Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Meg. Meg! Jeg er nå offisielt sur for at min svigermor sendte barna en kjøpekalender i posten. Jeg bruker hele høsten på å kjøpe inn og planlegge pakkekalenderen, så hva i alle dager fikk hun til å tro at jeg ville sette pris på mer smådill i hus?? Bestemødrene har kaprt alt av julestrømper, påskeegg og "hovedgaver" til bursdag og jul, SÅ SE TIL POKKER OG HOLD DERE UNNA JULEKALENDEREN MIN! Anonymous poster hash: 41ab7...980
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Heldig du er! Her verken kjøper eller sender svigermor noe som helst til våre barn Anonymous poster hash: 993c5...70e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 La nå barna kose seg med ti kalendere! Anonymous poster hash: f3074...54f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 To kalendere! Anonymous poster hash: f3074...54f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Jeg har også kjøpt og lagd pakkekalender til jr, og jammen fikk han ikke en haribo (kjøpekalender) av sin gamle oldemor på 94(!!) år også. Tenk - hun har gått helt til butikken selv for å kjøpe den til han! Jeg er så takknemlig og stolt over å ha en så flott bestemor Og for sønnen er det dobbelt så mye stas med 2 kalendere Anonymous poster hash: 43f6c...06b
Fandens Oldemor Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Kjenner at jeg skammer meg litt på dine vegne. Snakker om å være vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Det eneste min unge har fått fra sin farmor er en strømpebukse. Da han var 4 mnd. Han er nå over to år... Anonymous poster hash: 8545b...782
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 Kanskje du skal være glad for at du har en svigermor som bryr seg?? Min gjør ikke det... En ting er at hun aldri kjøper noe, men bryr seg ikke på andre måter heller! Anonymous poster hash: b716a...05c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Jeeezes.... Anonymous poster hash: 45822...6d7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Jeeezes.... Anonymous poster hash: 45822...6d7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 Neimen stakkars du da.... Det var nå ille å ha en farmor som bryr seg om barna da.Jeg foreslår faktisk du tar et par skritt ut fra deg selv og ser fra hennes øyne, eller andres. Anonymous poster hash: d243a...9b6
soleia Skrevet 3. desember 2014 #13 Skrevet 3. desember 2014 No tida inne for at du innrømmer at du berre tulla, og sjølvsagt set pris på at svigermor di ynskjer å glede ungane dine. (sjølv om eg personleg heller ikkje er stor fan av at ungane skal ha ein bråte kalenderar) Du innser sjølvsagt og at ho ikkje kjøper kalender først og fremst for din del, men for ungane sin del.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #14 Skrevet 3. desember 2014 Du burde skamme det om dette ikke er tull! Skjemmes i så fall på dine vegne! Anonymous poster hash: 3af35...1c0
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #15 Skrevet 3. desember 2014 Jeg ser faktisk problematikken jeg da. Ikke at svigermor er SLEM, men kanskje burde man pratet sammen om sånne ting? Her ender ofte barna opp med både tre og fire kalendere og påskeegg, fordi både tanter og besteforeldre vil kjøpe. Det blir rett og slett altfor mye. Jeg forstår ikke hvorfor alle på død og liv må kjøpe kalendere og påskeegg, kan de ikke heller kjøpe noe hyggelig eller noe de trenger ellers i året? Anonymous poster hash: 3541c...7f5
*Miss Marple* Skrevet 3. desember 2014 #16 Skrevet 3. desember 2014 Jeg hadde faktiske heller ikke likt det. Er veldig imot flere kalendere og syns at om ikke annet er avtalt så er både kalender og julestrømpen foreldrenes ansvar og privilegie. At man skal være takknemlig for alt blir litt feil for meg. Setter pris på tanken og hensikten, men noe blir bare invaderende.
mimlen Skrevet 3. desember 2014 #17 Skrevet 3. desember 2014 Skjønner deg egentlig. min familie kjøpte alltid alt sånn ekstra til eldstemann. Jeg fikk aldri skjemme han bort. Når jeg sa jeg skulle fikse noe kom de alltid med noe selv om jeg ba de ikke gjøre det den ene gangen. Kjipt å være streng og gjøre alt av den vanskelige oppdragelsen og helt miste de koselige tingene... Men du heldig som har svigermor som bryr seg da!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #18 Skrevet 3. desember 2014 Mine barn har 3 kalendere, går fint det. Jeg har laget pakkekalender som de får åpne hver sin dag. Fint å øve på å vente på tur og dele syntes jeg. Pluss at da kan jeg legge litt mer i hver pakke en om jeg lager en til hver. Andre er ikke helt enig med meg og mener at barna må jo få åpne hver kalender så det dukket opp en med forskjellig godteri og en med sjokolader. Hadde vel helst sett at godteri kun er på lørdag men er ikke så store mengder og tanken bak er god så orker ikke henge meg opp i det. Unga er kjempefornøyde. Til påske i år fikk de 3 påskeegg. Et (sammen) fra en nabo de pleier å hjelpe, et fra en tante og det de fikk av "påskeharen", tok litt av syntes jeg men flotte var at de fikk spise det de orket den dagen så la vi resten til side og delte utover noen lørdager etter. Ihvertfall mine barn koser seg ikke mindre av min kalender for at de har fått andre også. Men jeg hadde nok blitt irritert om andre ville lage pakkekalender til de og ikke hadde spurt meg om det var greit på forhånd. Anonymous poster hash: d076f...61a
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #19 Skrevet 3. desember 2014 Litt av frustrasjonen min er nok at besteforeldrene pøser på med dillete gaver hele tiden, og barna er faretruende nær å bli noen skikkelige bortskjemte drittunger. Mulig vi sparer kalenderen til neste år og putter delene fra den i kalenderen til eldste som den passer best for. Hi Anonymous poster hash: 41ab7...980
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #20 Skrevet 3. desember 2014 Ehh. Hallo? Du burde være overlykkelig over at barnet har en farmor som er så oppslukt i barnebarnet sitt! Her har hverken farmor eller mormor noen gang gitt noe utenom jul og bursdag, og da har det aldri vært noen "hovedgave" De har heller aldri vært barnevakt, så jeg må si du er HELDIG! Jeg tviler på at denne kjøpe-kalenderen kan overskygge den fantastiske pakke kalenderen du har ordnet, så slapp av! Barnet får bare en ekstra kos i adventstiden, fortjener ikke barnet det? Er det viktigere at mamma skal føle seg best? Og tror du virkelig farmor sendte den kalenderen fordi hun trodde du "ville sette pris på mer smådill i hus"? Tror du ikke hun heller sendte den fordi hun trodde barnet ville sette pris på den? Grow up! Sett barnets behov før ditt! Anonymous poster hash: 2a9ee...125
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #21 Skrevet 3. desember 2014 Hva med å heller være takknemlig? Blir helt rystet av enkelte her inne altså! Anonymous poster hash: e647e...631
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #22 Skrevet 3. desember 2014 Wow.. skammelig! Tenk heller hvor heldig ungen er! Jeg lagde pakkekalender. Men her en dag fikk begge gutten gave fra mormor og morfar. En øegokalender hver. Det har de kjøpt til alle barnebarna! Ungene er storfornøyde! I år fikk de to kalendere:) Anonymous poster hash: 62f23...1ac
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #23 Skrevet 3. desember 2014 Gruer meg til jeg blir farmor. Litt av et minefelt. Gæærnt blir'e, åkkesom. Anonymous poster hash: 166a0...e37
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #24 Skrevet 3. desember 2014 Jeg skjønner problemet hvis dette er noe som skjer ofte. Hvis det skjer en gang er det bare kos synes jeg. Jeg husker veldig godt det året jeg fikk tre påskeegg, fordi vi var på ferie hos familien til mamma den påsken, og jeg fikk av mormor og en tante i tillegg til det fra mamma og pappa. Det var stas! Men grunnen til at jeg husker det så godt er jo at det bare skjedde en gang. Og av samme grunn hadde jeg heller ingen forventning om at det skulle gjenta seg. Her hadde jeg blitt kjempeglad hvis svigers hadde sendt kalender (eller noe som helst annet) til barnet vårt, selv om hun har pakkekalender og sjokoladekalender fra før. Det å for en gangs skyld kunne si "Se her, denne har bestemor og bestefar sendt til deg", det hadde nok overskygget alle andre hensyn... Men det er klart, det er ikke bra når det går for langt andre veien heller. Anonymous poster hash: 81dfc...095
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #25 Skrevet 3. desember 2014 Litt av frustrasjonen min er nok at besteforeldrene pøser på med dillete gaver hele tiden, og barna er faretruende nær å bli noen skikkelige bortskjemte drittunger. Mulig vi sparer kalenderen til neste år og putter delene fra den i kalenderen til eldste som den passer best for. Hi Anonymous poster hash: 41ab7...980 Dill eller ikke, kalenderen var til barna, du har ingen rett til å ta den fra dem for å spare til neste år, dele den opp og bare gi til den ene!!!!!?? Hva lærer du dem egentlig da? At det er greit å ta andres ting og gi til andre! Ser du ikke hvor feil det blir? Anonymous poster hash: 2a9ee...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå