Gå til innhold

Samboer ønsker ikke barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det hun som sier han var klar over slurvinga. Tror de fleste menn tenker det er sikkert når hun går på pille. Hvorfor skulle han ta ansvar når hun alt har gjort det? Kan ikke en mann stole på at dama tar pillene?

Han kan ikke kreve abort, men hans liv endres mer av å bli ufrivillig pappa enn om hun ikke får enda et barn med enda en ny mann... Antar jo da at han faktisk vil bry seg om at det finnes et menneske der ute som er hans barn, hvis ikke så gjelder jo ikke det jeg sa.

Anonymous poster hash: ff5cf...556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vel kanskje jeg ville kvittet meg med deg jeg om jeg var mannen. Litt tydelig du er glad i å få barn med forskjellige menn her. Skulle likt å hørt hans versjon også ang slurvinga di og han vite om det...

Anonymous poster hash: 3f52e...347

Skrevet

Nå er det hun som sier han var klar over slurvinga. Tror de fleste menn tenker det er sikkert når hun går på pille. Hvorfor skulle han ta ansvar når hun alt har gjort det? Kan ikke en mann stole på at dama tar pillene?

Han kan ikke kreve abort, men hans liv endres mer av å bli ufrivillig pappa enn om hun ikke får enda et barn med enda en ny mann... Antar jo da at han faktisk vil bry seg om at det finnes et menneske der ute som er hans barn, hvis ikke så gjelder jo ikke det jeg sa.

Når dama sier: "Jeg har slurvet litt med pillene" kan ikke mannen stole på at hun har tatt pillene, nei. Med mindre han er evneveik eller lobotomert.

Skrevet

Tror vel kanskje jeg ville kvittet meg med deg jeg om jeg var mannen. Litt tydelig du er glad i å få barn med forskjellige menn her. Skulle likt å hørt hans versjon også ang slurvinga di og han vite om det...

Anonymous poster hash: 3f52e...347

Så bra at du vet alt om HIs situasjon og kan uttale deg som du gjør.

Skrevet

Valget er jo klart, singel 3 barmsmor med 3 forskjellige.

Evt en abort.

Når dere er samboere, du har gått på pilla. Og han ikke vil ha barn, burde du for din skyld hans skyld og de 2 andre barnas skyld tenkte litt med hodet også

Mens han er helt fritatt for beskyttelse? Hun skriver jo at hun slurvet med pilla og han visste om det, likevel gadd ikke bruke kondom. Nå kan han ikke komme og rope "abort" - burde ikke han OGSÅ ha tenkt med hodet?

Anonymous poster hash: 1b387...a10

Her er dere like tåpelige begge to.

Du som bevist slurver og han som ikke da bruker kondom.

Han har gitt deg sitt ståsted til denne graviditeten.

Du må finne ut om du vil være aleine med 3 eller prøve å fungere med denne mannen.

Oppi denne smørja står det to andre barn som du først og fremst skal ta hensyn til.

Skaff deg et prevensjonsmiddel som du husker.

Eks p sprøyte eller spiral.

Så slipper du å slurve. Kan så klart bli gravid på desse og.

Anonymous poster hash: 9b8de...2fe

Skrevet

Jeg hadde tatt abort og gjort det slutt med mannen. Trist for de to barna du har fra før spm sikkert har knyttet seg til han.

Og så ville jeg satt inn spiral så slipper du å komme i den situasjonen igjen.

Sier ikke at du skal gjøre dette,men det er det jeg ville ha gjort

Anonymous poster hash: 589a6...796

Skrevet

Jeg hadde tatt abort og gjort det slutt med mannen. Trist for de to barna du har fra før spm sikkert har knyttet seg til han.

Sier ikke at du skal gjøre dette,men det er det jeg ville ha gjort

Anonymous poster hash: 589a6...796

Enig med denne. Helt utrolig å klare å få 3 barn med 3 forskjellige idioter. Du burde beskytte både deg og barna. Du tenker tydeligvis ikke på dine barn når du gjør dette

Anonymous poster hash: 958d0...688

Skrevet

Sier ikke at du skal gjøre dette,men det er det jeg ville ha gjortAnonymous poster hash: 589a6...796

Enig med den også. Jeg ville ikke blitt med en mann som truer meg, men å være alenemor til 3 barn av 3 forskjellige fedre er ikke det beste du kan gjøre for de to barna du har fra før.

Også sørg for guds skyld for 1) effektiv og slurvesikker prevensjon eller 2) en kjæreste som ønsker seg mange barn.

Forøvrig sier ikke historien din noe om kjæresten var klar over at du slurvet med prevensjon FØR han hadde samleie med deg eller etter. Det endrer ansvarsbyrden en del om du har sex med han og forteller han etterpå at du har slurvet med p-pillen. Jeg ville blitt meget sur og muligens kommet med sterke uttalelser lm jeg var en mann og ble satt i denne situasjonen. Om han vet om det før, har han en mulighet til å stoppe det hele eller bruke kondom.

Anonymous poster hash: 5e205...34a

Skrevet

Jeg hadde beholdt. I og med at han har stilt dette ultimatumet, kommer det gjerne til å, bli slutt mellom dere uansett. Er enig om å snakke med amathea. Gikk selv der første gang jeg var gravid og fikk uvurderlig råd og støtte.

Anonymous poster hash: 1b60b...5bb

Skrevet

Når dama sier: "Jeg har slurvet litt med pillene" kan ikke mannen stole på at hun har tatt pillene, nei. Med mindre han er evneveik eller lobotomert.

Spørsmålet er vel når han ble informert om pilleslurven. Jeg tolket innlegget annerledes enn dere. Da jeg leste HI sitt innlegg tenkte jeg at hun i ettertid, altså etter at hun fant ut av hun var gravid, fortalte ham om slurvingen. I så fall synes jeg ikke det er det minste rart at han er sint og kanskje reagerer irrasjonelt. Det er jo ikke helt uvanlig å reagere voldsomt på slike nyheter. Selv bannet og gråt jeg i ukesvis etter at jeg ble uplanlagt gravid (jeg slurvet ikke med noe), og som mann hadde jeg nok bedt partneren om å ta abort om det var omvendt.

Anonymous poster hash: 4a43c...f59

Skrevet

Jeg blir imponert av at noen ønsker å sette seg selv i denne situasjonen frivillig(frivillig slurvet med pilla) når man allerede har to barn med to ulike fedre. Burde kanskje lært av tidligere erfaringer spør du meg.

Jeg hadde tatt abort i ditt tilfelle, hadde aldri orket å leve med skammen verken for min egen del eller for barnas del- for folk kommer til å snakke dessverre og barna dine vil få høre det senere og- 3 barn med 3 fedre hvor ingen av de er involvert som i et forhold/ekteskap hadde blitt for mye for meg å forholde meg til, men mulig jeg ikke tåler stort da :-S

Lykke til!

Anonymous poster hash: fcffc...c4e

Skrevet

Herregud for noen svar du får her. Jeg må si meg enig med MrsRiddick at den mannlige logikken er "spennende" av og til. Det virker som om menn er frattatt all skyld når det gjelder ufrivillig graviditet, men være med på leken kan de. Om en mann ikke ønsker å bli far så får han vel sørge for å ta ansvaret selv og tre på en kondom uansett hva som blir sagt eller ikke.

Ingen her vet grunnen til at du har barn med to andre fredre og har ikke rett til å dømme deg for det.

Skrevet

Du kan hvertfall ikke regne med å få ny mann (hvertfall ikke en oppegående normal mann). Med 3 barn som alle har forskjellige fedre

Anonymous poster hash: 958d0...688

Skrevet

Takk for alle svarene jeg har fått. Ja jeg er gammel nok til å vite at slurv med p-pillene kunne sette oss i denne situasjonen, og en annen ting er at det viste han på forhånd, ikke etter at jeg fant ut av at jeg ble gravid. Syns også det er simpelt og dømme folk som har forskjellige fedre til barna sine, min første samboer (1 barnet) døde av kreft når han var 32. Far nr 2 jeg sammen med i 11 år (utroskap var slutten på det forholdet). Så tenk litt over ting før du dømmer noen ! .. Dette er ikke en drømmesituasjon for noen av oss, men jeg klarer ikke ta abort. Og hvorfor skal det være så forferdelig for mine barn få et søsken til? Alene eller ikke, jeg klarer meg nok. Takk igjen for svarene jeg har fått . HI

Anonymous poster hash: 19317...7b4

Skrevet

Svaret er såre enkelt: Du går fra han. Får barnet og oppdrar det. Dersom han bidrar er det en bonus. Du skal bli mamma igjen. For en gave. Få bar et. Oppdra det, der går nok bra,

Det gjr som regel det !!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 46ffd...548

Skrevet

Ønsker deg lykke til uansett hva du velger.

Jeg hadde beholdt barnet. Antall fedre til barna skulle ikke avgjort den saken.

Anonymous poster hash: f6fbe...f80

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde valgt å bli alenemor til 3 barn men jeg vet jeg hadde valgt å bli singel om jeg fikk en slik trussel.

Jeg tenker at en som truer med noe slikt velger å sette seg selv foran alt og alle.

At han ikke syntes det er greit å  bli "tvunget" til å ta konsekvensene for noe han har vært med på men mener det er greit å tvinge deg til gjøre noe sier vel egentlig sitt.

I den situasjonen hadde jeg rett og slett ikke orket å se på mannen igjen om jeg valgte abort, så bruddet hadde i så måte vært et faktum samme hva. Jeg hadde gått fordi han hadde tvunget meg til abort eller han hadde gått fordi jeg beholdt.

Og like greit hadde det vært, for hvordan kan man engang tro at personen vil være der for deg i tunge stunder av livet om han syntes det er greit å komme med trusler? Jeg hadde aldri blitt helt trygg på denne personen igjen.

Det er greit å snakke om hvorfor han ønsker at du skal ta abort og komme med sin mening men å prøve å true fram sin vilje er ikke greit.

Anonymous poster hash: 6b569...a69
Skrevet

Takk for alle svarene jeg har fått. Ja jeg er gammel nok til å vite at slurv med p-pillene kunne sette oss i denne situasjonen, og en annen ting er at det viste han på forhånd, ikke etter at jeg fant ut av at jeg ble gravid. Syns også det er simpelt og dømme folk som har forskjellige fedre til barna sine, min første samboer (1 barnet) døde av kreft når han var 32. Far nr 2 jeg sammen med i 11 år (utroskap var slutten på det forholdet). Så tenk litt over ting før du dømmer noen ! .. Dette er ikke en drømmesituasjon for noen av oss, men jeg klarer ikke ta abort. Og hvorfor skal det være så forferdelig for mine barn få et søsken til? Alene eller ikke, jeg klarer meg nok. Takk igjen for svarene jeg har fått . HI

Anonymous poster hash: 19317...7b4

Drit i dem som dømmer. De er ikke perfekte selv, men vil gjerne tro at de er det. At man har vært utsatt for partnerdød og utroskap er i hvert fall ikke ens egen skyld eller "dårlig dømmekraft" ved valg av partner. Jeg har snart 4 barn med to forskjellige menn, sammen med far til den siste og babyen i magen. Har alltid dritt i hva folk tenker om det, har vært dømt nord og ned fordi jeg hadde to barn uten en far.

Anonymous poster hash: 1b387...a10

Skrevet

Når jeg leser om sånne menn så blir jeg veldig glad for at min samboer er den han er. Han ønsket heller ikke barnet jeg er gravid med å sa til meg at han gjerne ville jeg skulle ta abort, men han var også nøye med å påpeke at det er min kropp og mitt valg. Han ville ikke at jeg skulle gjøre noe jeg kom til å angre på i ettertid å han kom til å stille opp for meg uansett hva valget mitt ble. Jeg valgte å beholde å han trengte litt tid til å venne seg til tanken, men gleder seg nå masse til babyen kommer.

Gjør det som er riktig for deg. Jeg hadde aldri akseptert å bli tvunget til abort. Han liker ikke å skulle bli tvunget til å bli far, men du skal heller ikke bli tvunget til noe som ikke er riktig for deg. Han er ett voksent menneske som vet hvordan barn blir til å uansett om du hadde vært aldri så nøye med prevansjon så er det aldri 100% sikkert. Det er en konsekvens man må ta ansvar for.

Anonymous poster hash: ab95d...98d

Gjest Antarctica
Skrevet

Tror ikke jeg ville ha beholdt noen av delene, verken fosteret eller mannen. Han er ikke noe å samle på i alle fall. Og dersom man skal være nødt til å ha et foreldresamarbeid gående med ham etter et brudd - nei, huff. Ikke det i alle fall!

Skrevet

Du fant iallefall ikke nåla i høystakken av menn denne gangen heller. Ut å let på nytt! Aldri for sent å finne en skikkelig mann :)

Gjør det du føler er rett ang. barnet i magen, ikke velg abort hvis du nøler, det er oppskrift på anger i ettertid..

Anonymous poster hash: 546f7...de9
Skrevet

Du fant iallefall ikke nåla i høystakken av menn denne gangen heller. Ut å let på nytt! Aldri for sent å finne en skikkelig mann :)

Gjør det du føler er rett ang. barnet i magen, ikke velg abort hvis du nøler, det er oppskrift på anger i ettertid..

Anonymous poster hash: 546f7...de9

Hva betyr denne gangen heller? Hennes første mann døde av kreft, og med nr 2 hadde hun 11 års forhold. Snakk om dømmende holdning.

Skrevet

Samboeren din har et like stort ansvar her som det du har. Det er en kinkig situasjon, men alt bunner ut i hva du vil og hva du føler du kan takle.

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men hvis jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg valgt meg ut av det forholdet uansett. Et mannfolk som stiller et ultimatum hvor valget står mellom ham og et ufødt barn hadde i aller høyeste grad har bidratt til, er ikke et mannfolk verdt å bruke mer tid på. Hvis du bevisst hadde "lurt" ham til dette ved å unnlate å si at du slurver med prevensjon, hadde kanskje saken stilt seg i et annet lys, men så lenge han har visst det og ikke tatt noen forhåndsregler selv (kondom eller sterilisering), så kan han ta det ultimatet sitt og dra pokker i vold.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...