Gå til innhold

Barn som får barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns de er tøffe.

Tror de færreste av dem har blitt gravide med vilje, og i den alderen har man lett for å tenke "det skjer ikke meg" samtidig som det er utrolig flaut å kjøpe kondomer.

De fleste går gjennom en tøff beslutningsperiode.

Skal de ta abort, og fortsette livet som før, eller beholde...

De aller fleste velger abort.

Syns det er utrolig tøft gjort av de som velger å beholde istedenfor å velge abort.

Skal kan dere si det er tragisk så mye dere vil.

Til dere unge mødre som leser dette, stå på dere er tøffe.

Hilsen en gammel mor

Anonymous poster hash: 0bb61...b21

Den seksuelle lavalder burde være 18 år.

Anonymous poster hash: eea11...89e

Helt enig! Og slike svar og holdninger som det over bidrar til at flere unge jenter vil ha barn alt for tidlig. Man blir ikke en bra mor om det skjer for tidlig.

Anonymous poster hash: 6ca3d...d3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er trist når alle under 21-22 år får barn...

Hva er trist med å få barn som 19/20 åring? Er det ikke veldig store variabler her? Det er forskjell på alle menneskers forutsetninger mtp. å bli foreldre. Det gjelder både modenhet, ambisjoner i livet og nettverk. Eller er det rett og slett TRIST at personer under 21 får barn uansett hva?

Jeg var 19 da jeg fikk barn, det samme var mannen min. Vi har nå 2 barn. Jeg har masterutdanning og han holder på med sin bachelor. Vi er nå 28 år, eier egen leilighet og har god økonomi og tar oss av barna våre på best tenkelige måte :) Jeg har aldri opplevd at noen har synes det var trist at jeg ble mor i ung alder! Det har aldri vært TRIST at sønnen min ble født, selvom jeg bare var 19.

Det er mye annet enn alder som avgjør hvor godt man klarer seg som foreldre.

Anonymous poster hash: 6213d...870

Skrevet

Synes alt før man er ferdig med vgs og er selvstendig er for tidlig å planlegge. Dessverre kan ikke alltid alt planlegges...

Jeg ble mor da var jeg 20.

Ferdig med vgs, bodde med kjæresten og hadde fulltidsjobb.

Likevel synes jeg det var for tidlig for min del.

Det har gått helt fint med oss. Jeg synes vi gjør en god jobb, han er ferdig med høyere utdannelse, jeg er i gang. barnet har fått søsken og vi har et godt forhold, men det har ikke vært lett..

Jeg føler til tider jeg ikke rakk å være voksen alene før vi fikk barn.

Siden den dagen for 7 år siden har jeg alltid vært nr 2 som blir prioritert, og det er ikke bare enkelt når man knapt har blitt voksen.

Vi har alltid stått på egne ben, men jeg tror mange svever litt på en rosa sky når det gjelder det å bli foreldre.

Det er livets største glede, men den ledsages av bekymringer, mye arbeid og mange, mange års ansvar.

Jeg kommer til å oppfordre mine egne barn til å "leve livet" litt før de får barn. Ikke i form av fest og fyll, men å bli kjent med deg seg, reise og studere.

Kommer i det minste til å ta prevensjonspraten med de i god tid, men skulle uhellet skje vil jeg støtte de.

Anonymous poster hash: bdfba...3d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...