Gå til innhold

Lucia i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Les innlegget ditt igjen. Du oser av så mye negativitet at halvparten hadde likevel vært for mye. Kanskje nurket ditt synes det er litt stas med lysene, sangen og en lussekatt å bite i??

Kanskje du skulle lese hovedinnlegget en gang til?

Om det oser av noe så er det omsorg for en liten gutt som får en veldig lang dag i bhg om de skal få med seg luciatoget. Og hun er usikker på om gleden en halvtannetåring får av å feire Lucia oppveier 1,5 time lenger barnehagedag. Derfor spør hun.

Og at du VÅGER å si til en mamma at det er trist at hun har fått barn!!! Du bør skamme deg dypt og inderlig.

Takk, Miss M. :)

Det dreier seg faktisk om mellom 3 og 3 1/2 time lenger dag :o

Men du klarer vel å bestemme det uten å måtte spørre her inne

Anonymous poster hash: ce657...c77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes lucia i barnehagen er noe av det fineste med hele advent, uavhengig av om egne barn går i tog eller ikke. Det første året hadde nok imidlertid barna selv glede av det. Det er litt skremmende når lyset skrus av og det er litt kjedelig å være stille. I deres tilfelle hadde jeg nok droppet det.

Til dere med piggene ute - noen ganger er det greit å bare svare på det man blir spurt om. Eller holde kjeft. Finn ut selv hva som krever minst. Jeg er rett som det er uenig med mamma'n til nurket, tror vi er nokså ulike. Det gir meg allikevel ingen rett til å være ufin. Og ingen har rett til å slenge ut til andre brukere at det er synd de har barn!

Skrevet

Dette skriver du KUNN for å provosere her inne og så for å få støtte av det harde kjernen. Er glad for å se at Julia1984 går imot deg da. Jeg ventet faktisk på dette innlegget.

Anonymous poster hash: 1f935...6a7

Skrevet

Dette skriver du KUNN for å provosere her inne og så for å få støtte av det harde kjernen. Er glad for å se at Julia1984 går imot deg da. Jeg ventet faktisk på dette innlegget. Anonymous poster hash: 1f935...6a7

Hvem er "det harde kjernen" etter din oppfatning?

Synes du det er greit å fortelle folk at det er synd de har barn?

Skrevet

Dette skriver du KUNN for å provosere her inne og så for å få støtte av det harde kjernen. Er glad for å se at Julia1984 går imot deg da. Jeg ventet faktisk på dette innlegget.

Hvorfor gleder det deg? Fordi du ikke tør selv?

Og hva er det med dette innlegget som provoserer så vannvittig? Jeg ser det rett og slett ikke. Er det bare fordi det er MTN som skriver det? Hadde det vært innenfor om jeg spurte om det samme?

Skrevet

Jeg hadde droppet lucia og heller levert senere når han er så liten. Syns det betyr mer å få litt kortere dag enn å få med luciafeiringen. Jeg har gjort det samme selv, syns det er litt annerledes når de blir litt eldre.

Skrevet

Dette skriver du KUNN for å provosere her inne og så for å få støtte av det harde kjernen. Er glad for å se at Julia1984 går imot deg da. Jeg ventet faktisk på dette innlegget. Anonymous poster hash: 1f935...6a7

Det lurer jeg også veldig på ...
Skrevet

Hvorfor skulle jeg skrive noe "kunn for å provosere" ... ?

Skrevet

Du fikk jo en voldsom reaksjon på FN dag innlegget ditt og det visste du kom til å komme nå også

Skrevet

Dere vet godt hvem kjernen her inne er. Ikke spill dum

Skrevet

Hvorfor blir HI her samt en viss annen mor til et diagnosebarn mislikt her inne? Folk irritere seg tilsynelatende over det meste de skriver.

Hva er greia?

Anonymous poster hash: bf758...635

Skrevet

Hvorfor blir HI her samt en viss annen mor til et diagnosebarn mislikt her inne? Folk irritere seg tilsynelatende over det meste de skriver.

Hva er greia?

Anonymous poster hash: bf758...635

De er ukas hakkekyllinger, det er ikke verre enn det.

Neste uke er det nok en annen nickbruker som får blodet til å bruse hos gjengen.

Skrevet

Dere vet godt hvem kjernen her inne er. Ikke spill dum Anonymous poster hash: 1f935...6a7

Jeg tror det er flere kjerner. Eller jeg tror i hvert fall at det er faste brukere som ofte er enige med hverandre, men jeg tror f.eks at det er ulike brukere som støtter Mamma'n til nurket, Sint Naken Biltyv og sug lut. Er det ulike kjerner for deg? Jeg spiller ikke dum og er ikke dum, men det forhindrer jo ikke at du mener at jeg er dum.

Skrevet

Jeg prioriterte korte dager da min kar var så liten. Han skal gå i barnehagen i mange år, så han får slike dager med seg senere

Skrevet

Men å svare med nick tør du ikke! Feiging!

Skrevet

I barnehagen vår flytter de feiringen fra morgen til ettermiddagen fordi det ødelegger dagen for så mange av de små. For dem er det rart når foreldrene ikke går med en gang som de pleier og mange er triste store deler av dagen fordi de ikke ble hele dagen, men går likevel. Jeg hadde droppet feiringen i år.

Anonymous poster hash: aa8ad...9dd

Skrevet

Jeg er stor fan av arrangementer i barnehagen, men ville droppet det i dette tilfellet. Han får en unødvendig lang dag, har sannsynligvis begrenset utbytte av arrangementet og i tillegg oppleves det kanskje som vanskelig at pappaen går etter å ha vært lenge i barnehagen. Det er ofte problematisk for de minste etter frokostarrangementer i barnehagen.

Anonymous poster hash: d8108...e6c

Skrevet

Jeg synes luciadag er utrolig vakkert og hadde ungen vært et år eldre hadde jeg bøyd meg baklengs for at han skulle få være med. Men han er så liten, og han vet ikke hva han går glipp av heller. Jeg tenker at det er så stor forskjell på dag-lengden her at om det er helt umulig å hente tidligere (nabo, tante, bestefar?) ville jeg droppet luciafeiringen.

Skrevet

Selvfølgelig er han for liten til å skjønne dette rundt Lucia. Skal dere ikke feire jul heller da? Han er jo for liten til å skjønne hvorfor vi feirer jul.

Kanskje han synes det er stas ned lysene, sangen etc. ..

Du er alltid så negativ. Tydeligvis ikke noe du ser selv...men mange andre som legger merke til det.

Så hold deg hjemme da.

Ja, for du er selveste solstrålen på dette forumet!

Anonymous poster hash: 9ed57...fb4

Skrevet (endret)

Du fikk jo en voldsom reaksjon på FN dag innlegget ditt og det visste du kom til å komme nå også

Nei, det visste ikke. Jeg tør påstå at jeg ikke ikke var forberedt på at damene skulle gå helt av skaftet av det innlegget (forsåvidt både dette og innlegget om FN-dagen). Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg hadde glatt droppa Lucia hvis jeg var deg, han er så liten at han ikke går glipp av noe. Hadde han vært eldre hadde saken stilt seg anderledes, Luciafeiring i bhg'n er superkoselig!

Mest sannsynlig vil det være vanskelig når pappaen plutselig må dra, han må opp grytidlig og får en kjempelang dag i bhg'n.

Høres ut som mye mer negativt enn positivt.

Skrevet

Men å svare med nick tør du ikke! Feiging!

Greit det, det har bare blitt en vane å trykke på anonymknappen.

Skrevet

Jeg synes luciadag er utrolig vakkert og hadde ungen vært et år eldre hadde jeg bøyd meg baklengs for at han skulle få være med. Men han er så liten, og han vet ikke hva han går glipp av heller. Jeg tenker at det er så stor forskjell på dag-lengden her at om det er helt umulig å hente tidligere (nabo, tante, bestefar?) ville jeg droppet luciafeiringen.

Signerer! Her går de minste også, og jeg gråter like mye hvert år..hehe.
Skrevet

Enig, voldsomt høy klump-i-halsen-faktor. Det gjelder forresten alt annet også - julegrantenning, julesanger, nasjonalsanger, barnetog... Litt trist å ikke ha småbarn lenger når det er luciadag, men da kan man alltid se lucia-episoden av Jul i Svingen, det er rørende så det holder.

Skrevet

Enig, voldsomt høy klump-i-halsen-faktor. Det gjelder forresten alt annet også - julegrantenning, julesanger, nasjonalsanger, barnetog... Litt trist å ikke ha småbarn lenger når det er luciadag, men da kan man alltid se lucia-episoden av Jul i Svingen, det er rørende så det holder.
Jeg vet..det blir nesten litt for mye av det gode. Men det er jo "glede-klump" da.

Heldigvis er min minste i bhg enda! Ah, gleder meg!

Du får komme sterkere tilbake neste år Nurkemamma!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...