Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Hva syns dere? 14,16,15 åringer som dropper ut av skola fordi de vil ha baby? Anonymous poster hash: 0a2d7...2dc Anonymous poster hash: 0a2d7...2dc
Mia_73 Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Stakkars foreldre. Er jo dem som får i praksis ansvaret for babyen. Syns mange er for sløv med prevensjon (kjønnssykdommer som klamydia f.eks.) også. Men å bli gravid med vilje når man ikke en gang er myndig er galskap.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Jeg får lyst å rive ut mitt eget hår! Det er nok av tid til å bli foreldre når de er gamle nok. Anonymous poster hash: db32a...c10
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Jeg bare krysser fingrene for at jeg klarer å oppdra barna mine til å bli fornuftige og reflekterte, slik at de selv ser at skole og utdannelse, samt å få litt livserfaring er viktig for å takle en slik viktig rolle som foreldrerollen er! Anonymous poster hash: d32bb...2e8
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Trist!! Og altfor lite oppfølging på hjemmebane! Unger med gode "røtter" gjør ikke slikt! (UHELL kan dessverre skje alle, men snakker om de som velger dette!) Anonymous poster hash: df6ea...bbb
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Ikke bra. Anonymous poster hash: 5dd4d...929
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 De som VELGER dette synes jeg er tragisk og tegn på at oppdragelsen svikter. Hvis det derimot har skjedd et uhell til tross for prevensjon så vil jeg tro at det kan skje alle. Jeg hadde aldri tvunget min datter til abort hvis hun var sterkt imot det og gravid som 16-åring. Selvfølgelig hadde jeg tatt det opp som en mulighet, fortalt hva som er fornuftig, men aldri tvunget eller truet med represalier hvis hun ikke tok vekk fosteret. Anonymous poster hash: 5a309...aec
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 Jeg syns de er tøffe.Tror de færreste av dem har blitt gravide med vilje, og i den alderen har man lett for å tenke "det skjer ikke meg" samtidig som det er utrolig flaut å kjøpe kondomer.De fleste går gjennom en tøff beslutningsperiode.Skal de ta abort, og fortsette livet som før, eller beholde...De aller fleste velger abort.Syns det er utrolig tøft gjort av de som velger å beholde istedenfor å velge abort.Skal kan dere si det er tragisk så mye dere vil.Til dere unge mødre som leser dette, stå på dere er tøffe.Hilsen en gammel mor Anonymous poster hash: 0bb61...b21
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #10 Skrevet 2. desember 2014 I minn ungdom var det to jenter som hadde fryktelig lyst på baby,og de endte opp med å konkurrere om hvem som ble gravid først. Begge var 16 år når de ble gravid..Ingen mer skolegang på dem.. Tragisk! Anonymous poster hash: db646...f4d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #11 Skrevet 2. desember 2014 Jeg "kjenner" faktisk 4 stk som fikk barn veldig tidlig. To var kun 14 og 2 var 16. Ingen av de klarer seg noe særlig bra. - 1 har mistet foreldreretten - 1 har TETT oppfølging av bv og har flere ganger stått i fare for å miste - 1 har nesten ikke kontakt med barna, de bor fast hos far - mor er ute å fester - 1 klarer seg greit sånn sett at hun er flink med barna, men har samtidig så store økonomiske problemer at det er helt krise. Har ca 1 mill i forbrukslån... Så etter min mening er det lite heldig.... Anonymous poster hash: 05c87...1b9
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 Hvor lenge er en barn i denne sammenhengen? Når er det "greit" å få barn? Må en være ferdig utdannet først? Lurer, for jeg fikk barn som 20-åring. Var da ferdig med videregående, og begynte på høyskole når datteren var 1,5 år. Er det "greit"? Har i dag god jobb, mann med god jobb (dog ikke faren til eldste), stort hus, to biler, hytte, båt.... Anonymous poster hash: b5d02...56c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 Hvor lenge er en barn i denne sammenhengen? Når er det "greit" å få barn? Må en være ferdig utdannet først? Lurer, for jeg fikk barn som 20-åring. Var da ferdig med videregående, og begynte på høyskole når datteren var 1,5 år. Er det "greit"? Har i dag god jobb, mann med god jobb (dog ikke faren til eldste), stort hus, to biler, hytte, båt.... Anonymous poster hash: b5d02...56c Jeg synes det går et skille på før og etter 19-20 år, altså når man er ferdig med vgs, eller hvertfall er på siste året og kan fullføre. Det er også tidlig å få barn, men det er ikke krise. Men regner også med at de får klare seg selv på lik linje med en på 30. Har man valgt å få barn så får man ta ansvaret også. En 20 åring bør være litt mer oppegående enn en 15 åring. Anonymous poster hash: 05c87...1b9
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #14 Skrevet 2. desember 2014 Hvor lenge er en barn i denne sammenhengen? Når er det "greit" å få barn? Må en være ferdig utdannet først? Lurer, for jeg fikk barn som 20-åring. Var da ferdig med videregående, og begynte på høyskole når datteren var 1,5 år. Er det "greit"? Har i dag god jobb, mann med god jobb (dog ikke faren til eldste), stort hus, to biler, hytte, båt.... Anonymous poster hash: b5d02...56c Jeg synes det går et skille på før og etter 19-20 år, altså når man er ferdig med vgs, eller hvertfall er på siste året og kan fullføre. Det er også tidlig å få barn, men det er ikke krise. Men regner også med at de får klare seg selv på lik linje med en på 30. Har man valgt å få barn så får man ta ansvaret også. En 20 åring bør være litt mer oppegående enn en 15 åring. Anonymous poster hash: 05c87...1b9 Jeg fikk første barn som 21-åring og var like oppegående da som nå, når jeg skal ha mitt barn nr 4 som 31-åring. Har fullført utdanning mens jeg fikk to barn, på normert tid uten avbrudd, har fast jobb og er i et fast forhold. Forholdet til faren til barn nr 1 og 2 tok slutt, men ikke på grunn av alder, men fordi han var systematisk utro etter vi fikk nr 2. Anonymous poster hash: 5a309...aec
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #15 Skrevet 2. desember 2014 Jeg må bare påpeke at for meg så er det liksom det her med selvstendighet og ansvarsfølelsen som spiller den store rollen. Det er stor forskjell på å være 14 og bo med mamma og pappa å bli gravid og å være 19, flytta hjemmefra og på den måten selvstendig. Anonymous poster hash: 55f43...6ec
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #16 Skrevet 2. desember 2014 Barn føder barn er ikke bra. Det sier seg selv. Å ha barn betyr at man skal forsørge dem både fysisk, mentalt osv. Heldigvis er det ikke slik at man risikerer å sulte ihjel, miste skolegang osv her i Norge. Det er et mye større problem i andre deler av verden hvor jenter i den alderen det er snakk om her også blir giftet bort... Anonymous poster hash: 7e8b1...bb5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #17 Skrevet 2. desember 2014 Hvor lenge er en barn i denne sammenhengen? Når er det "greit" å få barn? Må en være ferdig utdannet først? Lurer, for jeg fikk barn som 20-åring. Var da ferdig med videregående, og begynte på høyskole når datteren var 1,5 år. Er det "greit"? Har i dag god jobb, mann med god jobb (dog ikke faren til eldste), stort hus, to biler, hytte, båt.... Anonymous poster hash: b5d02...56c Jeg synes det går et skille på før og etter 19-20 år, altså når man er ferdig med vgs, eller hvertfall er på siste året og kan fullføre. Det er også tidlig å få barn, men det er ikke krise. Men regner også med at de får klare seg selv på lik linje med en på 30. Har man valgt å få barn så får man ta ansvaret også. En 20 åring bør være litt mer oppegående enn en 15 åring. Anonymous poster hash: 05c87...1b9 Jeg fikk første barn som 21-åring og var like oppegående da som nå, når jeg skal ha mitt barn nr 4 som 31-åring. Har fullført utdanning mens jeg fikk to barn, på normert tid uten avbrudd, har fast jobb og er i et fast forhold. Forholdet til faren til barn nr 1 og 2 tok slutt, men ikke på grunn av alder, men fordi han var systematisk utro etter vi fikk nr 2. Anonymous poster hash: 5a309...aec Ja, det er vel helt ok det så lenge du selv tar ansvar for barna dine. Fikk barn når jeg var 21 jeg også. Men mener fortsatt at det går et skille på 19-20 år. Synes det er i utgangspunktet uheldig å få barn før det, og etter det synes jeg er tidlig, men opp til hver enkelt så lenge man tar ansvaret selv og ikke dytter det over på foreldre osv. Anonymous poster hash: 05c87...1b9
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #18 Skrevet 2. desember 2014 Jeg ser at flere tenåringsmødre blir populære bloggere. Det fremstilles som glamorøst og bare kos å ha en baby. Og disse jentene er pene, slanke, velkledde og har fått masse flott utstyr til barna. Jeg frykter hvilken påvirkningskraft disse jentene har. Unner disse jentene at det går bra med dem når de først har havnet i den situasjonen, men det er jo veldig langt fra ideelt å få barn før man er voksen selv. Håper ikke noen lar seg lure til å tro at det er en god ide. Anonymous poster hash: 80d66...67b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #19 Skrevet 2. desember 2014 Jeg tror bloggene har mye av skylda, de sitter den med stinn av penger og maler mamma tilværelsen rosa. ' Det er egentlig ikke rart at tenåringsjenter lar seg lure, de tenker: så gøy å få en liten baby! Jeg kan blogge og få masse penger. Så får de tidenes sjokk, det må jo være helt grusomt for dem når de oppdager hvor mye et barn forandrer livet ditt, hvor mye jobb det er, det ikke noen dans på roser. Fra den dagen vil du alltid bekymre deg, du vil aldri kunne tenke bare på deg selv, og du vil miste mye av friheten du hadde før. Ja, det er fantastisk å bli mor, men til og med jeg som fikk barn som 23åring fikk sjokk over hvordan det virkelig er å få barn. Jeg synes man bør vente til man er 25år. Anonymous poster hash: 5922e...423
Gjest Julia1984 Skrevet 2. desember 2014 #20 Skrevet 2. desember 2014 Synes det er trist når alle under 21-22 år får barn...
Hjertefru Skrevet 2. desember 2014 #21 Skrevet 2. desember 2014 Jeg syns de er tøffe.Tror de færreste av dem har blitt gravide med vilje, og i den alderen har man lett for å tenke "det skjer ikke meg" samtidig som det er utrolig flaut å kjøpe kondomer.De fleste går gjennom en tøff beslutningsperiode.Skal de ta abort, og fortsette livet som før, eller beholde...De aller fleste velger abort.Syns det er utrolig tøft gjort av de som velger å beholde istedenfor å velge abort.Skal kan dere si det er tragisk så mye dere vil.Til dere unge mødre som leser dette, stå på dere er tøffe.Hilsen en gammel mor Anonymous poster hash: 0bb61...b21 Helt enig. Synes et barn, når alt kommer til alt, er en stor begivenhet og glede uansett om mor er 15 eller 45. Dette er selvfølgelig ikke direkte noe jeg håper skal skje ett av mine barn, men skulle de være så uheldig, kommer jeg til å støtte dem uansett hva de velger å gjøre. Uansett om det innebærer at jeg delvis må oppfostre babyen. All respekt til unge foreldre som velger å beholde, det siste de trenger er å lese slikt oppgulp som skrives i denne tråd. Hilsen en annen gammel mor.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #22 Skrevet 4. desember 2014 Anonymous poster hash: b42a1...d47
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #23 Skrevet 4. desember 2014 Kjenner 2, 14 åringer som fikk barn. De ble gravide, turte ikke å si det til noen, latet vel mer ut som det ikke eksisterte. Så da foreldrene fant ut av det var det alt for sent for abort. Det er foreldrene som har tatt seg av barnet 90% av tiden. Min datter er nå 13,5 år, og hadde hun blitt gravid nå, så hadde jeg nokoppmuntret til at hun skulle ta abort. For jeg vet jo at jeg hadde fått mesteparten av ansvaret da. Noe helt annet om hun var 19 år og ferdig med videregående, eller var på slutten av videregående. Anonymous poster hash: cfdbd...a96
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #24 Skrevet 4. desember 2014 Jeg syns de er tøffe. Tror de færreste av dem har blitt gravide med vilje, og i den alderen har man lett for å tenke "det skjer ikke meg" samtidig som det er utrolig flaut å kjøpe kondomer. De fleste går gjennom en tøff beslutningsperiode. Skal de ta abort, og fortsette livet som før, eller beholde... De aller fleste velger abort. Syns det er utrolig tøft gjort av de som velger å beholde istedenfor å velge abort. Skal kan dere si det er tragisk så mye dere vil. Til dere unge mødre som leser dette, stå på dere er tøffe. Hilsen en gammel mor Anonymous poster hash: 0bb61...b21 Den seksuelle lavalder burde være 18 år. Anonymous poster hash: eea11...89e
Mother Gothel Skrevet 4. desember 2014 #25 Skrevet 4. desember 2014 Jeg syns de er tøffe. Tror de færreste av dem har blitt gravide med vilje, og i den alderen har man lett for å tenke "det skjer ikke meg" samtidig som det er utrolig flaut å kjøpe kondomer. De fleste går gjennom en tøff beslutningsperiode. Skal de ta abort, og fortsette livet som før, eller beholde... De aller fleste velger abort. Syns det er utrolig tøft gjort av de som velger å beholde istedenfor å velge abort. Skal kan dere si det er tragisk så mye dere vil. Til dere unge mødre som leser dette, stå på dere er tøffe. Hilsen en gammel mor Anonymous poster hash: 0bb61...b21 Den seksuelle lavalder burde være 18 år. Anonymous poster hash: eea11...89e Forsåvidt enig, men ungdommer slutter jo ikke å ha sex av den grunn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå