Gå til innhold

Lucia i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi vurderer å bare droppe Luciafeiringen i bhg. For det første er det styggtidlig på morgenen. Nurket leveres (av sin far a.k.a. Kjæresten) som regel litt før ni på fredager og jeg henter ham i tretiden. Denne dagen må Kjæresten hente ham og det blir litt før fem. Ergo laaang dag for en liten tass.

I tillegg er det bare de store barn som skal gå. Det er fornuftig, altså ... tenk for et kaos om småttingene skulle ha lusset også :o

Så hva tenker dere? Levere som vanlig og la Herr Nurk få en litt lang dag i bhg eller troppe opp i otta og gi ham laaang dag?

Og til dere som synes at jeg er en grusom mor som tidligere i høst ditchet FN-dagen kan jeg bare opplyse om at undertegnede faktisk var med å orge julegranstenning og med voldsom entusiasme serverte gløgg (uten rødvin), pepperkaker og husholdningssaft (æææææsj!) til store og små :D

Etter dette ledet jeg allsang (med dans!) av "Så går vi rundt om en enerbærbusk" og "På låven sitter nissen"

:D

Endret av MammantilNurket
Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Anonymous poster hash: 0d919...3c5
Skrevet

Vi vurderer å bare droppe Luciafeiringen i bhg. For det første er det styggtidlig på morgenen. Nurket leveres (av sin far a.k.a. Kjæresten) som regel litt før ni på fredager og jeg henter ham i tretiden. Denne dagen må Kjæresten hente ham og det blir litt før fem. Ergo laaang dag for en liten tass.

I tillegg er det bare de store barn som skal gå. Det er fornuftig, altså ... tenk for et kaos om småttingene skulle ha lusset også :o

Så hva tenker dere? Levere som vanlig og la Herr Nurk få en litt lang dag i bhg eller troppe opp i otta og gi ham laaang dag.

Og til dere som synes at jeg er en grusom mor som tidligere i høst ditchet FN-dagen kan jeg bare opplyse om at undertegnede faktisk var med å orge julegranstenning og med voldsom entusiasme serverte gløgg (uten rødvin), pepperkaker og husholdningssaft (æææææsj!) til store og små :D

Etter dette ledet jeg allsang (med dans!) av "Så går vi rundt om en enerbærbusk" og "På låven sitter nissen"

Vet du hva, Jeg er drittlei sytingen din om denne barnehagen, og har all verdens medfølelse med de ansatte som må hanskes med deg hver dag.

Anonymous poster hash: ce657...c77

Skrevet

Hvor gammel er Herr Nurk blitt nå? Hvis han fortsatt er så liten at han ikke forstår at han har gått glipp av noe så hadde jeg droppet det. Det kommer flere år hvor han vil ha større glede av det. ;)

Anonymous poster hash: 3eae1...fa5
Skrevet

Hvor gammel er Herr Nurk blitt nå? Hvis han fortsatt er så liten at han ikke forstår at han har gått glipp av noe så hadde jeg droppet det. Det kommer flere år hvor han vil ha større glede av det. ;)

Snart 1,5 år. Tror han synes det er mer stas neste år, altså ;)

Skrevet

Når han er så liten og ikke aner hva han går glipp av hadde jeg nok valgt kortest mulig dag.

Men hadde nok vært med blandede følelser da jeg blir rørt til tårer av luciatoget hver gang 👼stemningsfullt og fint.

Men dere har mange år å delta på, så her hadde jeg gjort det som passet den lille best.

Og til dere sutrehøner over her - hvor ser dere at hun klager? Hun stuller et legitimt spørsmål. Hva om dere prøver å legge personlige preferanser bort og faktisk svarer på det hun spør om? Eller smerter det for mye?

Skrevet

Så hva tenker dere? Levere som vanlig og la Herr Nurk få en litt lang dag i bhg eller troppe opp i otta og gi ham laaang dag.

Vet du hva, Jeg er drittlei sytingen din om denne barnehagen, og har all verdens medfølelse med de ansatte som må hanskes med deg hver dag.

Anonymous poster hash: ce657...c77

Eksakt hvor i innlegget mitt mener du at jeg syter??

Skrevet

Du sier ikke hvor gammelt barnet er, men er det så lite at det ikke kommer til å få med seg hva som har skjedd i barnehagen tidligere på dagen går det vel greit. Er det litt større og evt blir lei seg når det hører de andre har gjort noe, så hadde jeg tenkt meg om igjen.

Hos oss går liten og stor, veldig koselig. De små som sliter med å gå, får en hånd å leie av de store og de går i tempo som passer for alle. Igrunn veldig koselig.

Anonymous poster hash: bae37...d23

Skrevet

Du sier ikke hvor gammelt barnet er, men er det så lite at det ikke kommer til å få med seg hva som har skjedd i barnehagen tidligere på dagen går det vel greit. Er det litt større og evt blir lei seg når det hører de andre har gjort noe, så hadde jeg tenkt meg om igjen.

Hos oss går liten og stor, veldig koselig. De små som sliter med å gå, får en hånd å leie av de store og de går i tempo som passer for alle. Igrunn veldig koselig.

Anonymous poster hash: bae37...d23

Han er snart 1,5 år :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Her går HELDIGVIS de yngste også. Kjempe koselig morgen og ikke minst stemningsfullt. Makan til negativ holdning du har. Lykke til med årene som kommer. Du klarer ikke stp opp "styggtidlig" den ene dagen?

Trust du valgte å få barn

Skrevet

Snart 1,5 år. Tror han synes det er mer stas neste år, altså ;)

Da tenker jeg du kan droppe det med god samvittighet, han har nok større utbytte av kortest mulig dag i bhg. :)

Skrevet

Mamma til nurket. Er det ikke utrolig slitsomt å være generelt så negativt innstilt til så mye? Du må bruke enormt med ressurser og energi pga negativ tankegang. Alt analyserer du og det hele er preget av en enormt negativ tone.

Stakkars ungen din....Den der holdningen din smitter...garantert. Skjerp deg, du er voksen (?)

Anonymous poster hash: 5826c...094

Skrevet (endret)

Her går HELDIGVIS de yngste også. Kjempe koselig morgen og ikke minst stemningsfullt. Makan til negativ holdning du har. Lykke til med årene som kommer. Du klarer ikke stp opp "styggtidlig" den ene dagen?

Trust du valgte å få barn

Nå er du i overkant krass her og du trekker veldig forhastede slutninger.

Jeg er oppe "styggtidlig" hver dag. Drar hjemmefra før bhg åpner.

Poenget mitt er at min sønn skal få slippe å bli vekket så tidlig.

Å skrive "trist (at) du valgte å få barn" er direkte gement - den kommentaren burde du ha holdt deg for god for.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Mamma til nurket. Er det ikke utrolig slitsomt å være generelt så negativt innstilt til så mye? Du må bruke enormt med ressurser og energi pga negativ tankegang. Alt analyserer du og det hele er preget av en enormt negativ tone.

Stakkars ungen din....Den der holdningen din smitter...garantert. Skjerp deg, du er voksen (?)

Anonymous poster hash: 5826c...094

Hva er det som gjør at du tolker mitt innlegg negativt?

Skrevet

:sleeping:

Anonymous poster hash: b9741...cfd
Gjest Julia1984
Skrevet

Les innlegget ditt igjen. Du oser av så mye negativitet at halvparten hadde likevel vært for mye. Kanskje nurket ditt synes det er litt stas med lysene, sangen og en lussekatt å bite i??

Skrevet

Ingenting i innlegget er negativt, det er mer skrevet med litt "snert". Jeg ser ingen steder i innlegget at hun klager. Hun stiller et helt enkelt spørsmål.

Bte: Kred til gløgg uten rødvin, det er nesten udrikkbart (spesielt svigermors som hun koker ihjel slik at det får et belegg på toppen...uærk), takk gud for rødvinsgløgg (helst hjemmelaget;)

Skrevet

Les innlegget ditt igjen. Du oser av så mye negativitet at halvparten hadde likevel vært for mye. Kanskje nurket ditt synes det er litt stas med lysene, sangen og en lussekatt å bite i??

Han er 1,5 år. Han skal ikke gå i toget ig er alt fir liten til å forstå noe som helst av myten om Santa Lucia (btw særs morbid historie).

Lussekatter skal vi uansett bake sammen hjemme.

Erfaringsmessig blir mange smårollinger livredde for Luciatoget i barnehagen.

Mener du at jeg skal la barnet mitt være i bhg fra 7.30-17.00 når det i utgangspunktet ikke er nødvendig?

Interessant prioritering ...

Skrevet

Ingenting i innlegget er negativt, det er mer skrevet med litt "snert". Jeg ser ingen steder i innlegget at hun klager. Hun stiller et helt enkelt spørsmål.

Bte: Kred til gløgg uten rødvin, det er nesten udrikkbart (spesielt svigermors som hun koker ihjel slik at det får et belegg på toppen...uærk), takk gud for rødvinsgløgg (helst hjemmelaget;)

Vi i Foreldreutvalget avsluttet kvelden hjemme hos oss ... med ordentlig gløgg ;)

Veldig hyggelig.

Skrevet

Jeg hadde helt klart latt ungen få kortere dag når han er så liten. Det blir nok slikt opp gjennom årene :)

Anonymous poster hash: 6c5a0...165
Gjest Julia1984
Skrevet

Selvfølgelig er han for liten til å skjønne dette rundt Lucia. Skal dere ikke feire jul heller da? Han er jo for liten til å skjønne hvorfor vi feirer jul.

Kanskje han synes det er stas ned lysene, sangen etc. ..

Du er alltid så negativ. Tydeligvis ikke noe du ser selv...men mange andre som legger merke til det.

Så hold deg hjemme da.

Skrevet

Kanskje du skulle lese hovedinnlegget en gang til?

Om det oser av noe så er det omsorg for en liten gutt som får en veldig lang dag i bhg om de skal få med seg luciatoget. Og hun er usikker på om gleden en halvtannetåring får av å feire Lucia oppveier 1,5 time lenger barnehagedag. Derfor spør hun.

Og at du VÅGER å si til en mamma at det er trist at hun har fått barn!!! Du bør skamme deg dypt og inderlig.

Skrevet

Selvfølgelig er han for liten til å skjønne dette rundt Lucia. Skal dere ikke feire jul heller da? Han er jo for liten til å skjønne hvorfor vi feirer jul.

Kanskje han synes det er stas ned lysene, sangen etc. ..

Du er alltid så negativ. Tydeligvis ikke noe du ser selv...men mange andre som legger merke til det.

Så hold deg hjemme da.

Det kommer vi til å gjøre.

Jeg hadde et enkelt spørsmål og du responderer med å gå i strupen på meg ...

Helt unødvendig. Når det gjelder negativitet foreslår jeg at du feier for egen dør først.

Skrevet

Skjønner problemstillignen veldig godt faktisk. Når poden er vant med å leveres til kl 09.00, så blir det en stor overgang med 2 timer før! Kan slå begge veier ved at han blir overgrinete og survete og at hele Luciadagen ikke blir en trivelig affere. Tror også at misnten her hadde kveilet om han hadde blitt levert kl 0700 i stedet for 10.00 som vanlig.....

Og gjør som du føler er riktig for dere :)

Skrevet

Kanskje du skulle lese hovedinnlegget en gang til?

Om det oser av noe så er det omsorg for en liten gutt som får en veldig lang dag i bhg om de skal få med seg luciatoget. Og hun er usikker på om gleden en halvtannetåring får av å feire Lucia oppveier 1,5 time lenger barnehagedag. Derfor spør hun.

Og at du VÅGER å si til en mamma at det er trist at hun har fått barn!!! Du bør skamme deg dypt og inderlig.

Takk, Miss M. :)

Det dreier seg faktisk om mellom 3 og 3 1/2 time lenger dag :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...