Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Har to små hunder, begge 1 år. Hannhund og tispe. Blanding av pomme/chi/tibbe. De er ikke i slekt men skal heller ikke parres. Noen synspunkter å dele? Min største frykt er at noen større hunder skal angripe. Anonymous poster hash: e073e...58b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Veterinær er svindyrt, så om en av hundene dine blir syke kan du uten forsikring stå mellom å måtte avlive hunden eller bruke mange titalls tusen kroner på en operasjon. Jeg hadde ikke turt å la være med forsikring, man blir jo glad i dem og det er veldig kjipt om du kommer i en situasjon hvor det koster 30.000 å redde hunden men du har ikke pengene... Anonymous poster hash: 8f9f5...15c
Gjest Julia1984 Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Jaaaaaaa. Veterinær er kjempe dyrt. Forsikring dekker mye hvis hundene blir syke, må opereres etc
HvittHus Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Ja. Med mindre du har så mye stående på konto at du lett kan betale 30-50000 for en skade/sykdom/operasjon uten at det påvirker økonomien.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Har du barn? Er de forsikret? Har du pengene til å forsikre hundene så er det jo greit. Går det på bekostning av barna så syns jeg ikke det - men sa bør man kanskje ikke ha hund... Anonymous poster hash: 4d1d4...d03
Superdolly Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Jeg har forsikret min hund. En vet jo aldri om en får bruk for forsikringen, men det fikk nå vi. Hunden brakk en tann og måtte operere den ut, og det kostet noen tusen. Forsikringen dekket mesteparten. Jeg kjenner en som har valgt å ikke ha forsikring på hunden. Vedkommende har imidlertid god råd, og er veldig nøye med å sette inn penger på egen konto for å dekke utgifter. Hun sparer tilsvarende det hun måtte ha betalt i forsikringspremie, og de pengene hun setter av brukes kun til utgiftet ifbm veterinær til hunden. Hun påstår at det lønner seg for henne. Jeg har ikke regnet på det slik, og jeg vet ikke om jeg ville klart å være så strukturert mtp sparing og det å ikke bruke de pengene til andre ting, uansett.
Subwoofer Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Jeg hadde forsikring på min hund. Fikk utbetalt summen han kostet etter han ble påkjørt å døde
sug lut Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Veldig veldig veldig veldig verd å forsikre hund! Skader og sykdom koster fort 15-40 0000
Luna:) Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Ja,det bør du absolutt ha! Anbefaler Agria
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Ja,det bør du absolutt ha! Anbefaler Agria Driver du oppdrett er Agira grei siden det er den eneste forsikringen som dekker mer enn ett keisersnitt og den dekker også valpene lengst om det skulle vise seg at valpene du har solgt har mangler. Men for en vanlig hundeeier er det mye med liten skrift i Agira og det er ikke en bedre forsikring enn f.eks Gjensidige og de andre selskapene. Anonymous poster hash: 8f9f5...15c
ms.Pond Skrevet 26. november 2014 #11 Skrevet 26. november 2014 Noen bekjente fikk hunden sin påkjørt, og den påfølgende operasjonen var vanvittig dyr. Hadde de ikke hatt forsikring ville de aldri hatt råd til å gjennomføre den. Vi hadde forsikring på våre hunder, det var ikke spørsmål om noe annet.
sug lut Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Ja,det bør du absolutt ha! Anbefaler Agria Driver du oppdrett er Agira grei siden det er den eneste forsikringen som dekker mer enn ett keisersnitt og den dekker også valpene lengst om det skulle vise seg at valpene du har solgt har mangler. Men for en vanlig hundeeier er det mye med liten skrift i Agira og det er ikke en bedre forsikring enn f.eks Gjensidige og de andre selskapene. Anonymous poster hash: 8f9f5...15c Agria har den fordelen i forhold til fx IF at de har direkteoppgjør med veterinær.
Luna:) Skrevet 26. november 2014 #13 Skrevet 26. november 2014 Ja,det bør du absolutt ha! Anbefaler Agria Driver du oppdrett er Agira grei siden det er den eneste forsikringen som dekker mer enn ett keisersnitt og den dekker også valpene lengst om det skulle vise seg at valpene du har solgt har mangler. Men for en vanlig hundeeier er det mye med liten skrift i Agira og det er ikke en bedre forsikring enn f.eks Gjensidige og de andre selskapene. Anonymous poster hash: 8f9f5...15c Agria har den fordelen i forhold til fx IF at de har direkteoppgjør med veterinær. Jobbet på dyreklinikk fram til i sommer,og veterinærene der kunne mye mer om lover/regler til Agria enn f.eks Gjensidige. De anbefalte også Agria uavhengig om eier drev med oppdrett eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #14 Skrevet 26. november 2014 Jeg mener at om du skal ha hund skal du også ha forsikring. Om du ikke er millionær og kan betale kanskje 50.000 i dyrlege om noe skjer. Å ikke forsikre er uansvarlig. Anonymous poster hash: 8243c...50f
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #15 Skrevet 26. november 2014 Jeg er sjeleglad for å ha forsikring på hunden min. Hun ble diagnostisert med en stoffskifte sykdom når hun var fem, og veterinær og medisiner koster rundt 15000 i året. Da er det godt å ha en forsikring som betaler alt. Anonymous poster hash: 45262...824
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #16 Skrevet 26. november 2014 Det lønner seg å forsikre både hunder og katter. Anonymous poster hash: c4922...4d9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #17 Skrevet 26. november 2014 Jeg ville i alle fall forsikret en hund av ren rase, og der begge foreldre er kjent. En real street-mix er jeg ikke så sikker på... Jada, jeg vet dette er en brannfakkel! Men jeg er i alle fall ærlig. Anonymous poster hash: f691a...080
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #18 Skrevet 26. november 2014 Jeg ville i alle fall forsikret en hund av ren rase, og der begge foreldre er kjent. En real street-mix er jeg ikke så sikker på... Jada, jeg vet dette er en brannfakkel! Men jeg er i alle fall ærlig. Anonymous poster hash: f691a...080 Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 590e0...61e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #19 Skrevet 26. november 2014 Ok, jeg takker for meninger. Jeg har liksom ikke valgt å skaffe meg hund, men har plutselig to stk etter en del styr. Jeg skulle bare passe på jeg da, men eiere ville ikke ha dem i retur for å selge dem. Jeg har ikke klart å gi helt slipp på dem så da har jeg betalt en passelig sum får å overta hundene. Jeg er jo litt i villrede og vet jeg lager trøbbel for meg selv, men jeg er hundevandt fra lita jente av (vokste opp på gård med BC). Det jeg er litt redd for er tyvparring eller noe sånt. Off må høres fælt ut, men jeg vet jo hvordan hunder kan være når de bor sammen i løpetida. Tispe har er lita, slik alla pomchi, men høyere. ca 3,5 kg. så litt urolig OM jeg sku være uheldig. Har jo småbarn også og hunder kan ikke stå i bur. Noen tips? Om dere skjønner tegninga Takker for svar. Forsikring skal fiskes umiddelbart. HI Anonymous poster hash: e073e...58b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #20 Skrevet 26. november 2014 Dette synes jeg du skal ta opp med veterinæren Anonymous poster hash: 590e0...61e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #21 Skrevet 26. november 2014 Jeg er uenig. Jeg forsikret min hund da den var valp. Valgte Agria, og valgte den billigste varianten. Det skulle jeg angre på. Første gangen jeg følte meg lurt var da hunden tråkket på noe, og rev opp den store tredeputen under foten. Fordi dette skjedde en søndag, ble det dyrt. Egenandelen var høy, (husker ikke hvor mye i farta...) og selve regningen kom på flere tusen kr. Jeg fikk tilbake for sårmateriell, men ikke for helgetillegg. Jeg fikk igjen noen skarve hundrelapper ut av flere tusen kr. Andre gangen var da jeg kom hjem en kveld, og så at den ene pupillen til hunden var kjempestor, mens den andre bitteliten. Det bar rett til veterinær, men fordi dette skjedde en kveld, og ikke mellom 8-16, fikk jeg ingenting. Jeg sa opp forsikringen etter dette. Den kostet meg rundt 2000 kr i året, og nå som hunden er 10 år, ville det tilsammen blitt 20.000 kr. Jo, og en ting til. Ei venninne brukte IF, og fikk ikke dekket mer til operasjon, enn hun ga for hunden, dvs 8000,-. Operasjonen av tennene til denne hunden kom på 18.000 kr. Så det er ikke alltid at forsikring lønner seg. Anonymous poster hash: 77ea2...081
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #22 Skrevet 26. november 2014 Jeg hadde ikke forsikring på min hund som fikk hjerteproblemer.. Ble ble dyrt.. Brukt 24 000 på de 4 siste månedene Da er en forsikring på et par tusen i året verdt det.. Anonymous poster hash: fded0...919
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #23 Skrevet 26. november 2014 Ja, forsikring er gull verd. Har Agri vi. Hunden vår er 13 år nå og får fremdeles dekket operasjoner ol. Må bare betale egenandel. Anonymous poster hash: a07e5...dff
Mumua Skrevet 26. november 2014 #24 Skrevet 26. november 2014 Jeg har bare gode erfaringer med Agria, de dekte alt selv om jeg var inne med min katt midt på natten på en lørdag. Jeg måtte ut med 30 000 da en av mine katter knekte foten og måtte opereres, dette var før jeg skaffet meg forsikring. Agria synes jeg er best på dyreforsikring, der kan man som regel også forsikre dyrene sine livet ut, mens på noen andre plasser faller forsikringen bort når dyrene når en viss alder. Jeg tok en real runde å sjekket priser siden Agria ofte har litt høy egenandel, men fant til slutt ut at det er den beste forsikringen uansett for meg.
PrinsesseHengepupp Skrevet 26. november 2014 #25 Skrevet 26. november 2014 Etter 6 år med en mandagsutgave av en hund er mitt svar solekart JA. Grovt regnet kosta han Agria ettpar hundre tusen på de årene. Og når vi så mistet han pga sykdom i høst fikk vi dekket rubbel og bit, samt utbetalt livsforsikring. Katta som vi overtok som voksen fikk vi ikke forsikret, og hun har nå siden i sommer kostet oss like mye i dyrlegeutgifter (etter to skader) som vi totalt brukte på forsikring og egenandeler på hunden på de 6 årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå