Gå til innhold

Gidder ikke å stille opp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg, men om helgene har vi våre egne aktiviteter og vårt eget sosialt liv (inklusivt guttens) og hverken tid eller lyst til å delta i ting i barnehagens eller skolens regi. Nå var min sønn aldri en stor fan av barnehage til å begynne med, og for han å gå i bhg en søndag ville vært omtrent som om jeg måtte på jobb en søndag. Mao ikke akkurat noe han ville gjort frivillig, og absolutt ikke noe han ville droppet en annen aktivitet for å gjøre.

Skal jeg tvinge han til å delta for at FAU skal være fornøyd? Tror ikke det, nei. Jeg synes norske barnehager gjør en fantastisk jobb, men jeg må si at jeg er kritisk til alle aktivitetene som forventes at foreldre og barn skal delta i. Det lille av fritiden vi har ønsker vi ikke kuppet av en pedagogisk institusjon som vi benytter oss av fordi vi begge to skal på jobb.

Anonymous poster hash: 974dc...e7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer Miss Marple. Få helger før Jul og de brukes kanskje på annet og med alle i familien. En ettermiddag på en ukedag hadde kanskje vært bedre.

Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg, men om helgene har vi våre egne aktiviteter og vårt eget sosialt liv (inklusivt guttens) og hverken tid eller lyst til å delta i ting i barnehagens eller skolens regi. Nå var min sønn aldri en stor fan av barnehage til å begynne med, og for han å gå i bhg en søndag ville vært omtrent som om jeg måtte på jobb en søndag. Mao ikke akkurat noe han ville gjort frivillig, og absolutt ikke noe han ville droppet en annen aktivitet for å gjøre.

Skal jeg tvinge han til å delta for at FAU skal være fornøyd? Tror ikke det, nei. Jeg synes norske barnehager gjør en fantastisk jobb, men jeg må si at jeg er kritisk til alle aktivitetene som forventes at foreldre og barn skal delta i. Det lille av fritiden vi har ønsker vi ikke kuppet av en pedagogisk institusjon som vi benytter oss av fordi vi begge to skal på jobb.

Jeg tror nok ikke at dette juleverkstedet arrangeres av barnehagen, men av foreldre som låner barnehagens lokaler. Så det er litt dumt at barnehagen skal få skylden for å kuppe foreldrenes fritid.

Anonymous poster hash: 18159...64d

Skrevet

Jeg har to barn, og selvfølgelig har vi masse annet vi kunne ha gjort. Men jeg har nok en større ansvarsfølelse for å bidra til fellesskapet enn mange andre..

Og jeg mener at et juleverksted sammen med andre barn er med på å skape gode minner som er viktig for barna.Anonymous poster hash: 8a9cc...5fc

Hva slags idiot-fau er det som arrangerer noe i bhg på en søndag? Og hvem er du til å diktere hvilke opplevelser som gir gode minner for barna? Mener du seriøst at feks en juleoppvisning med rideskolen og alle vennene der ikke gir like gode minner som et juleverksted? Og hva pokker har dette med latskap å gjøre? Handler jo ikke om at man sitter hjemme eller prioriterer voksenaktiviteter, men at man prioriterer andre og mer spennende aktiviteter for barna. I gamle dager var det MYE færre ting som ble arrangert, ikke rart flere kom på juleverksted og slikt da. Personlig mener jeg juleverksted er lite spennende. Og dessuten har jo barna juleverksted i bhg i hele desember! Du høres ut som en megaslitsom person som aldri burde sittet i fau.

Anonymous poster hash: 1a246...65d

Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg, men om helgene har vi våre egne aktiviteter og vårt eget sosialt liv (inklusivt guttens) og hverken tid eller lyst til å delta i ting i barnehagens eller skolens regi. Nå var min sønn aldri en stor fan av barnehage til å begynne med, og for han å gå i bhg en søndag ville vært omtrent som om jeg måtte på jobb en søndag. Mao ikke akkurat noe han ville gjort frivillig, og absolutt ikke noe han ville droppet en annen aktivitet for å gjøre.Skal jeg tvinge han til å delta for at FAU skal være fornøyd? Tror ikke det, nei. Jeg synes norske barnehager gjør en fantastisk jobb, men jeg må si at jeg er kritisk til alle aktivitetene som forventes at foreldre og barn skal delta i. Det lille av fritiden vi har ønsker vi ikke kuppet av en pedagogisk institusjon som vi benytter oss av fordi vi begge to skal på jobb.Anonymous poster hash: 974dc...e7e

Jeg tror nok ikke at dette juleverkstedet arrangeres av barnehagen, men av foreldre som låner barnehagens lokaler. Så det er litt dumt at barnehagen skal få skylden for å kuppe foreldrenes fritid. Anonymous poster hash: 18159...64d

Ja, burde vært mer presis og siktet til FAU som kupper fritiden til folk. Samme hva, vi betaler for tjenesten barnehagen leverer mandag-fredag, helgene er våres.

Dersom noen engasjerte foreldre ønsker å arrangere aktiviteter rettet mot barnehagens barn er det flott, men så lenge det er valgfritt burde respektere at andre foreldre heller prioriterer andre aktiviteter med sine barn. Ikke minst i Julen der folk flest allerede har mer enn nok fra før.

Skrevet

Selvfølgelig er det frivillig å komme.

Men det som fascinerer meg er at de fleste foreldre vil ha et Fau som fungerer. Som ordner med julegaver til ansatte, fikser og kjøper inn småting som barnehagen ikke står for osv.

Men hvor pokker tror de pengene til dette kommer fra? Jo fra loddsalg og kakesalg på slike aktiviteter.

Så jeg syns det er egoistisk, og at fryktelig mange tenker meg, meg, meg.

I tillegg så får man mulighet til å gjøre noe hyggelig sammen med barnet og vennene til barnet.

Man har også mulighet til å bli dere kjent med andre foreldre.

Og ja, da handler det om prioriterer, men jeg syns fryktelig mange prioriterer ekstremt egoistisk.

Anonymous poster hash: 8a9cc...5fc

Når man har vært i dette gamet i mange mange år så får man et særdels avslappet forhold til både FAU og sosialisering med de andre foreldrene.

Anonymous poster hash: 3a3ff...a5e

Jepp :danser:

Anonymous poster hash: dda70...aff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...