Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Faren til mine barn stiller aldri opp mer enn høyst nødvendig. Kjæresten min har også barn og stiller opp på ALT. Setter barna først. Kjenner rett og slett jeg blir sjalu? Normalt? Skryter av barna sine mye også, mens far til mine barn gir de mat, tak over hodet og har de når han må såvidt. Er så urettferdig:( Spesielt også siden mine barn er krevende og vært gjennom mye.Jeg har vært alene om det er bupa, ppt, helsesøster osv selv om far vet om det så gidder han ikke stille opp. Kjærsten min er med på ALT med sine om det er lege eller skole ting etc. Kjenner jeg vil gråte av og til når jeg ser den store forskjellen på fedre her. Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Håper du gråter på vegne av barna.. Skjønner godt at det gjør vondt i mamma -hjerte. Selv er jeg oppvokst m en pappa som synes det er helt greit å se meg mindre enn 1 gang i året... Det er vondt for barna og sårt for mammaen. Kan tenke meg du er mye sliten. Alt som skal gjøres og alle bekymringer.. At du blir sjalu på en måte kan jeg skjønne. Noen valg må en virkelig ta konsekvensen av😔 Du valgte å få barn med denne mannen og dette ble konsekvensen uavhengig om du visste at han var slik eller ikke. Du får heve hodet ditt å fokuser alt på hva som er bra , på den måten kan du gjøre rett for barna dine. Prøv å se det positive og ikke la sjalue tanker ta over. Tenk for en flott mann du har fått deg nå! Regner med han er snill m dine barn også når han er så fantastisk med egne barn. Klem til deg:) Anonymous poster hash: 181b8...427
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Takk:) Ja han er snill med dem, men følger de ikke opp. Han jobber mye når han ikke har sine egne slik at han jobber mindre for å få tid med sine egne når han har de. Er jo mine barn så kan ikke forvente noe. Ellers er han jo med meg og mine når han ikke er på jobb/har sine og sier selv han er glad i barna mine og de er veldig glad i hans oppmerksomhet. I dag er bare en slik da...kjæresten skal på noe jule greier med datteren og sønnen og eksen. Jeg skal på noe i morgen, alene som alltid da far ikke gidder stille opp så lenge det ikke er hans samværs dag. Slik er det. Sårt.HI Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Han velger alltid å se på barna sine hvis de skal opptre/arrangementer etc, mens mine barn aldri har far sin der:( Usikker på om jeg orker fortsette forholdet da jeg egentlig ønsker meg en mann som er helgepappa/uten barn å kan være med mine mer. HI Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Eller jeg tar meg selv i å dagdrømme om å få et barn med kjæresten bare for å oppleve hvordan det føles og ha en fantastisk far til barna sinem huff skikkelig deppa i dag:( HI Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Hvorfor kan ikke kjæresten din stille opp for "ste-barna" sine i mangel på en pappa som gjør det?? Er jo det bonusforeldre ofte gjør…. Anonymous poster hash: 4b8f4...4e1
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Skjønner heller ikke hvorfor ste-pappa ikke kan stille litt opp for bonusbarna sine? Han kan jo selvsagt ikke gjøre "alt", men han valgte jo å bli sammen m deg og da valgte han også barna. Hadde jeg vært deg hadde jeg satt meg ned og pratet om hvilke forventninger dere har til hverandre og barna. Prøv å finn ut hva som realistisk kan gjennomføres. Deltar/stiller du opp på noe på vegne av hans barn, det er jo også naturlig. Dere er jo blitt en familien med mine, dine, våre unger. Når det kommer til pappaen til dine barn så ville jeg ha dratt han m meg på fvk. Kanskje de kan åpne øynene hans Tror videre ikke det er lurt å bli gravid med din nye samboer bare for at han skal stille opp for barnet. Det er viktig for barnet å være ønsket. Som voksen bør en klare å se hva som er best for sine egne og evt potensielle barn, og dette er bare ikke en god løsningen... Anonymous poster hash: 181b8...427
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 Har du skrevet her inne før om kjæresten din og faren til barna dine? Fikk du ikke nok råd da? Anonymous poster hash: a393f...a3e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 Vi bor ikke sammen, når vi flytter sammen håper jeg han vil være mer tilstede. Han hjelper jo når han er hos meg, lager mat, har barna på fanget etc, men kan lilsom ikke be han hente mine på aktiviteter når han selv er hjemme med sine... Han har liksom lagt opp livet sitt etter sine barn/jobb og bor med barna 50%. Ingen av barna hans var planlagte da, men han sier selv at man må ta ansvar når man får batn Haha BF er lat. Fvk nyter ikke. Prøvd Hi Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #10 Skrevet 2. desember 2014 Hans barn er også litt mindre enn mine. 4 og 6 år. Mine er litt større. Han har selv sagt han har valgt meg og mine barn, men mine barn kommer alltid sist. Han spør meg sjelden om hjelp til sine. HI Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #11 Skrevet 2. desember 2014 BF dukker forresten opp av og til på ting helt uventet men du vet aldri med han..HI Anonymous poster hash: 0f385...ff5
smiia Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 Takk:) Ja han er snill med dem, men følger de ikke opp. Han jobber mye når han ikke har sine egne slik at han jobber mindre for å få tid med sine egne når han har de. Er jo mine barn så kan ikke forvente noe. Ellers er han jo med meg og mine når han ikke er på jobb/har sine og sier selv han er glad i barna mine og de er veldig glad i hans oppmerksomhet. I dag er bare en slik da...kjæresten skal på noe jule greier med datteren og sønnen og eksen. Jeg skal på noe i morgen, alene som alltid da far ikke gidder stille opp så lenge det ikke er hans samværs dag. Slik er det. Sårt.HIAnonymous poster hash: 0f385...ff5 Jeg synes ikke det høres så hyggelig ut at han hele tiden prioriterer tid med barna (og eksen), om det er samvær eller ikke, og så er han aldri med deg på ting med dine barn. Er da ikke slik et forhold skal fungere, han visste at du hadde barn og burde ta hele pakka (som de er så glade i å si her inne - da helst til stemødre som forventes å ta seg av stebarna på lik linje med sine egne).
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 Jeg ønsker meg et barn til å kjæresten hadde blitt en god far det vet jeg, det er jo tydelig at blod er mye tykkere enn vann hos han.. Det rareste er at han selv er oppvokst med en stefar å sa til meg at han ville bli en god stefar selv ! HI Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #14 Skrevet 2. desember 2014 Han sa han hadde blitt med meg i morgen men han har barna sine...så det går ikke. Derfor igjen må jeg og barna gå alene i morgen:( HI Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #15 Skrevet 2. desember 2014 Eksen er han lite glad i da, men sier at han stiller opp på tingene pga barna. Jeg er ikke sjalu på tid med eksen, men at barna mine aldri har en "far" med. Og når han ikke har barna jobber han overtid pga pengene han ikke tjener når han har barna hos seg. Jeg må bare akseptere det. Han har selv sagt at det er slik hans hverdag er, og at han stiller opp for mine barn når han kan. Er dette rett? HI Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #16 Skrevet 2. desember 2014 Er så glad for at jeg har funnet en barnløs mann som har tatt til seg mine barn som sine egne. Glad jeg slipper mine og dine barn styret. Anonymous poster hash: a49cb...6d7
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #17 Skrevet 2. desember 2014 Det er kanskje noe galt med meg og mine barn. Han har vel nok med sine egne. Har mest lyst å gjøre det slutt nå. HI Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #18 Skrevet 2. desember 2014 Eksen er han lite glad i da, men sier at han stiller opp på tingene pga barna. Jeg er ikke sjalu på tid med eksen, men at barna mine aldri har en "far" med. Og når han ikke har barna jobber han overtid pga pengene han ikke tjener når han har barna hos seg. Jeg må bare akseptere det. Han har selv sagt at det er slik hans hverdag er, og at han stiller opp for mine barn når han kan. Er dette rett? HI Anonymous poster hash: 0f385...ff5 Jeg synes denne mannen gjør ting riktig. Han gjør alt han kan for barna sine, og har er ærlig mot deg mtp hvordan han prioriterer ting. Dere bor jo ikke sammen engang. Om dere blir samboere tror jeg han automatisk vil ta en mer farsrolle, dvs følge opp hverdagen til dine barn også. Jeg synes du høres krevende ut! Anonymous poster hash: 98406...ee6
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #19 Skrevet 2. desember 2014 Så hvorfor skal han alltid prioritere sine barn?! Hvis det er å gjøre alt riktig så. Når det er sagt så blir han veldig glad om min eks ikke vil ha barna sine en dag, han synes det er kjekt når mine barn er med på ting, eneste positive nå.... Hi Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #20 Skrevet 2. desember 2014 Eksen er han lite glad i da, men sier at han stiller opp på tingene pga barna. Jeg er ikke sjalu på tid med eksen, men at barna mine aldri har en "far" med. Og når han ikke har barna jobber han overtid pga pengene han ikke tjener når han har barna hos seg. Jeg må bare akseptere det. Han har selv sagt at det er slik hans hverdag er, og at han stiller opp for mine barn når han kan. Er dette rett? HI Anonymous poster hash: 0f385...ff5 Jeg synes han høres ut som en fantastisk mann. Blod er tykkere enn vann, og det burde være en selvfølge at han alltid setter barna sine først. For meg høres dette veldig riktig ut, selv om jeg forstår at det er kjipt for deg. Finner man seg noen med barn fra før, må man akseptere å aldri komme i første rekke. Det er jo ikke hans feil at din ex er en dust. Synes han høres flott ut! Anonymous poster hash: a4919...713
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #21 Skrevet 2. desember 2014 Lett for deg å si. Hva hadde du følt om det var deg da og dine barn? HI Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #22 Skrevet 2. desember 2014 Tror jeg skal bli gravid jeg. Har økonomi til å evt bli alene også, og vet iallefall at han blir en fantastisk far så lenge det er hans blid. Jeg er jævlig kanskje men øbsker meg sårt et barn til. Hi Anonymous poster hash: 0f385...ff5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #23 Skrevet 2. desember 2014 Tror jeg skal bli gravid jeg. Har økonomi til å evt bli alene også, og vet iallefall at han blir en fantastisk far så lenge det er hans blid. Jeg er jævlig kanskje men øbsker meg sårt et barn til. Hi Anonymous poster hash: 0f385...ff5 Herregud, så selvopptatt. Skjerp deg! Anonymous poster hash: a393f...a3e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #24 Skrevet 2. desember 2014 Selvopptatt? Hvorfor fortjener ikke jeg en god far til mitt barn???!hi Anonymous poster hash: 0f385...ff5
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. desember 2014 #25 Skrevet 2. desember 2014 SELVFØLGELIG skal han prioritere SINE barn. ALLTID. Det er helt normalt. Dere bor jo ikke sammen enda, engang. Du har skrevet om dette her flere ganger, og det virker som om du mer enn noe annet sliter med deg selv og din egen situasjon, og din bitterhet overfor din eks som ikke stiller opp for barna sine. Du kan likevel ikke forvente at kjæresten din skal fungere som far for dine barn, og prioritere DINE barn fremfor sine egne. Bidra i hverdagen når dere er sammen, ja, men å droppe tid med sine egne barn for å være med dine som han ikke engang bor med istedet? Du skjønner vel at det blir helt feil? Nå er jeg krass, men du virker veldig selvsentrert, og mer opptatt av deg selv enn barna som er involvert her. Og egoistisk og urealistisk i det at du mest av alt vil ha barn med ham bare for å binde ham til deg, for at han skal bruke mindre tid på de barna han allerede har, og mer på deg og dine. Hører du ikke selv hvor feil det høres ut? Jeg tenker at du aller først bør rydde opp i ditt eget hode og få din egen situasjon på stell før du i det hele tatt bør vurdere å få barn med noen som helst. Et barn er ikke en brikke i et spill, og er heller ikke noe man skal få for å fikse på noe som helst, et barn sin oppgave er ikke å være sine foreldres terapiform. Man bør vente med å få barn til både det rent praktiske, materielle OG følelsesmessige er på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå