Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #1 Skrevet 21. november 2014 Har de ofte dårlig/mindre blikk kontakt når de er babyer, i likhet med autisme? Ei venninne som lurer på dette. Anonymous poster hash: d6c74...b11
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. november 2014 #2 Skrevet 21. november 2014 Min hadde ikke noen tegn før 5 års alder! Siste året i bhg 😊
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 Jeg trodde ikke man kunne se tegn på ADHD før tidligst 2-3 års alderen.. Men hun mente å ha hørt at det kunne ha likhetstrekk med autisme, altså helt fra babystadiet.. Anonymous poster hash: d6c74...b11
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 Ikke her i gården. Tvert i mot. Veldig våken og med, men gikk fort lei. Ville ikke sitte på fanget eller kose. Sårbar for forandringer. Ikke leke alene. Han hadde tidlige tegn på adhd og vi hadde det i bakhodet allerede da han var baby. Anonymous poster hash: 5b580...805
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Min baby var urolig, misfornøyd og veeeldig lite blikkontakt. Han har adhd, og har nå normal blikkontakt, så ja. Jeg tror det kan stemme! Anonymous poster hash: 1b49e...ebf
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #6 Skrevet 21. november 2014 Min hadde ikke noen tegn før 5 års alder! Siste året i bhg 😊 Det syns jeg høres veldig rart ut... Ingen tegn før fem år?? Høres mer ut som adferdsproblemer! Anonymous poster hash: 1b49e...ebf
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #7 Skrevet 21. november 2014 Ikke her i gården. Tvert i mot. Veldig våken og med, men gikk fort lei. Ville ikke sitte på fanget eller kose. Sårbar for forandringer. Ikke leke alene. Han hadde tidlige tegn på adhd og vi hadde det i bakhodet allerede da han var baby. Anonymous poster hash: 5b580...805 Er han hardt rammet da kanskje? Siden det var tegn så tidlig? Anonymous poster hash: d6c74...b11
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #8 Skrevet 21. november 2014 Jeg trodde ikke man kunne se tegn på ADHD før tidligst 2-3 års alderen.. Men hun mente å ha hørt at det kunne ha likhetstrekk med autisme, altså helt fra babystadiet.. Anonymous poster hash: d6c74...b11 Det er egentlig en myte. Har kommet ny forskning som sier man kan oppdage det allerede som baby. Men tegnene blir tydeligere for hvert år som går. I 4. klasse "eksploderer" det og mange får da stilt diagnosen (gjelder særlig add/konsentrasjonsvansker) Anonymous poster hash: 5b580...805
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #9 Skrevet 21. november 2014 Ikke her i gården. Tvert i mot. Veldig våken og med, men gikk fort lei. Ville ikke sitte på fanget eller kose. Sårbar for forandringer. Ikke leke alene. Han hadde tidlige tegn på adhd og vi hadde det i bakhodet allerede da han var baby. Anonymous poster hash: 5b580...805 Er han hardt rammet da kanskje? Siden det var tegn så tidlig? Anonymous poster hash: d6c74...b11 Han er hardt rammet, men kun de nærmeste ser den siden av han. Han får utløp for alt som bygger seg opp inni han, hjemme. Læreren ser selvfølgelig konsentrasjonsvansene, at han er ekstremt distre og glemsom og at han underpresterer faglig. Men han er ikke utagerende på skolen eller hos andre. Høflig og grei. Vi har hatt i bakhodet hele veien at han har adhd og derfor har vi vært kjempenøye med rutiner og oppdragelse. Mye mer enn med de andre barna våre som er "normale". Å oppdra "normale barn" er piece of cake i forhold til barn med ekstra utfordringer Anonymous poster hash: 5b580...805
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #10 Skrevet 21. november 2014 Min baby var urolig, misfornøyd og veeeldig lite blikkontakt. Han har adhd, og har nå normal blikkontakt, så ja. Jeg tror det kan stemme! Anonymous poster hash: 1b49e...ebf Det er vel akkurat slik barnet til venninna mi har vært.. Og kolikktendenser de første månedene. Får så vondt av henne, for hun veksler mellom å lure på om han har en diagnose eller om hun har gjort en dårlig jobb som mor 😕 Jeg kjenner personlig ingen som har gjort så mye for barnet sitt. Anonymous poster hash: d6c74...b11
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #11 Skrevet 21. november 2014 Forresten. Barnet mitt hadde riktignok god blikkontakt, men han ble fort misfornøyd. Han hadde kolikk i noen mnd (viste seg å være melkeintoleranse). Allerede som baby skulle ting skje "NÅ". Han generelt veldig sterke følelser allerede da. Han ble ikke glad, han ble ekstremt glad, han ble ikke lei seg - han ble ekstremt lei seg. Han ble ikke sint - han ble ekstremt sint. Han var en såkalt high-need baby. Jeg har fortrengt de første 6 mnd og husker såvidt de neste 6 mnd. Han var som sagt blid og fornøyd så lenge alt rundt han var riktig. For mange babyer er det å ligge og suge fra puppen til mor nok til å møte et behov. For andre babyer så må andre ting være tilstede samtidig for at de skal være fornøyd. F.eks at far er innenfor synsvinkel samtidig, eller et bilde. At temperaturen er riktig, en bestemt bakgrunnslyd osv. Det er mye vanskeligere å bli "kjent" med disse babyene og dermed møte behovene enn babyer som ikke er så "kravstore" Anonymous poster hash: 5b580...805
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #12 Skrevet 21. november 2014 Det stemmer ikke her. Som baby var han like våken, sosial og kontaktsøkende som han er nå. Anonymous poster hash: 55efe...bdb
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #13 Skrevet 21. november 2014 Min hadde ikke noen tegn før 5 års alder! Siste året i bhg Det syns jeg høres veldig rart ut... Ingen tegn før fem år?? Høres mer ut som adferdsproblemer! Anonymous poster hash: 1b49e...ebf Du av noen bør vite at det ikke er vanlig å få adhd-diagnose før skolealder, og at det kan være vanskelig å se avvikende adferd hos eget barn. I det lengste prøver man å korrigere seg selv og oppdragelsen før man innser at man trenger ekstern hjelp og utredning. Sønnen min var fem år han også, men han fikk autismediagnose og ocd, som jeg vil si er enda lettere å oppdage enn adhd. Likevel fikk jeg høre fra autismesenteret at sønnen min hadde fått diagnosen tidlig. Anonymous poster hash: 26a41...2be
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. november 2014 #14 Skrevet 21. november 2014 Min hadde ikke noen tegn før 5 års alder! Siste året i bhgDet syns jeg høres veldig rart ut... Ingen tegn før fem år?? Høres mer ut som adferdsproblemer! Anonymous poster hash: 1b49e...ebf Du av noen bør vite at det ikke er vanlig å få adhd-diagnose før skolealder, og at det kan være vanskelig å se avvikende adferd hos eget barn. I det lengste prøver man å korrigere seg selv og oppdragelsen før man innser at man trenger ekstern hjelp og utredning. Sønnen min var fem år han også, men han fikk autismediagnose og ocd, som jeg vil si er enda lettere å oppdage enn adhd. Likevel fikk jeg høre fra autismesenteret at sønnen min hadde fått diagnosen tidlig. Anonymous poster hash: 26a41...2be På grunn av at vanskene ikke var på hjemmebanen og at bhg kun opplevde han som en aktiv gutt kom ikke tegnene før førskoletiden i bhg
Sint naken biltyv Skrevet 21. november 2014 #15 Skrevet 21. november 2014 Jenta mi er hardt rammet av adhden sin og vi så tydelige tegn på at noe var galt fra hun var baby. Urolig, misfornøyd, gråt masse, lite blikkontakt og mye annet. De trodde først hun var autist. At ikke de så noe tegn før fem års alder hos mamma til Adhdgutt, tyder på at det er miljø og oppdragelse, ikke Adhd.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. november 2014 #16 Skrevet 21. november 2014 Jenta mi er hardt rammet av adhden sin og vi så tydelige tegn på at noe var galt fra hun var baby. Urolig, misfornøyd, gråt masse, lite blikkontakt og mye annet. De trodde først hun var autist. At ikke de så noe tegn før fem års alder hos mamma til Adhdgutt, tyder på at det er miljø og oppdragelse, ikke Adhd.Gud hjelpe meg ! Så bra du kan konkludere med det da!
Sint naken biltyv Skrevet 21. november 2014 #17 Skrevet 21. november 2014 Jenta mi er hardt rammet av adhden sin og vi så tydelige tegn på at noe var galt fra hun var baby. Urolig, misfornøyd, gråt masse, lite blikkontakt og mye annet. De trodde først hun var autist. At ikke de så noe tegn før fem års alder hos mamma til Adhdgutt, tyder på at det er miljø og oppdragelse, ikke Adhd.Gud hjelpe meg ! Så bra du kan konkludere med det da!Jeg sa det tyder på det😊 Har ikke konkludert med noe som helst...
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. november 2014 #18 Skrevet 21. november 2014 Jenta mi er hardt rammet av adhden sin og vi så tydelige tegn på at noe var galt fra hun var baby. Urolig, misfornøyd, gråt masse, lite blikkontakt og mye annet. De trodde først hun var autist. At ikke de så noe tegn før fem års alder hos mamma til Adhdgutt, tyder på at det er miljø og oppdragelse, ikke Adhd.Gud hjelpe meg ! Så bra du kan konkludere med det da!Jeg sa det tyder på det😊 Har ikke konkludert med noe som helst... du får lese deg litt opp da vet du, mange viser først tegn i skolealder
Sint naken biltyv Skrevet 21. november 2014 #19 Skrevet 21. november 2014 Jenta mi er hardt rammet av adhden sin og vi så tydelige tegn på at noe var galt fra hun var baby. Urolig, misfornøyd, gråt masse, lite blikkontakt og mye annet. De trodde først hun var autist. At ikke de så noe tegn før fem års alder hos mamma til Adhdgutt, tyder på at det er miljø og oppdragelse, ikke Adhd.Gud hjelpe meg ! Så bra du kan konkludere med det da!Jeg sa det tyder på det😊 Har ikke konkludert med noe som helst... du får lese deg litt opp da vet du, mange viser først tegn i skolealderHar lest meg opp.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. november 2014 #20 Skrevet 21. november 2014 Jenta mi er hardt rammet av adhden sin og vi så tydelige tegn på at noe var galt fra hun var baby. Urolig, misfornøyd, gråt masse, lite blikkontakt og mye annet. De trodde først hun var autist. At ikke de så noe tegn før fem års alder hos mamma til Adhdgutt, tyder på at det er miljø og oppdragelse, ikke Adhd.Gud hjelpe meg ! Så bra du kan konkludere med det da!Jeg sa det tyder på det😊 Har ikke konkludert med noe som helst... du får lese deg litt opp da vet du, mange viser først tegn i skolealderHar lest meg opp.Ja du oser jo av kunnskap du
Sint naken biltyv Skrevet 21. november 2014 #21 Skrevet 21. november 2014 Jenta mi er hardt rammet av adhden sin og vi så tydelige tegn på at noe var galt fra hun var baby. Urolig, misfornøyd, gråt masse, lite blikkontakt og mye annet. De trodde først hun var autist. At ikke de så noe tegn før fem års alder hos mamma til Adhdgutt, tyder på at det er miljø og oppdragelse, ikke Adhd.Gud hjelpe meg ! Så bra du kan konkludere med det da!Jeg sa det tyder på det😊 Har ikke konkludert med noe som helst... du får lese deg litt opp da vet du, mange viser først tegn i skolealderHar lest meg opp.Ja du oser jo av kunnskap duTakk💕
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #22 Skrevet 21. november 2014 Mitt barn var også sånn som flere av dere beskriver som baby. Lite (ingen) blikkontakt, mye urolig og misfornøyd, utålmodig osv. Har i tillegg alltid slitt med søvn, og han likte ikke kos før han var over 2 år. Betyr dette at han har ADHD eller autisme, eller kan man være sånn uten å ha en diagnose også? Anonymous poster hash: a3b89...d46
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #23 Skrevet 21. november 2014 Har lest meg opp. Hvertfall på hvordan du skal være frekk mot andre uten mål og mening. Anonymous poster hash: 26a41...2be
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #24 Skrevet 21. november 2014 Er det ADHD mamma som starter disse trådene eller? Rene ADHD forumet! Anonymous poster hash: 98115...309
Sint naken biltyv Skrevet 21. november 2014 #25 Skrevet 21. november 2014 Mitt barn var også sånn som flere av dere beskriver som baby. Lite (ingen) blikkontakt, mye urolig og misfornøyd, utålmodig osv. Har i tillegg alltid slitt med søvn, og han likte ikke kos før han var over 2 år. Betyr dette at han har ADHD eller autisme, eller kan man være sånn uten å ha en diagnose også? Anonymous poster hash: a3b89...d46 Det kan være et personlighetstrekk også. Disse diagnosene er såpass sammensatte at det alene gir ikke en klar indikasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå