Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Vi har vært sammen i to år, og har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Jeg har slurva med pillen (han vet om det). Har fått et ultimatum, hvis jeg ikke tar abort så går han fra meg. Har to barn i fra før med to forskjellige,så er ikke en ideell situasjon(men har selvfølgelig meg selv å takke). Han vil ikke bli tvunget til noe han ikke vil sier han. Jeg ønsker ikke ta abort, har ingen å snakke med dette om heller. Anonymous poster hash: 19317...7b4
Elsker livet Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 For en vanskelig situasjon. Kan dere leve godt sammen om du evt. tar en abort? Er abort noe du kan leve med? Er svaret nei, så må han dessverre ta til takke med din avgjørelse, så får han selv velge hva han vil gjøre ut av situasjonen. Det å presse noen til å ta abort er langt verre enn å bli presset til å bli far, etter min mening, så ikke tenk på at det er du som er den urimelige her.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 skjønner han jo og nå fikk han vel bekreftelse på mistanker. Du bryr deg ikke om andre og slurver til så du får barn med tre ulike menn...? Men du må ikke ta abort om du ikke vil det. Men lær deg for Guds skyld hvirdan prevensjon funker... Anonymous poster hash: ff5cf...556
Luksusdyret Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Vi har vært sammen i to år, og har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Jeg har slurva med pillen (han vet om det). Har fått et ultimatum, hvis jeg ikke tar abort så går han fra meg. Har to barn i fra før med to forskjellige,så er ikke en ideell situasjon(men har selvfølgelig meg selv å takke). Han vil ikke bli tvunget til noe han ikke vil sier han. Jeg ønsker ikke ta abort, har ingen å snakke med dette om heller. Anonymous poster hash: 19317...7b4 Så han vil ikke bli tvunget til noe han ikke vil, mens han selv prøver å tvinge deg til noe du ikke vil? Mannlig logikk er spennende til tider Behold barnet hvis du vil og kvitt deg med taperen. Hvis han visste at du slurvet med pillen og likevel valgte å ha ubeskyttet sex med deg så bærer han en stor del av skylda selv. Ingen tvang ham til å droppe kondom.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 huff dette var en veldig lei situasjon...Og jeg tror du skjønner selv at slurving med pilla ver en MEGET dårlig ide, så jeg skal ikke gå mer inn på det. Og den der "mannen visste at...." er et MEGET dårlig utgangspunkt. Er man i et forhold er må man SNAKKE sammen dersom man tar slike valg som du har tatt. Slurve med pilla øker risikoen for graviditet. Hvorfor gjorde du det når mannen er så klar på at han ikke vil ha barn? Dårlig gjort spør du meg! Slik jeg ser det er det to utfall du kan forutse: 1. Du tar abort - dere fortsetter å være sammen men hvordan forholdet mellom dere blir er vanskelig å forutse etter en slik påkjenning og forskjell i ønsker mellom dere (du vil ha barn, han vil ikke) 2. Du beholder barnet - han går. Her MÅ du i alle tilfeller finne ut om du greier å ta vare på 2 barn og et spedbarn alene, for det er utgangspunktet. Hensynet til barna du har fra før SKAL veie tyngst mener jeg. De har ikke bedt om å bli kastet inn i denne ustabile smørja med en stefar som potensiel forsvinner, og et nytt søsken mor er alene om. Det er flere variasjoner over tema, som at dere går fra hverandre etter aborten fordi forholdet ikke takler denne type mistillit. Din samboer kan også velge å bli hos deg etterhver om du velger å beholde og dere kan ha et lykkelig familieliv med 3 unger. Anonymous poster hash: 1ec28...3a0
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Han tvinger deg til abort, men han mener du tvinger han til farskap? Det er ikke en hyggelig situasjon for noen av dere. Men, vil du leve med en som stiller deg sånne ultimatum? Ønsker du abort? Tenk på hva du vil du, han kan velge å være delaktig i livet til deg og den lille, eller han kan velge å være udugelig. Hva ønsker du for ditt liv? Anonymous poster hash: 6dd49...c90
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Det er vel et enkelt valg - du behodler barnet og han får stikke av som han gjorde to ganger tidligere. For en "mann" du har funnet deg gitt! Huff. Bare synd du ikke fant ut at han er en tomskalle tidligere. Anonymous poster hash: 9d531...c28
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Han tvinger deg til abort, men han mener du tvinger han til farskap? Det er ikke en hyggelig situasjon for noen av dere. Men, vil du leve med en som stiller deg sånne ultimatum? Ønsker du abort? Tenk på hva du vil du, han kan velge å være delaktig i livet til deg og den lille, eller han kan velge å være udugelig. Hva ønsker du for ditt liv? Anonymous poster hash: 6dd49...c90 Det er egentlig det det burde stå mellom: at han tar ansvar eller at han ikke tar ansvar. Han høres ut som en erkedust Anonymous poster hash: 9d531...c28
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 For en "mann"! Jeg hadde ikke tvilt, beholde barnet og kvittet meg med "mannen". Så kan du si til han siden han ikke ønsker barn får han kappe strengen. Anonymous poster hash: 1b355...ee4
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Jeg forstår ikke helt. Har du slurvet bevisst med p-pillene fordi du ønsker deg et barn med denne mannen? Eller har du glemt p-pillene ved en feiltagelse, gitt mannen beskjed om dette og foreslått f.eks kondom i steden uten at han har ønsket å bruke det? Men uansett du er gravid. Jeg ville tatt en prat med noen i Amathea, de er jo nettopp der for de som har blitt uplanlagt gravide. Be mannen om å bli med, hvis han ikke vil, gå alene. Ikke ta noen forhastet avgjørelse enda. www.amathea.no Anonymous poster hash: bc912...88c
cmiley Skrevet 26. november 2014 #11 Skrevet 26. november 2014 Valget er jo klart, singel 3 barmsmor med 3 forskjellige. Evt en abort. Når dere er samboere, du har gått på pilla. Og han ikke vil ha barn, burde du for din skyld hans skyld og de 2 andre barnas skyld tenkte litt med hodet også
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Valget er jo klart, singel 3 barmsmor med 3 forskjellige. Evt en abort. Når dere er samboere, du har gått på pilla. Og han ikke vil ha barn, burde du for din skyld hans skyld og de 2 andre barnas skyld tenkte litt med hodet også Mens han er helt fritatt for beskyttelse? Hun skriver jo at hun slurvet med pilla og han visste om det, likevel gadd ikke bruke kondom. Nå kan han ikke komme og rope "abort" - burde ikke han OGSÅ ha tenkt med hodet? Anonymous poster hash: 1b387...a10
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #13 Skrevet 26. november 2014 Det er vel et enkelt valg - du behodler barnet og han får stikke av som han gjorde to ganger tidligere. For en "mann" du har funnet deg gitt! Huff. Bare synd du ikke fant ut at han er en tomskalle tidligere. Anonymous poster hash: 9d531...c28 Ikke at de har noe å si, men det er hun som har to barn med forskjellige menn. Anonymous poster hash: 7487b...bae
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #14 Skrevet 26. november 2014 Hvorfor har du slurvet med pilla da? Noe sier meg at du ønsket dette barnet?Kipt gjort mot han men om han sier at du må velge så hadde jeg valgt det som er best for deg og barna du har. Tenk på dine andre barn! Anonymous poster hash: 2caaf...58a
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 26. november 2014 #15 Skrevet 26. november 2014 Jeg hadde best han ryke og reise. Så hadde jeg tatt en avgjørelse. Hva vil du? Vil du beholde? Takler du tre aleine? Å true med å forlate deg er lavmål. Da bryr han seg uansett ikke om deg og dine følelser. Han tenker kun på seg selv og tråkker over det han må for å oppnå dette. På slikt er jeg nådesløs 😉
cmiley Skrevet 26. november 2014 #16 Skrevet 26. november 2014 Mener vel at man ikke bare skal få barn fordi man er gravid. Men barnet burde være ønsket av begge parter. HVERTFALL når man bor sammen. Burde være et valt man er med på å ta begge 2. Greit nok at man er 2 om å ha sex, og det er kvinners kropp. Men han vil jo ikke ha barnet. Og syntes det burde være hans rett også. Hun har 2 barn som trenger mer en stabil hverdag enn en bror eller søster til og en mor som er alene
Jezebel Skrevet 26. november 2014 #17 Skrevet 26. november 2014 Jeg synes du skal kvitte deg med mannen uavhengig om du tar abort eller ikke. Han har ubeskyttet sex med en kvinne som han VET slurver med prevensjon, og når hun blir gravid truer han med å gå om hun ikke tar abort. Jeg hadde ikke latt denne "mannen" bo i søppelbøtta mi engang, langt mindre i samme hus som meg.
Jezebel Skrevet 26. november 2014 #18 Skrevet 26. november 2014 Mener vel at man ikke bare skal få barn fordi man er gravid. Men barnet burde være ønsket av begge parter. HVERTFALL når man bor sammen. Burde være et valt man er med på å ta begge 2. Greit nok at man er 2 om å ha sex, og det er kvinners kropp. Men han vil jo ikke ha barnet. Og syntes det burde være hans rett også. Hun har 2 barn som trenger mer en stabil hverdag enn en bror eller søster til og en mor som er alene Har man ubeskyttet sex med en kvinne man VET slurver med prevensjonen har man valgt og kanskje bli pappa.
Salomine Skrevet 26. november 2014 #19 Skrevet 26. november 2014 Hadde valgt barnet, og kvittet meg med mannen. Når han har hatt sex der kvinnen har fortalt at hun har slurvet med pillen, så må han regne med at det kan komme et barn. Da er det i seneste laget å trekke seg når kvinnen er gravid. Du er jo klar på at du ikke ønsker abort. Denne mannen viser ikke ansvar, og er ikke noe å samle på, hvis jeg får si min mening. Det er han som har "tabbet" her. Og det er like mye ditt ønske som hans som skal telle. Barnet som er på vei, er mye mer verdt enn denne mannen syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #20 Skrevet 26. november 2014 Hadde kastet ut mannen uansett hva du velger, en mann som truer med å gå fra deg hver gang det er "trøbbel i paradis" er ikke noe å samle på altså, noe så usikkert og utrygt. Hvor ble det av kjærligheten, tryggheten og i "gode og onde dager"? Jeg personlig hadde nok tatt abort, tre barn med tre fedre og alenemor, det hadde blitt for tøft for meg. Men du velger jo for deg. Anonymous poster hash: 0cf87...006
Luksusdyret Skrevet 26. november 2014 #21 Skrevet 26. november 2014 Hadde kastet ut mannen uansett hva du velger, en mann som truer med å gå fra deg hver gang det er "trøbbel i paradis" er ikke noe å samle på altså, noe så usikkert og utrygt. Hvor ble det av kjærligheten, tryggheten og i "gode og onde dager"? Jeg personlig hadde nok tatt abort, tre barn med tre fedre og alenemor, det hadde blitt for tøft for meg. Men du velger jo for deg. Anonymous poster hash: 0cf87...006 Signerer den. Ikke at jeg hadde tatt abort, men å kaste ut menn som stiller ultimatum. Selvfølgelig er det mannens rett til å angre på ubeskyttet sex, men når man er sammen så tar man det opp med dama på en sivilisert måte. Man truer ikke med å bryte opp et forhold hvis dama beholder barnet - da viser man bare at kjærligheten til dama ikke er betingelsesløs, men er avhengig av at hun gjør sånn og sånn. Han kunne ha satt seg sammen med HI og fortalt i siviliserte og rolige former at han ikke synes det å få barn nå er en god ide, han angrer, så kunne de gå til Amathea og snakket sammen til de fant en løsning. Stiller man ultimatum til kjæresten sin så viser man et kontrollbehov som ikke burde være en del av et sunt forhold.
the amazing spidermamma Skrevet 26. november 2014 #22 Skrevet 26. november 2014 Jeg tror at jeg ville hatt store problemer med å fortsette i et forhold etter å ha tatt en abort jeg ikke ønsket selv. Han er i sin fulle rett til å bli sur, synes at dette var dumt, passer dårlig osv, til og med til å avslutte forholdet. Men han kan ikke bestemme over din kropp.
ms.Pond Skrevet 26. november 2014 #23 Skrevet 26. november 2014 (endret) Det er nå en gang sånn at sex kan føre til graviditet, uansett om man beskytter seg i huet og ræva. Og dette er alle normalt oppegående mennesker klar over. Ja, du har slurvet med prevensjonen, men dette har også mannen vært klar over. Prevensjon er da for pokker ikke bare ditt ansvar? Han har tydeligvis veldig mye i mot å få barn, da bør han sannelig ta litt ansvar for å sikre at sjansen er minimal for at det skjer. Det nytter ikke å legge skyld og press over på deg for at ting ble annerledes enn han planla. Det at han skal bli pappa er like mye hans feil som din, så han kan ikke bruke utsagn som at du tvinger han til å bli far. Om han kommer med det kan du spørre han om han egentlig vet hvordan babyer blir til, og at det snarere er han som tvinger deg til å ta abort så han skal slippe å tenke på konsekvensene av noe han burde ha tenkt på på forhånd. Uansett, ikke tenk på hans følelser og ønsker oppi dette. Som flere nevner her, jeg ville ha kjølnet betraktelig overfor mannen min om han hadde kommet med et sånt ultimatum til meg. Makan til feighet og egoistisk oppførsel! I korte ordelag ville jeg ha bedt han ta seg sammen så dere kan samarbeide om dette og finne en løsning sammen, som en familie, eller så kunne han pakke bagen og ryke og reise, for da ville han ikke være ønsket uansett. Du må finne ut hva du ønsker. Du skriver at du ikke vil ta abort, da må du tenke på de praktiske tingene. Vil det la seg gjøre for deg å gå gravid og få en baby dersom du blir alene med alle barna? Får du ting til å gå rundt økonomisk, praktisk og rettferdig overfor de barna du allerede har? Dette er ting du må ha klart for deg når du skal ta en avgjørelse. Godt råd om å ta kontakt med amathea, de har helt sikkert mye bedre råd og hjelp enn du kan få her inne. Masse lykke til til deg fremover, håper du finner en løsning som fyller deg med visshet og ro om at det er det rette. Endret 26. november 2014 av ms.Pond
mamma_bergen Skrevet 26. november 2014 #24 Skrevet 26. november 2014 Det er egentlig veldig enkelt. Som flere sier, behold baby og kvitt deg med dusten. Menn på egotripp er bare til å spy av!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #25 Skrevet 26. november 2014 Synes du virker uansvarlig og ufornuftig Hvorfor har du slurva med P-pillen? Nå må du jo velge, om du beholder barnet blir du alenemor til tre barn med tre forskjellige fedre Anonymous poster hash: 987c8...f99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå