Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Om det er noe galt med bilen, søppel som må på søppeldynga, som kjøleskap, tv, gamle ting osv.. ting i hjemmet som må skrues osv.. hvem order det? Du eller mannen? Anonymous poster hash: bd838...20b
Salvador Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Bilen ordner mannen, resten fikser jeg.
Klønemor Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 I teorien så er det mannen, men i praksis så er det meg ellers tar det så hiiiimla lang tid! Men kjøleskapet måtte han hjelpe til med, er ikke akkurat verdens sterkeste dame.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Mannen, alltid mannen. Han er flink med sånt. Jeg ordner med alt som har med økonomi, forsikringer, papirarbeid o.l å gjøre. Husarbeid deler vi. Hvorfor lurer du? Anonymous poster hash: cf220...b7b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 La oss si det slikt da, jeg tror jeg er blendet av ett 8 års langt samboerskap som startet tidlig i tjueårene.. jeg er i full jobb pluss ekstravakter for å få en god lønn da jeg liker å ha mye penger.. vi betaler dyrt lån på leiligheten og har 2 biler.. to barn og en hund. Mannen ble arbeidsledig for 2 år siden og har enda ikke klart å finne seg en jobb!! Jeg gjør alt hjemme bortsett fra de to kveldene jeg jobber ekstra i ukene og annenhver lørdag, dette er da jobb fra 9- 2030. Da ordner han med henting, middag og legging. Ikke mer.. jeg står for ALT! Da mener jeg absolutt alt.. jeg får ungene på skole, lekser, aktiviteter, tur med hunden og alt det dagligdagse.. jeg tror han har drevet med psykisk terror i alle årene og mener heg er syk i hodet mitt og burde få hjelp.. jeg tør ikke si det til noen men er på nære nippet å gå på en smell.. jeg er sliten! Nå har bilen min kapitulert og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg til og i fra jobb og henting og levering av minstemann.. han vil ikke hjelpe da han mener dette er mitt problem, ikke hans! Høres dette like sykt ut som jeg tenker eller er jeg virkelig så ute å kjører i hodet mitt??hi Anonymous poster hash: bd838...20b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 La oss si det slikt da, jeg tror jeg er blendet av ett 8 års langt samboerskap som startet tidlig i tjueårene.. jeg er i full jobb pluss ekstravakter for å få en god lønn da jeg liker å ha mye penger.. vi betaler dyrt lån på leiligheten og har 2 biler.. to barn og en hund. Mannen ble arbeidsledig for 2 år siden og har enda ikke klart å finne seg en jobb!! Jeg gjør alt hjemme bortsett fra de to kveldene jeg jobber ekstra i ukene og annenhver lørdag, dette er da jobb fra 9- 2030. Da ordner han med henting, middag og legging. Ikke mer.. jeg står for ALT! Da mener jeg absolutt alt.. jeg får ungene på skole, lekser, aktiviteter, tur med hunden og alt det dagligdagse.. jeg tror han har drevet med psykisk terror i alle årene og mener heg er syk i hodet mitt og burde få hjelp.. jeg tør ikke si det til noen men er på nære nippet å gå på en smell.. jeg er sliten! Nå har bilen min kapitulert og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg til og i fra jobb og henting og levering av minstemann.. han vil ikke hjelpe da han mener dette er mitt problem, ikke hans! Høres dette like sykt ut som jeg tenker eller er jeg virkelig så ute å kjører i hodet mitt??hi Anonymous poster hash: bd838...20b Han er virkelig ute å kjøre! Fysj for en egoistisk mann! Tror nok du hadde klart deg mye bedre alene... Anonymous poster hash: 4feae...7fd
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Jeg. Anonymous poster hash: f56f9...a89
Hjertefru Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 La oss si det slikt da, jeg tror jeg er blendet av ett 8 års langt samboerskap som startet tidlig i tjueårene.. jeg er i full jobb pluss ekstravakter for å få en god lønn da jeg liker å ha mye penger.. vi betaler dyrt lån på leiligheten og har 2 biler.. to barn og en hund. Mannen ble arbeidsledig for 2 år siden og har enda ikke klart å finne seg en jobb!! Jeg gjør alt hjemme bortsett fra de to kveldene jeg jobber ekstra i ukene og annenhver lørdag, dette er da jobb fra 9- 2030. Da ordner han med henting, middag og legging. Ikke mer.. jeg står for ALT! Da mener jeg absolutt alt.. jeg får ungene på skole, lekser, aktiviteter, tur med hunden og alt det dagligdagse.. jeg tror han har drevet med psykisk terror i alle årene og mener heg er syk i hodet mitt og burde få hjelp.. jeg tør ikke si det til noen men er på nære nippet å gå på en smell.. jeg er sliten! Nå har bilen min kapitulert og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg til og i fra jobb og henting og levering av minstemann.. han vil ikke hjelpe da han mener dette er mitt problem, ikke hans! Høres dette like sykt ut som jeg tenker eller er jeg virkelig så ute å kjører i hodet mitt??hiAnonymous poster hash: bd838...20b Sjelden jeg sier dette, men: Hiv ham ut!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 Jeg vil på mange måter være alene.. men samtidig får han meg til å føle at jeg trenger han. Han får meg til å føle meg mindre verdt.. hi Anonymous poster hash: bd838...20b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 Jeg vil på mange måter være alene.. men samtidig får han meg til å føle at jeg trenger han. Han får meg til å føle meg mindre verdt.. hi Anonymous poster hash: bd838...20b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #15 Skrevet 1. desember 2014 Jeg vil på mange måter være alene.. men samtidig får han meg til å føle at jeg trenger han. Han får meg til å føle meg mindre verdt.. hi Anonymous poster hash: bd838...20b For meg høres han ut som en psykopat.. En lat en også.. HELT uakseptabelt at han er hjemme og later seg mens du har alt ansvar for hus, barn og jobb! Anonymous poster hash: 4feae...7fd
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #16 Skrevet 1. desember 2014 Jeg vil på mange måter være alene.. men samtidig får han meg til å føle at jeg trenger han. Han får meg til å føle meg mindre verdt.. hi Anonymous poster hash: bd838...20b Selvfølgelig prøver han å få deg til å føle at du trenger ham - for da kan han fortsette å leve luksustilværelsen sin på dine penger! Våkne opp!!!!! Han bidrar ikke med noe, han utnytter deg rått, han er ikke en gang villig til å hjelpe deg. Din bil streiker - vel, da bruker du selvfølgelig den andre bilen til jobb. Han går jo bare hjemme likevel. Så får han fikse den bilen eller bruke beina eller offentlig kommunikasjon inntil din er fikset. Her har du egentlig bare en ting å gjøre - hiv ham ut! Du tjener bra med penger, du greier deg selv. Han derimot må nok ut og skaffe seg en jobb igjen når han ikke lenger kan snylte på deg. Ta tak i ditt liv og bli kvitt dødvekten (ham!). Anonymous poster hash: f1606...de2
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #18 Skrevet 1. desember 2014 Men hva hadde dere forventa? Om dere hadde værr i min situasjon? Ikke noe vits i å bruke som unskyldning at man er sliten pga mye jobb, har nevnt det, men det er mim feil at jeg jobber så mye.. han mener jeg er egoistisk og dålig mor som tar ekstravakter. Men når han ikke jobber må jeg jo det for å kunne ha litt til overs etter at akt er betalt. Hi Anonymous poster hash: bd838...20b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #19 Skrevet 1. desember 2014 Selvfølgelig prøver han å få deg til å føle at du trenger ham - for da kan han fortsette å leve luksustilværelsen sin på dine penger! Våkne opp!!!!! Han bidrar ikke med noe, han utnytter deg rått, han er ikke en gang villig til å hjelpe deg. Din bil streiker - vel, da bruker du selvfølgelig den andre bilen til jobb. Han går jo bare hjemme likevel. Så får han fikse den bilen eller bruke beina eller offentlig kommunikasjon inntil din er fikset. Her har du egentlig bare en ting å gjøre - hiv ham ut! Du tjener bra med penger, du greier deg selv. Han derimot må nok ut og skaffe seg en jobb igjen når han ikke lenger kan snylte på deg. Ta tak i ditt liv og bli kvitt dødvekten (ham!). Anonymous poster hash: f1606...de2 En ting til - bestill deg en time til familievernkontoret. For deg selv! Jeg tror du trenger støtte i prosessen med å bli kvitt denne mannen. Jeg tror ikke han vil gi slipp på deg og sitt latmanns-luksusliv. Du har kua han melker. Tar du bort kua hans blir han trolig sint. Denne mannen vil trolig forsøke å manipulere deg og psyke deg ned slik at han kan fortsette å utnytte deg. Så for din egen del, skaff deg hjelp i prosessen! Anonymous poster hash: f1606...de2
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #20 Skrevet 1. desember 2014 Han har inrømt det at det er min feil at han er slik som han er da jeg har vært for snill.. men seriøst? Jeg skal vel ikke lære han og være med menneskelig? Jeg er sliten og vil gå, men føler at mye er min feil også, jeg klarer bare ikke se hva som feiler meg. Jeg er en rolig og snill person. Tror jeg.. må vel kanskje få hjelp. Har deres menn noen gang sagt at dere er ødelagte, syke personer som de blir kvalm av å se på? Når det skal sies så har han gjort å sagt så mye styggt til meg at jeg ble syk å stressa, gikk ned mye og ble veldig undervektig. Da låste han meg ute å ba meg gå å spy en plass fordi jeg burde bli kvalm av å se meg selv! Hi Anonymous poster hash: bd838...20b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #21 Skrevet 1. desember 2014 Han har inrømt det at det er min feil at han er slik som han er da jeg har vært for snill.. men seriøst? Jeg skal vel ikke lære han og være med menneskelig? Jeg er sliten og vil gå, men føler at mye er min feil også, jeg klarer bare ikke se hva som feiler meg. Jeg er en rolig og snill person. Tror jeg.. må vel kanskje få hjelp. Har deres menn noen gang sagt at dere er ødelagte, syke personer som de blir kvalm av å se på? Når det skal sies så har han gjort å sagt så mye styggt til meg at jeg ble syk å stressa, gikk ned mye og ble veldig undervektig. Da låste han meg ute å ba meg gå å spy en plass fordi jeg burde bli kvalm av å se meg selv! Hi Anonymous poster hash: bd838...20b INNRØMT! Beklager alle skrivefeil.. jeg må bare få det ut hær hvor jeg tør å skrive det. Jeg er helt ødelagt:( hi Anonymous poster hash: bd838...20b
smiia Skrevet 1. desember 2014 #22 Skrevet 1. desember 2014 Jeg hadde forventet at han tok det meste med hus, sto for henting og bringing av unger, hadde middag klar når jeg kom hjem etc. I tillegg hadde jeg forventet at han sto opp samtidig med meg og jobbet med jobbsøking, dra rundt og presentere seg, levere cv, evt ta noe videreutdanning for å bedre sjansene sine, hatt noen oppussingsprosjekter på gang mens han aktivt søkte jobb. Hadde også forventet at han tok hva som helst av arbeid for å holde arbeidsmoralen ved like, for å bidra økonomisk til AS familien, og for å ikke ha store huller i cven sin. Mannen din hadde jeg hatt ingen tålmodighet med, her hadde det definitivt vært skjerp deg eller stikk. Du er altfor ettergivende, og han er tydeligvis mennesketypen som utnytter slikt. Det, i tillegg til at han tillater seg å være stygg mot deg på tross av at du "bærer han", tegner et bilde av et menneske jeg hadde vært rimelig uinteressert i å ha i mitt liv.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #23 Skrevet 1. desember 2014 Takk for at dere tar dere tid til å svare, det betyr mye! Det jeg har følt har blitt bekreftet nå, er tydeligvis ikke så hjernevasket alikavell. Jeg ønsker ikke at barna skal vokse opp slik. Ønsker 2 flotte gutter som behandler jenter som prinsesser! Hi Anonymous poster hash: bd838...20b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #24 Skrevet 1. desember 2014 Men hva hadde dere forventa? Om dere hadde værr i min situasjon? Ikke noe vits i å bruke som unskyldning at man er sliten pga mye jobb, har nevnt det, men det er mim feil at jeg jobber så mye.. han mener jeg er egoistisk og dålig mor som tar ekstravakter. Men når han ikke jobber må jeg jo det for å kunne ha litt til overs etter at akt er betalt. Hi Anonymous poster hash: bd838...20b Når han argumenterer slik så manipulerer han deg. Hvis han hadde giddet å jobbe så hadde ikke du trengt å jobbe. Men gir han deg dårlig samvittighet så sikrer han seg - du fortsetter å jobbe fordi du vet at dere trenger det økonomisk, og han har makten over deg fordi han psyker deg ut og får deg til å tro dårlig om deg selv. Hva jeg hadde forventet i din situasjon? Hvis mannen var arbeidsledig så ville jeg for det første forvente at han hver dag brukte tid i jobbsøkeprosessen. Skrive søknader, oppsøke mulige arbeidsgivere, ta hva som helst i en periode. Så ville jeg forventet at han tok så godt som alt husarbeidet og hadde middag klar til jeg kom hjem fra jobb. Han skulle tatt husarbeid, vask og vedlikearbeid, klesvask osv. alt han kunne rekke innen normal arbeidstid - sett bort fra den tiden han brukte på aktivt jobbsøk. Gå tur med hunden, handle. Felles trappevask om det går på omgang. Jeg ville tatt det som en selvfølge at jeg som jobbet brukte den bilen som fungerte. Han som går hjemme får greie seg på annet vis. De lørdagene jeg jobbet ville jeg forvente at han hadde ordnet til lørdagskos til jeg kom hjem, og at han hadde vært ute med barna på dagtid, ev. handlet inn til helgen osv. Det mannen ikke rakk av husarbeid innen normal arbeidstid (minus den tiden han bruker på jobbsøk), det regner jeg med han kan greie de to kveldene i uken + annen hver lørdag når du jobber (fordi han ikke gidder). Jeg ville også vurdert om vi egentlig hadde råd til to biler. Så lenge mannen ikke jobber så har han ikke råd til å ha bil! Hadde du en tråd for litt siden også om denne mannen? Mener å huske noe om at det var en annen tråd om en mann som ikke hadde skaffet seg arbeid på to år, som ikke var villig til å ta annet enn drømmejobben, men som syntes det var greit å leve på kona som slet seg ut på samme måte som du gjør. Eller nei, den mannen tror jeg forresten "bare" hadde holdt på slik i ett år. Du skrev at du tror han har drevet og psyket deg ned i flere år - det tror jeg du har rett i, og det er derfor jeg tror du trenger hjelp for å komme deg bort fra denne mannen. Jeg tror ikke han vil endre seg varig så mye som skal til for at dere skal få det levelig sammen begge to. Får han kniven på strupen så tror jeg han skjerper seg en liten stund og så blir han verre igjen. Mannen din har tydeligvis fått smaken på latsabblivet og synes tydeligvis at det er ok å la deg forsørge ham og jobbe deg ihjel. Jeg synes du skal komme deg ut av dette! Når mannen din har gått i to år arbeidsledig så mister han vel også retten til dagpenger, vil jeg tro? Hva gjør du da - jobber enda mer for at mannen din skal få gå hjemme og snylte på deg og ikke gidde å hjelpe deg med familien, hus og hjem? Nei, skaff deg hjelp. Ring fvk i morgen, så er du i gang - du trenger noen som kan hjelpe deg å se hvordan denne mannen er mot deg, hvordan han manipulerer deg og utnytter deg. Anonymous poster hash: f1606...de2
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #25 Skrevet 1. desember 2014 Huff, dette er ganske alvorlig. Jeg var i et forhold da jeg var i tyveårene som var ganske likt ditt. Han tok i fra meg alt av selvtillit og fikk meg til å tro at jeg ikke var verdt noe. Han fikk meg til å tvile på meg selv og mine egne tanker. Jeg ble så nedpsyket at jeg ikke ønsket å leve mer. Jeg tok kontakt med lege og fikk hjelp av psykolog på dagen. Psykologen var fantastisk og hjalp meg til å ta grep etter noen uker. Jeg kvittet meg med mannen og fikk et rolig og trygt liv for meg og barna. Jeg har nå et lykkelig ekteskap med en fantastisk mann, og jeg er psykologen evig takknemlig. Anonymous poster hash: cf220...b7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå