Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Min har bare vært syk noen få ganger. Da med moderat feber eller spysjuke. Da har jeg han i senga med meg, og sover når han sover. Men nå har han høy feber, fått i seg minimalt med væske og umulig å få i paracet. Han sover i senga med meg nå, men jeg føler ikke jeg kan sovne. Mulig jeg er hysterisk, men han er så lite sjuk, og slik som dette er jeg ikke vant til. Er redd jeg skal duppe av. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 6d24d...d64
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Hvor gammel er han? Hadde lurt i han en stikkpille no mens han sover og så lagt meg til å sove selv😊 Anonymous poster hash: 8f831...3d7
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 (endret) Pleier å ha de i senga med meg om de er syke. Ligger sånn på alerten at jeg våkner bare han/hun hoster eller snur seg.. Så ikke noen fare for å gå glipp av noe her sover forferdelig dårlig når barna er syke.. Endret 25. november 2014 av HeltLykkelig ♥♥
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 For min egen del så trenger jeg ikke å sove med han pga at han har feber. Feberen går alltid ned ganske kjapt ved paracet så er ikke redd. Men når han er syk så kommer han alltid oppi selv å er skikkelig kosegutt,å det er selvsagt helt greit Anonymous poster hash: df079...e48
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Tar han i sengen min når han er syk så jeg slipper å stå opp ørten ganger for å se til han. Men jeg sover for det. Sover uansett veldig lett og våkner flere ganger om natten, men søvn er et basalt behov og jeg tenker at det er viktig at jeg er noenlunde uthvilt dagen etter. Anonymous poster hash: 269b0...af8
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Ja jeg sover når de sover. Når de var små hadde jeg reiseseng på rommet mitt og jeg sover så lett at da våknet jeg omtrent når de snudde seg. Nå er de 7 og 9 år og roper, gråter el. om de trenger meg. Men om de får målt høy feber midt på natta og får paracet, så sover jeg ikke før jeg har målt igjen og ser at den går ned. Hoster de hele natta sover jeg knapt. Ligger halvvåken og hører etter. Har hatt så masse falsk krupp..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 Hvor gammel er han? Her i huset er det ikke valgfritt med paracet når de har høy feber på natta, det må de ta. Når feberen da går ned sover jeg også. Anonymous poster hash: 56ad9...5a2
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. november 2014 #8 Skrevet 25. november 2014 Jeg har hatt mye sykt barn og selvom der ikke er så lett så må man prøve å få sovet litt selv også. Det er krevende å ha sykt barn og for å klare det må du ha litt mat og søvn. Dupp av litt når du har mulighet, når barnet sover eller ser tegnefilm. Når min har hatt lett-moderat feber har jeg hatt henne ved siden av meg og sovet ganske normalt når hun sover. Når hun har vært skikkelig dårlig med høy feber (over 39) har jeg vært mer forsiktig, satt på klokka og sjekket henne for utslett og bevissthet, gitt medisin og drikke jevnlig gjennom natta. Jeg sover veldIG lett når hun er syk og våkner av den minste lyd, sånn er nok de fleste mammaer lagd og det går derfor fint å sove litt.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #9 Skrevet 25. november 2014 Gi ham febernedsettende Anonymous poster hash: 9558c...dae
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #10 Skrevet 25. november 2014 Jeg ville i alle fall sørget for at han fikk paracet i seg. Om ikke han vil ta noe gjennom munnen så ville jeg gitt han en stikkpille. "Ikke vil" ville ikke vært er alternativ. Anonymous poster hash: 84f71...a64
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #11 Skrevet 25. november 2014 Han er fire år. Feberen var på ett punkt over 40, så jeg prøvde desperat å gi stikkpille. Men han ble hysterisk å jeg hadde ikke kjangs til å få det til. På ett eller annet tidspunkt duppet jeg av i natt, og i dag tidlig var han frisk som en fisk. Fascinerende at det er mulig egentlig Anonymous poster hash: 6d24d...d64
ærlig talt Skrevet 25. november 2014 #12 Skrevet 25. november 2014 Han er fire år. Feberen var på ett punkt over 40, så jeg prøvde desperat å gi stikkpille. Men han ble hysterisk å jeg hadde ikke kjangs til å få det til. På ett eller annet tidspunkt duppet jeg av i natt, og i dag tidlig var han frisk som en fisk. Fascinerende at det er mulig egentlig Anonymous poster hash: 6d24d...d64 Jeg har opplevd det samme med barna mine mange ganger. Høy feber om kvelden/natta og jeg sover veldig dårlig pga bekymring. Når morgenen kommer, er barnet frisk som en fisk - mens jeg nærmest har vært syk av søvnmangel Klok av skade har jeg kjøpt inn sånne sugetabletter med smak (paracet). De får da en sånn om de ikke vil ha stikkpille. Ved høy feber får de det før de legger seg. Da sover både ungen og jeg bedre
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #13 Skrevet 25. november 2014 Må nesten finne ut hvilken type paracet som fungerer for dere. Jeg tror det er lurt at barnet selv får et valg mellom to varianter. Da får barnet en følelse av å være med på å bestemme. Her er får barnet velge mellom brusetablett og stikkpille. Han velger nesten alltid stikkpille. Anonymous poster hash: 84f71...a64
me_87 Skrevet 25. november 2014 #14 Skrevet 25. november 2014 Selvsagt! Når skal jeg ellers sove når jeg er alenemamma? Feberen går alltid ned med paracet så har ikke tenkt tanken engang å holde meg våken bare fordi han har feber.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #15 Skrevet 25. november 2014 Er de syke sover de i senga mi og jeg sover når de sover. Våkner lett av lyder de lager så har ladri vært ett problem. Normale lyder som om når de kommer opp i senga om natta våkner jeg ikke av, så tror kroppen har sin egen alarmklokke. Har hatt mye sykebarn, så har hatt mange våkennetter. Utrolig hva en får kroppen til å gå igjennom når en må. Når ene ungen i en periode såvidt sov pga eksem, åpene sår på kroppen som gjorde vondt når noe kom inntil eller hun beveget på seg var kroppen alikavel så oppegående at når andre ungen laget lyd i rommet ved siden av så var jeg der for som fy med spybøtta. Rakk igrunn alltid å komme tidsnok, uansett hvor trøtt og utslitt jeg var. Herlig med to kronisk syke barn i hus. Anonymous poster hash: ab8ab...c3e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #16 Skrevet 25. november 2014 Han er fire år. Feberen var på ett punkt over 40, så jeg prøvde desperat å gi stikkpille. Men han ble hysterisk å jeg hadde ikke kjangs til å få det til. På ett eller annet tidspunkt duppet jeg av i natt, og i dag tidlig var han frisk som en fisk. Fascinerende at det er mulig egentlig Anonymous poster hash: 6d24d...d64 Hvorfor gir dere stikkpiller til barn når de ikke spyr? Jeg kunne aldri tenkt å stikke noe oppi rumpa, og tvinger heller ikke barna til det. Selvfølgelig vil de ikke! Hvem vil stikke noe bak som ikke hører til der? Gi ham sugetablett eller sirup med paracetamol, de bruker å ha jordbær- eller appelsinsmak, og er letter å få i dem. Anonymous poster hash: 1602e...c3f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #17 Skrevet 25. november 2014 Han er fire år. Feberen var på ett punkt over 40, så jeg prøvde desperat å gi stikkpille. Men han ble hysterisk å jeg hadde ikke kjangs til å få det til. På ett eller annet tidspunkt duppet jeg av i natt, og i dag tidlig var han frisk som en fisk. Fascinerende at det er mulig egentlig Anonymous poster hash: 6d24d...d64 Hvorfor gir dere stikkpiller til barn når de ikke spyr? Jeg kunne aldri tenkt å stikke noe oppi rumpa, og tvinger heller ikke barna til det. Selvfølgelig vil de ikke! Hvem vil stikke noe bak som ikke hører til der? Gi ham sugetablett eller sirup med paracetamol, de bruker å ha jordbær- eller appelsinsmak, og er letter å få i dem. Anonymous poster hash: 1602e...c3f Ellers alt vel? Til og med voksne på sykehus får stikkpille av den grunn at det går raskere ut i blodet. Når det gjelder min 6 åring velger han stikkpille selv da han brekker seg av sugetabletter og klarer ikke svelge tabletter generelt. tenker heller det er du som synes det er ekkelt å sette stikkpille på eget barn. Anonymous poster hash: 87c62...8d3
Chl85 Skrevet 25. november 2014 #18 Skrevet 25. november 2014 Wow, ser at jeg kanskje er litt for rolig :S ? De gangene eldste her har hatt høy feber har det også vært øreverk, så da har hun på en måte våkna jevnlig uansett, eller kommet inn til oss. I tillegg har jeg pleid å gi en paracet på kvelden, dersom den har slutta å virke og feberen stiger pleier hun å våkne. Har henne på eget rom med dørene oppe. Pleier å komme inn til oss eller rope hvis det er noe(trengs jo ikke da vi kan høre henne puste fra soverommet vårt ) Sjekker på henne uansett når jeg er oppe å mater minste, men har ikke på vekkerklokke å slikt når de ikke er babyer lenger.... Uff, kanskje jeg burde det? Nå har som regel min hatt god allmenn tilstand ved feber og sjelden veldig høy. Hadde kanskje vært litt ekstra var hvis hun hadde hatt jevn høy feber og veldig skrall allmenntilstand. Hmmm kanskje jeg må skjerpe meg litt der...
Gjest Antarctica Skrevet 25. november 2014 #19 Skrevet 25. november 2014 Min har bare vært syk noen få ganger. Da med moderat feber eller spysjuke. Da har jeg han i senga med meg, og sover når han sover. Men nå har han høy feber, fått i seg minimalt med væske og umulig å få i paracet. Han sover i senga med meg nå, men jeg føler ikke jeg kan sovne. Mulig jeg er hysterisk, men han er så lite sjuk, og slik som dette er jeg ikke vant til. Er redd jeg skal duppe av. Hva hadde dere gjort?Anonymous poster hash: 6d24d...d64 Hvis du ikke sover, er det DU som blir syk. Så da får du ikke utøvd noen omsorg da heller. Syns nok det er litt hysterisk å holde seg våken gjennom en hel sykdomsperiode (har nå hatt syke barn i til sammen ti dager forrige uke og uka før, jeg måtte likevel sove om natta.)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #20 Skrevet 25. november 2014 Han er fire år. Feberen var på ett punkt over 40, så jeg prøvde desperat å gi stikkpille. Men han ble hysterisk å jeg hadde ikke kjangs til å få det til. På ett eller annet tidspunkt duppet jeg av i natt, og i dag tidlig var han frisk som en fisk. Fascinerende at det er mulig egentlig Anonymous poster hash: 6d24d...d64 Har du prøvd flytende paracetamol? Brusetabletter? Her får jeg ikke inn stikkpiller og gutten klarer hverken brusetabletter eller vanlig tabletter, men tyggetabletter og flytende saft fungerer. Kjøper tyggetablettene i utlandet, de er praktisk på reise da man ikke trenger vann. Men det hjelper selvsagt ikke akkurat nå. Anonymous poster hash: 269b0...af8
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #21 Skrevet 25. november 2014 Nei, kanskje en time eller to på dagen hvis noen andre kommer og passer på 4 åringen. Hun kramper ved feber, så jeg tør ikke å gå ut med søpla engang... Anonymous poster hash: 1823f...2ea
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #22 Skrevet 25. november 2014 Hadde ikke sovnet før feber var borte. Og Ibux tar feber bedre. Anonymous poster hash: 6c5e5...a7a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #23 Skrevet 25. november 2014 Her hadde også min eldste feberkramper da han var yngre. Jeg fikk beskjed om å passe på at feberen aldri oversteg 38 grader. Måtte gi både paracet og ibux ellers sank ikke temperaturen. Selv om jeg ga febernedsettende hendte det at jeg ikke fikk ned temperaturen. Da kom krampene. Det var en skikkelig stressende tid. Jeg sov overhodet ikke om jeg var alene med mitt barn da han var syk. Anonymous poster hash: 2b01d...bac
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #24 Skrevet 25. november 2014 Vi måtte gå over til flytende paracet, stikkpiller var ikke aktuelt for gutten vår. Men nå tar han paracet uten den minste protest. Flytende virker også fortere enn tabletter, så tidsforskjellen er ikke SÅ stor i forhold til stikkpiller og flytende (eller oppløste brusetabletter). Anonymous poster hash: 8551e...8ac
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #25 Skrevet 25. november 2014 Vi måtte gå over til flytende paracet, stikkpiller var ikke aktuelt for gutten vår. Men nå tar han paracet uten den minste protest. Flytende virker også fortere enn tabletter, så tidsforskjellen er ikke SÅ stor i forhold til stikkpiller og flytende (eller oppløste brusetabletter). Anonymous poster hash: 8551e...8ac Og ja, jeg sover når barna er syke. Har ikke hatt noen problemer med verken kramper eller andre ting når de har feber. Sjekker innom før jeg legger meg selv, ellers sover de på eget rom, det trives vi best med alle sammen. Hadde vi hatt dårlige opplevelser med feberkramper ol når de var små, så hadde jeg sikkert vært mer bekymret, men erfaringen med mine barn er at de sover av seg både feber og andre symptomer, så jeg er ikke bekymret. Har de høy feber og ubehag får de paracet når de legger seg, og da kjenner jeg på de før jeg legger emg selv for å forsikre meg om at feberen har gått ned. Anonymous poster hash: 8551e...8ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå