Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #26 Skrevet 1. desember 2014 Er det bare jeg son reagerer på at det virker som om hi vasker ungen sin ofte? Mine barn har faste badedager som er tirsdag og fredag. Trenger de en dusj i mellom badedagene får de selvfølgelig det, men går for klut,såpe og vann i mellom badedagene. Huden blir jo ødelagt om unger skal bade /dusje hele tiden. Undertøy derimot skifter vi hver dag (trusler og sokker er et minimum). Synes ikke det var så ille det besteforeldrene dine gjorde. Tenk hvor de koste seg tror alle må ha litt takhøyde for hverandre. Så lenge ungen fikk mat,sovetog tannpuss er det vel ingen krise bare for 1 helg Du har besteforeldre som vil være sammen m ungen din og så lenge ungen din er trygg hos besteforeldrene hadde jeg virkelig ikke hengt meg opp i resten, makan til prippen altså. Anonymous poster hash: 73d5f...8ac
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 1. desember 2014 #27 Skrevet 1. desember 2014 Ja, du overreagerer. De kunne godt ha skiftet truse en gang, men å ikke bade eller dusje ham er jo ingen krise. Himmel og hav, det er jo bare et par dager!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #28 Skrevet 1. desember 2014 Ja, du overreagerer. To dager uten dusj/bad er overhodet ingen krise, det hadde jeg ikke reagert på i det hele tatt. Hadde bare dusjet ungen søndag kveld og han/hun var klar for en ny uke, ren og pen. To dager uten undertøyskift hadde aldri skjedd her hjemme, men det er ingen stor krise at det skjedde hos bestemor en gang. Barna her skifter truse hver dag og det er så innarbeidet at når de var 3 år spurte de selv etter ny truse når de kledde seg, de hadde ikke dødd eller tatt skade av å gå to-tre dager med samme truse hos bestemor så lenge rutinen med å skifte hver dag er så innarbeidet hjemme. Jeg hadde rett og slett ikke giddet bruke en halv kalori en gang på å irritere meg over en helg uten dusj og truseskift, det går faktisk helt fint. Hadde nok bare sagt til ungen når vi dusjet søndag kveld at "Hadde dere det koselig hos bestemor at dere helt glemte å skifte truse i helga dere, ja da skjønner jeg at dere har kost dere ihvertfall" og smilt til han. Så hadde jeg bare sagt at vi får vaske oss godt og ta på ny truse nå vi da. Anonymous poster hash: 0c415...e93
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #29 Skrevet 1. desember 2014 På DiB skriver jo mange VOKSNE at de dusjer 2 ganger i uka (æsj forresten), små barn blir ikke så fort svette/skitne og lukter ikke. Hva er poenget med å utsette huden for såpe hver dag? De har mye mer sart hud enn oss voksne. At de ikke skiftet truse er det eneste jeg hadde reagert på. Synes forresten klutvask (utprega norsk fenomen) er noe svineri og hadde foretrukket at ingen gjorde det på mine barn. Gni urin- og avføringsbakterier fram og tilbake, lekkert! Anonymous poster hash: 26fd9...e88
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #30 Skrevet 1. desember 2014 Ikke rart det er mye eksem og tørr hud, vi dusjer alt for ofte nå. Både voksne og barn! Anonymous poster hash: 31f72...ba3
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #31 Skrevet 1. desember 2014 Helt enig med sistnevnte. Jeg skjønner virkelig ikke problemet m klut. Her har vi en ansiktsklut og hver kveld fisker vi tisse og rompa over badekarskanten. Det er også et problem om vi blir for rene også. Noe bakterier skal vi ha. I tillegg kan for mye vasking føre til hudsopp. Anonymous poster hash: 73d5f...8ac
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #32 Skrevet 1. desember 2014 Haha, vasker ble til fisker Anonymous poster hash: 73d5f...8ac
Majamortil2 Skrevet 1. desember 2014 #33 Skrevet 1. desember 2014 Jeg tenker at det blir for dumt å henge seg opp i noe sånt!!! Ikke rart det blir familiekrangler hvis man ikke kan se litt gjennom fingrene iblant! Nei, dette blir for dumt! Det viktigste er vel at ungen har kost seg hos besteforeldrend??? Det er vel ikke værre enn at du dusjer og skifter på han når han kommer hjem!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #34 Skrevet 1. desember 2014 Hva er egentlig problemet? Han dusjet ikke på en helg? Seriøst, det er det dummeste å henge seg opp i. Kan du heller ikke være glad de vil ha han? I-LANDSPROBLEMER!! De fleste av oss er opptatt av barnas hygiene og velvære. Men det har vel ikke du så mye tanke for så lenge du kan finne noe å kritisere? Jeg regner med at du syns det er ok å gå en hel helg uten å vaske deg? Forundrer meg egentlig ikke. Men de fleste av oss er ikke griser og tenker litt på omgivelsene. Urk Anonymous poster hash: f4d1c...a14 Jeg er også opptatt av mine barns hygiene og mine barn dusjer to ganger i uken. Vasker underlivet oftere, men full dusj er ikke nødvendig. De lukter ikke, har ikke flekker og håret er pent. Truse byttes hver dag, men det er virkelig ingen krise om det glemmes en eller to dager. Selv dusjer jeg også to ganger i uken. Dusjer jeg oftere får jeg problemer med tørr hud og ekstrem kløe. Jeg vasker meg nedentil og under armene hver kveld. Jeg er ikke en gris og lukter ikke vondt. Og ja jeg bytter truse hver dag. At du synes det er helt kriiiise med to dager uten dusj sier like mye om deg. Kanskje det ikke er vi som er griser, men du som er en hysterisk høne...? Anonymous poster hash: 76574...e46
sug lut Skrevet 1. desember 2014 #35 Skrevet 1. desember 2014 Det er da ingen krise å ikke dusje på et par dager. Jeg synes du overreagerer.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #36 Skrevet 1. desember 2014 På DiB skriver jo mange VOKSNE at de dusjer 2 ganger i uka (æsj forresten), små barn blir ikke så fort svette/skitne og lukter ikke. Hva er poenget med å utsette huden for såpe hver dag? De har mye mer sart hud enn oss voksne. At de ikke skiftet truse er det eneste jeg hadde reagert på. Synes forresten klutvask (utprega norsk fenomen) er noe svineri og hadde foretrukket at ingen gjorde det på mine barn. Gni urin- og avføringsbakterier fram og tilbake, lekkert! Anonymous poster hash: 26fd9...e88 Dusjer jeg hver dag klør jeg slik at jeg ikke klarer å sove eller jobbe og huden sprekker. Jeg lover deg at jeg ikke er en gris og du ville aldri klart å gjette at jeg dusjer to ganger i uken. Vask med klut og bytte av undertøy gjøres hver kveld. Anonymous poster hash: 76574...e46
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #37 Skrevet 1. desember 2014 Enig med mange her. At ikke barn dusjer i løpet av en helg er helt ok for meg, selv om jeg gjerne ville sett at de byttet truse. Så lenge tennene i alle faller godt pusset og hendene vasket ville jeg ikke brydd meg. Men har litt problemer med å forstå at de ikke hadde tid til å skifte truse.... Anonymous poster hash: 2a0c7...d04
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #38 Skrevet 1. desember 2014 På DiB skriver jo mange VOKSNE at de dusjer 2 ganger i uka (æsj forresten), små barn blir ikke så fort svette/skitne og lukter ikke. Hva er poenget med å utsette huden for såpe hver dag? De har mye mer sart hud enn oss voksne. At de ikke skiftet truse er det eneste jeg hadde reagert på. Synes forresten klutvask (utprega norsk fenomen) er noe svineri og hadde foretrukket at ingen gjorde det på mine barn. Gni urin- og avføringsbakterier fram og tilbake, lekkert! Anonymous poster hash: 26fd9...e88 Dusjer jeg hver dag klør jeg slik at jeg ikke klarer å sove eller jobbe og huden sprekker. Jeg lover deg at jeg ikke er en gris og du ville aldri klart å gjette at jeg dusjer to ganger i uken. Vask med klut og bytte av undertøy gjøres hver kveld. Anonymous poster hash: 76574...e46 Har truffet mange folk som tror de ikke lukter, selv om de gjør det. Lukt av uvaska kropp er ikke pent. Men man merker det ikke selv, på samme måte som man vanligvis ikke merker om man har på for mye parfyme. Klutvask hjelper ingenting. Anonymous poster hash: 26fd9...e88
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #39 Skrevet 1. desember 2014 Ok, skjønner at du reagerer på at truser ikke ble skiftet, men ville levde med at gutten min ikke ble dusjet. Ikke alle har samme standard når det hvor ofte barn skal dusjes/bades. Her kjører vi annenhver dag, pluss når gutten har tisset i sengen ila natten, imed hårvask en gang i uken. Er han jos min mor vet jeg at hun vasker han hver dag i badekaret, hos svigermor er jeg heldig om hun vasker han én gang hver 3.-4. dag. Skal man være løsningsorientert, kanskje du kan begynne å fortelle barnet ditt om at "hver dag tar man på en ren truse før man kler på seg"? Nå sier du ikke om han er nettopp blitt 3 år eller et sted mellom 3 og 4 år, men jeg kan love deg at de lærer slikt ganske fort. Og da vil alt bli enklere, for han vil ta ansvar for det selv, uanvhengig av hvor sløve de voksne skulle vært. Du kan også snakke til han om hvor viktig det er å vaske seg, men akkurat der ville heg ikke hatt for store forventninger om at han kan fikse seg med det første. Her har gutten alltid tatt på fersk truse om morgenen, helt siden han sluttet med bleier. Det gjør han uten at vi sier noe. Og har han tisset i sengen (kan se ut som vi er omsider ferdig med det), går han i dusjen av seg selv før frokost. Jeg trenger bare å starte dusjen og stille inn til ritkig temperatur, resten fikser han. Men dette er noe vi har jobbet med gradvis, han har ikke kommet på det selv. Anonymous poster hash: d71bd...484
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #40 Skrevet 1. desember 2014 På DiB skriver jo mange VOKSNE at de dusjer 2 ganger i uka (æsj forresten), små barn blir ikke så fort svette/skitne og lukter ikke. Hva er poenget med å utsette huden for såpe hver dag? De har mye mer sart hud enn oss voksne. At de ikke skiftet truse er det eneste jeg hadde reagert på. Synes forresten klutvask (utprega norsk fenomen) er noe svineri og hadde foretrukket at ingen gjorde det på mine barn. Gni urin- og avføringsbakterier fram og tilbake, lekkert! Anonymous poster hash: 26fd9...e88 Dusjer jeg hver dag klør jeg slik at jeg ikke klarer å sove eller jobbe og huden sprekker. Jeg lover deg at jeg ikke er en gris og du ville aldri klart å gjette at jeg dusjer to ganger i uken. Vask med klut og bytte av undertøy gjøres hver kveld.Anonymous poster hash: 76574...e46 Har truffet mange folk som tror de ikke lukter, selv om de gjør det. Lukt av uvaska kropp er ikke pent. Men man merker det ikke selv, på samme måte som man vanligvis ikke merker om man har på for mye parfyme. Klutvask hjelper ingenting. Anonymous poster hash: 26fd9...e88 Skulle tro at mannen min merker det. Han sier det ikke lukter og tro meg han hadde gitt beskjed. Vask deg og ungene dine til tørr hud og mulige eksemproblemer. Helt greit for meg. Anonymous poster hash: 76574...e46
mamma_bergen Skrevet 1. desember 2014 #41 Skrevet 1. desember 2014 Jeg syns du overreagerer. Det er ingen krise..
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #42 Skrevet 1. desember 2014 Du overreagerer. Anonymous poster hash: a2456...e6a
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #43 Skrevet 1. desember 2014 greit nok at han ikke badet eller dusjet syntes jeg, 2 dager blir man ikke akkurat så ille møkkete av om de ikke gjorde noe grisete. Men jeg hadde forventet at barnet ble vasket og ikke minst fikk skiftet truse og andre klær som er innerst. Anonymous poster hash: fd757...ca6
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #44 Skrevet 1. desember 2014 Hva er egentlig problemet? Han dusjet ikke på en helg? Seriøst, det er det dummeste å henge seg opp i. Kan du heller ikke være glad de vil ha han? I-LANDSPROBLEMER!! De fleste av oss er opptatt av barnas hygiene og velvære. Men det har vel ikke du så mye tanke for så lenge du kan finne noe å kritisere?Jeg regner med at du syns det er ok å gå en hel helg uten å vaske deg? Forundrer meg egentlig ikke. Men de fleste av oss er ikke griser og tenker litt på omgivelsene. Urk Anonymous poster hash: f4d1c...a14 Mine barn dusjen kun et par ganger i uka og de vasker håret med schampo en gang i uka. Du vet det ikke er anbefalt å dusje for mye eller? Og at såpe ikke er så bra for huden? Syns det er helt greit å gå en helg uten å vaske seg. Men ikke greit å ikke pusse tenner feks. Hvorfor slenger du dritt om meg? Hva vet du om hygienen her i huset?Hva er schampo? Anonymous poster hash: 58708...f66
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #45 Skrevet 1. desember 2014 Hva er egentlig problemet? Han dusjet ikke på en helg? Seriøst, det er det dummeste å henge seg opp i. Kan du heller ikke være glad de vil ha han? I-LANDSPROBLEMER!! De fleste av oss er opptatt av barnas hygiene og velvære. Men det har vel ikke du så mye tanke for så lenge du kan finne noe å kritisere?Jeg regner med at du syns det er ok å gå en hel helg uten å vaske deg? Forundrer meg egentlig ikke. Men de fleste av oss er ikke griser og tenker litt på omgivelsene. Urk Anonymous poster hash: f4d1c...a14 Mine barn dusjen kun et par ganger i uka og de vasker håret med schampo en gang i uka. Du vet det ikke er anbefalt å dusje for mye eller? Og at såpe ikke er så bra for huden? Syns det er helt greit å gå en helg uten å vaske seg. Men ikke greit å ikke pusse tenner feks. Hvorfor slenger du dritt om meg? Hva vet du om hygienen her i huset?Hva er schampo? Anonymous poster hash: 58708...f66 Skjønte du ikke det?!? Eller det var kanskje bare et stikk til skriveren?... Anonymous poster hash: 8ee73...816
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #46 Skrevet 1. desember 2014 Er overrasket over hvor mange som ikke vasker seg hver dag. Mine barn vasker seg hver dag i dusjen nedentil, for å rengjøre etter både tiss/bæsj/sand i bleie osv. Det er ikke snakk om å vaske håret og hele veien ned hver dag, det holder med 3 dager i uka- så lenge de vasker seg nedentil hver kveld og skifter til rene truser. Hvor mange her har barn som er fra tidlig barneskolenivå og nedover, som kan påstå at de tørker seg rent etter hvert Dobesøk og aldri avgir en stripe i trusa? Vi voksne dusjer hver dag, men vasker håret 2-3 ganger i uka (har langt hår) føles godt ut å legge seg ren og med rent undertøy og det tar jo bare 5 min ;-) Anonymous poster hash: fd909...7b6
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #47 Skrevet 1. desember 2014 Hva er egentlig problemet? Han dusjet ikke på en helg? Seriøst, det er det dummeste å henge seg opp i. Kan du heller ikke være glad de vil ha han? I-LANDSPROBLEMER!! De fleste av oss er opptatt av barnas hygiene og velvære. Men det har vel ikke du så mye tanke for så lenge du kan finne noe å kritisere?Jeg regner med at du syns det er ok å gå en hel helg uten å vaske deg? Forundrer meg egentlig ikke. Men de fleste av oss er ikke griser og tenker litt på omgivelsene. Urk Anonymous poster hash: f4d1c...a14 Jeg er også opptatt av mine barns hygiene og mine barn dusjer to ganger i uken. Vasker underlivet oftere, men full dusj er ikke nødvendig. De lukter ikke, har ikke flekker og håret er pent. Truse byttes hver dag, men det er virkelig ingen krise om det glemmes en eller to dager. Selv dusjer jeg også to ganger i uken. Dusjer jeg oftere får jeg problemer med tørr hud og ekstrem kløe. Jeg vasker meg nedentil og under armene hver kveld. Jeg er ikke en gris og lukter ikke vondt. Og ja jeg bytter truse hver dag. At du synes det er helt kriiiise med to dager uten dusj sier like mye om deg. Kanskje det ikke er vi som er griser, men du som er en hysterisk høne...? Anonymous poster hash: 76574...e46 Hvor ser du at jeg skriver at det er kriise å ikke dusje en helg? Jeg reagerer på at biltyven sier at det er greit å gå en hel helg uten å vaske seg og bytte undertøy! Små barn vil som regel ikke klare å tørke seg godt nok etter toalettbesøk og jeg syns det er uhygienisk og ekkelt å ikke vaske seg på utsatte plasser en hel helg. Når man ikke vasker seg på mange dager, gjelder det alt? Ansikt og hender også? Om ikke, hvorfor er det ok å gå med tiss og bæsjerester, men ikke uvasket ansikt? At voksne folk syns det er greit, både på egne og barnas vegne, å ikke opprettholde et minimum av personlig hygiene er rart i mine øyne. Spesielt at det er hun som roper på barnevernet i enhver annen situasjon som hevder dette. Anonymous poster hash: f4d1c...a14
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #48 Skrevet 11. desember 2014 . Anonymous poster hash: 431d4...391
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. desember 2014 #49 Skrevet 12. desember 2014 For en treåring er det bare sunt å ikke dusje på et par dager. Siden du også skriver at han er illrød i rumpa antar jeg at han bruker bleie, og derfor er truseskift helt unødvendig. Men de burde ha skiftet bleiene hans oftere om han sliter med ømfintlig hud. Ømfintlig hud har heller ikke godt av å dusjes for ofte.
soleia Skrevet 12. desember 2014 #50 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Du overreagerar. Har han ikkje vorte vaska med klut heller då? Ungane våre dusjar/badar faktisk berre ein gong i veka Men dei vert vaska med klut kvar dag og skiftar undertøy. Svigermor synes det er heilt unødvendig med dagleg truseskift på små barn, men akkurat der står eg på mitt. Guten og besteforeldra har sikkert hatt ei super helg -men rompevask (og ansikt og hender) må ein sjølvsagt kunne forvente gjennom ei helg. Det er ikkje godt å gå med sår rompe. Endret 12. desember 2014 av soleia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå