Gå til innhold

Argh blir så overgitt over moren til mitt bonusbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi forhørte oss om hun ville spleise på julegave til jenta i år, og foreslo at vi gav for ca 500 kr hver slik at hun får gave for 1000 av alle oss foreldre. Hun ble pottesur og glefset ut at vi er sleipe som gjør forskjell på ungene :-(

Hvert år spleiser vi (jeg og min mann) og eksen min og hans kone på gaven til min datter 500 kr hver slik at hun får gave fra oss foreldre til 1000 kr), og så gir jeg og min mann gave til barna vi har sammen for 1000 kr, og vi spør nå altså henne om hun vil spleise på gave slik at dette barnet også får gave for 1000 av sine foreldre. Men dette synes hun er feil av oss. Dersom hun ikke vil spleise med oss vil jenta få gave for 500 av oss, og da vil hun jo få en gave i tillegg fra moren sin. Kan ikke skjønne hvorfor hun synes vi gjør forskjell på barna da.

Nytter ikke å diskutere med henne heller. Kjenner jeg blir så oppgitt noen ganger :-(

Anonymous poster hash: e3251...6d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikke valgt som dere.

Jeg ville kjøpt gave til alle ungene for 1000 kr og ikke 1000 kr til noen og 500 kr til noen.

Anonymous poster hash: 1420a...50f
Skrevet

Det du skriver blir jo helt logisk. Far gir 500,- i gave til hver av barna sine. Makes sense :)

Anonymous poster hash: 551d7...15c
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Men da bruker dere jo 500 kr på 2 av barna og 1000 på et barn? Jeg er ikke noe forkjemper for at alt skal være likt hele tiden, men det er vel kanskje det hun reagerer på?

Skrevet

Men da bruker dere jo 500 kr på 2 av barna og 1000 på et barn? Jeg er ikke noe forkjemper for at alt skal være likt hele tiden, men det er vel kanskje det hun reagerer på?

Man kan si det så enkelt av far bruker 500,- på sine barn og mor, HI, bruker 500,- på sine barn. Om da mor til fars særkullsbarn også bruker 500,- på sitt barn så blir det 1000,- på alle barna.

Logisk.

Skrevet

Det blir jo forskjell når deres fellesbarn får for 1000 av dere, og ditt barn fra før og bonusdatter får for 500 kr av dere. Hvorfor ikke kjøpe egen gave til 1000 kr også til ditt barn og bonusdatter? Så får de andre foreldrene stå for egen gave.

Anonymous poster hash: 33b4a...0f9

Skrevet

Merkelig system, spør du meg...

Anonymous poster hash: 83ad5...4a6
Skrevet

Du blir oppgitt? Det er vel strengt tatt ikke DU som har grunn til å bli oppgitt??

Anonymous poster hash: 8f06c...085

Skrevet

Hadde kjøpt for 1000 kr til alle barna, og latt faren og hans kone og moren til de andre barna kjøpe egne gaver.

Anonymous poster hash: c9a4b...e99

Skrevet

Dette er jo den mest rettferdige måten å gjøre det på? På denne måten får alle barna 1000 kr av foreldrene sine. Hvis de hadde gjort det på en annen måte, hadde jo fellesbarna fått 1000, og de andre barna fått 1500.. Uansett går det an å snakke sammen på en ok måte og ikke blir sur for hver minste ting, tenker jeg.

Skrevet

Etter din logikk gir far likt kr 500 til alle barna sine, mens deres felles får i tillegg kr 500 fra deg. Det vil bety at du ikke gir noe til bonusdatteren og det er jo litt rart.

Skrevet

Haha her er det du som er ute og kjøre, HI! Dette er jo ikke logisk i det hele tatt.

Barn nummer 1 (felles) får gave fra 2 personer til kr 1000 = kr 500 fra hver

Barn nummer 2 får gave fra 3 personer til kr 1000 = kr 330 fra hver

Barn nummer 3 får gave fra 3 personer til kr 1000 = kr 330 fra hver

Hvorfor er dette rettferdig?

Anonymous poster hash: 9faf6...b22
Skrevet

Vi tenker konkret at mitt barn får 500 fra sin mor og 500 fra sin far

Hans barn får 500 fra sin mor og 500 fra sin far

Vårt barn får 500 fra sin mor og 500 fra sin far

Kan vel ikke bli mer rettferdig en dette vel??

Alle barna får da 1000 kr av sine foreldre.

Alle vi andre voksne er enige i at dette er likt for alle barna, og alle barna synes også dette er rettferdig ( De er i alderen 8-16). Det er kun denne dama som ikke forstår det. Greit nok at hun ikke vil spleise, men hun behøver da ikke forsere det forde. Dersom hun syns det er så urettferdig kan hun jo bare være med og spleise og så evt gi noe ekstra utenom til datteren sin.

En annen ting som irriterer meg er at hun får seg til å si noe om dette, og i tillegg toppe det med å være sur over det. Vi må jo selv få velge hva vi vil gi og for hvor mye. Det er jo tanken bak som teller. Vi lurte jo bare på om hun ville være med på gaven. Hun trengte bare å svare ja eller nei.

Skrevet

Dette er jo den mest rettferdige måten å gjøre det på? På denne måten får alle barna 1000 kr av foreldrene sine. Hvis de hadde gjort det på en annen måte, hadde jo fellesbarna fått 1000, og de andre barna fått 1500.. Uansett går det an å snakke sammen på en ok måte og ikke blir sur for hver minste ting, tenker jeg.

At skilsmissebarna får dobbelt opp med gaver kan da umulig være urettferdig. NOEN fordeler må de også ha.

Skrevet

Alle vi andre voksne er enige i at dette er likt for alle barna, og alle barna synes også dette er rettferdig ( De er i alderen 8-16). Det er kun denne dama som ikke forstår det. Greit nok at hun ikke vil spleise, men hun behøver da ikke forsere det forde. Dersom hun syns det er så urettferdig kan hun jo bare være med og spleise og så evt gi noe ekstra utenom til datteren sin.

En annen ting som irriterer meg er at hun får seg til å si noe om dette, og i tillegg toppe det med å være sur over det. Vi må jo selv få velge hva vi vil gi og for hvor mye. Det er jo tanken bak som teller. Vi lurte jo bare på om hun ville være med på gaven. Hun trengte bare å svare ja eller nei.

Men da gir ikke du gave til hans barn, og han gir ikke til ditt. Det er jo rart.

Skrevet

Hvorfor vil ikke de

Syns du som stemor er sær som ikke vil gi noen gave til stebarnet ditt.

Anonymous poster hash: 1420a...50f
Skrevet

Jeg og mannen min spleiser da ikke på presang til ungene våre...

Egne barn eller bonusbarn, spiller ingen rolle, de skal ha ca likt!!

D er dere foreldrene som har valgt å skilles, litt goder må da barna få ut av d... :P

D er tross alt 3 nye familier her, synes d er snipete å minke på antall gaver.

Noen barn har 4 tanter og får da 4 gaver, andre barn har ingen tanter og får dermed ikke pakker. Urettferdig?? Nei, d er bare slik d er...

Sikker på at bonusbarn og egne barn får gaver fra litt forskjellige folk...

Anonymous poster hash: c9a4b...e99

Skrevet

Hi, seriøst?

Jeg hadde blitt skuffet hvis jeg ikke hadde fått gave fra stemor...

Anonymous poster hash: 187b5...043

Skrevet

At skilsmissebarna får dobbelt opp med gaver kan da umulig være urettferdig. NOEN fordeler må de også ha.

Her i huset får skilsmissebarnet dobbelt opp ja. Han får like mye av oss som søsknet sitt, og det samme av stefars familie. Likevel synes jeg ikke HI sin tankegang er så dum, det kan fort bli voldsomt stor forskjell og det kan være vanskelig for barnet som får halvparten så mange gaver å forstå hvorfor. Ofte er det jo også forskjell i folks økonomi, og da blir jo gapet enda større. Jeg ser rett og slett ikke noe feil med at voksne mennesker kan komme til en enighet i dette. Jeg vil tro barna setter mer pris på det enn gavene, for å være ærlig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Man kan si det så enkelt av far bruker 500,- på sine barn og mor, HI, bruker 500,- på sine barn. Om da mor til fars særkullsbarn også bruker 500,- på sitt barn så blir det 1000,- på alle barna.

Logisk.

Ja, hvis man er inn i dette med adskilt økonomi så. Men som et par så gir de 1000 til et barn og 500 til et annet. Det er ikke logisk

Skrevet

Her i huset får skilsmissebarnet dobbelt opp ja. Han får like mye av oss som søsknet sitt, og det samme av stefars familie. Likevel synes jeg ikke HI sin tankegang er så dum, det kan fort bli voldsomt stor forskjell og det kan være vanskelig for barnet som får halvparten så mange gaver å forstå hvorfor. Ofte er det jo også forskjell i folks økonomi, og da blir jo gapet enda større. Jeg ser rett og slett ikke noe feil med at voksne mennesker kan komme til en enighet i dette. Jeg vil tro barna setter mer pris på det enn gavene, for å være ærlig.

Men da er det vel mer naturlig at foreldrene spleiser og at stemor gir en liten ting i tillegg.

Anonymous poster hash: f6c4e...c1b

Skrevet

Men da er det vel mer naturlig at foreldrene spleiser og at stemor gir en liten ting i tillegg.

Anonymous poster hash: f6c4e...c1b

Ja, det er jo absolutt en god løsning. :)

Skrevet

Hvorfor må de få for 1000 kr? Jeg har 2 barn  og de får ikke for eksakt samme sum. I år får eldste for ca 3 tusen mens nr 2 får for ca 1500-2000. Så lenge de får det de ønsker seg spiller det vel ingen ting om den ene koster 500 og den andre 1500 ?

Hvorfor må alt være likt hele tiden?

Skrevet

Synes det er du som er helt ute å kjøre her og ikke mammaen til barnet altså.

Noen fordeler bør et skilsmissebarn ha, og en ekstra gave er virkelig en av dem. 

Å lage et så rigid system for tre familier når det kommer til gaver er også veldig rart synes jeg, man gir da etter evne og barna får etter behov.

Her er vi gift med bare felles barn, men de får da aldri 100% likt til jul. I fjor fikk eldstemann dyrest, fordi han som ungdomsskoleelev trengte PC, i år får han en mye rimeligere julegave mens lillebror får nytt komplett alpinutsyr som han trenger. Det jevner seg jo ut på sikt.

Anonymous poster hash: 92a1d...fbe
Skrevet

Logisk.

Ja, hvis man er inn i dette med adskilt økonomi så. Men som et par så gir de 1000 til et barn og 500 til et annet. Det er ikke logisk

Tenker at hver mor og hver far gir 500,- til sine respektive barn. Ingenting urettferdig ved det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...