Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 Er ikke det litt sært? 3 unger og 2 voksne (barna er 11, 6 og 5) oppi et badekar? Riktignok et boblebad, men alikevel? Anonymous poster hash: f4f47...168
Elsker livet Skrevet 24. november 2014 #2 Skrevet 24. november 2014 Som for å ha en hyggestund sammen, i badetøy, syns jeg det er ok. Men for å vaske seg syns jeg det kan bli litt vel intimt og trangt. Vi bader hele familien i en utendørs jacuzzi, har aldri tenkt på det som rart.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #3 Skrevet 24. november 2014 Som for å ha en hyggestund sammen, i badetøy, syns jeg det er ok. Men for å vaske seg syns jeg det kan bli litt vel intimt og trangt. Vi bader hele familien i en utendørs jacuzzi, har aldri tenkt på det som rart. Det er vel for å ha det hyggelig, men uten badetøy... Anonymous poster hash: f4f47...168
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 Nei det synes jeg ikke, så lenge det er plass til alle. Jeg og mine søsken var vel omtrent like gamle da hele familien tok boblebad sammen på ferie. Jeg var eldst og hadde badedrakt på, som den eneste. Var ikke noe problem det. Anonymous poster hash: ea5c0...ba3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #6 Skrevet 24. november 2014 Er det nakenheten du reagerer på da? Mange familier har et avslappet forhold til nakenhet og kropp. Husker bestevenninna mi da jeg var liten alltid gikk naken mellom badet og rommet sitt som lå i forskjellige etasjer (hun var vel 14 år) og det gjorde visst resten av familien også. Anonymous poster hash: 62a5f...528
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #7 Skrevet 24. november 2014 Greit med badetøy, men ikke uten. Elleveåringen her vil ikke bade naken med småsøsken, og i alle fall ikke foreldrene. Skjønner egentlig ikke greia med at voksne og barn skal bade nakne sammen. Anonymous poster hash: cabb0...ca7
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #8 Skrevet 24. november 2014 Greit med badetøy, men ikke uten. Elleveåringen her vil ikke bade naken med småsøsken, og i alle fall ikke foreldrene. Skjønner egentlig ikke greia med at voksne og barn skal bade nakne sammen. Anonymous poster hash: cabb0...ca7 Hva er farlig med nakenhet i familien? Skjønner ikke dette hysteriske forhold folk har til nakenhet innad i familien (kjernefamilien altså) Anonymous poster hash: d6d89...f9e
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #9 Skrevet 24. november 2014 Om alle i familien er komfortabel ned det syns jeg det er helt greit. At du ikke er komfortabel med at denne familien gjør dette er revnende likegyldig så lenge de ikke har badekaret rett i utenfor ditt kjøkkenvindu😄 Anonymous poster hash: c67fa...999
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #10 Skrevet 24. november 2014 Nehhh, jeg syns ikke det er sært. Anonymous poster hash: 02677...4ca
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #11 Skrevet 25. november 2014 Greit med badetøy, men ikke uten. Elleveåringen her vil ikke bade naken med småsøsken, og i alle fall ikke foreldrene. Skjønner egentlig ikke greia med at voksne og barn skal bade nakne sammen. Anonymous poster hash: cabb0...ca7 Man må jo ta utgangspunkt i at barna fikk bestemme dette selv når ikke noe annet er nevnt. Jeg brukte som sagt badedrakt sammen med familien, men ingen av mine søsken har hatt problemer med å være nakne sammen med familien i 11-årsalderen. Ikke alle er like bluferdige. #4 Anonymous poster hash: ea5c0...ba3
☆☆☆ Skrevet 25. november 2014 #12 Skrevet 25. november 2014 Ser ikkje feil med det, men det hadde nok ikkje skjedd her i hus.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #13 Skrevet 25. november 2014 Neida, de bader ikke rett utenfor huset mitt. Men 2 av mine barn deltar i denne badingen, og jeg må helt ærlig si at jeg syns kanskje hvertfall 11åringen er for stor til det nå. Men siden dere tenker at det er normalt så skal jeg heller ta meg i det Anonymous poster hash: f4f47...168
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #14 Skrevet 25. november 2014 Neida, de bader ikke rett utenfor huset mitt. Men 2 av mine barn deltar i denne badingen, og jeg må helt ærlig si at jeg syns kanskje hvertfall 11åringen er for stor til det nå. Men siden dere tenker at det er normalt så skal jeg heller ta meg i det Anonymous poster hash: f4f47...168 To av dine barn? Så da er det ikke familien som bader sammen like vel? Da er det vel faren, stemor og barn? Så lenge barna selv bestemmer om de vil bade med eller uten badetøy er det vel greit. Anonymous poster hash: 68fe6...c37
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #15 Skrevet 25. november 2014 Neida, de bader ikke rett utenfor huset mitt. Men 2 av mine barn deltar i denne badingen, og jeg må helt ærlig si at jeg syns kanskje hvertfall 11åringen er for stor til det nå. Men siden dere tenker at det er normalt så skal jeg heller ta meg i det Anonymous poster hash: f4f47...168 To av dine barn?Så da er det ikke familien som bader sammen like vel? Da er det vel faren, stemor og barn? Så lenge barna selv bestemmer om de vil bade med eller uten badetøy er det vel greit. Anonymous poster hash: 68fe6...c37 De er jo like fullt en familie? Men ok, skulle bare høre om jeg var helt på tur og da var jeg jo det Anonymous poster hash: f4f47...168
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #16 Skrevet 25. november 2014 Nei jeg hadde ikke likt det. Ikke når det er uten badetøy. Anonymous poster hash: ddc04...2ae
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #17 Skrevet 25. november 2014 Vi har ikke gjort det i boblebad, men i vår forrige leilighet hadde vi bygd en dusj stor nok til at vi kunne dusje alle sammen samtidig. Nå er det litt trangt i dusjen vi har, men gutten og faren dusjer som regel sammen på morgenen, og titt og ofte bader de sammen i badekaret. Jeg gjør ikke det, men det er ikke av bluferdighet; jeg vil helst dusje i fred uten at prosessen utvikler seg til et Star Wars scenario el. Jeg husker selv at jeg dusjet med pappa på morgenen til ganske sent i barneskolealder, han hjalp meg med å vaske håret. Jeg ser ingen problem med det så lenge barna synes det er greit. Den dagen en av de synes det er flaut, er det ikke verre enn at man slutter. Anonymous poster hash: 647e1...ac5
Sint naken biltyv Skrevet 25. november 2014 #18 Skrevet 25. november 2014 Her i gården er det på med badetøy for foreldre og eldste jente fordi vi er mest komfortable med det. For 2 åringen og baby er det naken som gjelder. Men er det med stemor/stefar så hadde det vært helt uaktuelt altså. Æsj sier jeg bare!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #19 Skrevet 25. november 2014 Her i gården er det på med badetøy for foreldre og eldste jente fordi vi er mest komfortable med det. For 2 åringen og baby er det naken som gjelder. Men er det med stemor/stefar så hadde det vært helt uaktuelt altså. Æsj sier jeg bare!! Det kan være jeg reagerer på det fordi jeg ikke kunne tenkt meg det selv. Sliter med å sove naken når ungene er små og kanskje kommer opp i senga fordi jeg ikke vil ha tær oppimellom når jeg sover (ja, det har skjedd!!) Så ser liksom for meg at man kommer borti steder man ikke vil ta på, hehe. Og det må jo bli veldig trangt?? Jeg mener, jeg vet hvordan det badet ser ut, det er ikke plass til et så stort kar at man har god plass der... Anonymous poster hash: f4f47...168
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #20 Skrevet 25. november 2014 Når man er steforeldre/bonusforeldre synes jeg faktisk det er på sin plass å ha på seg badetøy! Uansett om man har godt forhold og regner seg som en familie er man faktisk ikke ikke i slekt og bør derfor heller ikke være nakne med barna. Anonymous poster hash: 64510...b15
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #21 Skrevet 25. november 2014 Her har 11-åringen begynt å gro litt hår både her og der, og 13-åringen er jo midt i puberteten, hadde aldri verden fått noen av dem til å bade nakne sammen med meg og lillesøster altså Men så lenge barna selv synes det er greit ser jeg ikke noe galt i det, de fleste barn får jo en periode i puberteten hvor de blir litt sjenerte, men det går ofte over igjen når de blir trygge og komfortable med sin nye voksenkropp. Her i huset har aldri nakenhet vært noen stor greie, her har vi gått ut og inn av badet som vi vil, jeg kan dusje samtidig som noen andre pusser tenner osv. Men plutselig begynte de to eldste å låse døren når de skulle dusje, og eldste på 13 (snart 14) år kommer aldri brasende inn på badet når jeg er der lenger, han banker på å spør om jeg er påkledd. Det er tydeligvis pinlig å se mamma naken plutselig.... Anonymous poster hash: 91dcf...672
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #22 Skrevet 25. november 2014 Om det er trangt så er det jo litt verre, men om alle har plass til å ikke komme borti hverandre på uønskede steder, så ser jeg ikke problemet selv om stemor er med. (Hadde nok reagert mer hvis det var stefar, i alle fall om noen av barna er jenter...) Anonymous poster hash: ea5c0...ba3
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #23 Skrevet 25. november 2014 Jeg skjønner bare ikke nødvendigheten? Får de det mindre hyggelig om de tar på badetøy? Hvorfor må barn eksponeres for nakenhet så tett på av foreldrene sine? Hvorfor må de sitte nakne? Vi går også her hjemme naken mellom bad og soverom. Men som en annen nevner så unngår man å sove naken fordi barna kommer inn om natten og ligger i stjerne og jeg vil ikke ha en kroppsdel der den ikke skal være. Jeg synes det er sært. Om foreldrene vil være nakne så kan de gjøre det senere. Rare greier. Får litt creepy følelse, for jeg bare skjønner ikke hvorfor de ikke kan ta på badetøy. Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: e7f65...ad2
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #24 Skrevet 25. november 2014 Altså, jeg reagerer ikke på at det er ikke-blodsfamilien som er oppi der, jeg reagerer bare på hele konseptet. Trøkke 5 stykker oppi et badekar kliss nakne, og når ungene er såpass store. Hadde de vært babyer som ikke kunne bade selv, eller opp til en viss alder hvor de fortsatt trenger hjelp, så ja. Jeg bada selv med bestemor når jeg var liten og det var kjempestas, men når jeg ble rundt 6 år syntes jeg selv det var rart. hi Anonymous poster hash: f4f47...168
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #25 Skrevet 25. november 2014 Å fy o skam. Skjønner ikke hvorfor foreldre skal ha barna nakne hele tiden. Barn har godt av å lære hva som er privat. Anonymous poster hash: 35048...82b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå