-45 min på ukedager, han kan velge mellom tv og iPad. Mer er det uanset ikke tid til. Om helgene, ferie eller når han er syk blir det fort mer. Spiser frokost foran tv sammen med han (har tegnerserier som guilty pleasure) lørdag og søndag, blir fort 1-2 timer. Og av og til blir det 30 min eller så på ettermiddag, sjeldnere ser vi en hel film sammen. Nesten 6 år. Anonymous poster hash: a4c74...70a
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #28 Skrevet 3. desember 2014 Her har de en time , de velger om de spiller eller tv En time per dag? Altid? Når som helst på dag? Mine får lov å se litt barnetv eller film av og til, ikke hver dag, og ikke mye. Som regel om bare en av iss voksne er hjemme, og da mens middagen lages. Yngste er uansett ikke så interessert. Spille gjør eldste også av og til men ikk noe fast. Aldri før bhg! De maser ikke om det heller, liker å leke med andre ting ig oss. Vi leker mye med dem. Anonymous poster hash: d4a27...04e Jøss, må dere leke mye med ungene? Mine klarer å aktivisere seg selv, de! Anonymous poster hash: 91eea...b9f
Havhesten Skrevet 3. desember 2014 #29 Skrevet 3. desember 2014 mine ser nesten aldri på TV.. de vil heller ha ipaden, og så ser de gjerne på litt nrk super eller noe på den hvis de ikke spiller! nå i jula ser på jul på månetoppen hver kveld.. ellers får de ipaden kun etter vi har spist og vært på badet (fått på pysj, tørr bleie, pusset tenner osv) om kvelden - da får de se mellom 10 og 30 minutter frem til leggetid.. Det anbefales ikke skjerm i den siste timen før legging. Det er en nevrologisk ting, skjermens impulser gjør hjernen urolig og kvaliteten på søvnen blir ikke like god. NB, det er ikke min mening, men er forskningsbasert!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #30 Skrevet 3. desember 2014 Her står tv'n på hele døgnet nærmest. Har en ettåring som leker rundt og bryr seg ikke så mye om tv med unntak av reklame, det er veldig spennende. De større ungene ser det de vil, men de er ikke så opptatt av tv. Går mer i PS4 og Xbox. Anonymous poster hash: 91eea...b9f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #31 Skrevet 3. desember 2014 mine ser nesten aldri på TV.. de vil heller ha ipaden, og så ser de gjerne på litt nrk super eller noe på den hvis de ikke spiller! nå i jula ser på jul på månetoppen hver kveld.. ellers får de ipaden kun etter vi har spist og vært på badet (fått på pysj, tørr bleie, pusset tenner osv) om kvelden - da får de se mellom 10 og 30 minutter frem til leggetid.. Det anbefales ikke skjerm i den siste timen før legging. Det er en nevrologisk ting, skjermens impulser gjør hjernen urolig og kvaliteten på søvnen blir ikke like god. NB, det er ikke min mening, men er forskningsbasert! Var det jeg trodde også, så her er minst siste halvtimen før soving (helst en time før soving) fri for ipad, telefon og pc. TV er greit, men ikke de andre skjermene med de impulsene, baklyset eller hva det nå er som forstyrrer søvnen etterpå. Anonymous poster hash: 9e02a...998
Mandala Skrevet 3. desember 2014 #32 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Må le litt av denne tråden. "Får barna dine se en time på tv før skolen? OG etter?" "Får barna dine bare se en time på tv om dagen, sammenlagt?" "Får barna dine virkelig lov å se en time på tv absolutt hver eneste dag?" "Vi velger heller å leke med barna våre" (underforstått blablabla). "Må dere leke med barna deres? Våre leker selv" "Mine får bare bruke nettbrett rett før de sovner" "Mine får hvertfall ikke bruke nettbrett den siste timen før de sovner" Konklusjonen er enkel; gjør det som passer din familie, det finnes tusenvis av ulike meninger her. Endret 3. desember 2014 av Mandala
Puppen og lillemor Skrevet 3. desember 2014 #33 Skrevet 3. desember 2014 mine ser nesten aldri på TV.. de vil heller ha ipaden, og så ser de gjerne på litt nrk super eller noe på den hvis de ikke spiller! nå i jula ser på jul på månetoppen hver kveld.. ellers får de ipaden kun etter vi har spist og vært på badet (fått på pysj, tørr bleie, pusset tenner osv) om kvelden - da får de se mellom 10 og 30 minutter frem til leggetid.. Det anbefales ikke skjerm i den siste timen før legging. Det er en nevrologisk ting, skjermens impulser gjør hjernen urolig og kvaliteten på søvnen blir ikke like god. NB, det er ikke min mening, men er forskningsbasert! Var det jeg trodde også, så her er minst siste halvtimen før soving (helst en time før soving) fri for ipad, telefon og pc. TV er greit, men ikke de andre skjermene med de impulsene, baklyset eller hva det nå er som forstyrrer søvnen etterpå. Anonymous poster hash: 9e02a...998 jaja.. hos oss fungerer det utmerket! De klarer å roe ned, og det blir en fin avslutning på dagen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå