mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Her har de en time , de velger om de spiller eller tv
Mamma_til_2 Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Har ikke restriksjoner på akkurat det og barna utnytter det heller ikke og er flinke til og leke, de har pc, nettbrett og tv tilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Har ikke noe gitt tid. Noen dager blir det kanskje litt for mye TV, andre dager er det ingenting.. Anonymous poster hash: 9e3cd...fb2
Elsker livet Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Har ikke gitt noen tid, det balanserer seg stort sett av seg selv. Ellers gir vi bare beskjed om at det er nok og de får finne på noe annet.
Mandala Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Ingen faste regler på det hos oss. Eldste har tv på rommet (det er tv-stua vår), de har nettbrett, pc og ipod tilgjengelig. Igår ble det en time, da så de på Jul på månetoppen og Pakten. Ellers varierer det veldig. De ser veldig sjeldent på tv, men spiller litt. I det store og hele er de utrolig flinke til å selv velge å leke sammen istedet for å spille. De er 11 og 8 år gamle.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Det blir stort sett ca en time barne-tv om morgenen og en time om kvelden på hverdager. Litt mer i helger og mye mer ved sykdom. Anonymous poster hash: ad701...184
Gjest Julia1984 Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Tv regulerer de selv. Men maks spilletid er 1 time. Helge som hverdag. Men egentlig ikke noe problem. De spiller håndball og fotball, er generelt flink til å leke både ute og inne
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Det blir stort sett ca en time barne-tv om morgenen og en time om kvelden på hverdager. Litt mer i helger og mye mer ved sykdom. Anonymous poster hash: ad701...184 Samme her Anonymous poster hash: 3da03...542
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Har ingen faste regler på det, det regulerer seg selv. Barna er på skole og barnehage på dagtid, har lekser, fritidsaktiviteter og vennebesøk, det blir ikke tid til så mye spilling. Det reguleres jo også litt av været, årstiden, humøret osv så noen dager blir det kanskje litt mer enn jeg synes er greit, mens andre dager blir det ingenting. Så lenge ungene er flinke på skolen, er sosiale og blide, trener med sunne fritidsaktiviteter, er glad i å både sykle, spille ball, ake, leke med fjernstyrte biler, tegne med gatekritt, klatre i trær og bygge hytter er jeg ikke akkurat bekymret for den tiden de spiller altså. Spilling er en del av dagens ungdomskultur så det kommer man ikke utenom, jeg er bare veldig glad for at barna mine klarer å regulere dette så fint selv. Anonymous poster hash: 9e02a...998
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Det blir stort sett ca en time barne-tv om morgenen og en time om kvelden på hverdager. Litt mer i helger og mye mer ved sykdom. Anonymous poster hash: ad701...184 Ergo ganske mye! Anonymous poster hash: f23eb...328
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Har ikke noen tid. Ofte blir det kanskje litt tv etter skolen og på kvelden.... kommer helt ann på hvor sliten han er. Er han totalt utslitt ser jeg ingen grunn til å tvinge han til å leke eller sånn. Det begrenser seg selv uansett. Han spør om å spille xbox kanskje 3 ganger i uka max og da er han ferdig etter en time ca. Anonymous poster hash: 96138...692
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 Det blir stort sett ca en time barne-tv om morgenen og en time om kvelden på hverdager. Litt mer i helger og mye mer ved sykdom. Anonymous poster hash: ad701...184 Ergo ganske mye! Anonymous poster hash: f23eb...328 Og så? Er det et problem for deg at andres barn ser mer tv enn dine? I denne tråden ser det da ut som om det er flere som ikke har spesielle regler rundt dette enn de som har det. Anonymous poster hash: 96138...692
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #13 Skrevet 3. desember 2014 Det blir stort sett ca en time barne-tv om morgenen og en time om kvelden på hverdager. Litt mer i helger og mye mer ved sykdom. Anonymous poster hash: ad701...184 Ergo ganske mye! Anonymous poster hash: f23eb...328 Og så? Er det et problem for deg at andres barn ser mer tv enn dine? I denne tråden ser det da ut som om det er flere som ikke har spesielle regler rundt dette enn de som har det. Anonymous poster hash: 96138...692 Sååå sint!! Anonymous poster hash: f23eb...328
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #14 Skrevet 3. desember 2014 Det blir stort sett ca en time barne-tv om morgenen og en time om kvelden på hverdager. Litt mer i helger og mye mer ved sykdom. Anonymous poster hash: ad701...184 Ergo ganske mye! Anonymous poster hash: f23eb...328 Og så? Er det et problem for deg at andres barn ser mer tv enn dine? I denne tråden ser det da ut som om det er flere som ikke har spesielle regler rundt dette enn de som har det. Anonymous poster hash: 96138...692 Sååå sint!! Anonymous poster hash: f23eb...328 Haha Hvis du mener den kommentaren gir uttrykk for at noen er kjempe sinte så tror jeg du må jobbe litt med din egen sosiale intelligens altså Er vel heller du som er på hugget i dag som er nødt til å kritisere andre som ikke har samme regler som deg. Anonymous poster hash: 96138...692
Novemberdama Skrevet 3. desember 2014 #15 Skrevet 3. desember 2014 Har ingen tid på slikt. Har fornuftige unger som ikke må styres i huet og rævva!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #16 Skrevet 3. desember 2014 Det blir stort sett ca en time barne-tv om morgenen og en time om kvelden på hverdager. Litt mer i helger og mye mer ved sykdom. Anonymous poster hash: ad701...184 Ergo ganske mye! Anonymous poster hash: f23eb...328 Og så? Er det et problem for deg at andres barn ser mer tv enn dine? I denne tråden ser det da ut som om det er flere som ikke har spesielle regler rundt dette enn de som har det. Anonymous poster hash: 96138...692 Sååå sint!! Anonymous poster hash: f23eb...328 Haha Hvis du mener den kommentaren gir uttrykk for at noen er kjempe sinte så tror jeg du må jobbe litt med din egen sosiale intelligens altså Er vel heller du som er på hugget i dag som er nødt til å kritisere andre som ikke har samme regler som deg. Anonymous poster hash: 96138...692 Det traff deg vel midt i panna at ungen din begynner allerede om morgen med å sitte foran TV. men du innrømmer det aldri late foreldre parkerer ungene sine foran TV. Anonymous poster hash: f23eb...328
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #17 Skrevet 3. desember 2014 Det blir stort sett ca en time barne-tv om morgenen og en time om kvelden på hverdager. Litt mer i helger og mye mer ved sykdom.Anonymous poster hash: ad701...184 Ergo ganske mye!Anonymous poster hash: f23eb...328 Og så? Er det et problem for deg at andres barn ser mer tv enn dine? I denne tråden ser det da ut som om det er flere som ikke har spesielle regler rundt dette enn de som har det.Anonymous poster hash: 96138...692 Sååå sint!!Anonymous poster hash: f23eb...328 Haha Hvis du mener den kommentaren gir uttrykk for at noen er kjempe sinte så tror jeg du må jobbe litt med din egen sosiale intelligens altså Er vel heller du som er på hugget i dag som er nødt til å kritisere andre som ikke har samme regler som deg.Anonymous poster hash: 96138...692 Det traff deg vel midt i panna at ungen din begynner allerede om morgen med å sitte foran TV. men du innrømmer det aldri late foreldre parkerer ungene sine foran TV.Anonymous poster hash: f23eb...328 Var ikke du et hyggelig lite bidrag til tråden hva med å svare på spørsmålet uten å kritisere andre? Eller er det umulig? Anonymous poster hash: 8ed6b...af5
Puppen og lillemor Skrevet 3. desember 2014 #18 Skrevet 3. desember 2014 mine ser nesten aldri på TV.. de vil heller ha ipaden, og så ser de gjerne på litt nrk super eller noe på den hvis de ikke spiller! nå i jula ser på jul på månetoppen hver kveld.. ellers får de ipaden kun etter vi har spist og vært på badet (fått på pysj, tørr bleie, pusset tenner osv) om kvelden - da får de se mellom 10 og 30 minutter frem til leggetid..
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #19 Skrevet 3. desember 2014 Det blir stort sett ca en time barne-tv om morgenen og en time om kvelden på hverdager. Litt mer i helger og mye mer ved sykdom. Anonymous poster hash: ad701...184 Ergo ganske mye! Anonymous poster hash: f23eb...328 Og så? Er det et problem for deg at andres barn ser mer tv enn dine? I denne tråden ser det da ut som om det er flere som ikke har spesielle regler rundt dette enn de som har det. Anonymous poster hash: 96138...692 Sååå sint!! Anonymous poster hash: f23eb...328 Haha Hvis du mener den kommentaren gir uttrykk for at noen er kjempe sinte så tror jeg du må jobbe litt med din egen sosiale intelligens altså Er vel heller du som er på hugget i dag som er nødt til å kritisere andre som ikke har samme regler som deg. Anonymous poster hash: 96138...692 Det traff deg vel midt i panna at ungen din begynner allerede om morgen med å sitte foran TV. men du innrømmer det aldri late foreldre parkerer ungene sine foran TV. Anonymous poster hash: f23eb...328 Nå er ikke jeg den som har svart deg her, men den som skrev en time morgen og kveld. Og ja, jeg innrømmer gjerne at jeg er "lat" og ikke orker så mye klokken 5.30 om morgenen når 3-åringen vekker meg. Har ingen problemer med å plassere ham foran tv-en da, så jeg får litt tid til å våkne med en kaffekopp eller fem. Du får mene hva du vil om det for min del. Anonymous poster hash: ad701...184
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #20 Skrevet 3. desember 2014 Det blir stort sett ca en time barne-tv om morgenen og en time om kvelden på hverdager. Litt mer i helger og mye mer ved sykdom. Anonymous poster hash: ad701...184 Ergo ganske mye! Anonymous poster hash: f23eb...328 Og så? Er det et problem for deg at andres barn ser mer tv enn dine? I denne tråden ser det da ut som om det er flere som ikke har spesielle regler rundt dette enn de som har det. Anonymous poster hash: 96138...692 Sååå sint!! Anonymous poster hash: f23eb...328 Haha Hvis du mener den kommentaren gir uttrykk for at noen er kjempe sinte så tror jeg du må jobbe litt med din egen sosiale intelligens altså Er vel heller du som er på hugget i dag som er nødt til å kritisere andre som ikke har samme regler som deg. Anonymous poster hash: 96138...692 Det traff deg vel midt i panna at ungen din begynner allerede om morgen med å sitte foran TV. men du innrømmer det aldri late foreldre parkerer ungene sine foran TV. Anonymous poster hash: f23eb...328 Tja, så lenge han får på seg klær selv og spiser frokost så gjør det ikke meg noe om han vil se 10 min tv før han må gå til skolen. Liker selv ikke å hoppe opp av senga for å løpe maraton så ser ingen grunn til at jeg tvinge ungen til å være super aktiv 20 min etter han har våknet. Anonymous poster hash: 96138...692
Mandala Skrevet 3. desember 2014 #21 Skrevet 3. desember 2014 Det blir stort sett ca en time barne-tv om morgenen og en time om kvelden på hverdager. Litt mer i helger og mye mer ved sykdom. Anonymous poster hash: ad701...184 Ergo ganske mye! Anonymous poster hash: f23eb...328 Og så? Er det et problem for deg at andres barn ser mer tv enn dine? I denne tråden ser det da ut som om det er flere som ikke har spesielle regler rundt dette enn de som har det. Anonymous poster hash: 96138...692 Sååå sint!! Anonymous poster hash: f23eb...328 Haha Hvis du mener den kommentaren gir uttrykk for at noen er kjempe sinte så tror jeg du må jobbe litt med din egen sosiale intelligens altså Er vel heller du som er på hugget i dag som er nødt til å kritisere andre som ikke har samme regler som deg. Anonymous poster hash: 96138...692 Det traff deg vel midt i panna at ungen din begynner allerede om morgen med å sitte foran TV. men du innrømmer det aldri late foreldre parkerer ungene sine foran TV. Anonymous poster hash: f23eb...328 Mine barn så også på tv på morgenen da de var yngre. Morgenene var mye lettere på den måten. Nå er de eldre og jeg har ikke det samme behovet for å ha noe til å holde dem mer eller mindre i ro mens jeg ordner meg selv, gjør klar matpakker etc. Samtidig har ikke de samme interessen av tv. Men det er da verken uvanlig eller noen big deal at barna får se litt på tv før bhg feks. Og selvsagt er det lettvint, det er jo det som er det geniale.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #22 Skrevet 3. desember 2014 Hvor gamle er barna deres? (Bare nyskjerrig for å sammenligne skjermtid og alder, ikke ute etter å "dømme" noen....) Her ser 4åringen ikke på TV daglig, vil som regel heller leke enn å se barnetv (Får valget selv). Ser ofte på en film eller to ila. helga. Anonymous poster hash: 715fa...5d6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #23 Skrevet 3. desember 2014 Hvor gamle er barna deres? (Bare nyskjerrig for å sammenligne skjermtid og alder, ikke ute etter å "dømme" noen....) Her ser 4åringen ikke på TV daglig, vil som regel heller leke enn å se barnetv (Får valget selv). Ser ofte på en film eller to ila. helga. Anonymous poster hash: 715fa...5d6 Jeg som sa at han får se på tv om morgen i stedet for å løpe "maraton" Han er 9 år. Han kler seg selv og spiser frokost. Han vet han skal gå til skolen kl 08.20, så om han er ferdig med det han skal før det kan han se tv frem til da. I helgene blir det noe mer på morgen, og det er alltid litt på kvelden før sengetid, eller etter skolen om han er skikkelig sliten og trenger å slappe av. Begrenser seg mye selv som sagt.... Anonymous poster hash: 96138...692
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #24 Skrevet 3. desember 2014 Her har de en time , de velger om de spiller eller tv En time per dag? Altid? Når som helst på dag? Mine får lov å se litt barnetv eller film av og til, ikke hver dag, og ikke mye. Som regel om bare en av iss voksne er hjemme, og da mens middagen lages. Yngste er uansett ikke så interessert. Spille gjør eldste også av og til men ikk noe fast. Aldri før bhg! De maser ikke om det heller, liker å leke med andre ting ig oss. Vi leker mye med dem. Anonymous poster hash: d4a27...04e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #25 Skrevet 3. desember 2014 Her har de en time , de velger om de spiller eller tv Så om de slapper av med tv en time søndag morgen så blir det ikke noe på kvelden i det hele tatt? Hva med film? Det varer jo 1,5 time.... så om dere skal se film lørdag kveld så kan de ikke se tv på morgen i det hele tatt? Ikke ment som kritikk, men det hørtes faktisk litt strengt og firkantet ut...... Anonymous poster hash: 96138...692
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå