Gå til innhold

Satan så provosert jeg blir!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Scrollet nedover Facebook, fikk opp to bilder av ei kjerring som holder opp en skutt rådyrkalv.

Skryter av å ha sett ei rådyrmor med tvillinger, og klarte å skyte den ene på femti meters hold.

I kommentarfeltet gratuler folk henne!

Syke folk, og syk verden!

Anonymous poster hash: eb102...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grusomt :( og sykt kvalmt og provoserende!!

Anonymous poster hash: 3c73d...a0e

Skrevet

Heller kalven enn mora.. da hadde de dødd begge to. Dust.

Anonymous poster hash: 3b203...dfe
Skrevet

Hvorfor noen i det hele tatt?

Skrevet

Skal dere virkelig starte opp igjen. Ja, jakt er lov og humant. Er dere vegetarianere? Tror dere at skinke dere spiser eller biffen er grodd på et tre?

Anonymous poster hash: c8e16...cdc

Skrevet

Hvorfor noen i det hele tatt?

Ja hvorfor jakter man tror du? Får inderlig ikke tro du spiser kjøtt da, med den innstillingen der.

Anonymous poster hash: c711f...afd

Skrevet

Jeg er veldig glad i kjøtt,men når jeg møtte en fyr som hadde bilder av masse døde dyr som han var stolt over å ha skutt,å skal spise det etterpå,så ble det for drøyt for min del!

Sletter han rimlig kjapt.

Jada jeg vet hvor kjøttet kommer fra men vil helst ikke se bildet av ett dødt dyr,for så å spise det etterpå siden mannen har innvitert meg på romantisk middag å har laget indrefilet.

Anonymous poster hash: 514ea...a1c
Skrevet

Ikke sikker på om jeg synes dette er så sykt. Jakt er jakt. Har ikke problemer med at folk jakter om det gjøres riktig og etter reglene.

Anonymous poster hash: 168b8...93c

Skrevet

Scrollet nedover Facebook, fikk opp to bilder av ei kjerring som holder opp en skutt rådyrkalv.

Skryter av å ha sett ei rådyrmor med tvillinger, og klarte å skyte den ene på femti meters hold.

I kommentarfeltet gratuler folk henne!

Syke folk, og syk verden!

Hva ville du blitt gjenfødt som: et rådyr som lever et naturlig liv eller en priorkylling? Hvem tror du har det værste livet? Det eneste som er sinnsykt er at folk kritiserer folk for å jakte, mens de selv eter dyr som er avlet i fangenskap for å bli menneskeføde.

Tar forbehold om at du ikke er vegetarianer som reagerer på generelt grunnlag.

Skrevet

Hvordan tror du det vil bli hvis ikke noen jakter og holder bestanden nede. Det vil ende med for mange dyr, som igjen vil ende med sykdom og pest hos dyra.

Men du spiser vel ikke kjøtt i det hele tatt du da? For det kjøttetet vi spiser til daglig blir også drept av mennesker. Det dukker ikke bare helt plutselig opp i kjøttdisken på Rema......

Anonymous poster hash: 18321...0a5
Skrevet

For det første, hvorfor skyte en kalv?

Og nei, jeg spiser ikke rådyr. Spiser ikke villt i det hele tatt.

Spiser ikke kylling eller svin heller. Ikke kjøttpålegg av noe slag.

Spiser pinnekjøtt i jula (kjøpt av lokal bonde) og bittelitt rødt kjøtt om jeg får det servert hos folk.

Får jeg da lov å synes det er fælt å skyte små rådyr?

Skrevet

Spiser pinnekjøtt i jula (kjøpt av lokal bonde) og bittelitt rødt kjøtt om jeg får det servert hos folk.

Du vet vel at pinnekjøtt kommer fra søte små sauer..... Den lokale bonden må faktisk drepe det dyret for at du skal kunne spise det.

Og det røde kjøttet du spiser? Er det fra et "liksom dyr"? Tror du er like ille som oss andre kjøttetere selv om du ikke dreper dyret.

Litt kort tankegang i huet ditt må jeg si.

Skrevet

Men det jeg sliter mest med å forstå, er behovet for å dele slike makabre bilder.

Skjønner at man må jakte for å holde bestanden nede, men får frysninger over folks glede over å drepe..

Skrevet

Du vet vel at pinnekjøtt kommer fra søte små sauer..... Den lokale bonden må faktisk drepe det dyret for at du skal kunne spise det.

Og det røde kjøttet du spiser? Er det fra et "liksom dyr"? Tror du er like ille som oss andre kjøttetere selv om du ikke dreper dyret.

Ok.. Du virker supersmart!

Skrevet

Jeg er veldig glad i kjøtt,men når jeg møtte en fyr som hadde bilder av masse døde dyr som han var stolt over å ha skutt,å skal spise det etterpå,så ble det for drøyt for min del!

Jada jeg vet hvor kjøttet kommer fra men vil helst ikke se bildet av ett dødt dyr,for så å spise det etterpå siden mannen har innvitert meg på romantisk middag å har laget indrefilet.

Du synes ikke det er litt dobbeltmoral? Kan gjerne spise kjøtt, så lenge du slipper å bli minnet på at dyret blir drept?

Anonymous poster hash: e5d58...b4d

Skrevet

Du synes ikke det er litt dobbeltmoral? Kan gjerne spise kjøtt, så lenge du slipper å bli minnet på at dyret blir drept?

Anonymous poster hash: e5d58...b4d

Jeg kjøper ikke kjøtt til vanlig. Spiser LITT når jeg får det servert.

Alle kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre litt. Å spise minimalt med kjøtt er mitt bidrag.

Skrevet

Ok.. Du virker supersmart!

Hva er forskjellen på et lam og en rådyrkalv?

Anonymous poster hash: c2e88...b56

Skrevet

Hvordan tror du det vil bli hvis ikke noen jakter og holder bestanden nede. Det vil ende med for mange dyr, som igjen vil ende med sykdom og pest hos dyra.

Men du spiser vel ikke kjøtt i det hele tatt du da? For det kjøttetet vi spiser til daglig blir også drept av mennesker. Det dukker ikke bare helt plutselig opp i kjøttdisken på Rema......

Om idioter ikke var så triggerhappy så hadde naturen fikset det selv. Det er derfor vi har rovdyr...

(Og nei, jeg spiser ikke kjøtt)

Anonymous poster hash: 799cf...c18

Skrevet

Skal dere virkelig starte opp igjen. Ja, jakt er lov og humant. Er dere vegetarianere? Tror dere at skinke dere spiser eller biffen er grodd på et tre?

Anonymous poster hash: c8e16...cdc

Jakt er ikke humant. Ville du likt å bli jaktet på?

Og hadde din siste tanke vært: "jaja, i det minste fikk jeg leve et fritt liv"?

Folk som deler sånn på Facebook blir slettet her i gården.

Skrevet

Med tanker på at vi har få rovdyr så må noen ta litt diverse av disse dyrene. Hvis ikke vil sykdommer spres som ild i tørt grass (husker elger slet med noe for noen år siden). Bestanden må holdes nede. Der av jegere som gjør en god og viktig jobb.

Hat det så mye den som vil måtte ønske. Men slik er virkeligheten.

PS. Jeg spiser (nesten) aldri kjøtt. Har heller ikke foreldre som er jegere, eller noe lignende. Jeg vet bare at naturen er nå en gang slik.

Anonymous poster hash: 5b51b...063
Skrevet

Unødvendig å dele sånne bilder på facebook kanskje, det finnes åpenbart sarte sjeler der ute som ikke liker å tenke på hvor maten kommer fra. Jeg er vokst opp med jakt, og der jeg kommer fra er det nødvendig for å regulere bestanden. Jakt drevet av folk som vet hva og hvordan et dyr skal felles er ikke pent, men heller ikke ondskap.

Og " jeg spiser bare bittelitt kjøtt, det er mitt bidrag".... fnis...

Anonymous poster hash: 3aa52...dd6

Skrevet

Om idioter ikke var så triggerhappy så hadde naturen fikset det selv. Det er derfor vi har rovdyr...

(Og nei, jeg spiser ikke kjøtt)

Kanskje du skal lese deg opp på div sykdommer som rammer bestanden når det blir for mye dyr? Og når det gjelder rovdyr så finnes ikke dei alle plassene du finner elg, hjort, rådyr, rein, osv

Anonymous poster hash: c2e88...b56

Skrevet

Før når man var avhengig av jakt for å overleve holdt man på den måten bestanden nede. Nå er det ikke jakt lengre på samme viset. Nå få hvert vall tildelt hvor mange dyr som skal/kan/burde skytes. Dette for å regulere bestanden på en korrekt måte. Dyrene skal ikke utryddes, men det må heller ikke bli for mange av dem. Blir det for mange av dem får man mengder med sykdom, innavel, samt for lite mat. Får man dette så risikerte man at bestander på enkelte steder dør ut. I år når jeg snakket med en del jegere så fortalte de at de merket det på dyrene at det er for mange av dem. De var små og magre i forhold til det de skulle vært med tanke på tilgangen til mat osv. Takk og pris for at faktisk har noen som går på jakt slik at vi ikke mister alle dyrene i skogen!!!!!

Anonymous poster hash: aa3bc...8fb

Skrevet

Med tanker på at vi har få rovdyr så må noen ta litt diverse av disse dyrene. Hvis ikke vil sykdommer spres som ild i tørt grass (husker elger slet med noe for noen år siden). Bestanden må holdes nede. Der av jegere som gjør en god og viktig jobb.

PS. Jeg spiser (nesten) aldri kjøtt. Har heller ikke foreldre som er jegere, eller noe lignende. Jeg vet bare at naturen er nå en gang slik.

Haha, dagens. Naturen er slik at den trenger mennesker for å holde bestanden nede? FEIL! Naturen trenger ROVDYR. 

Skrevet

Haha, dagens. Naturen er slik at den trenger mennesker for å holde bestanden nede? FEIL! Naturen trenger ROVDYR.

Mennesker er faktisk en naturlig del av naturen. Vi er dyr vi også.

Anonymous poster hash: aa3bc...8fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...