Gå til innhold

Har et barn på11-12 mnd noe glede av bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega av meg plasserte sin 10 1/2 mnd gamle sønn der, selv om de kunne hatt han hjemme til sommeren. Min er akkurat like gammel, og hun mener at sønnen kjeder seg hjemme, at han har godt av bhg nå. Er det virkelig slik? Jeg ser på min som en baby enda, vi triller tur, leker, koser, er på cafe osv. Jeg kan aldri se for meg at han hadde passet i en bhg nå. Har de virkelig noe glede av bhg? Jeg tenker ha min hjemme til sommeren, men hører jo nesten ikke annet enn at bhg er det beste..

Anonymous poster hash: 82052...2a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min begynte i barnehage da han var 10 mnd. Han stortrives med andre barn

Skrevet

Et par timer om dagen kanskje og gjerne sammen med en av foreldrene.

Det sier litt om en person dersom man ikke kan klare å aktivisere en på 10,5 mnd..... det er da slettes ikke vanskelig!

MEN dersom moren mener det, så har nok barnet det bedre i barnehagen enn hjemme.

Anonymous poster hash: 6a241...7bc
Skrevet

Jeg er hjemme med min lille på 1år. Vi har lenge gått i åpen bhg og der trives han kjempe godt. Men det er jo noe helt annet enn valig barnehage da. Vi er der heller ikke kjempe lenge. 

Jeg er overrasket over hvor kjapp han tar ting, som sanger med bevegelser og slikt- i vanlig bhg er det gjerne 2 stk og 10 barn under samling, dersom den 3 steller istand lunsj feks.. Jeg har oppfattning at de ikke har samme utbytte og er like trygge som min som sitter med meg i åpen bhg. 

Babyer kjeder seg ikke hjemme.. det er tøv for å lette egen samvittighet!

Anonymous poster hash: 08a1f...7cd
Gjest Julia1984
Skrevet

Mine to yngste hadde veldig glede av bhg. på den alderen.

Skrevet

Min begynte da hun var 10 mnd. Kjedet seg ikke hjemme, men har hatt det veldig fint i bhg. Og jeg har hatt det fint på jobb.

Anonymous poster hash: 6e926...bb7

Skrevet

Jeg kan trygt skrive under på at en så liten har glede av barnehage!! (Så lenge det ikke er fulle dager)

Min begynte når han var 11 mnd for da fikk vi plass.

Var meningen han bare skulle "innom" de første mnd, siden jeg fremdeles var hjemme da.

Endte med at han gikk 5 timer om dagen fra begynnelsen fordi han stooortrivdes! 😀

Han har riktignok veldig kort lunte og det må skje noe hele tiden. Så for han var det perfekt. Og jeg som grudde meg sånn 😜

Anonymous poster hash: 34f8a...732

Skrevet

Det avhenger av hvor lange dager dette er. 

Mitt barn begynte ikke før 17 mndr, men det var pga manglende barnehageplass (født i mars). Jeg savnet barnehage da hun var rundt ettårsalder. Ikke fordi hun var vanskelig å aktivisere - neinei - men fordi hun var så innmari glad i å være med andre barn. Vi var mye på åpen barnehage, og det likte hun veldig godt. Hun lærte utrolig mye av de andre barna, og barn lærer raskere av barn enn voksne, er mitt inntrykk ;-) Så JA, generelt sett tror jeg så små barn også har glede av en kort barnehagehverdag.

Anonymous poster hash: 05ff3...5a4
Skrevet

En kollega av meg plasserte sin 10 1/2 mnd gamle sønn der, selv om de kunne hatt han hjemme til sommeren. Min er akkurat like gammel, og hun mener at sønnen kjeder seg hjemme, at han har godt av bhg nå. Er det virkelig slik? Jeg ser på min som en baby enda, vi triller tur, leker, koser, er på cafe osv. Jeg kan aldri se for meg at han hadde passet i en bhg nå. Har de virkelig noe glede av bhg? Jeg tenker ha min hjemme til sommeren, men hører jo nesten ikke annet enn at bhg er det beste..

Ja! Noen barn har masse glede av det :) Jeg var hjemme med pjokken til han var halvannet år, men jeg tenkte da han rundet 10 mnd. - 1 år at han hadde hatt godt av en litt større verden enn bare meg og han. Han ble rastløs og kjedet seg fælt. Men hvis du og din koser dere hjemme er det jo bare fint det :) Folk er forskjellige.

Anonymous poster hash: 38767...a79

Skrevet

Et par timer om dagen kanskje og gjerne sammen med en av foreldrene.

Det sier litt om en person dersom man ikke kan klare å aktivisere en på 10,5 mnd..... det er da slettes ikke vanskelig!

MEN dersom moren mener det, så har nok barnet det bedre i barnehagen enn hjemme.

Anonymous poster hash: 6a241...7bc

He he, du har ikke møtt ungen min :P

Anonymous poster hash: 38767...a79

Skrevet

Min begynte i Bhg da han var 12 mnd gammel selvom planen var å være hjemme med han til han var 18 mnd. Dette fordi han hadde enorm glede av å være med andre barn, åpen Bhg og lignende var rett og slett ikke nok for ham. Han fikk ikke nok stimuli hjemme, rett og slett. Det skal sies at han gikk da han var 8 mnd gammel, snakket i setninger med tre og fire ord da han var 12 mnd osv. En veldig tidlig utviklet gutt. Det kan jo ha noe å si... Jeg valgte derfor å ha han i Bhg fem timer om dagen tre-fire dager i uka, og han koste seg masse. Jeg angrer ikke et sekund fordi det var riktig for ham. Men nr to derimot var jeg hjemme i to år, fordi det var riktig for barn nr to. Er enn så lenge hjemme med barn nr to som er seks mnd, og får se hvordan vi gjør det med Bhg start etterhvert.

Anonymous poster hash: 6066d...3a7

Skrevet

Nei!

Anonymous poster hash: b6e9f...588

Skrevet

Min hadde plass fra hun var 9 mnd. Hadde første dagen da hun fylte 10 mnd. Hun stortrivdes i bhg, men var der kun 3-4 timer de dagene hun var der (2-3 dager i uka sånn ca). Jeg gikk hjemme selv, men i og med at plassen var vår og ble betalt, så var det jo greit å utnytte seg av den, å få en lang og rolig tilvenning. Hun hadde sin første fulle dag i bhg da hun var 14 mnd. 
Helt perfekt for oss! Det var også en liten familiebarnehage vi var så heldige å få plass i, med kun småtroll under 2 år. 
Angrer ikke et sekund på at hun begynte så tidlig. Men så var jeg heldig som fikk akkurat den plassen, i tillegg til at jeg kunne ha henne hjemme over 50% av tiden i starten :)
Men hun fikk mye ut av tiden i barnehagen. Kjedeligere hjemme hver dag.

Skrevet

Her startet minste da han var 10 mnd, hadde ca 6 timers dager. Og han storkoste seg, vi var nok veldig heldige da, var en ny oppstartet kommunal barnehage, så de var 5 fulltids ansatte på 8 barn. Så der ble det mye kos, kjærlighet og lek med de andre barna. De ansatte storkoste seg og, med det at de hadde så god tid til barna.

Mens største barnet mitt startet ikke i barnehage før hun var 2 år, hun burde startet før, for jeg kunne ikke gi henne det hun trengte. Hun var ekstremt aktiv og sosial. Så første måneden hun gikk i barnehage, så gråt hun hver dag jeg hentet henne, hun ville ikke hjem. Var først etter en måned da hun forsto at hun skulle få komme tilbake til barnehagen, så det var greit å bli med hjem.

Anonymous poster hash: 1f8ee...ada
Skrevet

Nei. Foreldre forteller gjerne seg selv det, men de fleste eksperter enes om at det er for tidlig.

Anonymous poster hash: 9e377...718

Skrevet

Hun venninen din skulle bare sett hvor mye de små i den alderen skriker om dagene på avdelingen,da hadde hun nok fort tatt ut barnet fra barnehagen.

De ansatte er veldig flink til å gå rundt å bære på de å gjøre alt for at barnet skal ha det bra,men det er helt tydlig at de savner foreldrene veldig.

Anonymous poster hash: 9c720...886
Skrevet

Det spørs jo veldig på barnet. Min hadde mye glede av barnehagen da han var så liten, likte at det var så mange barn og musikk. Lærte masse og hadde det veldig fint. Vi hadde korte dager i starten da jeg jobbet redusert frem til han var 18 måneder. Var der også en del sammen med han, brukte god tid på henting og levering. 

Barn har ikke vondt av barnehage før 1 år, så lenge tilbudet er godt nok. 

Anonymous poster hash: 50f3a...432
Skrevet

Hun venninen din skulle bare sett hvor mye de små i den alderen skriker om dagene på avdelingen,da hadde hun nok fort tatt ut barnet fra barnehagen.De ansatte er veldig flink til å gå rundt å bære på de å gjøre alt for at barnet skal ha det bra,men det er helt tydlig at de savner foreldrene veldig.Anonymous poster hash: 9c720...886

Og der sier du på grunnlag av...?

Vi har 8 småbarn mellom 1-1/2 år på avdelingen der jeg er pedagogisk leder, og det er ufattelig lite gråt!

Hun minste startet i Bhg da hun var 8 mndr (noe jeg også synes er altfor tidlig), men hun har knapt grått noe. Kan pga sult, tørst, trøtt el. Vi har det veldig koselig på avdelingen, barna får mye omsorg og nærhet, spesielt da vi er få barn.

Så ikke kom her å si at det kun er grining!

(Selv om det selvsagt er ett barn hver Bhg-år som sliter litt ekstra med avskjed og deg å være i bhg, og gråter mye. Men deg er kanskje 5 %.

Anonymous poster hash: a7609...ed7

Skrevet

Ja, men jeg ville ikke gjort det før 12 mnd hvis jeg ikke MÅTTE. Vår eldste var veldig klar for barnehagen og andre barn når hun var 12 mnd.

Anonymous poster hash: 231e3...25b

Skrevet

Såklart ikke. Barnehagen er for foreldrene til så små barn.

Anonymous poster hash: a9093...ca8

Skrevet

Så små barn har det best hjemme sammen med foreldre, søsken og andre nære, etter mitt syn. Nok stimuli å være med på hverdagens aktiviteter.

Men det kommer jo litt an på barnet, og ikke minst på hvor stor familien/nettverket er.

Barnehagene er jo ikke først og fremst til fordel for barna, de er der for at alle voksne skal kunne være i jobb :)

Skrevet

Hun venninen din skulle bare sett hvor mye de små i den alderen skriker om dagene på avdelingen,da hadde hun nok fort tatt ut barnet fra barnehagen.De ansatte er veldig flink til å gå rundt å bære på de å gjøre alt for at barnet skal ha det bra,men det er helt tydlig at de savner foreldrene veldig.Anonymous poster hash: 9c720...886

Og der sier du på grunnlag av...?

Vi har 8 småbarn mellom 1-1/2 år på avdelingen der jeg er pedagogisk leder, og det er ufattelig lite gråt!

Hun minste startet i Bhg da hun var 8 mndr (noe jeg også synes er altfor tidlig), men hun har knapt grått noe. Kan pga sult, tørst, trøtt el. Vi har det veldig koselig på avdelingen, barna får mye omsorg og nærhet, spesielt da vi er få barn.

Så ikke kom her å si at det kun er grining!

(Selv om det selvsagt er ett barn hver Bhg-år som sliter litt ekstra med avskjed og deg å være i bhg, og gråter mye. Men deg er kanskje 5 %.

Anonymous poster hash: a7609...ed7

Av at jeg har jobbet i barnehage selv,å var omtrent alltid en som skreik så vi måtte gå å bære på.

Å når han sluttet å skrike så kan du jo banne på at da begynte nestemann.

Snakker ikke om skriking med levering men mye skriking ut over resten av dagen.

Selvsagt fikk de mye nærhet og trøst men likevel var det mye skriking.

Er også ett problem at de minst knytter seg så sterkt til en av de voksne å hylskriker og er utrøstelig når den personen går til pause osv.

Skrevet

Takk for svar min baby kryper ikke engang, han åker bare, og han har egentlig nok med å stå inntil en leke. Kan ikke skjønne hvordan han skulle klart en dag med mye mas og kjas..og det å være ute nå, hva er gleden for han å sitte i snøen og se på resten. Men jeg blir jo i tvil når hun sender sitt barn... Mitt barn savner meg bare jeg henger opp klær liksom.. Så det er godt å lese at han absolutt har det best med meg, var det jeg trodde selv og

Skrevet

Takk for svar min baby kryper ikke engang, han åker bare, og han har egentlig nok med å stå inntil en leke. Kan ikke skjønne hvordan han skulle klart en dag med mye mas og kjas..og det å være ute nå, hva er gleden for han å sitte i snøen og se på resten. Men jeg blir jo i tvil når hun sender sitt barn... Mitt barn savner meg bare jeg henger opp klær liksom.. Så det er godt å lese at han absolutt har det best med meg, var det jeg trodde selv og

Men barna reagerer jo forskjellig heldigvis da.

Vi hadde en gutt på 11 mnder på tilvenning å det gikk strålende!

Han knyttet seg kjapt til de voksne å sluttet å skrike så fort vi tok han opp på fanget.

Han var en solstråle som virkelig koste seg i barnehagen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...