Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #26 Skrevet 24. november 2014 Vaginal fødsel Keisersnitt forløsning Det er faktisk ingenting som heter keisersnittfødsel.. Barnet er født, men ikke via fødsel, men forløsning! Sure damene... Anonymous poster hash: c65dd...6d0 Sur du og da Anonymous poster hash: 7983e...474
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #27 Skrevet 24. november 2014 Vaginal fødsel Keisersnitt forløsning Det er faktisk ingenting som heter keisersnittfødsel.. Barnet er født, men ikke via fødsel, men forløsning! Sure damene... Anonymous poster hash: c65dd...6d0 Sur du og da Anonymous poster hash: 7983e...474 Ja, også jeg er sur nå! Anonymous poster hash: c65dd...6d0
Berta_78 Skrevet 24. november 2014 #28 Skrevet 24. november 2014 Hvor gamle er dere? Hvordan det? Hun er 29 jeg er 34. Anonymous poster hash: 7983e...474 Det hørtes ut som om dere var 16. De fleste voksne vet hva en fødsel er og at det ikke finnes ekte og uekte fødsler. Og derfor blir vi heller ikke fornærmet av at noen sier noe så fjernt som at en fødsel er uekte når et barn har kommet til verden.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #29 Skrevet 24. november 2014 Hvor gamle er dere?Hvordan det? Hun er 29 jeg er 34. Anonymous poster hash: 7983e...474 Det hørtes ut som om dere var 16. De fleste voksne vet hva en fødsel er og at det ikke finnes ekte og uekte fødsler. Og derfor blir vi heller ikke fornærmet av at noen sier noe så fjernt som at en fødsel er uekte når et barn har kommet til verden. Men poenget var jo ikke at jeg ble fornærmet, jeg ble bare satt ut hvor fjern en slik påstand var. Det å dra opp hvor mange fødsler jeg har hatt, var mer som en ironi til hele greia. Anonymous poster hash: 7983e...474
Berta_78 Skrevet 24. november 2014 #30 Skrevet 24. november 2014 Hvor gamle er dere?Hvordan det? Hun er 29 jeg er 34. Anonymous poster hash: 7983e...474 Det hørtes ut som om dere var 16. De fleste voksne vet hva en fødsel er og at det ikke finnes ekte og uekte fødsler. Og derfor blir vi heller ikke fornærmet av at noen sier noe så fjernt som at en fødsel er uekte når et barn har kommet til verden. Men poenget var jo ikke at jeg ble fornærmet, jeg ble bare satt ut hvor fjern en slik påstand var. Det å dra opp hvor mange fødsler jeg har hatt, var mer som en ironi til hele greia. Anonymous poster hash: 7983e...474 Skjønner! Jeg leste det kanskje litt feil :-) En utrolig merkelig ting å si (og jeg er fremdeles litt bekymret for hennes mentale alder/kapasitet)!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #31 Skrevet 24. november 2014 Kall det hva dere vil. Folk har tydeligvis store tær det er lett å tråkke på. Det var ikke meningen å fornærme noen, og jeg sa ingenting stygt om de som går gjennom keisersnitt eller forløses på den måten. Jeg trakk til og med fram at jeg er forløst med keisersnitt selv og at moren min ikke har født normalt og ingen av oss har noen kvaler ved det eller føler oss mindre verdt, og dømmer heller ikke andre i samme situasjon, men tydeligvis kom ikke det gjennom. Jeg kaller ikke vegetar"kjøtt" for kjøtt heller (fordi kjøtt er muskler fra dyr), eller MME for amming (fordi amming er når melka kommer ut av brystvortene). Om noen vegetarianere støtes av det, eller noen som gir morsmelkserstatning støtes av det, så beklager jeg. Men jeg synes det blir tullete at man skal forandre språket fordi noen er så utrolig hårsåre. Jeg tar meg ikke nær av det om du sier at jeg ikke ble født. Og jeg synes både keisersnitt, vegetarprodukter og MME er fantastiske oppfinnelser! Nå trekker jeg meg ut av diskusjonen, har sagt alt. Om noen fortsatt tror at jeg mener de som har vært gjennom et keisersnitt eller deres barn (som jo inkluderer meg selv, haha!) er mindre verdt så får de bare tro det. Men da har de nektet å lese og å ta inn over seg det jeg skrev og lar følelser seire over fornuften. Anonymous poster hash: 45791...c17 Hvordan stiller du deg da til akutte keisersnitt? Jeg presset aktivt i to timer før det ble keisersnitt. Er det da fremdeles ikke en fødsel? Hvis ikke, hva kaller du da det som skjedde forut for at skalpellen ble tatt fram? Jeg tenker at denne diskusjonen egentlig handler om hvordan man tenker på ordet "fødsel" - er det snakk om prosessen det er å bli født (for barnet), eller ser man bare på hva som isolert sett skjer med mors kropp? Fant denne på Wikipedia - jada, jada, jeg er klar over at det er en råtten kilde, men kan være greit å tenke litt på likevel: "Fødsel viser til når eit foster kjem ut frå mororganismen, og blir ofte rekna som byrjinga på livet." http://nn.wikipedia.org/wiki/F%C3%B8dsel Dette er om fødsler generelt i dyreriket. Med en slik tilnærming er det overgangen til et nytt stadium i livet - fra å leve i mors kropp til et liv som en organisme utenfor mors kropp - som er det sentrale. Så kan man definere som man vil videre, med vaginale fødsler, assisterte vaginale fødsler, ulike operative inngrep... Jeg har selv tatt to keisersnitt, ett akutt og ett planlagt. Med førstemann vil jeg absolutt si at det var en fødsel, uansett hvordan du snur og vender på det, det var bare det at etter å ha gjort hele forb*** jobben måtte jeg ta keisersnitt til slutt likevel. Det planlagte keisersnittet var også en fødsel, for barnet kom ut av meg (eller "mororganismen" om du vil), men ikke vha. mine egne krefter. Men sammenlignet med en vaginal fødsel er det selvfølgelig ikke det samme - jeg sier ikke at jeg har "født" for eksempel (det sier jeg ikke om noen av barna mine), men det er likevel en fødsel. To forskjellige ting. Anonymous poster hash: ba6aa...f4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå