Gå til innhold

Vi klarer oss ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca inn i mnd har du vel 12500 kr hvis ikke jeg tar helt feil. Minus husleie og bhg sitter du igjen med 3255 kr. 

Hva slags andre utgifter har du? Har du bil? Hvor mye bruker dere på mat? Det er veldig mye som går an å kutte ned på!

Og det går an å få seg en jobb på en eller annen måte. Og da tenker jeg kun på pengene, ikke at du skal jobbe med noe du liker..

Anonymous poster hash: 90359...738

Det er ikke så veldig mye å kutte ned på, dersom vedkommende har 3255 kr i måneden å leve av etter betalt husleie og bhg. Herregud, her er det på tide å stikke fingeren i jorden! Dersom HI og datteren lever på 3255 kr i mnd., og dette skal dekke mat, husholdningsartikler, klær, transport, telefon, strøm o.l., så er det ikke mer enn de MÅ ha - kanskje til og med ikke engang nok.

Mitt beste råd til HI er:

1. Finn deg en deltidsjobb. Noe må da være tilgjengelig. Jobbe i kassa en dag/ettermiddag i uken, ekstravakter/helgevakter på et sjukehjem, ringevikar på SFO, barnehagen o.l., telefonselger er noen forslag.

2. Sjekk om der er noen støtteordninger du har rett på via NAV. 

Anonymous poster hash: 84b4a...5bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca inn i mnd har du vel 12500 kr hvis ikke jeg tar helt feil. Minus husleie og bhg sitter du igjen med 3255 kr. 

Hva slags andre utgifter har du? Har du bil? Hvor mye bruker dere på mat? Det er veldig mye som går an å kutte ned på!

Og det går an å få seg en jobb på en eller annen måte. Og da tenker jeg kun på pengene, ikke at du skal jobbe med noe du liker..

Det er ikke så veldig mye å kutte ned på, dersom vedkommende har 3255 kr i måneden å leve av etter betalt husleie og bhg. Herregud, her er det på tide å stikke fingeren i jorden! Dersom HI og datteren lever på 3255 kr i mnd., og dette skal dekke mat, husholdningsartikler, klær, transport, telefon, strøm o.l., så er det ikke mer enn de MÅ ha - kanskje til og med ikke engang nok.

1. Finn deg en deltidsjobb. Noe må da være tilgjengelig. Jobbe i kassa en dag/ettermiddag i uken, ekstravakter/helgevakter på et sjukehjem, ringevikar på SFO, barnehagen o.l., telefonselger er noen forslag.

Det jeg tenkte på var om hun hadde bil som evt gikk an å selge for så å kjøpe månedskort på buss (kan få det dekket av nav også). Og jeg har selv funnet ut hvor mye unødvendig jeg kjøper på butikken, så jeg ser for meg at hun kan sette opp ukesmenyer og handleliste slik at hun kan kutte ned på butikkturene. Men det kan hende dette allerede er ordnet. Og ja, det er veldig lite å leve på i måneden. 

Søk nav om livsopphold frem til du får deg en jobb.

Skrevet

Når jeg var nede i kjelleren økonomisk fikk jeg studielån, stipend og barnetrygd. Var sammen med barnefaren men han bodde ikke sammen med oss og han hadde heller nada å bidra med økonomisk.

Søkte bostøtte gjennom husbanken tror jeg det var..? Og så hadde skolen en ordning i samarbeid med kommunen der studenter med ansvar for barn kunne søke om redusert barnehageutgifter.

Det var veldig lite å rutte med, tok nesten aldri buss men gikk/syklet til skolen/butikken, var aldri med på noe som kostet penger, secound hand om vi trengte noe "nytt", var på loppis..first price mat..ønsket meg penger i julegave/bursdagsgave.

Heldigvis hadde jeg snille foreldre som bidro med ting til datteren min når jeg ikke hadde mulighet.

Jeg hadde heller ikke mulighet til å jobbe noe ekstra siden jeg var alene med jenta så og si hele tiden.

Hva med å sjekke opp muligheter for bostøtte?

Det blir bedre!

Anonymous poster hash: b71cc...09e
Skrevet

Fast jobb!? He he! Man får ikke noe fast som sykepleier før man har krav på det! Altså at du har jobbet i et vikariat i minst fire år. Sannsynligvis kommer du til å få en haug med vikariater som nyutdannet sykepleier,3-6 mnd i slengen. Er du heldig blir det fast stilling etterhvert..

Anonymous poster hash: 160da...b38

Det kommer jo helt an på hvor! Jeg hadde faste helger under studiene, ikke som sykepleier, men det var mine vakter. Da jeg var ferdig utdannet gikk jeg rett inn i en 100% fast stilling på sykehuset. Dette er en mellomstor by. Så den hånlige tonen kan du legge bort.

Anonymous poster hash: 906de...327

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...