Gå til innhold

Sover mennene deres middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gjør det stort sett hver dag. Alt fra en time til tre timer. Må innrømme at det irriterer meg. Har tatt det opp med han men han sier han ikke kan kontrollere det og at han er sliten og fortjener å slappe av.

Vi har ingen felles barn men jeg har ett fra før så hun er jo mitt ansvar sånn sett. Men må si jeg kvier meg litt med å få fellesbarn. Har ingen garanti for at det vil bli bedre.

Hvordan er det hjemme hos dere?

Anonymous poster hash: dc0d3...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha nei! :D

Det er bare min gamle mor på 70 som gjør det!

Våre er 1, 3 og 5. Så sove får vi gjøre når vi ligger i grava! :D

Anonymous poster hash: 6832b...3fe

Skrevet

Hjelp, nei! Har et vagt minne av at besteforeldrene mine gjorde det.

Skrevet

Nei, han er ekstremt A menneske eller han kan være lenge våken på kvelden, men våkner alltid tidlig uansett og sover aldri på dagen. Jeg derimot kan godt sove på dagen, men jeg gjør det ikke ofte, for han blir som du, irritert.

Anonymous poster hash: 9ad5f...c06
Skrevet

1 til 3 timer var drøyt, hadde vært annerledes om det var 15 minutter.

Men hvordan sover han om natten, sitter han mye sent oppe? Trener han? Har han en fysisk jobb?

Ikke normalt med behov for 3 timers middagslur, høres ikke ut som han er frisk?

Anonymous poster hash: 76520...eea
Skrevet

Nei, han er ekstremt A menneske eller han kan være lenge våken på kvelden, men våkner alltid tidlig uansett og sover aldri på dagen. Jeg derimot kan godt sove på dagen, men jeg gjør det ikke ofte, for han blir som du, irritert.

Anonymous poster hash: 9ad5f...c06

Jeg er veldig trøtt selv på ettermiddagen etter jobb og kunne tenkt meg å sovet. Men stusslig for barnet og det ødelegger nattesøvnen min. Jeg skjønner at han er trøtt men skulle ønske han virket litt mer interessert i å være sammen med oss.

H.i

Skrevet

Før vi fikk barn var jeg den som tok en 3 timers middagslur.. Har ikke tid til det nå, men behovet er der fortsatt.

Skrevet

1 til 3 timer var drøyt, hadde vært annerledes om det var 15 minutter.

Men hvordan sover han om natten, sitter han mye sent oppe? Trener han? Har han en fysisk jobb?

Ikke normalt med behov for 3 timers middagslur, høres ikke ut som han er frisk?

Anonymous poster hash: 76520...eea

Vi legger oss i 23 tiden og står opp i 06 tiden. Trener fire ganger i uken i arbeidstiden. Sitter stort sett foran pcen 90 % av arbeidstiden.

H.i

Skrevet

Hvordan jobb har han som trenger opptil 3(!) timer lur?

En dag innimellom kan jeg duppe av i 15-20 min på sofaen, med teppet godt rundt. Men det er evnt en dag jeg var hatt tidligvakt (ped leder i Bhg). Da er det godt med en LITEN lur;)

Anonymous poster hash: 402c6...174

Skrevet

Jeg kunne glatt sovet hele dagen men gjør det ikke!;)

Anonymous poster hash: 6ac7f...147

Skrevet

Hver dag, men aldri mer en 10-15 min.

Anonymous poster hash: 7ae73...b5f

Skrevet

Det hender gubben dupper av noen min i stolen om han er i dårlig form eller har vært mye våken på natta pga barnet.

Anonymous poster hash: 65b49...d98
Skrevet

Min sover lur hver fredag ellers besvimer han før 21 nyhetene. Han er håndverker og står opp 5.40 hver dag. Sover ca en time.

Skrevet

En venninne hadde en slik "latsabb" som alltid sov gjennom de mest hektiske timene med barna. Skjønner ikke at hun fant seg i det så lenge som hun gjorde, men hun fikk til slutt jaget ham til legen, og det viste seg at han hadde diverse mangler og også søvnapné.

Han ble operert og ting er mye bedre for hele familien!

Anonymous poster hash: e61d5...cbb

Skrevet

Oj...kanskje han bør vurdere både kosthold og begynne å trene???

Anonymous poster hash: ffbc0...fd1

Skrevet

Ca en time hver dag såfremt det ikke er noe veldig spesielt. Men nå er han 60 % ufør så han har en gyldig grunn dersom han i det hele skal fungere resten av dagen. Men selvfølgelig krever det jo litt mer av meg da for når han står opp går han rett i fjøset. ...

Anonymous poster hash: 757bc...572

Skrevet

Nei. Det har han sjeldent tid til.

Skrevet

Han sovner gjerne i stolen på ettermiddagen, ja.

Ser virkelig ikke problemet. Det er vondt å være så trøtt og noen har større søvnbehov enn andre...

Tenker at de som nekter mannen det er ufølsomme overfor andres behov.

Anonymous poster hash: ccc23...f72

Skrevet

Fordi man gjerne skal være 2 for å dra lasset?

Anonymous poster hash: 6ac7f...147

Skrevet

Min mann gjør som din. sover 1-3timer. Jeg er drittlei, men vet ikke hva jeg skal gjøre..

Han kommer hjem fra jobb 3, sover til 4-halv 5, alt etter tid jeg har middagen ferdig, så sover han til 7, halv 8.. Kan aldri gjøre noe etter jobb. Vi er jo ute på aktiviteter og sånt, uten han.

Han har begynt å trene, håper det hjelper.

Anonymous poster hash: 716f5...915
Skrevet

Her må du bare stramme ham opp.

Si til ham at han må bevise for deg at han kan forandre seg for at du skal gidde å stifte felles familie med ham.

Jeg har full forståelse for at man kan trenge en liten lur når man kommer hjem fra jobb, men det gjelde for både mann og dame.

Det burde være mulig å få til, men da må en hvile maks en halvtime hver sånn at ikke hele ettermiddagen forsvinner.

Si til ham at han gjerne må hvile middag, men at du vekker ham etter eks antall minutter  og forventer at han da står opp uten surmuling.

Skrevet

Skulle han sovet fra 17-20!!!!?!???? Da hadde vi ikke fått hverdagslivet til å gå opp. Det hadde faktisk gjort meg passelig forbannet om han lot meg stå alene med tre unger, middag, lekser, kjøring hit og dit osv. mens han lå og sov. Er han trøtt får han legge seg tidlig når ungene er i seng. Tror nesten det hadde vært skilsmissegrunn.

Anonymous poster hash: bf402...737

Skrevet

Mannen sover ikke en normal dag, men det gjorde ofte jeg da jeg var tenåring og tidlig i 20 årene. Etter jeg begynte å spise lavkarbo forsvant det behovet. Merker fort jeg blir småsøvnig de dagene jeg får i meg sukker eller spiser middag hos svigers.

Skrevet

Herregud, nei...barna hadde en blund på dagen da de var små...kanskje du skal høre med arbeidsplassen hans, han trenger jo sikkert en liten blund i vogna si tidligere på dagen også, lillebabymannen ;)

Anonymous poster hash: 3b90d...297

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...