Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 For en tid tilbake snakket jeg med ei bekjent som var gravid med sitt første barn, jeg var da gravid med mitt tredje barn.Hun studerte og pga disse studiene og hadde pga studiet hatt en observasjondag på føden, hvor hun fikk være med på en fødsel.Dette forteller hun om, og hun bryter ut "men det var jo en annengangs fødsel, så det var jo ingen ekte fødsel...."Jeg ble faktisk helt satt ut, Hun mente helt alvorlig at det bare er førstegangs fødende som har en ekte fødsel.Hvorfor er jeg ikke sikker på.Men jeg har nå født tre barn, og alle fødslene mine har jammen meg vært like ekte fødsler, ingen forskjell der nei.Hun venter n¨sitt andre barn, flaks for hun at hun ikke skal ha en ekte fødsel da. Anonymous poster hash: 7983e...474
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #3 Skrevet 24. november 2014 Hahaha! Beste jeg har hørt. Jeg hørte ei annen si at hun hadde en normal fødsel uten smertelindring.. Og skjønte ikke damer som meg som ikke ville kjenne noe når de fødte, siden jeg fikk epidural... Nei, det var deilig.. kjente ingenting i de 23 timene opptil epidural, og når epiduralen kom var jeg jo lammet og lå å leste donald.... Anonymous poster hash: 3df42...fff
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 Hvor gamle er dere? Hvordan det? Hun er 29 jeg er 34. Anonymous poster hash: 7983e...474
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #5 Skrevet 24. november 2014 Mener hun det fremdeles, vil hun skifte mening med det samme fødselen er i gang ;-) Hun høres ganske fjern ut. Kanskje hun sa det annerledes enn hun mente det, ikke vet jeg. Ellers har jeg ei venninne (hun har 3 barn) som sa til meg, da jeg ventet første, at jeg hadde det enkleste svangerskapet noensinne, og hun var ikke engang sikker på at jeg faktisk kunne være gravid. Fordi jeg hadde liten mage, fordi jeg ikke hadde bekkenløsning (hadde bekkenLÅSNING da), ikke la på meg stort. Og jeg var den gravide som var plaget med trøtthet, migrene fra en annen verden, konstanste kynnere og kvalme hele svangerskapet, fra start til slutt. Sa jeg det, bare blåste hun meg av, og sa at hun hadde det så mye verre, med bekkenløsning og urolige bein... Så da jeg fødte, sendte jeg henne en MMS med bilde av den lille sammen med lengde og vekt, samt navn, og fikk svar tilbake "Er det virkelig ditt barn? Du var jo så liten, du kan ikke ha født hun der!" Jenta mi veide 3 kilo... Og hun var dønn seriøs, så var ikke noe humoristisk ved det. Anonymous poster hash: dd13f...926
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #6 Skrevet 24. november 2014 Og sånt tar du inn over deg? Det er jo bare tull. Keisersnitt er ikke en ekte fødsel, men vaginale fødsler er jo det, uavhengig av om det er første eller tredje barnet Anonymous poster hash: 45791...c17
Chl85 Skrevet 24. november 2014 #7 Skrevet 24. november 2014 Ha ha ha, Ja den var ny Har ikke hørt den før. Du kan jo se når hun FØDER nr 2 om hun mener det samme? Skjønner ihvertfall ikke logikken hennes
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #8 Skrevet 24. november 2014 Og sånt tar du inn over deg? Det er jo bare tull. Keisersnitt er ikke en ekte fødsel, men vaginale fødsler er jo det, uavhengig av om det er første eller tredje barnet Anonymous poster hash: 45791...c17 Hehe, nei, jeg tok det ikke inn over meg, i det hele tatt. Jeg ble bare satt ut hvor fjern hun var. Hun har hatt mange utsagn som en kan stusse på, men den der var virkelig helt på tryne. Det var måten hun sa det på også som ikke retferdigjøres ved en skriftlig gjengivelse, nonchalant, henslengt... Som om det var noe alle visste. Anonymous poster hash: 7983e...474
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #9 Skrevet 24. november 2014 Og sånt tar du inn over deg? Det er jo bare tull. Keisersnitt er ikke en ekte fødsel, men vaginale fødsler er jo det, uavhengig av om det er første eller tredje barnet Anonymous poster hash: 45791...c17 Å nei. Enda en "keisersnitt er ikke en ekte fødsel" kjerring. Anonymous poster hash: a9d03...bab
*Miss Marple* Skrevet 24. november 2014 #10 Skrevet 24. november 2014 Og sånt tar du inn over deg? Det er jo bare tull. Keisersnitt er ikke en ekte fødsel, men vaginale fødsler er jo det, uavhengig av om det er første eller tredje barnet Anonymous poster hash: 45791...c17 Så keisersnittbarn blir ikke født de da? Man kan ikke være født uten å gå gjennom en fødsel eller?
Økonomor Skrevet 24. november 2014 #11 Skrevet 24. november 2014 Jeg har to keisersnittbarn og begge har både fødselsdag, fødselsattest, fødejournal og til og med fødselsmerker. Utrolig, men sant:) Og den andre var like ekte som den første.
Leirha Skrevet 24. november 2014 #12 Skrevet 24. november 2014 Det kalles jo en keisersnittfødsel, så...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #13 Skrevet 24. november 2014 Og sånt tar du inn over deg? Det er jo bare tull. Keisersnitt er ikke en ekte fødsel, men vaginale fødsler er jo det, uavhengig av om det er første eller tredje barnetAnonymous poster hash: 45791...c17 Så keisersnittbarn blir ikke født de da? Man kan ikke være født uten å gå gjennom en fødsel eller? Jeg er selv "født" med keisersnitt og moren min kaller det ikke en fødsel fordi en fødsel (medisinsk) jo er når livmor ved hjelp av rier presser barnet ut. Så det er ingen fordømmelse av keisersnitt fra hverken min eller moren min sin side, men keisersnitt er en annen måte å forløse barnet på enn ved fødsel Jeg mente det absolutt ikke dømmende, mer et definisjonsspørsmål av hva ordet fødsel betyr, og det indikerer jo nettopp kroppens måte å, ved hjelp av rier, presse barnet ut av vagina. Derfra til å si at de som går gjennom den store operasjonen en keisersnitt er og deres barn er mindre verdt er en syk syk påstand. Men ja, i ordets rette forstand ble jeg aldri "født", og hadde jeg blitt det hadde jeg dødd fordi jeg lå i seteleie og moren min hadde for lite bekken Så all ære til moderne medisin! Naturlig er ikke alltid best Anonymous poster hash: 45791...c17
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #14 Skrevet 24. november 2014 Og sånt tar du inn over deg? Det er jo bare tull. Keisersnitt er ikke en ekte fødsel, men vaginale fødsler er jo det, uavhengig av om det er første eller tredje barnet Anonymous poster hash: 45791...c17 Så keisersnittbarn blir ikke født de da? Man kan ikke være født uten å gå gjennom en fødsel eller? Mener ikke å være hverken dust eller vanskelig her, men jeg mener også at en fødsel foregår vaginalt. Naturligvis blir et keisersnittbarn også født, men da gjennom forløsning. Anonymous poster hash: d27b5...0c4
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #15 Skrevet 24. november 2014 Jeg har to keisersnittbarn og begge har både fødselsdag, fødselsattest, fødejournal og til og med fødselsmerker. Utrolig, men sant:) Og den andre var like ekte som den første. Jeg er også keisersnittbarn (som jeg skrev i kommentaren til ms Marple) og både jeg og moren min har det helt fint med det at jeg ikke ble født (vaginalt, se hva jeg mener i kommentaren over). Det er ingen verdivurdering i det, og ens verdi er ikke knyttet opp til om en har gjennomført en fødsel eller blir født på den måten. Man er heldigvis like mye verdt som menneske om man er forløst ved hjelp av keisersnitt Hadde jeg blitt født i gamledager hadde nok både jeg og moren min dødd. Jeg har det helt fint med å vite det også jeg, gjør meg enda mer takknemlig. Synes det er det som er fint med å snakke med menn i forhold til med kvinner (generelt sett, unntak finnes i massevis), menn gjør som regel ikke noe som ikke er en følelsessak eller et verdispørsmål om til det, men kvinner kan gjøre det. Jeg sa aldri et det er mindre verdt med keisersnitt så skjønner ikke helt forsvarsposisjonen. Forøvrig er mannen min også forløst med keisersnitt. Begge mødrene våre sier at de aldri har født (det er vel dem jeg har definisjonen fra) så de er veldig spente på min kommende fødsel som blir den første på et par generasjoner om den ikke ender i keisersnitt da. Og vet dere hva, vi skal ikke gå i forsvarsposisjon om den gjør det Hilsen keisersnittforløst og aldri født Anonymous poster hash: 45791...c17
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #16 Skrevet 24. november 2014 Wikipedia er tydeligvis enig med meg: Childbirth, labour, delivery, birth, partus, or parturition is the culmination of a period of pregnancy with the expulsion of one or more newborn infants from a woman's uterus. The process of normal childbirth is categorized in three stages of labour: the shortening and dilation of the cervix, descent and birth of the infant, and the placenta being expelled.[1] Hilsen (igjen) keisersnittforløst som absolutt ikke på noen som helst måte dømmer de som går gjennom eller har blitt forløst med keisersnitt (gisp!) Anonymous poster hash: 45791...c17
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #17 Skrevet 24. november 2014 Wikipedia er tydeligvis enig med meg: Childbirth, labour, delivery, birth, partus, or parturition is the culmination of a period of pregnancy with the expulsion of one or more newborn infants from a woman's uterus. The process of normal childbirth is categorized in three stages of labour: the shortening and dilation of the cervix, descent and birth of the infant, and the placenta being expelled.[1] Hilsen (igjen) keisersnittforløst som absolutt ikke på noen som helst måte dømmer de som går gjennom eller har blitt forløst med keisersnitt (gisp!) Anonymous poster hash: 45791...c17 Du har et voldsomt behov for å definere et keisersnitt som en ikke-fødsel? Det virker svært underlig. Anonymous poster hash: a9d03...bab
Sint naken biltyv Skrevet 24. november 2014 #18 Skrevet 24. november 2014 Og sånt tar du inn over deg? Det er jo bare tull. Keisersnitt er ikke en ekte fødsel, men vaginale fødsler er jo det, uavhengig av om det er første eller tredje barnet Anonymous poster hash: 45791...c17 Så keisersnittbarn blir ikke født de da? Man kan ikke være født uten å gå gjennom en fødsel eller?Å Ups, da er ikke tredje min født hun da. Hva er hun da? Og siden hun ikke er født, kan jeg ikke feire fødselsdagen hennes da?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #19 Skrevet 24. november 2014 Og sånt tar du inn over deg? Det er jo bare tull. Keisersnitt er ikke en ekte fødsel, men vaginale fødsler er jo det, uavhengig av om det er første eller tredje barnetAnonymous poster hash: 45791...c17 Så keisersnittbarn blir ikke født de da? Man kan ikke være født uten å gå gjennom en fødsel eller?Å Ups, da er ikke tredje min født hun da. Hva er hun da? Og siden hun ikke er født, kan jeg ikke feire fødselsdagen hennes da? Les alt jeg skrev over du. Definisjonen på ordet fødsel osv. Jeg feirer dagen jeg ble forløst med keisersnitt jeg, går så fint så... Anonymous poster hash: 45791...c17
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #20 Skrevet 24. november 2014 På fødeavdelingen snakket jordmødrene om vaginal fødsel og keisersnitt fødsel da jeg jobbet der. Anonymous poster hash: 7983e...474
Sint naken biltyv Skrevet 24. november 2014 #21 Skrevet 24. november 2014 Og sånt tar du inn over deg? Det er jo bare tull. Keisersnitt er ikke en ekte fødsel, men vaginale fødsler er jo det, uavhengig av om det er første eller tredje barnetAnonymous poster hash: 45791...c17 Så keisersnittbarn blir ikke født de da? Man kan ikke være født uten å gå gjennom en fødsel eller?Å Ups, da er ikke tredje min født hun da. Hva er hun da? Og siden hun ikke er født, kan jeg ikke feire fødselsdagen hennes da?Les alt jeg skrev over du. Definisjonen på ordet fødsel osv. Jeg feirer dagen jeg ble forløst med keisersnitt jeg, går så fint så... Anonymous poster hash: 45791...c17 Hahaha, det skal jeg begynne å skrive på invitasjoner og fortelle jenta mi. I dag skal vi feire dagen da du ble forløst med keisersnitt👏
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #22 Skrevet 24. november 2014 Vaginal fødsel Keisersnitt forløsning Det er faktisk ingenting som heter keisersnittfødsel.. Barnet er født, men ikke via fødsel, men forløsning! Sure damene... Anonymous poster hash: c65dd...6d0
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #23 Skrevet 24. november 2014 Og sånt tar du inn over deg? Det er jo bare tull. Keisersnitt er ikke en ekte fødsel, men vaginale fødsler er jo det, uavhengig av om det er første eller tredje barnetAnonymous poster hash: 45791...c17 Så keisersnittbarn blir ikke født de da? Man kan ikke være født uten å gå gjennom en fødsel eller?Å Ups, da er ikke tredje min født hun da. Hva er hun da? Og siden hun ikke er født, kan jeg ikke feire fødselsdagen hennes da?Les alt jeg skrev over du. Definisjonen på ordet fødsel osv. Jeg feirer dagen jeg ble forløst med keisersnitt jeg, går så fint så... Anonymous poster hash: 45791...c17 Hahaha, det skal jeg begynne å skrive på invitasjoner og fortelle jenta mi. I dag skal vi feire dagen da du ble forløst med keisersnitt👏 De frekke kommentarene, hold de for deg selv! Anonymous poster hash: c65dd...6d0
Sint naken biltyv Skrevet 24. november 2014 #24 Skrevet 24. november 2014 Og sånt tar du inn over deg? Det er jo bare tull. Keisersnitt er ikke en ekte fødsel, men vaginale fødsler er jo det, uavhengig av om det er første eller tredje barnetAnonymous poster hash: 45791...c17 Så keisersnittbarn blir ikke født de da? Man kan ikke være født uten å gå gjennom en fødsel eller?Å Ups, da er ikke tredje min født hun da. Hva er hun da? Og siden hun ikke er født, kan jeg ikke feire fødselsdagen hennes da?Les alt jeg skrev over du. Definisjonen på ordet fødsel osv. Jeg feirer dagen jeg ble forløst med keisersnitt jeg, går så fint så... Anonymous poster hash: 45791...c17 Hahaha, det skal jeg begynne å skrive på invitasjoner og fortelle jenta mi. I dag skal vi feire dagen da du ble forløst med keisersnitt👏De frekke kommentarene, hold de for deg selv! Anonymous poster hash: c65dd...6d0 Var det også frekt? Jaja, kan leve med at du syns det😄
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #25 Skrevet 24. november 2014 Kall det hva dere vil. Folk har tydeligvis store tær det er lett å tråkke på. Det var ikke meningen å fornærme noen, og jeg sa ingenting stygt om de som går gjennom keisersnitt eller forløses på den måten. Jeg trakk til og med fram at jeg er forløst med keisersnitt selv og at moren min ikke har født normalt og ingen av oss har noen kvaler ved det eller føler oss mindre verdt, og dømmer heller ikke andre i samme situasjon, men tydeligvis kom ikke det gjennom. Jeg kaller ikke vegetar"kjøtt" for kjøtt heller (fordi kjøtt er muskler fra dyr), eller MME for amming (fordi amming er når melka kommer ut av brystvortene). Om noen vegetarianere støtes av det, eller noen som gir morsmelkserstatning støtes av det, så beklager jeg. Men jeg synes det blir tullete at man skal forandre språket fordi noen er så utrolig hårsåre. Jeg tar meg ikke nær av det om du sier at jeg ikke ble født. Og jeg synes både keisersnitt, vegetarprodukter og MME er fantastiske oppfinnelser! Nå trekker jeg meg ut av diskusjonen, har sagt alt. Om noen fortsatt tror at jeg mener de som har vært gjennom et keisersnitt eller deres barn (som jo inkluderer meg selv, haha!) er mindre verdt så får de bare tro det. Men da har de nektet å lese og å ta inn over seg det jeg skrev og lar følelser seire over fornuften. Anonymous poster hash: 45791...c17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå