Gå til innhold

Barnet mitt får bare sjokoladekalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ødelegger forventningene av den grunn.. Vi kommer til å ha bakedager og juleverksted, lese julebøker og kose oss. Men det kommer ikke innpakket:) Syns det er for mye dill og gavekalendermas. Jeg har også flere venninner som har sagt de skal slutte med gavekalender

fordi barna deres er utakknemmelige og forventer bare mer og mer. Nei, gjøre det enkelt og koselig er nå min måte å markere ventetiden på:)

Anonymous poster hash: a3d86...042

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør mitt barn også, mine verdier strekker seg langt utover det materialistiske og mener at det er fornuftig:)

Hun gleder seg VILLT og er kjempe fornøyd med det!

Jeg synes personlig det er nok pakker, og det bør, uansett økonomi være mer enn nok med en liten kalender for å telle ned til jul.

Anonymous poster hash: 7df82...d36
Skrevet

Mine og. Kinder kalender. Fikk selv for det meste billig sjoko kalender som liten og hadde alltid fantastiske jul med familien. Det handler søren meg ikke om hvor mye eller hva en kalender koster. Jeg fikk masse kjærlighet og gode minner fra julen, det samme for barna mine:)

Anonymous poster hash: 49cff...697

Skrevet

Enig😊kinder kalender her også og hun er kjempefornøyd. Legger heller mer i julegave. Blir ski og ipad på julaften😊

Anonymous poster hash: a92da...9b8

Skrevet

Her er det hjemmelaget aktivitetskalender ungene får :) Kjempe stas for både store og små.

Anonymous poster hash: fe1a9...79b

Skrevet

Vi har en gjøre sammen kalender. Vi har satt av litt tid hver dag sammen. Kan være en god frokost før barnehagen/skole, en kveld uten tv men med kort eller brettspill, pepperkakebaking og julegavehandling gavepynting juletrepynting er andre ting. Grunnen til det var at jeg for noen år siden måtte lage en plan for hvordan jeg skulle bli ferdig til jul. Vi voksne hadde en knall førjulstid så året etter lagde vi en kalender av det. Nå er det 4 året vi har denne kalenderen. Ingen av barna savner sjokoladekalender eller pakkekalender. Jo julerengjøringen er også en luke i kalenderen. Alle er med og der er kjempe koselig

Anonymous poster hash: d5331...96b

Skrevet

Haribo her. Helt hysteri med pakkekalender.

Anonymous poster hash: 7eedd...ade

Skrevet

Blir haribo i år. Hadde pakkekalender i fjor og det var ikke givende. Barnet var bare 3 år da, så kanskje ikke så rart. Men, med mitt barn tror jeg det fungerer dårlig. Ble bare kravstor og utakknemlig. Det var kun åpningen av gaven som var gøy, brydde seg ikke noe særlig om det som var inni. Godteri elsker han, så tror han blir fornøyd i år. 

Anonymous poster hash: bb5bf...550
Skrevet

Det gjør mine også. Gaver får de på julaften 🎅❤️😊

Skrevet

De to eldste får Haribo, de to minste lego og playmo. Også får alle en 10 kr sjokoladekalender fra nille. Alle inkl. meg er strålende fornøyd med det😊

Skrevet

Jeg fikk sjokoladekalender som barn, og jeg liker å tro at det ikke medførte varige men.

Fra spøk til alvor: Sjokoladekalender gjør meg fremdeles glad i dag (og jeg er en mann på 26).

Skrevet

Jeg har kalender med små lommer, jeg legger en twistbit i hver. Syns det smaker høgg med disse 10-kroners kalendere. Samtidig vil jeg ikke ha pakkekalender, gjorde det 2 ganger og ungen var mest opptatt av pakken ikke innholdet. Må dog nevne at det er visst ganske vanlig å snakke om dagens kalendergave i skolen, men det må han klare holde ut.

Skrevet

Her får barna en billig sjokoladekalender hver. Tror de koster 10 kr på Rema. Barna her i huset er veldig fornøyd med den. De har aldri engang ytret et ønske om noe annet. Den kalenderen har blitt en tradisjon her. Julekalenderen er jo kun til for å telle ned til jul. 

Jeg synes det har blitt alt for mye kjøpepress i julen om en ikke skal måtte kjøpe og stresse med kalendergaver i tillegg. 

Det viktigste vi kan gjøre for barna er å tilbringe tid med dem i julen, lage ting, bake...Høre julemusikk, tenne lys, drikke gløgg. Rett og slett kose oss sammen. 

Anonymous poster hash: 54294...ed3
Skrevet

Her ble det playmo kalender i år. Ble for dyrt når jeg har gutt med pakkekalender, er jo ingenting som koster under 50kr.

Skrevet

Barnet mitt får ingen kalender 😊

Skrevet

Her er det sjokoladekalender på deling med sin far, faktisk. Advent er ventetid, ikke gavetid, dette er vi faktisk ganske strenge på.

Anonymous poster hash: 360e2...d0a

Skrevet

Mine barn får sjokoladekalender og pakkekalender, men de er verken bortskjemte eller utakknemlig av den grunn.

Det kommer jo faktisk an på hva de får resten av året. Juletiden er kun 24 dager av 365 dager, skal vel litt til for å få bortskjemte barn på den korte tiden..

I pakkekalenderen kjøper jeg ting de trenger og det meste ville de uansett få. Som ullsokker, ny pyjamas, tannbørste som spiller musikk, barnekjevle, forkle og pepperkakeformer som brukes den dagen vi skal lage pepperkaker, kinobillett, julefilm, utstyr til å lage julepynt, lypsyl, lue, en liten leke osv.

Mine barn blir heldigvis takknemlig selvom de bare får en lypsyl, har vel litt med hvordan man ellers er.

Anonymous poster hash: 76df8...d02

Skrevet

Vi også, til 10 kr. Har prøvd lego, kinder, Haribo og laget pakker selv. Størst nedtur når pakkekalender ikke hadde "Noe godt" eller Haribo/Kinderkalender inneholdt noe de ikke likte...

Nå er det kun billigkalander,- og ikke noe snakk om annet heller. Selv ikke om venner har sagt de fikk telefon i luke 5, nytt alpintutstyr i luke 10 eller hva det nå er man kjøper til slike i de "verste" tilfeller, så har barna vært fornøyd med vår "enkle nedtelling"..... Heldigvis så er nivået på de aller, aller fleste, en pakke ekstra strikk til "funlooms", eller en kjærlighet på pinne, eller nye sokker når det kommer til gaver i pakkekalender...Men de finnes altså de som bruker tusenvis av kroner på flere av kalenderpakkene..  

Anonymous poster hash: f86cf...bca
Skrevet

Julegavene må miste litt av magifølelsen om man får pakker hver dag før jul tenker jeg.

Anonymous poster hash: 7eedd...ade
Skrevet

Mine barn får sjokoladekalender og pakkekalender, men de er verken bortskjemte eller utakknemlig av den grunn.

Det kommer jo faktisk an på hva de får resten av året. Juletiden er kun 24 dager av 365 dager, skal vel litt til for å få bortskjemte barn på den korte tiden..

I pakkekalenderen kjøper jeg ting de trenger og det meste ville de uansett få. Som ullsokker, ny pyjamas, tannbørste som spiller musikk, barnekjevle, forkle og pepperkakeformer som brukes den dagen vi skal lage pepperkaker, kinobillett, julefilm, utstyr til å lage julepynt, lypsyl, lue, en liten leke osv.

Mine barn blir heldigvis takknemlig selvom de bare får en lypsyl, har vel litt med hvordan man ellers er.Anonymous poster hash: 76df8...d02

For oss er det ikke for å ikke skjemme han bort, men fordi vi synes Advent skal handle om nedtellingen til Jul.

Jul er for meg 24.-26.12 (egentlig i min kultur er Jul 24.12-25.12, men jeg har utvidet med én dag av hensyn til mannen), tiden før det er venting til Jul. Men jeg vet at mange ser på juletiden som en helhet, og det er vel greit det også. Man skal få lov til å gjøre ting forskjellig, om vi var alle like ville verden vært fryktelig kjedelig.

Anonymous poster hash: 360e2...d0a

Skrevet

Hvordan kan det å få småpakker hver dag drepe magien av å få den store legopakka til 1200kr man har ønsket seg i mnd vis??? Det er bare sprøyt og noe dere forsvarer det å ikke gidde lage kalender med( dere som har råd)

Anonymous poster hash: 04c91...244

Skrevet

Hvordan kan det å få småpakker hver dag drepe magien av å få den store legopakka til 1200kr man har ønsket seg i mnd vis??? Det er bare sprøyt og noe dere forsvarer det å ikke gidde lage kalender med( dere som har råd)

Anonymous poster hash: 04c91...244

Problemet er at en del gir den legopakka til 1200 som kalendergave! 

Og selv en billiggave til 10 kr, blir 240 kr for en kalender, har man tre barn, er man fort oppe i nærmere 1000 kr på kalendergaver, samme hvor "billig" det er (noen gaver blir fort lit OVER 10 kr, samme hvordan man vrir og vender på det...). Også den TID det tar og kjøpe inn ting i "riktig" prisklasse som er noenlunde "rettferdig" i forhold til hva ungene har bruk for.......... Jeg prøvde gavekalender et år, og den tid jeg brukte, den frustrasjon det skapte, de kroner jeg brukte og den reaksjon jet fikk fra barna barna gav en nettoopplevelse som jeg tror var negativ for oss alle! I år vil jenta ha en av kalendrene vi har "måtte" kjøpe som selges gjennom idrettslaget. Men hun får en sjokoladekalender i tillegg.. Siden vi uansett ikke får solgt alle, så sitter vi jo med MINST 2 selv, så da var det supert at hun ville ha en allerede FØR vi viste hvor mange vi fikk solgt!

Jeg stresser lite med jul, gjør unna husvask litt etter litt, starter med gaver i august og synes førjulstida er kos. Men det året med kalendergaver var ikke noe for OSS. Hadde responsen fra barna vært annerledes, skal jeg ikke se bort fra at det ble flere år med pakkekalender, men de var ærlig talt nesten MINDRE fornøyd en hva de er når de får den lille sjokoladen hver dag(som forresten ikke smaker sjokolade, men noe annet "merkelig.." ) SÅ ja, jeg GIDDER ikke legge så mye tid og ressurser i noe som ikke blir satt pris på, når jeg kan få så mye igjen for en tier og skikkelig julestemning hos både mor, far og barn! Om du synes det er smålig, så vær så god!

Anonymous poster hash: f86cf...bca

Skrevet

Mine har alltid fått pakkekalender. I fjor var de 10 og 12 år. De takket pent for alt de fikk, men jeg så at den barnslige gledenav å få en liten sjokoladenisse eller et pepperkakehjerte den dagen vi skulle bake manglet. De skjønner jo at de får gå på kino og bake pepperkaker uansett!

I år valgte de selv sjokoladekalender for aller første gang. De gleder seg stort til å få kindersjokolade hver dag! Det er ikke vanlig her i huset! :-)

I tillegg har jeg laget en pakkekalender de ikke vet om enda. Har kjøpt et legesett til 300kr som jeg pakker inn litt deler til hver dag sammen med kopi av bruksanvisningen. det blir 24 gaver og de får åpne og bygge hver sin dag.

Anonymous poster hash: a72d7...76a

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ødelegger forventningene av den grunn.. Vi kommer til å ha bakedager og juleverksted, lese julebøker og kose oss. Men det kommer ikke innpakket:) Syns det er for mye dill og gavekalendermas. Jeg har også flere venninner som har sagt de skal slutte med gavekalender

fordi barna deres er utakknemmelige og forventer bare mer og mer. Nei, gjøre det enkelt og koselig er nå min måte å markere ventetiden på :)

Anonymous poster hash: a3d86...042

Og hva er galt med det? Det fikk jeg og min bror. Hehe, et av mine beste førjulsminner er når vi åpna hele kalenderen og spiste opp alle sjokoladene en dag :)) Min seksåring får pakkekalender, men den lager svigermor - ikke vi. Syns barn forventer for mye om dagen.

Anonymous poster hash: 81fe8...3ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...