Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #26 Skrevet 26. november 2014 Har også litt med å starte i midten/ slutten av nov å lete etter billige ting... Det går inn under det jeg skrev om å ikke gidde. Samler man gode deals i mnd vis blir det hverken stress eller dyrt. Og ... Seriøst? Hvor mange bruker ikke mye mer enn 300-400kr på seg selv " because your worth it" mascara, sko, veske, nye øredobber og kjole til julebordet... Mange voksne unner seg ting i desember så det å unne ungene sine pakker til noen hundrelapper nei unnskyld meg altså. En veninnemiddag før jul bruker dere glatt de pengene på men ungene trenger ikke kalender blir så spoiled rotten må skjønne.... Og nei de fleste får absolutt ikke legopakker til 1200 kr i kalenderen . Dere nekter å se det finnes en mellomting mellom rike sløsere og dere som kommer med en 10kr kalender. Anonymous poster hash: 04c91...244
BellaSuz Skrevet 26. november 2014 #27 Skrevet 26. november 2014 Jeg lagde pakkekalender i fjor og gjorde meg flid med pakkene. Guttungen innrømte fort at han savnet sjokoladekalenderen og ville ha det neste år. Vi kjøper haribokalender i år (vi vet han elsker det), også lager vi pepperkaker m hull i, skriver tall m glasur og henger opp i snor på gardinstangen på soverommet hans. Han gleeeeder seg til vi skal lage denne kalenderen sammen😊
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #28 Skrevet 26. november 2014 Men det med pakkekalender er da vitterlig ikke noe nytt? Jeg og alle mine venner hadde det da vi var små (er 36) og for meg er det en tradisjon jeg tar med meg til barna. Og de fleste pakkene inneholder ting som de trenger og jeg måtte kjøpt uansett, sokker, truser, blyanter, juleklær, kinobesøk, pepperkakeform etc og små sjokolader i helgene. Jeg tror ikke noe av dette dreper gleden ved å åpne pakkene på juleaften Jeg synes at både bilde/sjokolade/Lego/playmo/etc-kalendere er gode alternativ og enhver gjør det som passer best for dem og sine barn Anonymous poster hash: b8334...f4a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #29 Skrevet 26. november 2014 Jeg tror ikke jeg ødelegger forventningene av den grunn.. Vi kommer til å ha bakedager og juleverksted, lese julebøker og kose oss. Men det kommer ikke innpakket:) Syns det er for mye dill og gavekalendermas. Jeg har også flere venninner som har sagt de skal slutte med gavekalender fordi barna deres er utakknemmelige og forventer bare mer og mer. Nei, gjøre det enkelt og koselig er nå min måte å markere ventetiden på Anonymous poster hash: a3d86...042 Da bør det jammen være den litt dyrere sorten! Ikke den billige til 10 kr på europris eller nille.... Hehe Neida, er enig med deg! Man måååå ikke ha pakkekalender, og jeg tror heller ikke det ødelegger noen forventninger å få en sjokolade hver dag Jeg husker da jeg var liten, så brukte vi samme kalender hvert år, sånn med bare luker å åpne, og vi var 5 barn som byttet på å åpne hver vår dag Vi syntes det var kjempe stas! Og gledet oss enormt selv om vi selvfølgelig visste hva som var bak luken. Anonymous poster hash: 16e7b...c41
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #31 Skrevet 26. november 2014 Merkelig hvordan type julekalender kan engasjere i så stor grad og skape debatt i media! Det er da vel samme pokker for meg hva slags kalender andre velger å gi til unga sine! Jeg har baller nok til å stå for mine kalendere, helt uten behov for å rakke ned på andres eller få lav selvtillit! Her blir det en salig blanding av godteri, smågaver, aktiviteter og opplevelser! Den dagen kalenderen er det som avgjør mine barns juleglede, bortskjemthet og takknemlighet, da gir jeg opp morsoppgaven! Anonymous poster hash: 42760...d13
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #32 Skrevet 26. november 2014 Hi her:) Jeg har kjøpt Karsten og Petra sjokoladekalender til 99 kr. Det blir sikkert 5-åringen glad for. I fjor pakket jeg inn legokalendergavene fra året før og tenkte at det skulle bli den faste kalenderen fremover, altså at jeg tok vare på delene etter hver jul og lot henne åpne den på nytt og på nytt.. Men den var litt vanskelig å holde styr på Anonymous poster hash: a3d86...042
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #33 Skrevet 26. november 2014 Hi her:) Jeg har kjøpt Karsten og Petra sjokoladekalender til 99 kr. Det blir sikkert 5-åringen glad for. I fjor pakket jeg inn legokalendergavene fra året før og tenkte at det skulle bli den faste kalenderen fremover, altså at jeg tok vare på delene etter hver jul og lot henne åpne den på nytt og på nytt.. Men den var litt vanskelig å holde styr på Anonymous poster hash: a3d86...042 Du pakket inn ungens egne leker og ga på nytt i kalenderen? Hvorfor ikke gjøre det samme med julegaver og bursdag? Anonymous poster hash: f895f...30c
Edelweis Skrevet 26. november 2014 #34 Skrevet 26. november 2014 Mine får sjokokalender som koster 10 kr. I tillegg skal vi ha lesestund hver morgen ved frokosten og lese julemysteriet av jostein gaarder :-) det blir magisk tenker jeg 😊
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #35 Skrevet 27. november 2014 Hehe hæ? Prøvde du gi legolalenderdelene på nytt? Herregud da kjøp nå i det minste ny hvert år. Anonymous poster hash: 04c91...244
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #36 Skrevet 27. november 2014 Mitt minste barn får sjokoladekalender til 10 kroner, det finnes ingen kalendere med duplo osv som er tilpasset 1,5-åring. De to eldste får sjokoladekalender til 10 kroner pluss legokalender de har valgt selv. De leker enda med delene fra fjorårets legokalender, så det blir ikke bare brukt 1 gang. Jeg har full jobb, barna har aktiviteter osv, jeg er gravid og kronisk syk. Har ikke tid til å drive og lage pakkekalender for 3 barn, og ser heller ikke vitsen med det. Anonymous poster hash: f007f...ef8
Englenemine Skrevet 27. november 2014 #37 Skrevet 27. november 2014 Tror det finnes en playmo1-2-3 kalender. For de minste.
skjotta Skrevet 27. november 2014 #38 Skrevet 27. november 2014 Min datter oppførte seg som et bortskjemt krapyl i hele adventstiden i fjor så i år fikk hun sjokoladekalender.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #39 Skrevet 27. november 2014 Karsten og Petra sjokoladekalender her. Det holder lenge. Anonymous poster hash: 196b4...34f
Mandala Skrevet 27. november 2014 #40 Skrevet 27. november 2014 Mine barn har tidligere fått pakkekalender, pengekalender, ulike godterikalendere og Lego-kalendere av oss, tanter og besteforeldre. De har aldri blitt kravstore og bortskjemte av den grunn. Likevel går det imot mine verdier. Jeg liker ikke å formidle at vi trenger å kjøpe dilldall og bruke så mye penger på materialistiske, unødvendige ting. Besteforeldrene er noen kløppere i å kjøpe dilldall som aldri blir brukt, og barna har rommene fulle av tullete ting. Å kjøpe pysj, tannbørster, kinobilletter etc til en pakkekalender blir jo veldig, veldig dyrt! Men som sagt, barna mine oppførte seg fint tross mange fine kalendere og de er altså like fornøyde med å få kun sjokoladekalender selv etter å ha prøvd diverse andre kalendere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå