Gå til innhold

Ville dere sendt dette barnet i barnehage i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn på 4 år som startet dagen med å være litt slapp. Han hadde feber fra 14 til 18:30 og omtrent kl 4 så kastet han opp 1 gang.

Nå er han i full aktivitet. Ingen feber, ingen kvalme og han løper rundt som vanlig.

Dette skjer hver gang han er syk. Det varer noen timer og så er det ferdig.

Han er lett å ha med å gjøre der..

Men, hva med barnehage i morgen?

Anonymous poster hash: 063e3...878

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde sendt ungen i barnehagen

Anonymous poster hash: 9650b...7ff

Skrevet

I "min" bhg er det 24 timers regel ved spying, så han hadde ikke vært velkommen hos oss i morgen.

Anonymous poster hash: 09e99...54f

Skrevet

I vår barnehage har de 48 timer etter siste oppkast, så her hadde vi måttet snu i døra.

Skrevet

I "min" bhg er det 24 timers regel ved spying, så han hadde ikke vært velkommen hos oss i morgen.Anonymous poster hash: 09e99...54f

Å kaste opp / ha diare 1 gang er ikke omgangssyken og da kan barnet gå i barnehagen neste dag

Skrevet

Og helst en feberfri dag..

Anonymous poster hash: c85d2...1fa
Gjest Julia1984
Skrevet

Ville holdt han hjemme i morgen. Uten tvil.

Skrevet

I "min" bhg er det 24 timers regel ved spying, så han hadde ikke vært velkommen hos oss i morgen.Anonymous poster hash: 09e99...54f

Å kaste opp / ha diare 1 gang er ikke omgangssyken og da kan barnet gå i barnehagen neste dag

Har ingenting å si hos oss, i hvertfall. Oppkast er oppkast.

Kan være omgangssyken selv om en vare kaster opp en gang.

Skrevet

Hjemme, selvfølgelig!

Han har både hatt feber og spydd i dag. Skjønner ikke at du slør engang..

Hilsen ped leder i Bhg

Anonymous poster hash: 96d92...2fb

Skrevet

Spør

Anonymous poster hash: 96d92...2fb

Skrevet

Å kaste opp / ha diare 1 gang er ikke omgangssyken og da kan barnet gå i barnehagen neste dag Anonymous poster hash: 9650b...7ff

Kan være omgangssyken selv om en vare kaster opp en gang. Anonymous poster hash: 09e99...54f

Så om et barn kaster opp pga. for mye kake i en bursdag, for eksempel, eller etter å ha spist noe som ga oppkast så skal man holde barnet hjemme i 1 dag?

Skrevet

Har man kastet opp skal man ikke i bhg på 48 t!!!

Hadde alle foreldre klart å følge den regelen, så hadde vi sluppet desse spy-epidemiene som går rundt støtt og stadig!!

Ungen kan jo for alt du vet kaste opp imorgen kveld også... Dessuten kan han smitte et barn som er mer mottagelig for smitte enn andre.

Uansvarlige, egoistiske foreldre kaller jeg slike!

Anonymous poster hash: 56ba8...f97

Skrevet

Å kaste opp / ha diare 1 gang er ikke omgangssyken og da kan barnet gå i barnehagen neste dag Anonymous poster hash: 9650b...7ff

Si det til den barnehageansatte som ringer deg på jobb fem minutter etter at du ankom, og med is i stemmen sier at "Petter" fortalte at han kastet opp i går ettermiddag. Du er vel klar over at han da skal holdes hjemme X timer?

I vår barnehage gjelder forresten regelen oppkast, omgangssyke er ikke nevnt.

Skrevet

Kan være omgangssyken selv om en vare kaster opp en gang. Anonymous poster hash: 09e99...54f

Så om et barn kaster opp pga. for mye kake i en bursdag, for eksempel, eller etter å ha spist noe som ga oppkast så skal man holde barnet hjemme i 1 dag? Anonymous poster hash: 9650b...7ff

Får vel ikke feber av d...

Skrevet

Si det til den barnehageansatte som ringer deg på jobb fem minutter etter at du ankom, og med is i stemmen sier at "Petter" fortalte at han kastet opp i går ettermiddag. Du er vel klar over at han da skal holdes hjemme X timer?

I vår barnehage gjelder forresten regelen oppkast, omgangssyke er ikke nevnt.

Ok. I vår barnehage er det omgangssyken som gir 24 timers karantene. Oppkast etter kakespising el. er ikke smittsomt;)

Skrevet

Så om et barn kaster opp pga. for mye kake i en bursdag, for eksempel, eller etter å ha spist noe som ga oppkast så skal man holde barnet hjemme i 1 dag?

Selvsagt KAN man spy dersom en hoster for mye, husker, propper seg med kake el.l., men det er jo ikke tilfelle her. Det er jo tydelig!

Skrevet

Jeg hadde sendt i bhg så lenge formen er tipp topp i morgen tidlig selvfølgelig!

En fireåring evner ikke å skille mellom i går og dagen før i går, så hadde poden fortalte at han spydde i går, hadde jeg bare sagt at det var på lørdag og kun en gang;)

Anonymous poster hash: 84685...652

Skrevet

Vi har 48 timers regelen. Kunne så inderlig ønske alle fulgte den! Føler mine barn har spysyka hver mnd... jeg er ond og skylder på kariere-foreldrene! Ikke sjelden jeg ser "dems" unger ligge med feber på sofaen i barnehagen når jeg henter mine barn! 

Anonymous poster hash: f442c...eeb
Skrevet

Hei igjen!

Han virket ikke kvalm ellers, men som han sa selv "Mamma nå må jeg spise noe, eller så spyr jeg!" Han ville ikke spise pga feber, så han ble uvel etter å ha gått uten mat og det var da han kastet opp.

Jeg ville vanligvis ikke vurdert det, men jeg har en avtale hos en spesialist i morgen som jeg ikke kan avlyse og jeg kan ikke ta ham med meg.

Mannen er på Nordsjøen, så han kan ikke hjelpe!

Formen er helt fin. Han er sjeldent syk, men de gangene han får noe, så varer det maks 12 timer.

Jeg ville i såfall levert ham kl 09:00 og hentet ham kl 13.30.

Altså han vil få en kort dag. Jeg vet at dette kanskje er dumt å vurdere siden barnet kan smitte...men det er denne avtalen i morgen som gjør det vanskelig!

HI

Skrevet

Hadde alle foreldre klart å følge den regelen, så hadde vi sluppet desse spy-epidemiene som går rundt støtt og stadig!!

Ungen kan jo for alt du vet kaste opp imorgen kveld også... Dessuten kan han smitte et barn som er mer mottagelig for smitte enn andre.

Uansvarlige, egoistiske foreldre kaller jeg slike!

Fint om du holder deg til saken uten å stemple meg med navn som "uansvarlig" og "egoistisk".

Jeg er helt sikker på at du kan få frem ditt poeng uten å synke på det nivået 😊👍

HI

Skrevet

Uansvarlige, egoistiske foreldre kaller jeg slike!Anonymous poster hash: 56ba8...f97

Fint om du holder deg til saken uten å stemple meg med navn som "uansvarlig" og "egoistisk".

Jeg er helt sikker på at du kan få frem ditt poeng uten å synke på det nivået

HIAnonymous poster hash: 063e3...878

Vet du, jeg står 100% for den!

D er egoistisk! Og d er uansvarlig!

Viktigere for deg å holde din avtale, enn d er å sørge for at ditt barn ikke smitter andres barn. Og dermed setter du andre foreldre i 'knipe' i forhold til deres jobb og deres avtaler. Merkelig at folk ikke kan se lenger enn sin egen nesetipp!

Skrevet

Uansvarlige, egoistiske foreldre kaller jeg slike!Anonymous poster hash: 56ba8...f97

Jeg er helt sikker på at du kan få frem ditt poeng uten å synke på det nivået

HIAnonymous poster hash: 063e3...878

Vet du, jeg står 100% for den!

D er egoistisk! Og d er uansvarlig!

Viktigere for deg å holde din avtale, enn d er å sørge for at ditt barn ikke smitter andres barn. Og dermed setter du andre foreldre i 'knipe' i forhold til deres jobb og deres avtaler. Merkelig at folk ikke kan se lenger enn sin egen nesetipp!

Vel, denne avtalen handler om min egen helse og jeg har ventet 3 mnd på den.

Den er veldig viktig!

Jeg ser din side av saken, men ikke sitt å kall meg egoistisk når du ikke har noen kjennskap til meg, mine avtaler og mitt liv.

Jeg er klar over at det er litt uheldig. Men jeg står virkelig i en knipe her!

Å kalle meg navn, hjelper da ingen her??

HI

Skrevet

Jeg synes du er litt egoistisk. Beklager, men tenk om barnet ditt smitter 1-2 barn. Da kan heller ikke de foreldrene dra på jobb, viktige avtaler ol.! Både som mor og bhg.ansatt anbefaler jeg deg å bli hjemme. Det er slike som deg som gjør at det alltid "går" noe i bhg! Hilsen ei som akkurat har vært hjemme fra sin jobb i bhg pga spysyka. Ikke fikk bhg ta inn vikar de to første dagene heller(noe som ikke er uvanlig, så uansett hvordan man ser på det KAN din egoisme ramme mange!

Anonymous poster hash: 9e92c...e76

Skrevet

Sønnen min er også sånn når han er syk. Det varer i noen timer og så er han helt frisk igjen. Kjedelig å sitte hjemme i to døgn med en frisk 5-åring. Jeg pleier å holde han hjemme, men har jeg noen viktige avtaler har det hendt jeg har sendt han i bhg dagen etter. 

Anonymous poster hash: a46a1...a05
Skrevet

Sønnen min er også sånn når han er syk. Det varer i noen timer og så er han helt frisk igjen. Kjedelig å sitte hjemme i to døgn med en frisk 5-åring. Jeg pleier å holde han hjemme, men har jeg noen viktige avtaler har det hendt jeg har sendt han i bhg dagen etter.

Anonymous poster hash: a46a1...a05

Hva med de barna som ikke slipper unna med å være syk i noen timer? Jeg har to barn. Han ene er nokså lik ditt barn. Takler sykdom godt. Mitt andre barn blir kjempedårlig hver gang! Hvor han ene kaster opp et par ganger, spyr han andre mange ganger over 1-2 døgn. Hans kropp er nok svakere. Hvorfor kan ikke du overholde reglene for sykdom for å skåne andre barn fra å bli kjempesyk?? Dette kaller jeg ikke annet enn egoistisk! Jeg tror mange skylder på "karriæreforeldre", men egentlig er det hvem som helst som driter i andre fordi det de skal gjøre er viktigere enn alle andre!

Anonymous poster hash: 9e92c...e76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...