NettoppJa Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Kjenner at jeg blir kvalm av overforet, antibiotikaproppet og billig kylling. Har gått over til ferdig oppskjært, eller "rett i ovnen"-pakker for å unngå å håndtere kjøttet så mye, og bruker bevisste produsenter (som feks Stange). Merker likevel at lysten på kylling reduseres i takt med hvert nyhetsoppslag om funn av antibiotikaresistente bakterier på kyllingene. Blir skremt av at myndighetene tillater dette, samtidig som at de ønsker enda større produksjonsenheter. Spiser dere like mye kylling som før? Hva erstatter dere evt kjøttet med? Endret 1. desember 2014 av NettoppJa
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Vi har alltid brukt kylling fra Stange eller Holte gård uansett. Anonymous poster hash: 7a7bb...6fa
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Vi har alltid brukt kylling fra Stange eller Holte gård uansett. Anonymous poster hash: 7a7bb...6fa Vet ikke hvordan det er med Holte, men stange kjøper sine kyllinger når de er åtte uker gamle. Vi kjøpte også stange, og trodde vi var trygge. Nå bruker vi nesten ikke kylling mer. Erstatter det med linser og grønnsaker. Anonymous poster hash: 65c2b...835
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Kuttet ut kylling for 2 år siden. Spiser generelt mindre og mindre kjøtt, prøver å begrense meg til helgene. Det har mest med hensyn til dyrevelferd og miljø å gjøre for min del Anonymous poster hash: 3fe3e...1ec
NettoppJa Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2014 Kuttet ut kylling for 2 år siden. Spiser generelt mindre og mindre kjøtt, prøver å begrense meg til helgene. Det har mest med hensyn til dyrevelferd og miljø å gjøre for min del Anonymous poster hash: 3fe3e...1ec GIr du heller ikke barna kjøtt eller egg? Og hva spiser dere til pålegg på brødet?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Vi spiser bare Holte-kylling. Kjøper hele, blir kraft og kjøtt til mange middager Anonymous poster hash: fdb41...785
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Kuttet ut kylling for 2 år siden. Spiser generelt mindre og mindre kjøtt, prøver å begrense meg til helgene. Det har mest med hensyn til dyrevelferd og miljø å gjøre for min del Anonymous poster hash: 3fe3e...1ec GIr du heller ikke barna kjøtt eller egg? Og hva spiser dere til pålegg på brødet? Er ikke vegeterianer, bare så det er sagt. Prøver bare å holde kjøttforbruket nede. Spiser fortsatt leverpostei på brødskiva Barnet mitt er bare 3 måneder, så har ikke kommet til den problemstillingen enda Det går mye i fisk her i huset da. Anonymous poster hash: 3fe3e...1ec
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 Vi spiser ikke kylling, æsj iaf ikke etter ny info på området er kommet fram. Vi spiser heller ikke mye av kjøtt generelt. Spiser egg, melkeprodukter , grønnsaker og masse selvfisks fisk Anonymous poster hash: 7bda8...fb7
Økonomor Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har også mistet litt lysten på kylling. Spiser mye fisk (men er jo mye tull der og), og en del egg, rent kjøtt og vegetarkost.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Når alle lavkarbo- og paleofanatikere skriker om at man ikke skal spise noe karbohydrater, ris, brød, poteter og pasta, og skal heller ikke spise noen typer kjøtt. Kylling er "godtatt" siden det er magert. Nå er det ikke greit med det heller. Nei, vi spiser ikke bare linser og bønner som ikke smaker noen ting. Vi gjennomkoker/-steker kyllingkjøttet slik at de resistente bakteriene drepes. Vi har heller ingen med hønsedrift i nærheten å kjøpe fra, og butikkene her selger bare first price, solvinge og prior. Anonymous poster hash: 89359...ab6
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Jeg kjøper ikke kylling selv, men spiser det hvis jeg får det servert hos andre. Anonymous poster hash: 62c86...a69
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 Gikk over til kun å spise Holte, Stange og Lovise for et par år siden. Spiser heller ikke oppdrettslaks. Anonymous poster hash: 9b27d...43e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 Sluttet å kjøpe inn kylling. Har spist det ute tre, fire ganger siden i sommer. Men, merker at gleden ikke er like stor. Jeg er egentlig kjempeglad i kylling. Denne dyreindustrien blir bare verre og verre. Ikke rart vi mennesker må betale for det til slutt som tillater dette. Er glad i vegetarkost med masse godt krydder, så vi spiser en del linser og kikerter osv. Og fisk...ikke oppdrett. Anonymous poster hash: facb2...4e4
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 Vi sluttet å spise kylling etter at jeg så en dokumentar om hvordan kyllingene lever, de få dagene de får. Grusomt. De få gangene vi har det til middag, sørger jeg for at det er Holte eller Stange. De har i alle fall levd et (relativt) godt liv. Anonymous poster hash: 5848f...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #16 Skrevet 1. desember 2014 Spiser ikke kylling lengre Anonymous poster hash: 7e31d...d19
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #17 Skrevet 1. desember 2014 I praksis har jeg det, men det har ikke vært et bevisst valg. Men underbevisst har jeg ikke hatt noe lyst på kylling, helt sikkert også på grunn av publisiteten i media. Dessuten er jeg høygravid og har slitt med dårlig matlyst og kresenhet hele graviditeten, tror jeg spiste kylling sist i sommer en gang. Ekstremt få matvarer og retter jeg har lyst på. Anonymous poster hash: b084a...1ef
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #18 Skrevet 1. desember 2014 Vi vurderer sterkt å kutte det ut nå. Anonymous poster hash: f26b4...2b8
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #19 Skrevet 1. desember 2014 Sluttet å kjøpe inn kylling. Har spist det ute tre, fire ganger siden i sommer. Men, merker at gleden ikke er like stor. Jeg er egentlig kjempeglad i kylling. Denne dyreindustrien blir bare verre og verre. Ikke rart vi mennesker må betale for det til slutt som tillater dette. Er glad i vegetarkost med masse godt krydder, så vi spiser en del linser og kikerter osv. Og fisk...ikke oppdrett. Anonymous poster hash: facb2...4e4 Dumt spørsmål kanskje, men hvor får man tak i fisk som ikke er oppdrett? Fiskebutikk? Sluttet å spise både laks og kylling... Anonymous poster hash: 7fe97...df5
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #20 Skrevet 1. desember 2014 Sluttet å kjøpe inn kylling. Har spist det ute tre, fire ganger siden i sommer. Men, merker at gleden ikke er like stor. Jeg er egentlig kjempeglad i kylling. Denne dyreindustrien blir bare verre og verre. Ikke rart vi mennesker må betale for det til slutt som tillater dette. Er glad i vegetarkost med masse godt krydder, så vi spiser en del linser og kikerter osv. Og fisk...ikke oppdrett. Anonymous poster hash: facb2...4e4 Dumt spørsmål kanskje, men hvor får man tak i fisk som ikke er oppdrett? Fiskebutikk? Sluttet å spise både laks og kylling... Anonymous poster hash: 7fe97...df5 Det selges i fiskedisken. Laks får du kun tak i på sommeren. Anonymous poster hash: 9b27d...43e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #21 Skrevet 1. desember 2014 mye hysteri her Anonymous poster hash: 2eed4...1ab
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #22 Skrevet 1. desember 2014 mye hysteri her Anonymous poster hash: 2eed4...1ab Kan du forklare hvorfor det er hysterisk å unngå kylling? Jeg elsker kylling og ønsker meg noen knallsterke argumenter for å fortsette å spise dette svineriet. Anonymous poster hash: baf20...5e6
Villbringebringebær Skrevet 1. desember 2014 #23 Skrevet 1. desember 2014 Spiser kun kylling om jeg får det servert i et finere selskap. Jrg har ikke spist utover det på flere år.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #24 Skrevet 1. desember 2014 Har det vært fokus på kylling i media nå? Vi spiser ikke kylling, eller svin. Anonymous poster hash: c4c74...938
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #25 Skrevet 1. desember 2014 Vi kjøper aldri kjøtt og fisk i butikken lengre, har fryseren full av elg og hjort og selvfiske fisk. I hønsehagen tripper hønsemor rundt og passer på dem som etterhvert skal havne i gryta vær, helt fri for antibiotikartesistente bakterier. Hønene spiser kun det de finner i hagen og matrestene våre. Det kan anbefales:) Anonymous poster hash: 05af0...b08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå