Gå til innhold

Hvorfor starter folk julen allrede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke advent engang men Facebook flommer over av bilder av julepynta hjem og julebakst. Har alle det så travelt i desember at alt må gjøres nå?? Syns det er litt tidlig...

Anonymous poster hash: 49f1d...762

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vi syns det er gøy å pynte til jul selvsagt!

Koselig med huset fullt av julepynt :)

Anonymous poster hash: 53324...fbd
Skrevet

Litt sykt synes jeg. vi pynter til advent 1. desm og til jul 23. desm, kaster ut jula like over nyttår - for da er jeg lei :) 

Anonymous poster hash: 98686...ea3
Skrevet

Skal man bli ferdig, så gjør man litt og litt i god tid fram til jul.

Anonymous poster hash: d5768...774

Skrevet

Har begynt med julebaksten, men venter litt med pynting. Tenkte å rydde og vaske huset nå i løpet av uka, så kan jeg pynte litt neste helg når advent begynner. Har nok å gjøre i desember med diverse juleavslutninger, 2 bursdagsbarn, møter på kveldstid, mannen som er trener for to fotball lag, håndballkamper og sone samling for håndballspilleren. Så er det godt med det som er gjort før desember setter inn ;-)

Skrevet

Fordi vi elsker jul og alt som hører med, vi koser oss med det rett og slett.

Om du ikke er like fan av jul og synes det holder med å ha julepynten fremme i 2-3 uker så gjør jo du det sånn, men det plager vel ikke deg at andre som elsker julelys i alle vinduer tenner de en uke eller to før deg?

Anonymous poster hash: c275b...601

Skrevet

Jeg elsker jul, men holdet meg i skinnet til første søndag i advent. Det er det tidligste man kan pynte uten at det ser tåpelig ut (i mitt hode).

Skrevet

Du gjør det som passer for deg, andre gjør det som passer for seg. Når det er sagt, jeg synes det ser helt merkelig ut å ha juletre og julepynt langt uti januar.

Anonymous poster hash: 1af68...7bc

Skrevet

Du gjør det som passer for deg, andre gjør det som passer for seg. Når det er sagt, jeg synes det ser helt merkelig ut å ha juletre og julepynt langt uti januar.

Ja, tradisjoner er noen merkelige greier..

Anonymous poster hash: c7f79...aae

Skrevet

Jeg gleder med masse til å pynte, men venter til første advent.

Skrevet

Ååå, jeg gleder meg til jul! Masse lys, nisser og annet julepynt :) Men jeg velger å vente til 1. søndag i advent, selv om det er vanskelig ;) Jeg har allerede funnet det frem da, og det står klar på spisestuebordet :P

Skrevet

Ikke tradisjon i mitt hjem eller barndomshjem. Heller ikke de fleste av mine venner. Hos 60+ alder ser jeg det. Men tidene forandrer seg. De aller fleste mennesker starter jobb igjen 2 januar til nytt år, juleferien er over og det er for meg helt feil å komme hjem til julepynter hus når jula faktisk er over - tradisjon eller ei.

Her koser vi oss i førjulstiden med julepynt, baking, julemusikk. Treet kommer på plass 21 desember. 1-2 januar er alt borte!!

Skrevet

I mitt hode er det riv, ruskende galt å julepynte nå, det er ikke engang advent enda. 

Neste søndag henger jeg opp adventsbelysning, det blir bra med litt lys, for jammen er det mørkt i november uten snø. Julepynten blir i eskene sine til jul; den kommer tidligst fram på kvelden den 23. Men gammel og konservativ som jeg er, så holder jeg da på jula hele jula, helt til 20. dag jul. Da rydder vi den bort og ut i januar begynner vi å merke sola godt igjen. Deilig med mer lys! 

Anonymous poster hash: 4c90e...b37
Skrevet

Ikke tradisjon i mitt hjem eller barndomshjem. Heller ikke de fleste av mine venner. Hos 60+ alder ser jeg det. Men tidene forandrer seg. De aller fleste mennesker starter jobb igjen 2 januar til nytt år, juleferien er over og det er for meg helt feil å komme hjem til julepynter hus når jula faktisk er over - tradisjon eller ei.

Her koser vi oss i førjulstiden med julepynt, baking, julemusikk. Treet kommer på plass 21 desember. 1-2 januar er alt borte!!

Huff, så stusslig å kaste ut jula mens den bare er halvgått og ikke det engang, da! 

Skrevet

I mitt hode er det riv, ruskende galt å julepynte nå, det er ikke engang advent enda.

Neste søndag henger jeg opp adventsbelysning, det blir bra med litt lys, for jammen er det mørkt i november uten snø. Julepynten blir i eskene sine til jul; den kommer tidligst fram på kvelden den 23. Men gammel og konservativ som jeg er, så holder jeg da på jula hele jula, helt til 20. dag jul. Da rydder vi den bort og ut i januar begynner vi å merke sola godt igjen. Deilig med mer lys!

Signerer!!!!

Anonymous poster hash: 01dc0...f94

Skrevet

Idiotisk men folk må få gjøre som de vil.

Jeg gjør ingen juelting før desember, bare adventsstake.

Julebrus, pepperkake er greit når man kommer litt uti desember. Begynner å pynte ca 20. desember, juletre pyntes ALDRI før 23. Da er jo magien borte på julaften om det har stått pynta i ukesvis. Det skal være en spesiell følelse av nypynta hus på julaften mener jeg.

Julemat spiser jeg heller ikke før jul (unntaket er hvis det serveres på julebord). Første uka i januar ryddes pynten bort.

Elsker jula, men den varer i to uker, ikke i tre måneder :P

Anonymous poster hash: 22d8a...14a

Skrevet

Du gjør det som passer for deg, andre gjør det som passer for seg. Når det er sagt, jeg synes det ser helt merkelig ut å ha juletre og julepynt langt uti januar.Anonymous poster hash: 1af68...7bc

Ja, tradisjoner er noen merkelige greier..Anonymous poster hash: c7f79...aae

Her koser vi oss i førjulstiden med julepynt, baking, julemusikk. Treet kommer på plass 21 desember. 1-2 januar er alt borte!!Anonymous poster hash: 1af68...7bc

Jul er jo ikke det samme som juleferie. Folk som pynter til jul i begynnelsen av desember tar vel ikke fri fra jobb da heller?

Jula ringes inn julaften 17.00. Det betyr at det er da den begynner. Sjette januar er trettende dag jul, og jula slutter vel tradisjonelt på hellige tre kongers dag ,13. januar. Synes det er merkelig hvordan mange plutselig bare har bestemt seg for å ha jul til en annen tid enn jula faktisk er.

Anonymous poster hash: a04f4...c20

Skrevet

Du gjør det som passer for deg, andre gjør det som passer for seg. Når det er sagt, jeg synes det ser helt merkelig ut å ha juletre og julepynt langt uti januar.Anonymous poster hash: 1af68...7bc

Her koser vi oss i førjulstiden med julepynt, baking, julemusikk. Treet kommer på plass 21 desember. 1-2 januar er alt borte!!Anonymous poster hash: 1af68...7bc

Jul er jo ikke det samme som juleferie. Folk som pynter til jul i begynnelsen av desember tar vel ikke fri fra jobb da heller?

Jula ringes inn julaften 17.00. Det betyr at det er da den begynner. Sjette januar er trettende dag jul, og jula slutter vel tradisjonelt på hellige tre kongers dag ,13. januar. Synes det er merkelig hvordan mange plutselig bare har bestemt seg for å ha jul til en annen tid enn jula faktisk er.

Enig. Og det er ikke bare eldre som holder tradisjoner i live. Jeg er 34. Og jeg hele min familie vet når det er jul! Jeg tror jeg tar påskefeiringen i februar jeg, så koselig med gult når det er masse snø og kaldt?! Tradisjoner er jo bare tull, jeg gjør det som er riktig for meg..

Skrevet

Jeg gjør meg ferdig med rundvask, gjerne den bakinga jeg gjør alene, julegavehandling, stryking, pakke inn gaver, finne fram alt osv før desember. 1.søndag i advent pynter jeg med lille lys og stjerner, julepynten kommer litt etter litt men det meste kommer opp på lille-juleaften. Dette fordi det er så mange hyggelige aktiviteter som foregår i desember, og da vil jeg kunne nyte de med familien, istedetfor å være stressa over alt som skulle blitt gjort.

Skrevet

Jeg er ikke kristen og jul i beste fall lysfesten, heller egentlig avslutning av året. Vi begynner rundt 1. advent, men nyttår er jeg ferdig med jul. Da begynner et nytt år.

Hva andre gjør bryr meg ikke så mye, men 4 uker med advent/jul holder for min del.

Skrevet

Synes mange begynner altfor tidlig,men jeg bryr meg ikke om det, pynter til første advent og så får jeg juletre helga før julaften og ut igjen den 1 januar, tar vekk deler av julepynten 28 desember, er bare få ting igjen da

Skrevet

Jeg er ikke kristen og jul i beste fall lysfesten, heller egentlig avslutning av året. Vi begynner rundt 1. advent, men nyttår er jeg ferdig med jul. Da begynner et nytt år.

Hva andre gjør bryr meg ikke så mye, men 4 uker med advent/jul holder for min del.

Jeg er heller ikke kristen, men det er fortsatt tradisjoner som gjør at jeg feirer jul.

Jul er jo forøvrig heller ikke en kristen høytid, opprinnelig.

Skrevet

Det blir kanskje litt sent å begynne å pynte og lage mat kl 17 på julaften?

Anonymous poster hash: 52307...c28

Skrevet

Her har jeg allerede pyntet ferdig, men det er fordi vi reiser bort neste helg og blir borte hele julen og nyttår. Ville veldig gjerne ha litt jul her hjemme også! Så får folk bare synes det er idiotisk :-)

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg er ferdig med jul 2 januar. Da går julepynt og juletreet ut.

Hvis noen synes det er rart bryr jeg meg fint lite om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...