Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #1 Skrevet 21. november 2014 Mottar full stønader som alenemor, når sannheten er at sønnen deres bor 50% hos hver. Altså kjæresten min og eksen deler omsorg for sønnen sin i virkeligheten, men på papiret er hun alenemor. Da kjæresten min og eksen gjorde det slutt sa hun at hun ville ha hovedomsorg for barnet og at far bare skulle ha barnet annenhver/ 1 gang i uka tror jeg, men dette ville ikke far, så far skrev under på papiret at mor har hovedomsorgen for sønnen bare fordi han var redd for at mor skulle få sønnen mest ( han ville ha 50%). Nå har de altså gutten 50% hver, men mor mottar all støtte.... Jeg synes dette er snylting av systemet og har sagt i fra til far at jeg synes det er galt, men føler ikke jeg kan blande meg? Vi bor ikke sammen enda, men det kommer nok det også... Far sier selv at der og da var han redd og dum og skrev under på dette da, men han tenker egentlig ikke så mye over det for nå for han i alle fall sett sønnen sin så mye han vil, + at sønnen slipper å bo i en kjellerleilighet ( at mor har bedre råd på denne måten). Far er ikke akkurat rik selv, og jeg tenker at det måtte jo være mye bedre for han også om han kunne fått halvt skattelette, halv barnetrygd osv, men det virker ikke som om far bryr deg her.... Han mener at dette ikke år utover meg, han har jo rett i det, men jeg liker ikke tanken på at denne dama utnytter systemet og jeg synes kjæresten min er litt tøffel som ikke forandrer på denne avtalen ( han orker ikke fordi han ikke orker bråk?). De har hatt det slik i 3 år...( 4 år siden det ble slutt). Barnet er nå 6 år. Virker som meg som at mor har litt "grepet" på kjæresten min enda, men dette nekter han for da, han sier bare at det gjør ikke han noe om hun får ekstra penger for det kommer sønnen hans til nytte.... Merkelig at det virket som om hun bestemte alt i det forholdet, men med meg er kjæresten langt fra en tøffel helt og om det er noe han reagerer på eller vi diskuterer så setter han meg på plass... Hva hadde dere tenkt/reagert om dette var deres kjæreste og det var slik at han hadde barn fra før av som han hadde 50%, men egentlig kun helgepappa på papiret...... Anonymous poster hash: 5943e...e33
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #2 Skrevet 21. november 2014 Feil, de har hatt det slik i 3 år, altså i de 3 år det har vært slutt.. ( 4 år var feil skrevet) Anonymous poster hash: 5943e...e33
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 Jeg kan ikke dette systemet, men hun snylter vel ikke på staten - det er vel heller at farbar sagt at det er ol at hun får mer penger av han? Om hans begrunnelse er at mor da har bedre råd som ganger sønnen så står det respekt av far som ikke er som deg som skal flisespikke på noen få hundrelapper. Dette syns jeg faktisk ikke du har noe med. Far har tom sagt at det ikke går utover deg (og da har han vel egentlig bedt deg om ikke å Blande deg) Kanskje du skal revurdere forholdet til en som har barn - tror du vil takle dårlig en hver utgift som går til Stebarn. Anonymous poster hash: 5c354...964
Mandala Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 Det er vel egentlig begrenset hva hun får, og som den over sier, så snylter hun i grunn ikke. Alternativet er at kjæresten din hadde fått halvparten, ergo måtte staten ut med like mye uansett. Jeg syns det er flott at de kan samarbeide (?) og bli enige om ting som gagner barnet. Uansett om far ble "lurt" eller ikke, så har han jo rett. Nå kan mor bo mer ordentlig, noe som er bra for sønnen hans. Jeg og min eks har også noen særavtaler knyttet til samvær, økonomi etc, slik at vi begge voksne og barna kan leve best mulig med situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Mulig hun snylter, vet for lite om det. Tenker det får hun jo nesten stå for selv, dere har jo ikke innsyn i papirene hennes. Så lenge dere forteller sannheten om dere blir spurt av noen. Tenker at hun har litt mer å rutte med må jo komme barnet til gode, så det må vel være bra? Flott at kjæresten din får være så involvert, ikke alle som får det! Anonymous poster hash: 498a3...4ba
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #6 Skrevet 21. november 2014 Som alenemor får man en del stønader. Hun får nok stønad til barnetilsyn og dobbel barnetrygd. Dette blir dekket av staten. Dette er ikke riktig. Anonymous poster hash: 887d2...24b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #7 Skrevet 21. november 2014 Jeg kan ikke dette systemet, men hun snylter vel ikke på staten - det er vel heller at farbar sagt at det er ol at hun får mer penger av han? Om hans begrunnelse er at mor da har bedre råd som ganger sønnen så står det respekt av far som ikke er som deg som skal flisespikke på noen få hundrelapper. Dette syns jeg faktisk ikke du har noe med. Far har tom sagt at det ikke går utover deg (og da har han vel egentlig bedt deg om ikke å Blande deg) Kanskje du skal revurdere forholdet til en som har barn - tror du vil takle dårlig en hver utgift som går til Stebarn. Anonymous poster hash: 5c354...964 haha du høre jo bitter ut. gidder ikke svare deg ordentlig en gang. far betaler ingenting ekstra til barnet, er ikke dette det handler om. Anonymous poster hash: 5943e...e33
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #8 Skrevet 21. november 2014 Det er vel egentlig begrenset hva hun får, og som den over sier, så snylter hun i grunn ikke. Alternativet er at kjæresten din hadde fått halvparten, ergo måtte staten ut med like mye uansett. Jeg syns det er flott at de kan samarbeide (?) og bli enige om ting som gagner barnet. Uansett om far ble "lurt" eller ikke, så har han jo rett. Nå kan mor bo mer ordentlig, noe som er bra for sønnen hans. Jeg og min eks har også noen særavtaler knyttet til samvær, økonomi etc, slik at vi begge voksne og barna kan leve best mulig med situasjonen. Hun får OS, Bostøtte, barnetillegg ++. Ja alt. Er ikke det å snylte da......? HI Anonymous poster hash: 5943e...e33
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #9 Skrevet 21. november 2014 Det er vel egentlig begrenset hva hun får, og som den over sier, så snylter hun i grunn ikke. Alternativet er at kjæresten din hadde fått halvparten, ergo måtte staten ut med like mye uansett. Jeg syns det er flott at de kan samarbeide (?) og bli enige om ting som gagner barnet. Uansett om far ble "lurt" eller ikke, så har han jo rett. Nå kan mor bo mer ordentlig, noe som er bra for sønnen hans. Jeg og min eks har også noen særavtaler knyttet til samvær, økonomi etc, slik at vi begge voksne og barna kan leve best mulig med situasjonen. Hun får OS, Bostøtte, barnetillegg ++. Ja alt. Er ikke det å snylte da......? HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Hun får også dekket utdannelsen sin nå siden hun er alenemor. Dette vet jeg da hun har gått på 1 skole i 1år. Har selv fått dekket det siden jeg er alenemor. Poenget er vel at hun er jo IKKE alenemor... HI Anonymous poster hash: 5943e...e33
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #10 Skrevet 21. november 2014 Det er vel egentlig begrenset hva hun får, og som den over sier, så snylter hun i grunn ikke. Alternativet er at kjæresten din hadde fått halvparten, ergo måtte staten ut med like mye uansett. Jeg syns det er flott at de kan samarbeide (?) og bli enige om ting som gagner barnet. Uansett om far ble "lurt" eller ikke, så har han jo rett. Nå kan mor bo mer ordentlig, noe som er bra for sønnen hans. Jeg og min eks har også noen særavtaler knyttet til samvær, økonomi etc, slik at vi begge voksne og barna kan leve best mulig med situasjonen. Hun får OS, Bostøtte, barnetillegg ++. Ja alt. Er ikke det å snylte da......? HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Det er ikke å snylte å motta bostøtte, OS, barnetillegg osv. Mor og far har en avtale. Ferdig. Hva er det som gjør at du tror du har noe med dette å gjøre? Anonymous poster hash: bcdb3...c50
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #11 Skrevet 21. november 2014 Det er vel egentlig begrenset hva hun får, og som den over sier, så snylter hun i grunn ikke. Alternativet er at kjæresten din hadde fått halvparten, ergo måtte staten ut med like mye uansett. Jeg syns det er flott at de kan samarbeide (?) og bli enige om ting som gagner barnet. Uansett om far ble "lurt" eller ikke, så har han jo rett. Nå kan mor bo mer ordentlig, noe som er bra for sønnen hans. Jeg og min eks har også noen særavtaler knyttet til samvær, økonomi etc, slik at vi begge voksne og barna kan leve best mulig med situasjonen. Hun får OS, Bostøtte, barnetillegg ++. Ja alt. Er ikke det å snylte da......? HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Hun får også dekket utdannelsen sin nå siden hun er alenemor. Dette vet jeg da hun har gått på 1 skole i 1år. Har selv fått dekket det siden jeg er alenemor. Poenget er vel at hun er jo IKKE alenemor... HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Hun er jo alene med barn. Hva er problemet ditt? Anonymous poster hash: bcdb3...c50
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #12 Skrevet 21. november 2014 Det er vel egentlig begrenset hva hun får, og som den over sier, så snylter hun i grunn ikke. Alternativet er at kjæresten din hadde fått halvparten, ergo måtte staten ut med like mye uansett. Jeg syns det er flott at de kan samarbeide (?) og bli enige om ting som gagner barnet. Uansett om far ble "lurt" eller ikke, så har han jo rett. Nå kan mor bo mer ordentlig, noe som er bra for sønnen hans. Jeg og min eks har også noen særavtaler knyttet til samvær, økonomi etc, slik at vi begge voksne og barna kan leve best mulig med situasjonen. Hun får OS, Bostøtte, barnetillegg ++. Ja alt. Er ikke det å snylte da......? HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Hun får også dekket utdannelsen sin nå siden hun er alenemor. Dette vet jeg da hun har gått på 1 skole i 1år. Har selv fått dekket det siden jeg er alenemor. Poenget er vel at hun er jo IKKE alenemor... HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Hun er jo alene med barn. Hva er problemet ditt? Anonymous poster hash: bcdb3...c50 Er man alene med barn når man har delt omsorg? Ok, da har jeg missforstått... HI Anonymous poster hash: 5943e...e33
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #13 Skrevet 21. november 2014 Det er vel egentlig begrenset hva hun får, og som den over sier, så snylter hun i grunn ikke. Alternativet er at kjæresten din hadde fått halvparten, ergo måtte staten ut med like mye uansett. Jeg syns det er flott at de kan samarbeide (?) og bli enige om ting som gagner barnet. Uansett om far ble "lurt" eller ikke, så har han jo rett. Nå kan mor bo mer ordentlig, noe som er bra for sønnen hans. Jeg og min eks har også noen særavtaler knyttet til samvær, økonomi etc, slik at vi begge voksne og barna kan leve best mulig med situasjonen. Hun får OS, Bostøtte, barnetillegg ++. Ja alt. Er ikke det å snylte da......? HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Hun får også dekket utdannelsen sin nå siden hun er alenemor. Dette vet jeg da hun har gått på 1 skole i 1år. Har selv fått dekket det siden jeg er alenemor. Poenget er vel at hun er jo IKKE alenemor... HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Hun er jo alene med barn.Hva er problemet ditt? Anonymous poster hash: bcdb3...c50 Er man alene med barn når man har delt omsorg? Ok, da har jeg missforstått... HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Du virker helt manisk opptatt av å ta eksen til kjæresten din. Hvorfor? Anonymous poster hash: bcdb3...c50
Jippipippi Skrevet 21. november 2014 #14 Skrevet 21. november 2014 Slik jeg har forstått det er det mange som gjør dette pga overgangsstønaden... Det er vel en gråsone. Men ikke så lett å finne en ok plass å bo om en blir aleine om omsorgen. Jeg har tre barn og her er det dyrt., Jeg vet om noen som gjør dette for at mor og barn kan få bo i huset i noen år til. Kan være traumatisk for barn å oppleve både brudd og flytting. Jeg er usikker på om det er snylting eller lurt.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #15 Skrevet 21. november 2014 Slik jeg har forstått det er det mange som gjør dette pga overgangsstønaden... Det er vel en gråsone. Men ikke så lett å finne en ok plass å bo om en blir aleine om omsorgen. Jeg har tre barn og her er det dyrt., Jeg vet om noen som gjør dette for at mor og barn kan få bo i huset i noen år til. Kan være traumatisk for barn å oppleve både brudd og flytting. Jeg er usikker på om det er snylting eller lurt. Joda..ser den.............. HI Anonymous poster hash: 5943e...e33
Mandala Skrevet 21. november 2014 #16 Skrevet 21. november 2014 Ok. Os er tidsbegrenset, derfor tenkte jeg at hun kanskje ikke fikk det lenger. Anyhow, jeg hadde virkelig ikke brydd meg, da os kun er en kort tid av livet og barnet kommer tusen ganger bedre ut av det ved denne ordningen. Det er ganske liten forskjell på antall dager samvær ved 40 og 50%. Og hvis dette gjør at far får se barnet sitt mer, så må da det være vinn-vinn. Selv om det er slutt, så kan man ønske det beste for den andre parten. Alternativet er kanskje at han hadde gått med på å ha barnet mindre, for at mor skulle fått os under utdanningen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #17 Skrevet 21. november 2014 Ok. Os er tidsbegrenset, derfor tenkte jeg at hun kanskje ikke fikk det lenger. Anyhow, jeg hadde virkelig ikke brydd meg, da os kun er en kort tid av livet og barnet kommer tusen ganger bedre ut av det ved denne ordningen. Det er ganske liten forskjell på antall dager samvær ved 40 og 50%. Og hvis dette gjør at far får se barnet sitt mer, så må da det være vinn-vinn. Selv om det er slutt, så kan man ønske det beste for den andre parten. Alternativet er kanskje at han hadde gått med på å ha barnet mindre, for at mor skulle fått os under utdanningen. For da ikke håpe han ønsker det beste for henne, dette var pga sønnen sa han......Han har sagt han driter i hu, men blir jo litt skeptisk når du sier det slik.............. HI Anonymous poster hash: 5943e...e33
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #18 Skrevet 21. november 2014 Det er vel egentlig begrenset hva hun får, og som den over sier, så snylter hun i grunn ikke. Alternativet er at kjæresten din hadde fått halvparten, ergo måtte staten ut med like mye uansett. Jeg syns det er flott at de kan samarbeide (?) og bli enige om ting som gagner barnet. Uansett om far ble "lurt" eller ikke, så har han jo rett. Nå kan mor bo mer ordentlig, noe som er bra for sønnen hans. Jeg og min eks har også noen særavtaler knyttet til samvær, økonomi etc, slik at vi begge voksne og barna kan leve best mulig med situasjonen. Hun får OS, Bostøtte, barnetillegg ++. Ja alt. Er ikke det å snylte da......? HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Om barnet er 6 år gammelt og de har vært skilt i 3 år har hun vel ikke krav på overgangsstønad lenger? Bostøtte og støtte til barnetilsyn er behovsprøvd, så der er det inntekten hennes som avgjør om hun får det eller ikke (ikke om det står 30 eller 50% på samværsavtalen. Ekstra barnetrygd og skattelette må staten ut med uansett om de deler det eller hun får det alene så det er da ikke snylting. Anonymous poster hash: ed18b...3f1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #19 Skrevet 21. november 2014 Jeg hadde holdt meg langt unna hvordan foreldrene hadde ordnet det med ungen sin. Her sier kjæresten din at du ikke skal blande deg, men virker som om du bare ikke klarer å respektere dette. Det at du ikke har en god kommunikasjon med far til ditt barn bør ikke gå ut over kjæresten din og hans barn. Anonymous poster hash: aa1fb...8c3
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #20 Skrevet 21. november 2014 Ok. Os er tidsbegrenset, derfor tenkte jeg at hun kanskje ikke fikk det lenger. Anyhow, jeg hadde virkelig ikke brydd meg, da os kun er en kort tid av livet og barnet kommer tusen ganger bedre ut av det ved denne ordningen. Det er ganske liten forskjell på antall dager samvær ved 40 og 50%. Og hvis dette gjør at far får se barnet sitt mer, så må da det være vinn-vinn. Selv om det er slutt, så kan man ønske det beste for den andre parten. Alternativet er kanskje at han hadde gått med på å ha barnet mindre, for at mor skulle fått os under utdanningen. For da ikke håpe han ønsker det beste for henne, dette var pga sønnen sa han......Han har sagt han driter i hu, men blir jo litt skeptisk når du sier det slik.............. HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Hæ, liker du ikke at han ønsker det beste for henne? En kvinne han har elsket, delt seng og bord med, oppturer og nedturer, har mange gode minner sammen med osv. Selv om de ikke er et par lenger og han ikke elsker henne lenger er hun mammaen til barnet hans og forhåpentligvis har han da noen gode følelser for henne enda og ønsker henne alt godt i livet. Jeg hadde blitt mer bekymret om han hatet henne og ønsket henne vondt. Anonymous poster hash: ed18b...3f1
mamma_bergen Skrevet 21. november 2014 #21 Skrevet 21. november 2014 Ok. Os er tidsbegrenset, derfor tenkte jeg at hun kanskje ikke fikk det lenger. Anyhow, jeg hadde virkelig ikke brydd meg, da os kun er en kort tid av livet og barnet kommer tusen ganger bedre ut av det ved denne ordningen. Det er ganske liten forskjell på antall dager samvær ved 40 og 50%. Og hvis dette gjør at far får se barnet sitt mer, så må da det være vinn-vinn. Selv om det er slutt, så kan man ønske det beste for den andre parten. Alternativet er kanskje at han hadde gått med på å ha barnet mindre, for at mor skulle fått os under utdanningen. For da ikke håpe han ønsker det beste for henne, dette var pga sønnen sa han......Han har sagt han driter i hu, men blir jo litt skeptisk når du sier det slik.............. HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Tuller du?? Er du egentlig klar for å være i et forhold med en som har barn fra før? Vil anbefale deg å ha et ok forhold mor,ikke lage krøll før dere en gang bor sammen! Herlighet..
Mandala Skrevet 21. november 2014 #22 Skrevet 21. november 2014 Ok. Os er tidsbegrenset, derfor tenkte jeg at hun kanskje ikke fikk det lenger. Anyhow, jeg hadde virkelig ikke brydd meg, da os kun er en kort tid av livet og barnet kommer tusen ganger bedre ut av det ved denne ordningen. Det er ganske liten forskjell på antall dager samvær ved 40 og 50%. Og hvis dette gjør at far får se barnet sitt mer, så må da det være vinn-vinn. Selv om det er slutt, så kan man ønske det beste for den andre parten. Alternativet er kanskje at han hadde gått med på å ha barnet mindre, for at mor skulle fått os under utdanningen. For da ikke håpe han ønsker det beste for henne, dette var pga sønnen sa han......Han har sagt han driter i hu, men blir jo litt skeptisk når du sier det slik.............. HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Skeptisk? Jeg hadde blitt skeptisk om det var full rivalisering mellom foreldrene. Man trenger vel ikke automatisk mislike hverandre selv om det blir slutt og man ikke har kjærestefølelser for hverandre lengre. Men hvis det får deg til å føle deg bedre; han gjør det nok for sønnen sin, og du skal ikke bry deg.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #23 Skrevet 21. november 2014 Har de 50/50 så skal far ha halve barnetrygden... Anonymous poster hash: 60e14...132
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #24 Skrevet 21. november 2014 Hun får overgangsstønad hun ikke har rett på, hun får stønad til barnetilsynsstønad hun ikke har rett på, og en dobbel barnetrygd hun ikke har rett på. Denne rettigheten har en kun med faktisk omsorg på 60% eller mer. Hun har det nok i inntil 5 år da hun er i utdanning. Dette er ikke noe gråsone, det er trygdesvindel, det har HI helt rett i! Kjæresten til HI er medskyldige i dette og kan straffes og ansvarliggjøres på lik linje som mora. HI kan anmelde dama til politiet, og det drar kjæresten hennes med i dragsuget. Det er en løsning som er rettstridig, men det er en god løsning for mor og barn økonomisk. Det er en god løsning for far og barn i forhold til samvær, uten at det koster far særlig mye økonomisk. Det er en løsning som er sosialt god da den gir trygge rammer rundt et utsatt barn. Det gir mor kvalifikasjoner til å kunne gøy seg selv og ditt barn. Det hindrer langtidsfattigdom. Men det er svindel! Anbefaler å gå ned til 40-60, og fortsette ordningen til overgangsstønaden opphører slik at en ikke blir tatt, fengslet eller får tilbakebetalingskrav. Det er ikke store forskjellen i dager, og det er en kort tid igjen. Bostøtte er ikke en NAV stønad, og den hadde hun hatt rett på så uansett. Om du føler hun har grep om han enda da er det et problem mellom deg og han, og du bør finne ut om det er reelt eller om det er din egen sjalusi som spiller deg et puss. Er det andre ting enn denne løsningen som får deg til å si det? Løsningen er god for de involverte parter, men den er rettstridig. Anonymous poster hash: de5ad...de3
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #25 Skrevet 21. november 2014 Ok. Os er tidsbegrenset, derfor tenkte jeg at hun kanskje ikke fikk det lenger. Anyhow, jeg hadde virkelig ikke brydd meg, da os kun er en kort tid av livet og barnet kommer tusen ganger bedre ut av det ved denne ordningen. Det er ganske liten forskjell på antall dager samvær ved 40 og 50%. Og hvis dette gjør at far får se barnet sitt mer, så må da det være vinn-vinn. Selv om det er slutt, så kan man ønske det beste for den andre parten. Alternativet er kanskje at han hadde gått med på å ha barnet mindre, for at mor skulle fått os under utdanningen.For da ikke håpe han ønsker det beste for henne, dette var pga sønnen sa han......Han har sagt han driter i hu, men blir jo litt skeptisk når du sier det slik.............. HI Anonymous poster hash: 5943e...e33 Hæ, liker du ikke at han ønsker det beste for henne? En kvinne han har elsket, delt seng og bord med, oppturer og nedturer, har mange gode minner sammen med osv. Selv om de ikke er et par lenger og han ikke elsker henne lenger er hun mammaen til barnet hans og forhåpentligvis har han da noen gode følelser for henne enda og ønsker henne alt godt i livet. Jeg hadde blitt mer bekymret om han hatet henne og ønsket henne vondt. Anonymous poster hash: ed18b...3f1 hehe, kjenner du kjæresten min? Gode minner? Han ville ikke ha barn med henne, men er sjeleglad at han har gutten sin nå da, det eneste positive som kom ut av det forholdet i ettertid. Han har aldri elsket henne. Jeg er den første han elsker, han har selv sagt at han håper VI kan få barn en gang. Han har sagt at han ikke bryr seg om henne i det hele tatt, han er glad i barnet sitt. Thats it. Anonymous poster hash: 5943e...e33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå