Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Sønnen min på 3 har vært hos besteforeldrene sine i helgen. Og de har ikke dusjet eller badet han hele helgen, ikke byttet undertøy engang.. Har jeg rett til og synes at det er litt sløvt? Anonymous poster hash: 431d4...391
Mie93 Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 For å si det mildt... det var utrolig sløvt! De kan jo ikke glemme noe sånn, vel? Neste gang får du åpne baggen å vise alt som er oppi, å si feks "her ligger trusene og så pakket jeg med en ekstra bukse som ligger her". Så slipper det å bli flaut for noen av dere, neste gang :-)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 De hadde ikke glemt det. De sa at de ikke hadde hatt tid. "Vi har verken fått badet eller dusjet vi." Kjenner jeg dem rett var han oppe seint. Han hadde sovet til ti i morges. Sovnet ikke før halv elleve i kveld. Blir festlig og få opp til barnehagen imorgen... Pleier vanligvis og gå igjennom det som er i bagen. Men denne gangen var det ikke jeg som leverte han. Anonymous poster hash: 431d4...391
Mie93 Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Huffda :-O Det er vel sånn at besteforeldre skal skjemme ut barnebarna, men de må fortsatt ha noen grenser! Er dette foreldrene til faren til barnet? Da hadde jeg bedt han om å snakke med dem om det neste gang han leverer gutten. Feks si at "sist var det er mareritt å få ham i barnehagen for han hadde vært for lenge oppe her" eller noe. Vet at sånne samtaler ikke er lette å ta, men det er det eneste jeg kommer på. Sånn at besteforeldrene ser at det faktisk får konsekvenser. Synes det er lov til å overdrive litt i akkurat dette tilfellet også, bare for at de skal åpne øynene skikkelig! Hva i all verden har de bedrevet tiden med når de ikke har fått badet? :-S
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Ja. Det er foreldre til far. Det er ganske vanskelig ja. Men faren var jo her han også. Så håper han sier ifra. Det er lov og skjemme bort litt. Men synes leggetider og hygiene bør holdes. Altså, gutten var ildrød i rumpa. Tror jeg skal hinte forsiktig neste gang. Godt og høre at jeg ikke overreagerer. Anonymous poster hash: 431d4...391
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Ja. Det er foreldre til far. Det er ganske vanskelig ja. Men faren var jo her han også. Så håper han sier ifra. Det er lov og skjemme bort litt. Men synes leggetider og hygiene bør holdes. Altså, gutten var ildrød i rumpa. Tror jeg skal hinte forsiktig neste gang. Godt og høre at jeg ikke overreagerer. Anonymous poster hash: 431d4...391
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Og det at de ikke har fått badet er nok bare sløvhet. Rett og slett.. Anonymous poster hash: 431d4...391
Mie93 Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 Hadde det vært mine svigerforeldre tror jeg jaggu at jeg ikke hadde klart å tidd stillt, men det kommer jo an på hvilket forhold dere har. Jeg er veldig åpen og ærlig med mine, og dersom de gjør noe som er feil i mine øyne så sier jeg ifra. Men skjønner at det er vanskelig, selvsagt. Håper de tar seg sammen til neste gang! Er jo ikke bra for sønnen din å være der hvis det er sånn alltid :-(
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Reagerer jeg ikke på. Det skjer ofte her når de er hos besteforeldrene. 2 netter uten dusj og truseskift går da bra. De er jo barn. Her er ihvertfall 4 åringens truse helt fin og ren etter 2 dagers bruk. Hjemme skifter vi truse og dusjer ca 5 dager pr uke. Jeg tenker at dette skal vi lære de opp til i 5 årsalderen. Jeg tenker: slapp av! Anonymous poster hash: b8310...1fd
Mandala Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Truseskift hadde jeg forventet, men det hadde ikke vært krise om det ikke ble gjort. Ikke dusj på en helg, er det noe å bry seg om? Ofte mine barn går fredag og lørdag uten å dusje. Trodde ikke det var noe rart. Hva ble barnet ditt illrød i rumpa av egentlig?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Det med dusj og bad går helt fint, synes jeg. Her dusjer/bader barna en gang i uka og de er rene og lukter godt likevel. Undertøyt kunne de godt skiftet. Anonymous poster hash: a438c...d90
Sint naken biltyv Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Hva er egentlig problemet? Han dusjet ikke på en helg? Seriøst, det er det dummeste å henge seg opp i. Kan du heller ikke være glad de vil ha han? I-LANDSPROBLEMER!! Endret 1. desember 2014 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 Hvor ofte bader dere ungene egentlig når det er så krise å ikke bade på to dager. Unger bør virkelig ikke bade for ofte. En eller to ganger er nok. Jeg hadde ikke reagert på det. De kunne kanskje skiftet truse, men heller ikke det er noen krise om det ikke var kommet noe i den. Anonymous poster hash: 9ef80...79f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 Hva er egentlig problemet? Han dusjet ikke på en helg? Seriøst, det er det dummeste å henge seg opp i. Kan du heller ikke være glad de vil ha han? I-LANDSPROBLEMER!! De fleste av oss er opptatt av barnas hygiene og velvære. Men det har vel ikke du så mye tanke for så lenge du kan finne noe å kritisere? Jeg regner med at du syns det er ok å gå en hel helg uten å vaske deg? Forundrer meg egentlig ikke. Men de fleste av oss er ikke griser og tenker litt på omgivelsene. Urk 😳 Anonymous poster hash: f4d1c...a14
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #15 Skrevet 1. desember 2014 En helg er da virkelig ikke så lenge. Min 3-åring bader 2-3 ganger i uka. Trusa kunne de godt ha skiftet, men hvis den ikke var skitten så ser jeg ikke helt den store krisen der heller. Anonymous poster hash: 303f1...6d6
Sint naken biltyv Skrevet 1. desember 2014 #16 Skrevet 1. desember 2014 Hva er egentlig problemet? Han dusjet ikke på en helg? Seriøst, det er det dummeste å henge seg opp i. Kan du heller ikke være glad de vil ha han? I-LANDSPROBLEMER!! De fleste av oss er opptatt av barnas hygiene og velvære. Men det har vel ikke du så mye tanke for så lenge du kan finne noe å kritisere? Jeg regner med at du syns det er ok å gå en hel helg uten å vaske deg? Forundrer meg egentlig ikke. Men de fleste av oss er ikke griser og tenker litt på omgivelsene. Urk Anonymous poster hash: f4d1c...a14 Mine barn dusjen kun et par ganger i uka og de vasker håret med schampo en gang i uka. Du vet det ikke er anbefalt å dusje for mye eller? Og at såpe ikke er så bra for huden? Syns det er helt greit å gå en helg uten å vaske seg. Men ikke greit å ikke pusse tenner feks. Hvorfor slenger du dritt om meg? Hva vet du om hygienen her i huset?
uhhuhher Skrevet 1. desember 2014 #17 Skrevet 1. desember 2014 Jeg reagerer ikke på at han ikke har dusjet eller badet som sådan, men de må selvfølgelig vaske etter behov. Jeg bruker ofte en våtservietter til slutt når jeg tørker her, sånn at han ikke skal gå rundt med rester og bli rød. Undertøyskifte er en selvfølge.
Gemini77 Skrevet 1. desember 2014 #18 Skrevet 1. desember 2014 Dusj er vel ikke noe problem med mindre du selv ikke hadde dusjet barnet på flere dager før denne helgen. Mine barn dusjet 2-3 ganger i uken og det går da 2 dager mellom hver dusj. Undertøy bør skiftes hver dag så det var sløvt men ingen krise! Skifter han på fredag og når hva kom hjem på søndag så er fet i praksis kun en dag han ikke har skiftet.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #19 Skrevet 1. desember 2014 Det har hendt at mine foreldre ikke dusjet barnet mitt på en helg også. Men truseskift har de alltid husket. Men litt sløve på dusjing. Syns ikke manglende dusjing på to dager er krise. Men litt ekkelt at ungen har gått i samme truse fra fredag til søndag. Anonymous poster hash: 989fe...b3d
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #20 Skrevet 1. desember 2014 Dusj/bad synes jeg ikke er så ille, regner med at han ble levert ren og nybadet til dem? Men truse bør man skifte hver dag, altså... Vi opplever også at besteforeldre ikke skifter truse på barna når de har vært på overnatting... Vi sender alltid med ekstra truser og andre klær for overnatting, men får barna levert tilbake med like mange rene truser, og en veldig skitten som fortsatt er på... Jeg har ikke sagt noe på det, da, men jeg synes det er litt ufint å ikke skifte truse hver dag. Anonymous poster hash: faf37...55d
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #21 Skrevet 1. desember 2014 Hva er egentlig problemet? Han dusjet ikke på en helg? Seriøst, det er det dummeste å henge seg opp i. Kan du heller ikke være glad de vil ha han? I-LANDSPROBLEMER!! De fleste av oss er opptatt av barnas hygiene og velvære. Men det har vel ikke du så mye tanke for så lenge du kan finne noe å kritisere?Jeg regner med at du syns det er ok å gå en hel helg uten å vaske deg? Forundrer meg egentlig ikke. Men de fleste av oss er ikke griser og tenker litt på omgivelsene. Urk Anonymous poster hash: f4d1c...a14 Mine barn dusjen kun et par ganger i uka og de vasker håret med schampo en gang i uka. Du vet det ikke er anbefalt å dusje for mye eller? Og at såpe ikke er så bra for huden? Syns det er helt greit å gå en helg uten å vaske seg. Men ikke greit å ikke pusse tenner feks. Hvorfor slenger du dritt om meg? Hva vet du om hygienen her i huset? går du en hel helg uten å skifte truser selv?? Hvorfor skal barna det? Helt greit de ikke dusjet den helgen. Men det er normal hygiene å evt vaske hender, skritt og ansikt hver dag for de små. Med vann. Anonymous poster hash: b277f...d9b
Chl85 Skrevet 1. desember 2014 #22 Skrevet 1. desember 2014 Klart besteforeldra skal få skjemme bort barnebarna... Men et minimum av hygiene i form av klutvask og skifting av undertøy bør kunne forventes. Ikke tid til å dusje å skifte truse??? Ok så har du ikke tid til. full spa behandling, men en kjapp skrubb i dusjen og rein truse tar ikke lang tid. Her tar besteforeldra full spa behandling, he he Visste ikke at det gikk ann å dra ut badeseansen så mye Men det skal jo smøres, klippes negler(lakke dem i vårt tilfelle), litt massasje osv. Koselig da og tuppa setter pris på det, he he. Ville sagt i fra at det er greit at man har dårlig tid, men hygiene er viktig. Ikke godt med såre stumper
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #23 Skrevet 1. desember 2014 Dusj og bad hadde jeg ikke brydd meg om, men de kunne tatt en kjapp vask med klut og ren truse. Anonymous poster hash: f324b...acf
Jordbærblomst Skrevet 1. desember 2014 #24 Skrevet 1. desember 2014 Ren truse forventer jeg. Men barnet tar ingen skade av å gå en helg uten å bade/dusje. Det er ikke noe å henge seg opp i. Men ja til rent undertøy
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #25 Skrevet 1. desember 2014 Hva er egentlig problemet? Han dusjet ikke på en helg? Seriøst, det er det dummeste å henge seg opp i. Kan du heller ikke være glad de vil ha han? I-LANDSPROBLEMER!! De fleste av oss er opptatt av barnas hygiene og velvære. Men det har vel ikke du så mye tanke for så lenge du kan finne noe å kritisere? Jeg regner med at du syns det er ok å gå en hel helg uten å vaske deg? Forundrer meg egentlig ikke. Men de fleste av oss er ikke griser og tenker litt på omgivelsene. Urk Anonymous poster hash: f4d1c...a14 Det går an å vaske seg uten å dusje eller bade. Unger lukter ikke av en helg uten bad, med mindre de har gjort på seg. Anonymous poster hash: c90e7...7df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå