Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #26 Skrevet 1. desember 2014 Jeg er delvis enig med deg, hi! Husker da jeg jobbet på 1.trinn i fjor. Da de fortalte om hva de hadde fått i pakkekalenderen eller lego kalenderen. De som "bare" hadde sjokolade kalender fikk mange blikk fra de andre i klassen, vondt å se. Jeg synes det er synd at det er blitt slik. Ett barn begynte å gråte fordi det ønsket å være en av klassens beste, men som fikk den værste kalenderen. Anonymous poster hash: 81b32...07e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #27 Skrevet 1. desember 2014 Nå til dags faktisk Jeg fikk pakkekalender da jeg var liten. Og det er faktisk over 25 år siden Så skjønner virkelig ikke tankegangen din. Jeg fikk ofte en stk smågodt, ikke ulikt sjokoladene i kjøpekalenderen. Men det var virkelig stas når kalenderen min kom på plass dagen før 1. Den vekker den dag i dag kjempefine minner og nå har datteren min arvet den. Anonymous poster hash: cb84f...531
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #28 Skrevet 1. desember 2014 Synes det er urovekkende at du i det hele tatt jobber med barn jeg, med tanke på fremtoningen din. Du bruker masse utropstegn og er bombastisk i budskapet. Refleksjon synes å ligge svært langt unna. En ting er om du viderefører fremtoning til egne barn, men er du slik på jobb med ting du ikke er enig også? Kan jeg i så fall få foreslå omskolering? Anonymous poster hash: 187f2...dca Vil nå heller si at hi ER reflektert som har tatt et standpunkt når det gjelder jaget etter stadig nye ting. En over her sier at deler av grunnen til at hun ordner pakkekalender er at hun selv får julestemning av det. Jeg tror nettopp dette er mye av grunnen til at så mange gjør det; det gir mor en 'legitim' grunn til å gå ut å kjøpe 24/48/62 gaver, og dille og dalle med innpakning. Ungene deres hadde sikkert vært like fornøyd med en sjokoladekalender til 10kr. Det er bra at mennesker som jobber med barn tør å være tydelige og ta et standpunkt. Anonymous poster hash: 53b08...e8b
januarsurprise Skrevet 1. desember 2014 #29 Skrevet 1. desember 2014 Jeg synes det er litt spesielt at du har bestemt at det å ha pakkekalender betyr at man ikke samtidig kan telle ned til julaften. Det er jo du som har bestemt premissene hvor det ene automatisk utelukker det andre... Jeg vil påstå at mine unger alltid har telt ned til julaften og hatt masser av forventninger mens de også har hatt pakkekalender. Det er jo seriøst forskjell på å få et viskelær/en fox/en hårspenne om dagen, og det å få kostbare ting som Bjørn Borg pysjbukse, PS3-spill etc. Det grelleste jeg har hørt om var en som fikk dunjakke... Vi foreldre har et ansvar for å oppdra ungene våre, og det gjelder også i desember. Men jeg synes du generaliserer alt for mye, og relativt lettvint. "Pakkekalender" og "pakkekalender" betyr ikke nødvendigvis det samme.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #30 Skrevet 1. desember 2014 Synes det er urovekkende at du i det hele tatt jobber med barn jeg, med tanke på fremtoningen din. Du bruker masse utropstegn og er bombastisk i budskapet. Refleksjon synes å ligge svært langt unna. En ting er om du viderefører fremtoning til egne barn, men er du slik på jobb med ting du ikke er enig også? Kan jeg i så fall få foreslå omskolering? Anonymous poster hash: 187f2...dca Hahaha, dette er SÅ standardsvar her inne på BIM.... Gidder ikke å bruke tid på å "forsvare" meg selv heller hi Anonymous poster hash: 9c487...1ad
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #31 Skrevet 1. desember 2014 Jeg er enig med deg, HI, selv om jeg synes du er vel bastant i din uttalelse. Jeg jobber også i bhg, og hører måten barna snakker om pakkekalenderen sin på. Trist Har vokst opp med magien av en sjokoladekalender. DET er gode minner det Anonymous poster hash: 0bfd0...0e4
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #32 Skrevet 1. desember 2014 Mine 3 får småting i pakkekalender. Hår strikk, liten såpe, en kortstokk, en nøkkelring, en pakke tyggegummi etc. Magien er virkelig ikke borte fra de. De gleder seg veeeeeldig til nissen kommer natt til julaften og legger gaver under treet, fyller strømper med litt godt og ikke minst spiser opp grøtete sin. Ikke dra ALLE med pakkekalender over en kam. Her har vi bitte små ting i kalenderen. Sikkert noen som putter svære og dyre ting i kalenderen, men det er vel ikke ditt og mitt problem? Når det er sagt. Jeg er lærer. I fjor hadde jeg 1 klasse og i år 2 klasse. Hører virkelig ikke noe om disse kalenderne. Jo kanskje 1 desember, men ikke etter det... Anonymous poster hash: 7a8b8...691
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #33 Skrevet 1. desember 2014 Jeg er enig med deg, HI, selv om jeg synes du er vel bastant i din uttalelse. Jeg jobber også i bhg, og hører måten barna snakker om pakkekalenderen sin på. Trist Har vokst opp med magien av en sjokoladekalender. DET er gode minner det Anonymous poster hash: 0bfd0...0e4 Men det er jo litt av poenget - det er DINE gode minner... også går du utifra at det er en mer gyldig måte å bruke ventetiden på enn en pakkekalender. Det er lite tolerant. Jeg kan absolutt være med å diskutere innholdet i kalenderen, men ikke at sjokoladekalender kategorisk er en mer gyldig måte å vente på enn en pakkekalender. Da du vokste opp var det sikkert noen som ikke fikk sjokoladekalender selv om du fikk, og var misunnelig og syntes det var sårt. Var det mindre problematisk siden du har så gode minner, eller fordi det er lenge siden...? Anonymous poster hash: 5e99a...7c1 Anonymous poster hash: 5e99a...7c1
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #34 Skrevet 1. desember 2014 Du har jammen lite å irritere deg over... Anonymous poster hash: 9a9f4...b52
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #35 Skrevet 1. desember 2014 Mine barn gleder seg til pakkekalender 24 dager i desember. Men gleden over julaften som kommer har de enda. En eske rosiner eller en ny gråblyant til penalet endrer nok ikke på det. Det er jeg helt, helt trygg på.Det er klart de gleder seg til å få MEEER, MEEEER. sikkert ikke særlig bortskjemte..huff Anonymous poster hash: 87b2a...049
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #36 Skrevet 1. desember 2014 Magien blir ikke borte av en enkel pakkekalender. Det er hva foreldrene gjør det til selv. Jeg snakker med guttungen (5 år) om hva jula er. At den faktisk ikke bare er pakker. Vi snakker om den kristen julefeiringen og om de som feirer jula på et ikke religiøst grunnlag som midtvinterdag. Vi snakker om de som ikke feirer jul. Vi snakker om de som ikke er så heldig stilte som oss. Vi snakker om det å være sammen med familie og venner og kose oss sammen og ha tid til hverandre. Jeg spurte i går hva han gledet seg mest til med jula. Svaret jeg fikk var "At vi skal ha fri sammen, mamma" og " Og at vi skal feire jul med onkel, tante, mormor, morfar, NN og NN" (hans to fettere)" Ja han snakker om julegaver som alle andre barn gjør og gleder seg vilt på morningen til å åpne pakkekalenderen. Men jeg tror og håper at jeg har og klarer å lære han andre verdier med julen enn at det gjelder pakker og pakkekalendere. Anonymous poster hash: fa0b6...dd9
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #37 Skrevet 1. desember 2014 Magien blir ikke borte av en enkel pakkekalender. Det er hva foreldrene gjør det til selv. Jeg snakker med guttungen (5 år) om hva jula er. At den faktisk ikke bare er pakker. Vi snakker om den kristen julefeiringen og om de som feirer jula på et ikke religiøst grunnlag som midtvinterdag. Vi snakker om de som ikke feirer jul. Vi snakker om de som ikke er så heldig stilte som oss. Vi snakker om det å være sammen med familie og venner og kose oss sammen og ha tid til hverandre. Jeg spurte i går hva han gledet seg mest til med jula. Svaret jeg fikk var "At vi skal ha fri sammen, mamma" og " Og at vi skal feire jul med onkel, tante, mormor, morfar, NN og NN" (hans to fettere)" Ja han snakker om julegaver som alle andre barn gjør og gleder seg vilt på morningen til å åpne pakkekalenderen. Men jeg tror og håper at jeg har og klarer å lære han andre verdier med julen enn at det gjelder pakker og pakkekalendere. Anonymous poster hash: fa0b6...dd9 Så herlig. Jeg er 30 år og gleder meg aller mest til pakkene. Og jeg fikk ikke pakkekalender da jeg var barn, så jeg må jo være et levende bevis på at man blir materialistisk av å IKKE få det. Anonymous poster hash: 2a206...0a0
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #38 Skrevet 1. desember 2014 Synes det er urovekkende at du i det hele tatt jobber med barn jeg, med tanke på fremtoningen din. Du bruker masse utropstegn og er bombastisk i budskapet. Refleksjon synes å ligge svært langt unna. En ting er om du viderefører fremtoning til egne barn, men er du slik på jobb med ting du ikke er enig også? Kan jeg i så fall få foreslå omskolering? Anonymous poster hash: 187f2...dca Hahaha, dette er SÅ standardsvar her inne på BIM.... Gidder ikke å bruke tid på å "forsvare" meg selv heller hi Anonymous poster hash: 9c487...1ad Skjønner godt at du ikke gidder å forsvare deg, for ut i fra det du har skrevet her skjønner jeg ikke hvordan du skulle klare det. Helt greit å ha den meningen du har, men måten du legger det frem på er lite modent og fryktelig bastant. Det viser at du har ingen evne til å se den andre siden. Og i tillegg retter du pekefinger mot de som ikke har samme mening. Jeg håper virkelig ikke du jobber i barnehagen til mine barn hvis dette er hvordan du argumenterer. Og spør igjen jeg; er det slik du oppfører deg på jobb også? Anonymous poster hash: 187f2...dca
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #39 Skrevet 2. desember 2014 Ja, helt klart Jeg går på jobb og kverulerer, dikterer og er bastant i alt jeg sier! Både når det kommer til barn, foreldre og folk jeg jobber sammen med! Dust......... Anonymous poster hash: 9c487...1ad
aanonym Skrevet 2. desember 2014 #40 Skrevet 2. desember 2014 Så dere klarer virkelig ikke å se hva jeg mener ang. dette? Fokuset blir jo HELT feil. Jeg jobber i bhg, og det er "hva fikk du i pakke-kalenderen din idag?" Ehh, jeg har "bare" sjokoladekalender jeg"- hver dag.... Ingen av barna gleder seg særlig til julaften. De gleder seg til imorra, for å se hva de får i PAKKEN!!! Og det blir jo SÅ materalistisk!! Jeg er selv oppvokst med vanlig sjokoladekalender, og det er alle mine veninner også. Vi syntes det var KJEMPESTAS! Det har blitt så ille nå til dags syns jeg.. Ikke nok med at unger får gavet for tusenvis på julaften, men de får gaver HVER dag fra 1-24 desember også! Jeg syns virkelig det er en Uting! hi Anonymous poster hash: 9c487...1ad For en surpomp du er! Det er da to forskjellige ting, at ungene gleder seg til å åpne en ny kalenderhendelser/pakke og at de gleder seg til jul! Det er definitivt det siste som er hovefokuset hos mine bortskjemte pakkekalender-unger:)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #41 Skrevet 2. desember 2014 Les linken som ei la ut her. Dersom dere klarer å lese den, men fortsatt være bestemt på at pakke-kalendere er en god utvikling, javel............. Anonymous poster hash: 9c487...1ad
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #42 Skrevet 2. desember 2014 Så dere klarer virkelig ikke å se hva jeg mener ang. dette? Fokuset blir jo HELT feil. Jeg jobber i bhg, og det er "hva fikk du i pakke-kalenderen din idag?" Ehh, jeg har "bare" sjokoladekalender jeg"- hver dag.... Ingen av barna gleder seg særlig til julaften. De gleder seg til imorra, for å se hva de får i PAKKEN!!! Og det blir jo SÅ materalistisk!! Jeg er selv oppvokst med vanlig sjokoladekalender, og det er alle mine veninner også. Vi syntes det var KJEMPESTAS! Det har blitt så ille nå til dags syns jeg.. Ikke nok med at unger får gavet for tusenvis på julaften, men de får gaver HVER dag fra 1-24 desember også! Jeg syns virkelig det er en Uting! hi Anonymous poster hash: 9c487...1ad Du fikk bare sjokoladekalender og ble en sur grinebitter. Det vil jeg ikke at mine unger skal bli så da er det best jeg gjør noe annet for dem. Vi får håpe det går bedre med dem som får pakkekalender. Anonymous poster hash: c096c...af2
Gjest Julia1984 Skrevet 2. desember 2014 #43 Skrevet 2. desember 2014 Les linken som ei la ut her. Dersom dere klarer å lese den, men fortsatt være bestemt på at pakke-kalendere er en god utvikling, javel............. Anonymous poster hash: 9c487...1ad Definer pakkekalender da. Hvis det er store, dyre ting i hver pakke kan jeg foråvidt være enig. Mine får feks er lite viskelær en dag. En tyggegummi pakke en annen dag, et lite såpestykke, en 20 kroning en dag etc... hva er så mye bedre med lego kalender etc?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #44 Skrevet 2. desember 2014 Her har vi pakkekalendere både mor og far og barn. Du skal se ansiktet til (snart) toåringen når vi åpner. Først hans, så mamma sin og så pappa sin. Det er så høytidelig og vi deler det vi får (uten at det helt var meningen). Pjokken fikk en tannbørste og så øver vi litt på å pusse tennene til hverandre, og så fikk mamma en halv sjokolade, som han snapper opp, og deler ut. Litt til mamma, litt til pappa, litt til han og så løper han og gjemmer seg bak sofaen og koser seg med resten. Så titter han frem igjen når pappa åpner sin. Han fikk to twist og mamma får en smak og pjokken får en smak. Så sitter vi på gulvet og koser oss og føler oss lure og heldige som får dele to twist og pusse hverandres tenner <3 DET er magisk det. Og når han blir større så har han en kalender som mammaen hans har lagt tid og energi i å lage til han. Og det tror jeg vil få han til å føle seg elsket, nesten uavhengig av hva som er i den. Hvertfall når han blir større og tenker tilbake på barndommen sin. Anonymous poster hash: b09de...488
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #45 Skrevet 2. desember 2014 Jeg har vokst opp med pakkekalender, og anser meg ikke for å være bortskjemt! Ungene mine har også pakkekalender, og er nå tilsynelatende takknemlig for det de får, og tenker ikke på dem som bortskjemte heller. Er kanskje det som skjer de andre 11 mnd som avgjør om de blir bortskjemte eller ikke tror jeg! Førjulstid skal være litt stas! En behøver jo ikke bruke en formue på pakkekalender heller! Anonymous poster hash: 2a8fd...3b3
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #46 Skrevet 2. desember 2014 Er du irritert fordi man gir ting hver dag, fordi man ikke teller ned til jul, eller begge? Det ene trenger ikke utelukke det andre? Det er jo alt hva du gjør det til. Liker å tro vi kan gi barna gode verdier og glede oss over små ting selv om de får 24 småting en måned i året. Anonymous poster hash: 90a40...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå