Måbaresi... Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Hva er det ved deres hus dere er aller mest fornøyd med eller synes er koselig? Jeg sitter her og drømmer om hvordan vårt hus skal bli når vi får råd til det (om en 5 års tid).
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Varmekabler i hele 1. etasje (vi har oppholdsrommene her), samt på begge bad. Stort kjøkken, med myyye kjøkkenplass! Mye skuffer. Anonymous poster hash: 41eee...557
håperpåvinterbarn Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Fornøyd med stort bad. Et must i en småbarnsfamilie. Også fornøyd med vår lille "stillekrok", hvor vi har to lenestoler, bokhylle og bord og viktigst av alt: ingen tv! Nydelig å sitte her og slappe av (sitter her nå .
Gjest Turid87 Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Ting jeg setter pris på etter at vi flyttet fra leilighet: sjakt fra badet til vaskerommet, flere oppholdsrom hvis en av oss har gjester, stor gang med plass til barnevogn og garderobeskap, stort bad med dobbelvask (så ikke poenget med det før:p), badekar, gjestedo så jeg slipper å rydde badet til vi får besøk, to avdelinger i stua: en med to sofaer mot hverandre og en med sofa foran tv.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Huset er igrunn for lite for oss, gammelt og trenger mye kjærlighet. Men det rare er at ingen av oss seks vil flytte herifra. Det jeg er mest fornøyd med er at vi har stort vaskerom. Fryktelig deilig å ikke ha det på badet eller kjøkkenet. Uansett hvor mye skittentøy vi har så er det bare å lukke døra, det rømmer ikke. Loft er jeg også glad for å ha. Vi har startet prosjektet å skifte vinduer. Og det har mye å si. Nå får vi vinduene vi har drømt om, og huset forandrer seg veldig. Den kjedelige stua vår har blitt koselig selv om vi bare har fått skiftet to vinduer. Lunt og koselig med rutete gamle vinduer istede for noen store vinduer som gav innsyn fra vei og naboer. Syns det er koselig at ikke vi sitter på utstilling. Vi har hage, det er deilig når en har barn som trives ute. Med litt større barn så liker jeg tv stua i kjellern bedre og bedre selv om den ikke er perfekt. Veldig deilig å sende jentegjengen ned i kjelleren noen ganger. For det er anderledes med små barn og større barn, kakling kan det bli mye av. Anonymous poster hash: 8a7c8...49d
Chl85 Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Det jeg liker best er beliggenheten. Også er det at vi har en innergang med 3 soverom rett etter hverandre, slik at vi har barna i nærheten... Og om noen år så kan vi flytte dem opp i andre etasje i de 2 soverommene der He he. Et lite og lettstelt hus med gode solforhold(Har sol på plattingen fra ca 10 til sola går ned ) Syns vi har det veldig så koselig jeg da
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Jeg er mest fornøyd med at det er eldgammelt og har masse sjel. Noe annet som er veldig fint er at badene er små og kjøkkenet stort. Vi har ikke noen bruk for store bad, men god plass på kjøkkenet er gull. Anonymous poster hash: 7a9f0...55e
Miamimom Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 Stor plass! Nok stuer, soverom og bad. Stort vaskerom. Store verandaer og balkonger med utendørs jacuzzi. Fin hage. Gode solforhold. Sentralt men landlig.Sentralfyr med varmluft. Skal aldri flytte med mindre helsa tvinger meg / oss!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 Beliggenheten og prisen vi fikk kjøpt det for i 2011, et dyrt strøk utenfor Oslo idag. Så vi har gjort et varp Anonymous poster hash: e737e...af4
BareMas Skrevet 2. desember 2014 #10 Skrevet 2. desember 2014 Stor hage, 2 store romslige stuer, separat kjøkken, pen oppkjørsel, stort potensiale for å bli enda mer fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #11 Skrevet 2. desember 2014 to dusjer og to toalett. stor hall/gang. eget rom for klær, har ingen klær på soverom. Anonymous poster hash: 30c91...699
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 Separat tv-stue er jeg veldig fornøyd med! Og at alle soverom er i 2. etg. Vindfang i tillegg til romslig gang er lurt, da slipper man ikke ut varmen hver gang ytterdøren åpnes. Og vaskerom ved hovedinngangen. Mest av alt er jeg fornøyd med beliggenheten. Veldig barnevennlig, og i gåavstand til både søsken og foreldre. Anonymous poster hash: 6519c...759
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 Fornøyd med stort bad. Et must i en småbarnsfamilie. Også fornøyd med vår lille "stillekrok", hvor vi har to lenestoler, bokhylle og bord og viktigst av alt: ingen tv! Nydelig å sitte her og slappe av (sitter her nå . I motsetning til håperpåvinterbarn, som er fordnøyd med sitt store bad, så er jeg utrolig fornøyd med våre TO små bad. Det ene har dusj, toalett, to vasker og vaskemaskin/tørketrommel. Det er først og fremst vårt bad. Så har vi et til bad som har badekar, toalett og vask. Dette er badet vi bruker til barna og overnattingsgjester. Tenker også at det kan være greit å ha flere enn ett bad når barna blir større (les: ungdommer) og begynner å bruke lang tid på badet. Da kan man faktisk få tid på badet selv også samtidig. I tillegg til disse to badene har vi et separat toalett som brukes til gjester. I tillegg er jeg fornøyd med å ha separat kjøkken (i motsetning til åpen kjøkkenløsning mot stue) og både stue og spisestue. Skikkelig luksus. Anonymous poster hash: e9da5...4e8
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. desember 2014 #14 Skrevet 2. desember 2014 Vi har skittengang. Når du kommer inn i den vanlige, store, gangen vår kan du gå rett inn i en utenom gang ved siden av hvor barna kan henge jakker, dresser, sko, hjelmer osv. Det er egentlig et lite vaskerom, men her har vi altså da alle ytterklærne til barna, et ekstra kjøleskap, ytterklærne til mannen, poser til boss, 3 skohyller med varme i osv. Vi kan lukke denne gangen med en skyvedør. Har sett på leiligheter og hus etter at vi flyttet og det er virkelig noe jeg ser etter og savner i andre hus. Plass til fryseboksen på kjøkkenet. Så slipper jeg å løpe i kjelleren eller andre steder hver eneste gang jeg skal noe oppi der. Alle soverommene, og et toalett oppe. Her er også vaskerommet mitt. Vi har ikke kjeller og jeg savner det ikke! Nok soverom til at barna kan ha et eget leke/tv rom. Slipper leker og rot på rommet + reduserer skitne klær i senga. Ellers varmepumpe, terrasse/hage på begge sider av huset slik at vi har både morgensol og dag/kveldssol. Det er kanskje ikke mange dager vi trenger det, dess kjekkere når sola og tempen først er der at vi kan utnytte det hele dagen Jeg flytter heller ikke frivillig Selv om det er masse som bør/må gjøres etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #15 Skrevet 2. desember 2014 Stort bad! Kjellerstue er også kjekt å ha nå som ungene begynner å bli litt eldre. Anonymous poster hash: 3a3da...bdb
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #16 Skrevet 2. desember 2014 Stor stue/oppholdsrom med semi-åpen kjøkkenløsning - vi er en sosial familie som liker å være sammen! Her kan vi det uten å være oppå hverandre! I tillegg er kjellerstua når barna har besøk! Alle soverommene i 2. Etg.. Sol hele dagen, men mulighet for å krype inn i skyggen Anonymous poster hash: 38383...450
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #17 Skrevet 2. desember 2014 Bor i det vi syns er drømmehuset! Det er 5 soverom, 3 store stuer, 3 bad, 2 andre "forstuer"/ store oppholdsrom og 41 kvm kjøkken. Det er enormt, med utgang til overbygget terrasse. I gangen har vi både toalett på den ene siden og vaskerom på den andre siden. Det er veldig kjekt med tanke på ungene som kommer ofte skitne / våte hjem fra skole og bhg høst og vinterstid. Vi har også varmekabler i hele 1 etg, og det er fantastisk deilig Jeg elsker drømmehuset vårt! <3 Anonymous poster hash: 6cac5...6b6
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #18 Skrevet 2. desember 2014 Vannbåren varme. Gir en behagelig temperatur i hele huset, uten at luften blir tørr og elektrisk. Anonymous poster hash: dedc1...6ff
håperpåvinterbarn Skrevet 3. desember 2014 #19 Skrevet 3. desember 2014 Fornøyd med stort bad. Et must i en småbarnsfamilie. Også fornøyd med vår lille "stillekrok", hvor vi har to lenestoler, bokhylle og bord og viktigst av alt: ingen tv! Nydelig å sitte her og slappe av (sitter her nå . I motsetning til håperpåvinterbarn, som er fordnøyd med sitt store bad, så er jeg utrolig fornøyd med våre TO små bad. Det ene har dusj, toalett, to vasker og vaskemaskin/tørketrommel. Det er først og fremst vårt bad. Så har vi et til bad som har badekar, toalett og vask. Dette er badet vi bruker til barna og overnattingsgjester. Tenker også at det kan være greit å ha flere enn ett bad når barna blir større (les: ungdommer) og begynner å bruke lang tid på badet. Da kan man faktisk få tid på badet selv også samtidig. I tillegg til disse to badene har vi et separat toalett som brukes til gjester. I tillegg er jeg fornøyd med å ha separat kjøkken (i motsetning til åpen kjøkkenløsning mot stue) og både stue og spisestue. Skikkelig luksus. Anonymous poster hash: e9da5...4e8 vi har to bad da. Men det ene er større enn det andre. Ene har dusj, andre har badekar. Greit nok, men sannheten er at vi aldri bruker det ene (med badekar), men sikkert knall når vi får tenåringer da
SuperFries Skrevet 3. desember 2014 #20 Skrevet 3. desember 2014 Sol fra den står opp til den går ned, mao hele dagen. Kjeller med 2 soverom og stue. Perfekt for ungene når de blir eldre og vil ha noe eget. Også vaskerom og store boder.
Salla Skrevet 3. desember 2014 #21 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Vi har en stor ovn med store glassvinduer så man ser flammene som varmer godt i hele 1 etasje. Elsker kosen det gir i mørketiden! I tillegg veldig fornøyd med to bad med varmekabler, hvorav et med med badekar <3 Samt en kjellerstue så vi kan se på forskjellige ting om vi ønsker, og jeg slipper å høre på spillingen til mannen Endret 3. desember 2014 av Salla
MrsMilla Skrevet 3. desember 2014 #22 Skrevet 3. desember 2014 Har forsåvidt større leilighet, ikke hus, men svarer læll da leiligheten har eneboligkvaliteter. Must: Hage og utgang fra kjøkken/stue til denne med god oversikt slik at det er mulig å sende ut barna til å leke og følge godt med. To bad og vaskerom i forbindelse med badet ved soverommene. For oss er supre solforhold og god utsikt, samt beliggenhet, faktisk et must. Lyse og luftige rom med store og gode vindu og verandadører. God takhøyde på kjøkken og stue. Mange rom/ steder i huset å oppholde seg slik at man ikke må sitte oppå hverandre, og får litt privatliv. Gode løsninger mtp tøy, skittentøykurver, garderober etc slik at logistikken med klær, sengetøy og håndduker er bra - vi har ikke tid til å løpe til vaskekjeller hele tiden, og liker litt komfort. Standarden må være god da jeg liker dårlig gamle trekkfulle hus der man fryser mye og blir mye sjuk, liker at temperaturen er jevn og behagelig, det er praktiske løsninger også mtp varme og varme i gulv i nederste etasjen - alternativt teppegulv der man ønsker at rommet skal være kaldt, men gulvet behagelig å gå på. Hva vi gjerne vil ha, (men ikke nødvendigvis har): Sjakt fra begge bad til vaskerommet - men ikke nødvendig akkurat der vi bor nå egentlig. Masse bodplass, og tørr og god bod - ikke mugne kjellere og trekkfulle loft. Lydanlegg skjult i vegg med uttak i nesten samtlige rom. To stekeovner, to kjøleskap, store frysere.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #23 Skrevet 3. desember 2014 Jeg er ikke så opptatt av funksjonelle detaljer. Synes det arkitektoniske er mest viktig. Feks at ute og inne henger sammen med vinduer helt ned til gulvet/verandaen. Gode siktlinjer gjennom huset. Åpne løsninger. Anonymous poster hash: cf269...5e8
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #24 Skrevet 3. desember 2014 Stort kjøkken med brisk og et diiiiiiiigert spisebord. Her spiser vi alle måltider, gjør lekser, vi jobber, vi tegner og vi pynter til fest. I tillegg har vi brede vinduskarmer. Kan sitte i de om vi vil. Anonymous poster hash: ecd6e...23b
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #25 Skrevet 3. desember 2014 Stedet huset mitt ligger på, rolig, i skogen med knall utsikt. De to badene, et lite oppe som har blitt mitt og et på 30kvm som er gutta i familien sitt og vaskerom. Kjøkkenet er en ting til jeg og andre elsker ved dette huset. Kjøkkenet er på 55kvm så selvfølgelig har vi en sofakrok også. Det jeg skulle ønske jeg hadde (tror jeg hvert fall på solskinnsdager) er at sørveggen hadde bestått av selvrensende glass,at taket hadde vært 1,5 m høyere slik at vi fikk større loft, at vi hadde hatt et kaldrom (vannbåren varme i alle rom så huset alltid er godt og varmt) og at inneboden var litt større. Anonymous poster hash: 962a5...738
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå