Gå til innhold

Gavekalendere er så sykt irriterende!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere foreldre som gir PAKKEkalendere til ungene deres ødelegger hele magien med jula. Dere oppdrar bortskjemte og ufyselige barn!

En julekalender skal være forutsigbar og det skal være en måte for barn å telle ned til julaften på. Fokuset nå har blitt "hva får jeg imorra?!" og ikke "idag er det 23 dager til julaften"...

Skjerp dere!!! 

Anonymous poster hash: 9c487...1ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aaaaah! Er nok derfor at jeg, i en alder av 30 år, fremdeles synes julen er fantastisk og magisk <3 Jeg hadde nemlig pakkekalender helt frem til jeg var 20 :D

Så... Nei du tar nok kraftig feil ;)

Anonymous poster hash: cb84f...531

Skrevet

Jøsses, heldigvis oppdrar jeg ikke en drittunge og det er absolutt ikke fokuset hans. Da jeg var liten ønsket jeg meg alltid en pakkekalender, og nå når jeg har blitt mor, kan jeg gi det som jeg alltid ønsket meg. For det første skaper det utrolig julestemning for meg å lage kalenderen, dessuten er han veldig fornøyd med å pakke opp, og dermed glede seg over at julaften er en dag nærmere.

Anonymous poster hash: ad4c6...352

Skrevet

Om du har en drittunge tviler jg på at det er pakkekalenderen som gjør utslaget.

Skrevet

Dere foreldre som gir PAKKEkalendere til ungene deres ødelegger hele magien med jula. Dere oppdrar bortskjemte og ufyselige barn!

En julekalender skal være forutsigbar og det skal være en måte for barn å telle ned til julaften på. Fokuset nå har blitt "hva får jeg imorra?!" og ikke "idag er det 23 dager til julaften"...

Skjerp dere!!!

Sitter du på fasiten ?😊

Skrevet

Skjerp dere!!!

For å si det veldig enkelt...hold kjeft!!!

Anonymous poster hash: f9aa0...7f8

Skrevet

Skjerp dere!!!

Vi har pakkekalender, og mine 3 unger får pakke på hver sin dag.. De er spente og gleder seg også på hverandres vegne.. De er forresten like spente på hvem sin tur er det i dag, som hva de skal få..

Bortskjemte, sa du? Tar bort magien ned jula? Nei, du!

Anonymous poster hash: 9c44b...0f4

Skrevet

Har 5 barn og orket ikke lage 5 kalendere. De tre yngste har en 10 kroners kalender med sjokolade. De er kjempe glade utrolig nok. Har prøvd opplevelse kalender også, men da etterlyste de den lille biten med sjokolade ;) 

Anonymous poster hash: bacea...ce9
Gjest Julia1984
Skrevet

Vet du hva en pakkekalender er?

I dag fikk barna hver sin lille pladtikkfigur i pakkekalenderen. I morgen får de to eldste hvert sitt viskelær. Yngste får et lite gårdsdyr. Tredje dagen får de en liten tannkrem hver.....osv

Dette blir de selvsagt ekstremt bortskjemte av. All magi med jula er nok borte, tenke seg feks i morgen får et viskelær hver.

Men hva så, hi? Hvis naboungene mister magien over jula...på hvilken måte påvirker det deg og din familie? ?

Skrevet

Det som en gjør de resterende 11 mnd i året betyr ingenting! LATSABB!!!

Skrevet

Skjerp dere!!! 

Det er ingen av oss som har tenkt å lage pakkekalender till dine unger - så da er det vel greit...??  :briller2:

Skrevet

Grinchen!! :kosteskaft:

Grinchen stjal bare julegavene, da. Ikke førjulsgavene.

Anonymous poster hash: ee230...b79

Skrevet

Så dere klarer virkelig ikke å se hva jeg mener ang. dette? Fokuset blir jo HELT feil. Jeg jobber i bhg, og det er "hva fikk du i pakke-kalenderen din idag?" Ehh, jeg har "bare" sjokoladekalender jeg"- hver dag.... Ingen av barna gleder seg særlig til julaften. De gleder seg til imorra, for å se hva de får i PAKKEN!!! 

Og det blir jo SÅ materalistisk!! Jeg er selv oppvokst med vanlig sjokoladekalender, og det er alle mine veninner også. Vi syntes det var KJEMPESTAS! Det har blitt så ille nå til dags syns jeg.. Ikke nok med at unger får gavet for tusenvis på julaften, men de får gaver HVER dag fra 1-24 desember også! Jeg syns virkelig det er en Uting! 

hi

Skrevet

Så dere klarer virkelig ikke å se hva jeg mener ang. dette? Fokuset blir jo HELT feil. Jeg jobber i bhg, og det er "hva fikk du i pakke-kalenderen din idag?" Ehh, jeg har "bare" sjokoladekalender jeg"- hver dag.... Ingen av barna gleder seg særlig til julaften. De gleder seg til imorra, for å se hva de får i PAKKEN!!!

Og det blir jo SÅ materalistisk!! Jeg er selv oppvokst med vanlig sjokoladekalender, og det er alle mine veninner også. Vi syntes det var KJEMPESTAS! Det har blitt så ille nå til dags syns jeg.. Ikke nok med at unger får gavet for tusenvis på julaften, men de får gaver HVER dag fra 1-24 desember også! Jeg syns virkelig det er en Uting!

hi

Men hva du mener er faktisk ikke viktig i det hele tatt!

Anonymous poster hash: f9aa0...7f8

Skrevet

Pakkekalender og ikke- bortskjemte barn er ingen problem å få til altså. Og for å sette det på spissen; måtte jeg velge mellom bortskjemte barn med pakkekalender, og 10-krones kalender og din personlighet hadde jeg likevel valgt pakkekalender.

Makan til juleudyr😡

Anonymous poster hash: 9c403...57b

Skrevet

Grinchen!! :kosteskaft:

Grinchen stjal bare julegavene, da. Ikke førjulsgavene.

Anonymous poster hash: ee230...b79

Hehe stemmer... men han likte heller ikke julen og var gretten, så dette passer nok mere til HI.

Skrevet

Er så enig, hi!!!

Anonymous poster hash: 53b08...e8b

Skrevet

Er så enig, hi!!!

Anonymous poster hash: 53b08...e8b

Bra! Endelig noen som ser med klare øyne og oppegående sinn! :) 

Hi

Skrevet

http://www.nrk.no/vestfold/_-dyre-pakkekalendere-skader-barna-1.11372719

Anonymous poster hash: cc3cb...414

Thank you!! ;) Eller forresten... Kanskje denne professoren også er et juleUdyr!? :o

For gudt skyld, jeg er jo et juleudyr som syns pakkekalendere er en uting! Hahaha!!

Hi

Vi hadde pakkekalender da vi var små. Har jammen blitt folkav oss også! Men det er jo forskjell på gjennomføringen.. Gavene hos oss er er klistremerkeark, en ring, en pepperkakeform (til bakedagen) en klut, såpebobler, og litt godteri på lørdagene...

Det er fremdeles pakkekalender, men jeg er helt sikker på at vi ikke øker forventningene til gavene på julaften med dette.

Anonymous poster hash: 9c44b...0f4

Skrevet

Synes det er urovekkende at du i det hele tatt jobber med barn jeg, med tanke på fremtoningen din. Du bruker masse utropstegn og er bombastisk i budskapet.

Refleksjon synes å ligge svært langt unna.

En ting er om du viderefører fremtoning til egne barn, men er du slik på jobb med ting du ikke er enig også?

Kan jeg i så fall få foreslå omskolering?

Anonymous poster hash: 187f2...dca

Skrevet

Mine barn gleder seg til pakkekalender 24 dager i desember. Men gleden over julaften som kommer har de enda. En eske rosiner eller en ny gråblyant til penalet endrer nok ikke på det. Det er jeg helt, helt trygg på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...