Gå til innhold

Noen her som IKKE rundvasker til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har jeg verken krefter eller tid. Jobber fullt, har 3 barn og fjerde i magen. Mannen vasker ikke, så det vil falle på meg. Legen ga meg forbud mot tyngre husarbeid som gulv- og veggvask, og det å stå lenge i samme stilling om gangen - på grunn av bekkenet. Må likevel støvsuge og vaske gulv, men blir sjeldnere nå enn ellers. Ser at de fleste vasker i dagevis før jul, er det noen flere som IKKE gjør det?

Anonymous poster hash: 7c165...9bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ikke det.

Anonymous poster hash: bb807...85e

Skrevet

Hadde ikkje komt på det ein gong. Vaskar til våren, etter fyringssesongen.

Skrevet

Nei det har jeg om våren. Før jul blir det som en god helgevask.

Anonymous poster hash: 36a55...4f9

Skrevet

Skjønner ikke poenget med å vaske i mørkeste årstiden... Ta d til våren, når d blir lyst og lett :)

Anonymous poster hash: c9f8f...572

Skrevet

Vasker ikke noe ekstra i huset til jul nei...

Tar ekstra ift. våren med vinduer og slikt :)

Anonymous poster hash: 0c221...82f
Skrevet

Nei. Det gjør jeg ikke.

Tar litt ekstra der det er nødvendig (vask av spisestuestoler med stofftrekk og sofaputer), men ikke tak, vegger, skuffer og skap.

Anonymous poster hash: b8236...5c4

Skrevet

Hvorfor i alle dager vasker ikke mannen? Når du sliter med bekkenet?

Anonymous poster hash: 6222a...81a

Skrevet

Nei, jeg vasker alltid etter behov. Altså, mer om våren enn om vinteren. Det er jo om våren skitne vinduer og vegger syntes ekstra.

Skrevet

Nei, sånt tull har jeg ikke tid til.

Skrevet

Rundvasker ikke til jul, sliter med å fullføre praksis pga bekkenløsning, er gravid med nr 4.

Har eksamen før jul, rett etter praksis, så prioritere lesing.

Mannen kommer ikke hjem før uka før jul, så da blir det ikke tid.

Anonymous poster hash: e4120...51b

Skrevet

tar vanligvis kun en grundig helgevask før jul , men i år skal vi vaske ned kjøkkenet og badene ++ 

tar det litt i etapper

Anonymous poster hash: 5708b...973
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg gjøre det? 

Regner med at gubben tar en grundig helgevask, jeg har uansett ikke tid. 

Anonymous poster hash: da61a...206
Skrevet

Nope, aldri hatt tid. Flust å gjøre på jobb før jul så her må fritiden brukes på julekos med barna.

Anonymous poster hash: be9ac...b88

Skrevet

Nei, jeg har vært langvarig syk og har ikke overskudd til slikt - selvom det absolutt kunne trenges...

Anonymous poster hash: 3080d...600

Skrevet

Nei. Jeg rundvasker ikke til jul og har aldri gjort det.

Den jevne hverdagsvask kjører fra uke til uke og så tar jeg de andre tingene (som innvendig vask av kjøkkenskabene) når jeg tilfeldigvis måtte ha tid i løpet av året. I løpet av et kalenderår kommer jeg innom det hele men alt blir ikke nødvendigvis gjort akkurat til jul.

Desember er en veldig travel jobbmåned for meg så når jeg har fri prioriterer jeg julekos med barna osv i stedet for å stå på hodet med vaskekluten mellom tennene. Jeg føler likevel at det er rent og koselig hos meg når julefreden senker seg.

Skrevet

Har jeg aldri gjort. Jeg vasker når det er behov for det. Og tar man litt av gangen når behovet er der hoper det seg ikke opp behov for rundvask. Uansett enig med de som sier det er lettere om våren, og uansett er det mye hyggeligere å bake til jul enn å vaske :)

Skrevet

Eneste ekstra jeg tar til jul er kjøkkenet. Oppå skap og slikt. Hvis jeg ikke tar det til jul blir det ikke gjort.

Huset hadde sikkert trengt en skikkelig rundvask ellers også, men det prioriterer jeg ikke. Har såpass mye å gjøre at fordeler det på hele året heller. Vet at enkelte tar ut av alle skap og vasker i den innerste kjellerboden hver jul, det er tull etter min mening.Oppskriften på å bli stressa.

Skrevet

Tar aldri en skikkelig rundvask jeg. Vasker huset hver uke uansett og ekstra når jeg føler for det inni skap osv.

Anonymous poster hash: 145c1...aef
Skrevet

Tar en skikkelig omgang i skap og andre steder som fort blir rotete. Drar også ut skuffer for å bli kvitt evnt smuler. Vasker også vinduer. Altså, tar en ekstra grundig vask som ikke blir prioritert til helgen. Men slikt gjør jeg jevnt over året alikevel

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å begynne med.

Eneste jeg pleier ta før jul er stekeovnen, den skal liksom være skikkelig ren både inni og utenpå til jul så jeg pleier ta en rens inni den.

Jeg skal heller ikke støvsuge eller vaske gulv pga hofteproblemer, men jeg er ikke gravid og er sånn bestandig da, så her er det mannen som tar de oppgavene (selvfølgelig!). Hvorfor vasker og støvsuger ikke mannen din når du går gravid med barnet hans og har smerter, sitter han i rullestol og har enda større smerter eller?

Anonymous poster hash: 38a13...eba
Skrevet

Eneste jeg pleier ta før jul er stekeovnen, den skal liksom være skikkelig ren både inni og utenpå til jul så jeg pleier ta en rens inni den.

Jeg skal heller ikke støvsuge eller vaske gulv pga hofteproblemer, men jeg er ikke gravid og er sånn bestandig da, så her er det mannen som tar de oppgavene (selvfølgelig!). Hvorfor vasker og støvsuger ikke mannen din når du går gravid med barnet hans og har smerter, sitter han i rullestol og har enda større smerter eller?

Nope, han vasker bare ikke. Hvis jeg ber ham om det kan det gå 1 måned mellom hver gang gulvene blir støvsuget og vasket.

Skrevet

Nope, han vasker bare ikke. Hvis jeg ber ham om det kan det gå 1 måned mellom hver gang gulvene blir støvsuget og vasket.

Da synes jeg mannen din skal bruke sine lommepenger, eller jobbe overtid et par ganger i måneden, og betale for en vaskehjelp. Så kan han kjøpe seg fri fra sin del av husarbeidet. Det er bedre mannen er sent på jobb et par ganger i måneden og dere får vasket huset skikkelig annenhver uke enn at han skal komme hjem fra jobb klokken fire alle dager og du irritere deg over hvor lite han bidrar.

Skrevet

Jepp, termin i går, så her tar vi det som det kommer

Anonymous poster hash: 6ac8f...87f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...